słabe i mocne strony systemu komunikacyjnego Warszawy

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

irisbus pisze:Zdaje się że tak, dłuuuuga trasa i masa przystanków... a start byl przed taką serpentyną.
No właśnie trochę bez sensu Pojechałeś, bo z Ursynowa na Wiejską, to tym 107 "zwiedziłeś" większą część Warszawy. Trzeba było przejechać się czymś z Centrum (również 107, ale w przeciwnym kierunku).

A porpo - bardzo ładne zdjęcia zrobiłeś w metrze. Czemu ich nie przesłałeś do galerii ? ;)

A czy będąc w Centrum, Zwróciłeś uwagę na prywatne autobusy do Otwocka i inne takie ? ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

J-31 pisze:A porpo - bardzo ładne zdjęcia zrobiłeś w metrze. Czemu ich nie przesłałeś do galerii ?
Byłem razem z kol. misdrojem i jemu zostawiłem tą działkę, niestety biedak zapracowany i nie ma czasu dodać ;) On będzie dodawać fotki na KMF, a ja na TWB i GMFK.
J-31 pisze:No właśnie trochę bez sensu Pojechałeś, bo z Ursynowa na Wiejską, to tym 107 "zwiedziłeś" większą część Warszawy. Trzeba było przejechać się czymś z Centrum (również 107, ale w przeciwnym kierunku).
Nie spieszyło nam się a przynajmniej trochę pozwiedzaliśmy :D W sumie to byl jeden z dwóch autobusów jakie zaliczyliśmy w stolicy :(
J-31 pisze:A czy będąc w Centrum, Zwróciłeś uwagę na prywatne autobusy do Otwocka i inne takie ?
Coś tam śmigało, jakieś Setry i Merce (do Pruszkowa zdaje się)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A Co myślisz o pętli przesiadkowej na Okęciu. Pisałeś już o zbyt małej pętli tramwajowej (tramwaje czasami się tam nie mieszczą). A jak Ci się widzi skala - tramwaje z Centrum i przesiadka do podmiejskich autobusów ? Czy jest tam coś co Byś zmienił ? ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

J-31 pisze:A Co myślisz o pętli przesiadkowej na Okęciu. Pisałeś już o zbyt małej pętli tramwajowej (tramwaje czasami się tam nie mieszczą). A jak Ci się widzi skala - tramwaje z Centrum i przesiadka do podmiejskich autobusów ? Czy jest tam coś co Byś zmienił ?
To jest akurat dobra rozwiązanie, szkoda tylko że tak daleko od termianalu i nie mieliśmy okazji wyskoczyć na lotnisko, no i ta za mała tramwajowa też troche psuje efekt...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

irisbus pisze:To jest akurat dobra rozwiązanie, szkoda tylko że tak daleko od termianalu i nie mieliśmy okazji wyskoczyć na lotnisko, no i ta za mała tramwajowa też troche psuje efekt...
Tak, ale Terminal na Okęciu i pętla na Okęciu to dwa różne miejsca. Lotnisko nie ma nic wspólnego z pętlą. A pętla bierze nazwę od rejonu, które nazywa się Okęcie. Ta nazwa jest myląca i wielu cudzoziemców myli pętlę na Okęciu z lotniskiem ;)

Zadaniem pętli na Okęciu jest możliwość przesiadki z tramwajów do autobusów podmiejskich. A lotnisko to zupełnie inna para kaloszy. Ludzie, którzy dojeżdżają z podmiejskich miejscowości, chcą szybko dojechać do Centrum a nie na lotnisko :)

To może teraz coś z drugiej strony Warszawy. Jechałeś ze stacji metra Ratusz do dworca Wileńskiego. Czym ? Tramwajem, czy autobusem ? ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

J-31 pisze:To może teraz coś z drugiej strony Warszawy. Jechałeś ze stacji metra Ratusz do dworca Wileńskiego. Czym ? Tramwajem, czy autobusem ?
Piechotką :D Zaliczając Nike, Zygmunta i Plac Zamkowy ;) Swoją drogą fajny tunel pod Rynkiem :D Później jeden przystanek 13n (od tego przystanku za Mostem Śląsko-Dąbrowski, przy takie Katedrze czy tam Kościele do dworca).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. A jak Oceniasz wydzielenie pasa ruchu dla tramwajów na Moście Śląsko-Dąbrowskim ? ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

J-31 pisze:Ok. A jak Oceniasz wydzielenie pasa ruchu dla tramwajów na Moście Śląsko-Dąbrowskim ?
Bardzo fajna sprawa, dzięki temu ruch tramwajów jest szybszy i nie stoi się w korku, z drugiej strony ciężko jest strzelić fotkę ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jakby zrobili PAT zamiast prostego namalowania żółtej linii, to dopiero byłaby fajna sprawa.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Byłem tydzień temu w Warszawie i muszę powiedzieć, że system obowiązujący w Warszawie (ZTM) jest najlepszym możliwym systemem. Na plus zaskoczyły mnie elektroniczne wyświetlacze na przystankach (szkoda tylko że nie działają :) ) Odnośnie wspomnianych Ceglobulw, to muszę powiedzieć, że to dziadostwo, biorąc jeszcze pod uwagę potoki pasażerskie na 9 to masakra.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Matlik pisze:Na plus zaskoczyły mnie elektroniczne wyświetlacze na przystankach (szkoda tylko że nie działają )
Właśnie, jest szansa, że je uruchomią? Słyszałem coś o przyszłym tygodniu...
Matlik pisze:Odnośnie wspomnianych Ceglobulw, to muszę powiedzieć, że to dziadostwo
E, znaczy gorsze od stopiątek?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Właśnie, jest szansa, że je uruchomią? Słyszałem coś o przyszłym tygodniu...
Tego tak na prawdę nikt nie wie. Ostatnia wersja jest o poniedziałku. EOT

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Matlik pisze:Odnośnie wspomnianych Ceglobulw, to muszę powiedzieć, że to dziadostwo, biorąc jeszcze pod uwagę potoki pasażerskie na 9 to masakra.
Tu muszę przyznać Ci rację, na tej linii sprawdzają się jedynie PESY... poza tym w godzinach szczytu to żadne dwusklątay tam się nie sprawdzają...

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

irisbus pisze:
Matlik pisze:Odnośnie wspomnianych Ceglobulw, to muszę powiedzieć, że to dziadostwo, biorąc jeszcze pod uwagę potoki pasażerskie na 9 to masakra.
Tu muszę przyznać Ci rację, na tej linii sprawdzają się jedynie PESY... poza tym w godzinach szczytu to żadne dwusklątay tam się nie sprawdzają...
Muszę powiedzieć, że i nawet w PESAch jest niezły tłok.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Matlik pisze:Muszę powiedzieć, że i nawet w PESAch jest niezły tłok.
Faktem jest, że w tramwajach, w alejach Jerozolimskich (w godzinach szczytu) jest taki tłok, że tak naprawdę nie ma tramwaju, który by w pełni mógł obsłużyć którąkolwiek z linii. Natomiast co do 123N to tak naprawdę nie są to złe tramwaje i dosyć dobrze spisują się w naszych warunkach. Ich jedyną wadą jest to, że mają wysoką podłogę. No, ale to nie ich wina ;)
KKS pisze:Właśnie, jest szansa, że je uruchomią? Słyszałem coś o przyszłym tygodniu...
One już działały w ostatni weekend (część z nich), ale... znów nie działają. Myślę, że chyba niedługo warto będzie stworzyć osobny temat w sprawie tych tablic. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”