Komunikacja miejska w okresie Wszystkich Świętych (28 X-1XI)
W zagłębiu wygląda to następująco:
Tramwaje Śląskie
* Obowiązują rozkłady jazdy ważne na sobotę.
* Uruchomiona została linia tramwajowa 29 obsługiwana ośmioma pociągami na trasie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy - Sosnowiec Wspólna z 10 minutową częstotliwością.
* Na liniach 26 i 27 została zwiększona pojemność taboru.
* Ponownie spięto przynajmniej jeden skład z solówek jeżdżący na dwóch pantografach, jest to skład #666+667.
* Do zajezdni Będzin z zajezdni Stroszek przeniesiono wagon #709 i skład #719+720.
PKM Sosnowiec
* Obowiązują rozkłady jazdy ważne na sobotę.
* Uruchomiono linię C-6 obsługiwana czterema Ikarusami 280 z zajezdni Zagórze, na trasie Będzin Kościuszki - Niwka Kościół.
* Na liniach 26 i 188 zwiększono pojemność taboru.
Tramwaje Śląskie
* Obowiązują rozkłady jazdy ważne na sobotę.
* Uruchomiona została linia tramwajowa 29 obsługiwana ośmioma pociągami na trasie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy - Sosnowiec Wspólna z 10 minutową częstotliwością.
* Na liniach 26 i 27 została zwiększona pojemność taboru.
* Ponownie spięto przynajmniej jeden skład z solówek jeżdżący na dwóch pantografach, jest to skład #666+667.
* Do zajezdni Będzin z zajezdni Stroszek przeniesiono wagon #709 i skład #719+720.
PKM Sosnowiec
* Obowiązują rozkłady jazdy ważne na sobotę.
* Uruchomiono linię C-6 obsługiwana czterema Ikarusami 280 z zajezdni Zagórze, na trasie Będzin Kościuszki - Niwka Kościół.
* Na liniach 26 i 188 zwiększono pojemność taboru.
Tegoroczna organizacja w Szczecinie. Kolejny rok, kolejne zmiany (znika D8/8bis, a kursuje 10, co jest możliwe po wybudowaniu dodatkowego łuku na Bramie Portowej). Szczerze mówiąc liczyłem też, że za sprawą tegoż łuku, pojawią się też jakieś inne dodatki, dowożące w inne części miasta.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1350996 ... h-Swietych
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1350996 ... h-Swietych
Bolesławiec:
- standardowo niedzielny rozkład jazdy na wszystkich liniach
- dodatkowa linia 3BIS o trasie: Osiedle Kwiatowe - Zabobrze - Widok - Zgorzelecka - Łokietka - Cmentarz, zaczyna o 9:00 na Osiedlu Kwiatowym, ostatni kurs o 16:30 spod Cmentarza (super posunięcie, w końcu ludzie z Osiedla i Zabobrza będą mieli bezpośrednie połączenie pod bramę Cmentarza)
- Linia 0 od 8:30-16:00 średnio co 7-8 minut, 16:00-18:00 średnio co 20 minut, dla zerówek dodatkowe przystanki na ul. Staszica i Łąkowej, wyłączone z obsługi tych linii ulice: Gancarska, Gdańska (POM i Eurocash)
Standardowo ulice przy cmentarzu wycięte z ruchu, bedzie sie mozna przedostac sie jedynie po okazaniu przepustki.
Czyli zdecydowanie lepiej jak rok temu, tylko ciekawe, co wyjedzie na 0 i czemu Solarisy
- standardowo niedzielny rozkład jazdy na wszystkich liniach
- dodatkowa linia 3BIS o trasie: Osiedle Kwiatowe - Zabobrze - Widok - Zgorzelecka - Łokietka - Cmentarz, zaczyna o 9:00 na Osiedlu Kwiatowym, ostatni kurs o 16:30 spod Cmentarza (super posunięcie, w końcu ludzie z Osiedla i Zabobrza będą mieli bezpośrednie połączenie pod bramę Cmentarza)
- Linia 0 od 8:30-16:00 średnio co 7-8 minut, 16:00-18:00 średnio co 20 minut, dla zerówek dodatkowe przystanki na ul. Staszica i Łąkowej, wyłączone z obsługi tych linii ulice: Gancarska, Gdańska (POM i Eurocash)
Standardowo ulice przy cmentarzu wycięte z ruchu, bedzie sie mozna przedostac sie jedynie po okazaniu przepustki.
Czyli zdecydowanie lepiej jak rok temu, tylko ciekawe, co wyjedzie na 0 i czemu Solarisy
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
We Wrocławiu standardowo między 27.X a 4.XI uruchamiają dodatkowe linie autobusowe i tramwajowe. Najwięcej oczywiście na 1 listopada, wtedy wyjeżdża 8 dodatkowych linii tramwajowych: E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8PLUS (z Gaju na Skodach 19T) i E9 z czego większość na Osobowice, bo na tej odnodze sieci znajduje się największa wrocławska nekropolia.
Być może na E2 będą skierowane Skody 16T, co z pewnością trochę pomogłoby w rozładowaniu tłoków na przystankach przy cmentarzu Osobowickim
Ponadto na prawie wszystkich liniach kursujących w okolicy cmentarzy będą wprowadzone autobusy przegubowe, m.in. na K, 118, 125, 131, 142 i paru innych.
Więcej tutaj: http://transportnews(...)w-okresie-od-27-do-31-pazdziernika
i tutaj: http://transportnews(...)na-wszystkich-swietych-2012
Być może na E2 będą skierowane Skody 16T, co z pewnością trochę pomogłoby w rozładowaniu tłoków na przystankach przy cmentarzu Osobowickim
Ponadto na prawie wszystkich liniach kursujących w okolicy cmentarzy będą wprowadzone autobusy przegubowe, m.in. na K, 118, 125, 131, 142 i paru innych.
Więcej tutaj: http://transportnews(...)w-okresie-od-27-do-31-pazdziernika
i tutaj: http://transportnews(...)na-wszystkich-swietych-2012
W Koszalinie 1.11 uruchomiono kilka linii dodatkowych do cmentarza przy ul. Gnieźnieńskiej:
1. Z Osiedla Morskiego (Franciszkańska -> Krańcowa -> Morska -> Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót przez Energetyków, tak jak jeździ 14; obsługa solówkami i przegubami).
2. Z pętli Władysława IV (Władysława IV -> Al. Monte Cassino -> Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót tą samą trasą; obsługa przegubami).
3. Z Chełmoniewa (Zwycięstwa -> Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót tą samą trasą; obsługa solówkami).
4. Spod Dworca PKP (Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót przez 4 marca, Zwycięstwa; obsługa solówkami).
Ponadto na liniach 8 i 16 uruchomiono dodatkowe kursy bisowe.
Ogólnie organizację nie można uznać za jakąś wybitnie udaną, pod cmentarzem rozgardiasz jak co roku, nie podano taktów żadnej z linii...
1. Z Osiedla Morskiego (Franciszkańska -> Krańcowa -> Morska -> Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót przez Energetyków, tak jak jeździ 14; obsługa solówkami i przegubami).
2. Z pętli Władysława IV (Władysława IV -> Al. Monte Cassino -> Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót tą samą trasą; obsługa przegubami).
3. Z Chełmoniewa (Zwycięstwa -> Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót tą samą trasą; obsługa solówkami).
4. Spod Dworca PKP (Al. Armii Krajowej -> Krakusa i Wandy -> Gnieźnieńska, powrót przez 4 marca, Zwycięstwa; obsługa solówkami).
Ponadto na liniach 8 i 16 uruchomiono dodatkowe kursy bisowe.
Ogólnie organizację nie można uznać za jakąś wybitnie udaną, pod cmentarzem rozgardiasz jak co roku, nie podano taktów żadnej z linii...
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
W Krakowie w zmiany nie wnikałem, pojawiło się kilka skandali.
"4" - najbardziej obciążona miejska linia tramwajowa, obsługuje Cmentarz Grębałów, w tygodniu jeździ co 10 minut w trójskładach 105Na i 405N-Kr. We Wszystkich Św., kiedy na cmentarz Grębałów walą tłumy, "4" uwalona do 20 minut i w składach E1+c3, na jednej brygadzie 405N-Kr. W środku baaardzo przytulnie, połowa osób zostawała na przystankach. Za to dziś... jak w tygodniu. Można było zająć nawet miejsce leżące, po 30 osób na jeden wagon.
"85" - linie 8x i 8xx to linie cmentarne, zazwyczaj nie mają bardzo dużych obciążeń, bo mają wspomagać linie zwykłe w rejonie cmentarzy. Na "85" jeździły pustawe trójskłady co... 10 minut. Linia zastępowała zawieszoną "5".
"5" - linia KST, obsługiwana co 20 minut przez EU8N przez cały tydzień, dziś oczywiście tak samo... Fajna przytulanka, ja się nie zmieściłem. Co przeszkadzało żeby przerzucić nań NGT8 i 405N-Kr?
"110" - linia jadąca przez okolice Cmentarza Grębałów, w sumie kluczowa w całej akcji na WŚw., dowozi spod bramy cmentarza w rejon przystanków tramwajowych. Brawo dla myślącego, który na jedyną brygadę wczoraj wstawił SU12, a dziś... Jelcza Vero (był tak naładowany, że jechał tyłem po asfalcie i miał problemy za zbieraniem się z przystanków)
"806" i "810" - chyba linie dla VIPów, ci co weszli to pojachali. SU18 co 20 minut? Powinny być co najmniej co 5 minut, a może i to by nie wystarczyło.
Na innych cmentarzach nie byłem, więc nie wiem co się tam działo. ZIKiT i MPK nieźle w tym roku dowalili z rozpiską taboru...
"4" - najbardziej obciążona miejska linia tramwajowa, obsługuje Cmentarz Grębałów, w tygodniu jeździ co 10 minut w trójskładach 105Na i 405N-Kr. We Wszystkich Św., kiedy na cmentarz Grębałów walą tłumy, "4" uwalona do 20 minut i w składach E1+c3, na jednej brygadzie 405N-Kr. W środku baaardzo przytulnie, połowa osób zostawała na przystankach. Za to dziś... jak w tygodniu. Można było zająć nawet miejsce leżące, po 30 osób na jeden wagon.
"85" - linie 8x i 8xx to linie cmentarne, zazwyczaj nie mają bardzo dużych obciążeń, bo mają wspomagać linie zwykłe w rejonie cmentarzy. Na "85" jeździły pustawe trójskłady co... 10 minut. Linia zastępowała zawieszoną "5".
"5" - linia KST, obsługiwana co 20 minut przez EU8N przez cały tydzień, dziś oczywiście tak samo... Fajna przytulanka, ja się nie zmieściłem. Co przeszkadzało żeby przerzucić nań NGT8 i 405N-Kr?
"110" - linia jadąca przez okolice Cmentarza Grębałów, w sumie kluczowa w całej akcji na WŚw., dowozi spod bramy cmentarza w rejon przystanków tramwajowych. Brawo dla myślącego, który na jedyną brygadę wczoraj wstawił SU12, a dziś... Jelcza Vero (był tak naładowany, że jechał tyłem po asfalcie i miał problemy za zbieraniem się z przystanków)
"806" i "810" - chyba linie dla VIPów, ci co weszli to pojachali. SU18 co 20 minut? Powinny być co najmniej co 5 minut, a może i to by nie wystarczyło.
Na innych cmentarzach nie byłem, więc nie wiem co się tam działo. ZIKiT i MPK nieźle w tym roku dowalili z rozpiską taboru...
W Warszawie nawet udało się. Nie słyszałem krytyki dotyczącej komunikacji "cmentarnej". Co ciekawe na jeden z warszawskich cmentarzy - Cmentarz Bródnowski - było trudniej wejść niż do tramwajów i autobusów, które je obsługiwały.
Ludzie raczej chwalili komunikację, ja sam od kilku lat zostawiam samochów pod domem i tego dnia wolę jechać na cmentarz tramwajem. I o dziwo moja rodzina za pierwszym razem traktowała to jako szaleństwo (bo przecież samochodem jest fajniej), ale z roku na rok to rodzina mnie zachęca do zostawienia samochodu i podróżowania komuniacją - bardzo ją sobie chwaląc
Ludzie raczej chwalili komunikację, ja sam od kilku lat zostawiam samochów pod domem i tego dnia wolę jechać na cmentarz tramwajem. I o dziwo moja rodzina za pierwszym razem traktowała to jako szaleństwo (bo przecież samochodem jest fajniej), ale z roku na rok to rodzina mnie zachęca do zostawienia samochodu i podróżowania komuniacją - bardzo ją sobie chwaląc
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
W Radomiu 1 XI jeszcze uszedł (byłem tylko na Firleju, gdzie oczywiście armagedon pieszo-samochodowy), natomiast słyszę wieści, że dzisiaj już rzeczy się kruszyły trochu. Ja tam nie wiem, KME81 mnie wywiózł stamtąd. Generalnie dyskusję o radomskiej organizacji cmentarnej można znaleźć pod powyższym linkiem.
A to jest zresztą dobre... 169 brygad, a wozów mamy, bez PKSu, coś prawie 200, i jeszcze cięcia były na liniach "niecmentarnych", tzn. 3, 9, 11 i 23 - a 19 kompletnie wycięto. Tyle aż awarii?
EDIT - Wryć. Podług Wikipedii, razem 163. PKS wystawia sześć wozów, 169, i mamy cięcia... Nawet jeśli odpalili wszystko.
A to jest zresztą dobre... 169 brygad, a wozów mamy, bez PKSu, coś prawie 200, i jeszcze cięcia były na liniach "niecmentarnych", tzn. 3, 9, 11 i 23 - a 19 kompletnie wycięto. Tyle aż awarii?
EDIT - Wryć. Podług Wikipedii, razem 163. PKS wystawia sześć wozów, 169, i mamy cięcia... Nawet jeśli odpalili wszystko.
Ostatnio zmieniony 2012-11-03, 20:07 przez TranslatorPS, łącznie zmieniany 1 raz.
W Wałbrzychu w zasadzie tak jak zawsze:
- Linia D (która w dni robocze jeździ po 17:00 wspomagając linie A i C o bardzo podobnej trasie, natomiast w weekend zastępuje je całkowicie) od godziny 9:00 do 18:00 kursowała na trasie wydłużonej do ulicy Przemysłowej (przy niej jest położony chyba największy cmentarz w Wałbrzychu) aż do pętli przy koksowni na Beethovena, po czym z powrotem na Przemysłową, następnie na regularną trasę.
- "Czwórka", która kursuje tylko w dni robocze (5 kursów na krzyż) jeżdziłą dosyć często, chyba ze względu na obsługę cmentarza przy 11-go Listopada.
- 8 i 18 - zwiększono częstotliwość kursowania. 18 podjeżdża dość blisko nekropolii na Sobięcinie, a 8 obsługiwała cmentarz przy ¯eromskiego.
- 5 oraz 2, dwie najbardziej oblegane linie w Wałbrzychu kursowały wg rozkładu obowiązującego w dni robocze. Także 0, którym na co dzień podróżuje niewielka liczba pasażerów, kursowało wg rozkładu roboczego.
- Reszta linii (9, 10, 11, 12, 13, 15, 19) wg rozkładu obowiązującego w święta.
Nie zdążyłam się dokładnie przyjrzeć, ale wydaje mi się, że D miało przeróżną liczbę pasażerów. Od powietrza, do średnio zapełnionego, aż do autobusu, w którym się główka szpilki nie zmieści :smile2: .
- Linia D (która w dni robocze jeździ po 17:00 wspomagając linie A i C o bardzo podobnej trasie, natomiast w weekend zastępuje je całkowicie) od godziny 9:00 do 18:00 kursowała na trasie wydłużonej do ulicy Przemysłowej (przy niej jest położony chyba największy cmentarz w Wałbrzychu) aż do pętli przy koksowni na Beethovena, po czym z powrotem na Przemysłową, następnie na regularną trasę.
- "Czwórka", która kursuje tylko w dni robocze (5 kursów na krzyż) jeżdziłą dosyć często, chyba ze względu na obsługę cmentarza przy 11-go Listopada.
- 8 i 18 - zwiększono częstotliwość kursowania. 18 podjeżdża dość blisko nekropolii na Sobięcinie, a 8 obsługiwała cmentarz przy ¯eromskiego.
- 5 oraz 2, dwie najbardziej oblegane linie w Wałbrzychu kursowały wg rozkładu obowiązującego w dni robocze. Także 0, którym na co dzień podróżuje niewielka liczba pasażerów, kursowało wg rozkładu roboczego.
- Reszta linii (9, 10, 11, 12, 13, 15, 19) wg rozkładu obowiązującego w święta.
Nie zdążyłam się dokładnie przyjrzeć, ale wydaje mi się, że D miało przeróżną liczbę pasażerów. Od powietrza, do średnio zapełnionego, aż do autobusu, w którym się główka szpilki nie zmieści :smile2: .
[fquote="Anita5"]Nie zdążyłam się dokładnie przyjrzeć, ale wydaje mi się, że D miało przeróżną liczbę pasażerów. Od powietrza, do średnio zapełnionego, aż do autobusu, w którym się główka szpilki nie zmieści[/fquote]
Jechałem Karosą około godziny 12:00 i było znośnie, pustek nie zaobserwowałem, pare kursów było zatłoczonych ale ogólnie było luźniej niż w latach ubiegłych, może przez to, że święto przypadło przed weekendem i ludzie sobie wypady na cmentarze rozłożyli w czasie. Podobną tendencję można było zauważyć na linii 8.
Jechałem Karosą około godziny 12:00 i było znośnie, pustek nie zaobserwowałem, pare kursów było zatłoczonych ale ogólnie było luźniej niż w latach ubiegłych, może przez to, że święto przypadło przed weekendem i ludzie sobie wypady na cmentarze rozłożyli w czasie. Podobną tendencję można było zauważyć na linii 8.
W Tychach ponownie uruchomiono dodatkowe linie CmA, CmB, CmC, CmD (tylko 1.11) i CmE, a na liniach 2 i 254 kursowały przeguby (jednego dnia na 254 jechał 15-metrowy MAN).
To moje filmy pokazujące, co w dniach 31.10-3.11 kursowało na tych liniach:
http://www.youtube.com/watch?v=QUG08zPOPhA
http://www.youtube.com/watch?v=JG46bl9duWk
http://www.youtube.com/watch?v=krLVMfFK6Dk
http://www.youtube.com/watch?v=ALUSnI-dTw8
To moje filmy pokazujące, co w dniach 31.10-3.11 kursowało na tych liniach:
http://www.youtube.com/watch?v=QUG08zPOPhA
http://www.youtube.com/watch?v=JG46bl9duWk
http://www.youtube.com/watch?v=krLVMfFK6Dk
http://www.youtube.com/watch?v=ALUSnI-dTw8