Klimatyczne pętle i odcinki tras tramwajowych
Klimatyczne pętle i odcinki tras tramwajowych
D założenia tego tematu nakłoniła mnie sugestia zawarta w wątku "Komunikacja miejska na Ukrainie". Chyba w każdym mieście posiadającym komunikację tramwajową istnieją takie "klimatyczne odcinki", gdzie nagle zmienia się krajobraz, pętla jest położona w malowniczy sposób, jest nieco inaczje niż wszędzie.
Dla mnie typem nr 1 w Polsce jet Śląsk - dawno nie korzytsałem z tamtejszej komunikacji tramwajowej, ale za każdym razem, gdy miałem taką okazję, nagle znajdywałem się w jakimś zupełnie kosmicznym postindustrialnym świecie...
W Krakowie najbardziej klimatyczna jest dla mnie pętla Kopiec Wandy i odcinek Kombinat-Pleszów, oto linki do zdjęć:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Drugie miejsce ma u mnie Cichy Kącik i trasa wzdłuż Błoń (ul 3 Maja):
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Zapraszam Do dyskusji.
Dla mnie typem nr 1 w Polsce jet Śląsk - dawno nie korzytsałem z tamtejszej komunikacji tramwajowej, ale za każdym razem, gdy miałem taką okazję, nagle znajdywałem się w jakimś zupełnie kosmicznym postindustrialnym świecie...
W Krakowie najbardziej klimatyczna jest dla mnie pętla Kopiec Wandy i odcinek Kombinat-Pleszów, oto linki do zdjęć:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Drugie miejsce ma u mnie Cichy Kącik i trasa wzdłuż Błoń (ul 3 Maja):
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =570&y=400
Zapraszam Do dyskusji.
Pętla Wilczak w Poznaniu: http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=2167
Zagadka - gdzie są tory?
Zagadka - gdzie są tory?
Na warszawskiej sieci bez wątpienia do takich klimatycznych odcinków można zaliczyć trasę linii 20 na odcinku od Marynina aż do pętli na Boernerowie. Oczywiście w ciągu ostatnich 10 lat linia bardzo wiele straciła, dwuskłady mijające się na mijankach zastąpiły wagony solo, liczne krzaki wykarczowano, a na miejscach dróg gruntowych wybudowano ulice. Trochę zdjęć historycznych http://tramwar4.republika.pl/twboernerowo.html
Drugi odcinek to trasa do ¯erania Wschodniego. Linia biegnie przez zabudowania przemysłowe. Jeszcze całkiem niedawno obok torowiska stała stodoła. Niewiele osób wie, że linia ta była jeszcze dłuższa, kończyła się na Pelcowiźnie.
Drugi odcinek to trasa do ¯erania Wschodniego. Linia biegnie przez zabudowania przemysłowe. Jeszcze całkiem niedawno obok torowiska stała stodoła. Niewiele osób wie, że linia ta była jeszcze dłuższa, kończyła się na Pelcowiźnie.
Jeśli chodzi o trasy, to najbardziej klimatyczna jest w Poznaniu trasa na Piątkowską. Najpierw przez park, potem spokojną uliczką niczym z małego miasteczka o szerokości około 6-7 metrów, a następnie praktycznie w krzakach. Duże wrażenie robi spacer ulicą Piątkowską przy przystanku autobusowym Trójpole, idziesz sobie, a nagle 3 metry od Ciebie w krzakach jedzie tramwaj
Ja jeszcze tylko pozwolę sobie dodać, że najciekawszym elementem tej linii był drewniany wiadkukt nad torami kolejowymi.TLG pisze:Na warszawskiej sieci bez wątpienia do takich klimatycznych odcinków można zaliczyć trasę linii 20 na odcinku od Marynina aż do pętli na Boernerowie.
http://tramwar4.republika.pl/u-boer93-1.html
Ostatnie lata jego funkcjonowania można nazwać w skrócie "strach". Ponieważ był już w takim stanie, że groził zawaleniem a dodatkowo lokalna młodzież chętnie go dewastowała
Ooo...w Lodzi i okolicach jest PELNO swietnych klimatow tramwajowyc, juz wszystkie tramwaje podmiejskie tworza klimat, no ale po kolei.
A poczatek linie w Lodzi.
Linia 3, a szczegolnie odcinek na ul. Warszawskiej. Torowisko wydzielone kolo waskiej ulicy, wokolo osiedle domkow jednorodzinnych, przejazd nad waskim wiaduktem kolejowym (splot torow), i ciasna petla po srodku ktorej jest pelno drzew. Szczegolnie niezly klimat panowal 1 listopada, gdzie na to male osiedle domkow jezdzily potrojniaki. Pare fotek:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-141842.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-140856.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-121389.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120837.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120473.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-82826.html
Nastepna bardzo klimayczna linia to 9, jedzie na petle Zdrowie, polozona w wielkim parku. W dodatku w lato w kazda niedziele na Zdrowiu mozna spotkac linie 0 obslugiwana skladem 5N-5ND.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-108224.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-93051.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-99604.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-91004.html
Dalej to linia 12, szczegolnie ulica Gdanska (tutaj rowniez jezdzi linia 15), piekne kamienice wokolo, duzo wyremontowanych, i torowiski w plycie wegierskiej.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120437.html
Nastepnie jedzie przez cale centrum miasta (fajne klimaty na Zielonej i Narutowicza), az dojedzie na dzialki Morwa
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-142722.html
Torowisko przebiega miedzy dzialkami do ulicy Telefoniczna, kompletnie wydzielone, zadnej ulicy w okolo nie ma. Dalej za zjazdami do zajezdni torowisko wydzielone, waska uliczka i osiedle domkow jednorodzinnych, potem linia zmienia sie na jednotorowa, jedzie obok wybrukowanej uliczki i parku az do petli.
http://kmlodz.host247.pl/details.php?image_id=1204
Inna ciekawa linia to linia 7, szczegolnie odcinek Cmentarna-Srebrzynska.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-105517.html
Sa rowniez ciekawe petle, np. zielona petla Julianow
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-119946.html
Czy petla Polnocna:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92395.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-85100.html
Dalej linie podmiejskie. Linia do Zgierza nie jest specjalnie klimatyczna, chociaz odcinek od Lodzi do Kuraku w Zgierzu jest ciekawy, obok torowiska lasek, dalej osiedle domow jednorodzinnych i wiadukt kolejowy, ciekawsza linia jest do Pabinic, przez pewna czesc biegnie miedzy polami a malymi domkami, w samych Pabianicach linia jedzie srodkiem glownej ulicy wogol ciekawej zabudowy.
Linia do Ozorkowa to klimat sam w sobie, w Zgierzu przecina stary rynek kolo ratusza, potem jedzie przez pola i lasy az do Ozorkowa, klimat troszke psuje krajowa jedynka obok, chociaz fajnie jest jechac ta linia (szczegolnie GT8) w godzinach szczytu i mijac samochody w olbrzymim korku.
No i na koniec najlepszy klimat w Lodzi, linia do Lutomierska, nie dosyc ze startuje ze Stokow, jedzie prosto klimatyczna Pomorska, przez Pl. Wolnosci i Legionow, dalej kolo parku na Zdrowiu i prosto do Konstantynowa, miaja klimatyczna zajezdnie na Brusie
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-141027.html
Dalej przez Konstantynow (ladnie wyremontowana glowna ulica z torowiskiem po srodku jezdni, z plyta wegierska), do trojkata manewrowego na Pl. Wolnosci
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-57776.html
Dalej przez pola do Lutomierska
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-53099.html
Az dojezdza to symbolu lodzkich tramwajow, czyli mostu na Nerem w Lutomiersku:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-109910.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-133600.html
No i dalej do wsi Lutomiersk
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-91217.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-70000.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-48153.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-101620.html
Co prawda do Lutomierska jezdzi jeden tramwaj na godzine, ale warto sie wybrac, klimat niesamowity, w dodatku fajnie jak sie trafi na wagon GT6
Aleksej
P.S.
Jeszcze jest troszke innych ciekawych klimatow w Lodzi, niestety za duzo byloby pisania, najlepiej odwiedzic nasze piekne miasto i samemu sie przekowac (chociaz ostrzegam w lato bedzie bardzo duzo remontow sie tramwajowej!)
A poczatek linie w Lodzi.
Linia 3, a szczegolnie odcinek na ul. Warszawskiej. Torowisko wydzielone kolo waskiej ulicy, wokolo osiedle domkow jednorodzinnych, przejazd nad waskim wiaduktem kolejowym (splot torow), i ciasna petla po srodku ktorej jest pelno drzew. Szczegolnie niezly klimat panowal 1 listopada, gdzie na to male osiedle domkow jezdzily potrojniaki. Pare fotek:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-141842.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-140856.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-121389.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120837.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120473.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-82826.html
Nastepna bardzo klimayczna linia to 9, jedzie na petle Zdrowie, polozona w wielkim parku. W dodatku w lato w kazda niedziele na Zdrowiu mozna spotkac linie 0 obslugiwana skladem 5N-5ND.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-108224.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-93051.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-99604.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-91004.html
Dalej to linia 12, szczegolnie ulica Gdanska (tutaj rowniez jezdzi linia 15), piekne kamienice wokolo, duzo wyremontowanych, i torowiski w plycie wegierskiej.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120437.html
Nastepnie jedzie przez cale centrum miasta (fajne klimaty na Zielonej i Narutowicza), az dojedzie na dzialki Morwa
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-142722.html
Torowisko przebiega miedzy dzialkami do ulicy Telefoniczna, kompletnie wydzielone, zadnej ulicy w okolo nie ma. Dalej za zjazdami do zajezdni torowisko wydzielone, waska uliczka i osiedle domkow jednorodzinnych, potem linia zmienia sie na jednotorowa, jedzie obok wybrukowanej uliczki i parku az do petli.
http://kmlodz.host247.pl/details.php?image_id=1204
Inna ciekawa linia to linia 7, szczegolnie odcinek Cmentarna-Srebrzynska.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-105517.html
Sa rowniez ciekawe petle, np. zielona petla Julianow
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-119946.html
Czy petla Polnocna:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92395.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-85100.html
Dalej linie podmiejskie. Linia do Zgierza nie jest specjalnie klimatyczna, chociaz odcinek od Lodzi do Kuraku w Zgierzu jest ciekawy, obok torowiska lasek, dalej osiedle domow jednorodzinnych i wiadukt kolejowy, ciekawsza linia jest do Pabinic, przez pewna czesc biegnie miedzy polami a malymi domkami, w samych Pabianicach linia jedzie srodkiem glownej ulicy wogol ciekawej zabudowy.
Linia do Ozorkowa to klimat sam w sobie, w Zgierzu przecina stary rynek kolo ratusza, potem jedzie przez pola i lasy az do Ozorkowa, klimat troszke psuje krajowa jedynka obok, chociaz fajnie jest jechac ta linia (szczegolnie GT8) w godzinach szczytu i mijac samochody w olbrzymim korku.
No i na koniec najlepszy klimat w Lodzi, linia do Lutomierska, nie dosyc ze startuje ze Stokow, jedzie prosto klimatyczna Pomorska, przez Pl. Wolnosci i Legionow, dalej kolo parku na Zdrowiu i prosto do Konstantynowa, miaja klimatyczna zajezdnie na Brusie
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-141027.html
Dalej przez Konstantynow (ladnie wyremontowana glowna ulica z torowiskiem po srodku jezdni, z plyta wegierska), do trojkata manewrowego na Pl. Wolnosci
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-57776.html
Dalej przez pola do Lutomierska
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-53099.html
Az dojezdza to symbolu lodzkich tramwajow, czyli mostu na Nerem w Lutomiersku:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-109910.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-133600.html
No i dalej do wsi Lutomiersk
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-91217.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-70000.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-48153.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-101620.html
Co prawda do Lutomierska jezdzi jeden tramwaj na godzine, ale warto sie wybrac, klimat niesamowity, w dodatku fajnie jak sie trafi na wagon GT6
Aleksej
P.S.
Jeszcze jest troszke innych ciekawych klimatow w Lodzi, niestety za duzo byloby pisania, najlepiej odwiedzic nasze piekne miasto i samemu sie przekowac (chociaz ostrzegam w lato bedzie bardzo duzo remontow sie tramwajowej!)
Linia w kierunku Kopca Wandy i dalej na Pleszów posiada takie zarośnięte trawą torowisko. Jako że swój bieg kończy tu jeden tramwaj, to jest tylko znak przystanku, nie ma nawet wiaty, a całość zarosła trawą. W najbizszych dniach wybiorę się tam z aparatem i zrobię zdjęcia pętli w całej okazałościJ-31 pisze:Rzeczywiście obie pętle są fajne, ale a propo czy pętla "Kopiec Wandy" to jest przypadek, że rośnie tam trawa, czy to celowo ją tak posadzono ?
Uwaga ! W tym poście zamieściłem oryginalne zdjęcia o dużej rozdzielczości !
Wielkie dzięki Filimer za informacje o kopcu Wandy. Zachęciłeś mnie do ... obejrzenia tego magicznego miejsca. Rzeczywiście jest ono fantastyczne. Nim jednak tam przyjechałem tramwajem... przeleciałem nad tym kopcem samolotem (ATR72). Zatem na początek trochę zdjęć lotniczych
Zejdźmy na ziemię
Sama pętla jest po prostu "z dala od cywilzacji", zdala od Centrum. Nie ma tam turystów. Nawet jak Popatrzycie na powyższe fotki lotnicze, to otaczają ją tereny przemysłowe Huty. Cicho, odludnie, spokojnie.
Co ciekawe zlokalizowane tam przystanki - mam na myśli te umiejscowione tuż obok pętli dotyczą tylko linii 20 (jeden dla wysiadających i drugi dla wsiadających). Natomiast ja (razem z kol. M_Szymkowiakiem), jadąc tramwajem linii 15 musialem się wrócić...
Ogólnie jest to miejsce fantastyczne. A zatem zapraszam na małą fotograficzną "wycieczkę" w rejon kopca Wandy. Te zdjęcia dedykuję głównie userom z poza Krakowa. Koledzy z Krakowa bardzo ładnie je opisali już wcześniej. Ja je sfociłem....
1. To jest wjazd na pętle od strony ulicy Igołomskiej
2. No i sama pętla tramwajowa "Kopiec Wandy". Obecnie zatrzymują się tutaj jedynie tramwaje linii 20. W dniu w którym byłem, w całości obsługiwały ją solówki 105Na. W tym jedna. Przepięknie wyremontowana, z białymi obrzeżami kół. Zawsze nam uciekała. Szkoda, bo była śliczna.
I tak było gdy pojawiliśmy się na pętli. Gdy przejeżdżaliśmy tramwajem linii 15, stała tam solówka. Gdy przyszliśmy już jej nie było...
W tym miejscu znajduje się postój tramwajów linii 20. Zdjęcie zrobiłem od strony wyjazdu w stronę Kopca Wandy.
To są przystanki umiejscowione tuż przy pętli. Pozostałe są oddalone. Widoczne na zdjęciu przystanki dotyczą wyłącznie linii 20. Torowisko w stronę ul. Ptaszyckiego:
Wychodzimy z pętli. Idziemy w stronę Kopca Wandy, czyli do ulicy Ujastek Mogilski
A to już torowisko na ulicy Ujastek Mogilski (w stronę Kombinatu). Tędy kursują tramwaje linii 21. Tutaj też jest zlokalizowany przystnek tramwajowy... "na żądanie"
Kopiec Wandy.... Wiem, że prawie ocieram się o śmierć medialną, ale jeśli mogę sobie pozwolić trochę pokrytykować, to chciałbym skrytykować władze królewskiego miasta Krakowa, za... Kopiec Wandy...
...Otóż, Proszę Państwa. Wanda. Cóż za wspaniała, bohaterska kobieta. Pełna samych walorów. Nie dała (się) niemcowi. Nie chciała Niemca. W geście protestu rzuciła się ze skały.... A co my tutaj mamy. Mały, cichy skromny kopiec. ¯adnych kwiatów, żadnej informacji dla turystów. Zdala od centrum. Takie, ciche, zapomniane miejsce... ale wspaniałe miejsce. Cieszę, że mogłem tam trafić...
W tym poście skoncentrowałem się na Kopcu Wandy, ale dla mnie - turysty - cały Kraków był fenomenalnym, pełnym uroku miastem. Wszystkie miejsca - szczególnie zabytkowe centrum - jest jednym wielkim klimatem. Którego nie ma żadne - znane mi - miasto w Polsce.
Zatem koledzy z Krakowa to szczęściarze. Po prostu mieszkają w najfajniejszym mieście w Polsce.
Całości szczęścia, niestety, mąci totalnie rozkopane rondo Mogilskie. Jednakże pocieszeniem dla Was - Krakowiaków - niech będzie fakt, że jeszcze tylko rok bałaganu. I wszystko wróci do normalności. A i ja z wielką chęcią będę chciał wrócić do Krakowa - właśnie po to by zobaczyć jaką rewolucję spowoduje otwarcie szybkiego tramwaju, odcinka podziemnego i dwupoziomowe Rondo Mogilskie
Wielkie dzięki Filimer za informacje o kopcu Wandy. Zachęciłeś mnie do ... obejrzenia tego magicznego miejsca. Rzeczywiście jest ono fantastyczne. Nim jednak tam przyjechałem tramwajem... przeleciałem nad tym kopcem samolotem (ATR72). Zatem na początek trochę zdjęć lotniczych
Zejdźmy na ziemię
Sama pętla jest po prostu "z dala od cywilzacji", zdala od Centrum. Nie ma tam turystów. Nawet jak Popatrzycie na powyższe fotki lotnicze, to otaczają ją tereny przemysłowe Huty. Cicho, odludnie, spokojnie.
Co ciekawe zlokalizowane tam przystanki - mam na myśli te umiejscowione tuż obok pętli dotyczą tylko linii 20 (jeden dla wysiadających i drugi dla wsiadających). Natomiast ja (razem z kol. M_Szymkowiakiem), jadąc tramwajem linii 15 musialem się wrócić...
Ogólnie jest to miejsce fantastyczne. A zatem zapraszam na małą fotograficzną "wycieczkę" w rejon kopca Wandy. Te zdjęcia dedykuję głównie userom z poza Krakowa. Koledzy z Krakowa bardzo ładnie je opisali już wcześniej. Ja je sfociłem....
1. To jest wjazd na pętle od strony ulicy Igołomskiej
2. No i sama pętla tramwajowa "Kopiec Wandy". Obecnie zatrzymują się tutaj jedynie tramwaje linii 20. W dniu w którym byłem, w całości obsługiwały ją solówki 105Na. W tym jedna. Przepięknie wyremontowana, z białymi obrzeżami kół. Zawsze nam uciekała. Szkoda, bo była śliczna.
I tak było gdy pojawiliśmy się na pętli. Gdy przejeżdżaliśmy tramwajem linii 15, stała tam solówka. Gdy przyszliśmy już jej nie było...
W tym miejscu znajduje się postój tramwajów linii 20. Zdjęcie zrobiłem od strony wyjazdu w stronę Kopca Wandy.
To są przystanki umiejscowione tuż przy pętli. Pozostałe są oddalone. Widoczne na zdjęciu przystanki dotyczą wyłącznie linii 20. Torowisko w stronę ul. Ptaszyckiego:
Wychodzimy z pętli. Idziemy w stronę Kopca Wandy, czyli do ulicy Ujastek Mogilski
A to już torowisko na ulicy Ujastek Mogilski (w stronę Kombinatu). Tędy kursują tramwaje linii 21. Tutaj też jest zlokalizowany przystnek tramwajowy... "na żądanie"
Kopiec Wandy.... Wiem, że prawie ocieram się o śmierć medialną, ale jeśli mogę sobie pozwolić trochę pokrytykować, to chciałbym skrytykować władze królewskiego miasta Krakowa, za... Kopiec Wandy...
...Otóż, Proszę Państwa. Wanda. Cóż za wspaniała, bohaterska kobieta. Pełna samych walorów. Nie dała (się) niemcowi. Nie chciała Niemca. W geście protestu rzuciła się ze skały.... A co my tutaj mamy. Mały, cichy skromny kopiec. ¯adnych kwiatów, żadnej informacji dla turystów. Zdala od centrum. Takie, ciche, zapomniane miejsce... ale wspaniałe miejsce. Cieszę, że mogłem tam trafić...
W tym poście skoncentrowałem się na Kopcu Wandy, ale dla mnie - turysty - cały Kraków był fenomenalnym, pełnym uroku miastem. Wszystkie miejsca - szczególnie zabytkowe centrum - jest jednym wielkim klimatem. Którego nie ma żadne - znane mi - miasto w Polsce.
Zatem koledzy z Krakowa to szczęściarze. Po prostu mieszkają w najfajniejszym mieście w Polsce.
Całości szczęścia, niestety, mąci totalnie rozkopane rondo Mogilskie. Jednakże pocieszeniem dla Was - Krakowiaków - niech będzie fakt, że jeszcze tylko rok bałaganu. I wszystko wróci do normalności. A i ja z wielką chęcią będę chciał wrócić do Krakowa - właśnie po to by zobaczyć jaką rewolucję spowoduje otwarcie szybkiego tramwaju, odcinka podziemnego i dwupoziomowe Rondo Mogilskie
Ni da się ukryćJ-31 pisze:Zatem koledzy z Krakowa to szczęściarze. Po prostu mieszkają w najfajniejszym mieście w Polsce.
Fakt. Zresztą to problem nie tylko z Mogilskim - na Krowdrzy jest teraz znacznie gorzej.J-31 pisze:Całości szczęścia, niestety, mąci totalnie rozkopane rondo Mogilskie.
Tu też się nikt nie może doczekaćJ-31 pisze:I wszystko wróci do normalności. A i ja z wielką chęcią będę chciał wrócić do Krakowa - właśnie po to by zobaczyć jaką rewolucję spowoduje otwarcie szybkiego tramwaju, odcinka podziemnego i dwupoziomowe Rondo Mogilskie
Dzięki J 31 za fotki - sam wkrótce wybiorę się w tamten rejon, jak tylko mój aparat wróci z serwisu. Miejsce to jest dla mnie w jakiś sposób szczególne -swego czasu przez pół roku jeździłem linią 21 do pracy, aż do samego końca, do pętli w Pleszowie - z jednej strony zieleń drzew i krzewów, a z drugiej wyłaniające się co jakiś czas kominy i instalacje kombinatu... Do tego idąc z Pętli do pracy przechodziłem przez prawie całkiem zarośniętą roślinami fabrykę...
Co do kopca Wandy - obecnie co roku jest organizowane jego święto w czerwcu - odbywa się niewielki festyn archeologiczny, są koncerty... A za pokazanie Nowej Huty turystom odpowiada ekipa znana jako Crazy Guides: www.crazyguides.com - z tego co się orientuję, odwiedzają również Kopiec Wandy.
Co do kopca Wandy - obecnie co roku jest organizowane jego święto w czerwcu - odbywa się niewielki festyn archeologiczny, są koncerty... A za pokazanie Nowej Huty turystom odpowiada ekipa znana jako Crazy Guides: www.crazyguides.com - z tego co się orientuję, odwiedzają również Kopiec Wandy.
Różyckiego, powiadasz?
A tuż niedaleko Różyckiego jest taka nieduża pętla, nazywa się Biskupin (1, 2, 4, 10, nocki: 30 i 35).
Tam jest ślicznie !
Ładne pętle to jeszcze Stadion Olimpijski (bodajże linia 8, jeśli nic się nie zmieniło, a zmienia się co chwilę ), Sępolno (9, 12 i 17), koniecznie Grabiszynek (5) i Oporów (4, 11 i jeszcze coś). Ładnie wyglądają jeszcze Osobowice (24 i coś), Klecina (17), Marino (1 i 7, jeżdżą tam nasze Skodzinki ) oraz oczywiście plac Staszica ze słynną okólną linią 0 (dojeżdżała też tam równo 40 lat temu Wrocławska Wąskotorówa ).
Jeśli liczą się torowiska odcięte od sieci, to proponuję ulicę Parkową (tam kursowały do 1906 roku ostatnie wrocławskie "konki", później trasa była "pod drutem"), ocalałe odcineczki na Rynku (np. ulica Kotlarska - ładny, klimatyczny jednotorek) oraz wiecznie żywa linia na Rakowiec (od torów za Mostem Grunwaldzkim do końca Mostu Oławskiego, ulica Walońska.
Ładne Zapomniane Linie są też na ul. Piłsudskiego, Placu Powstańców Śląskich (okrążają plac, a nie przepoławiają go na pół :smile2: ) oraz słynnych uliczkach: Tęczowej, Szpitalnej i Zdrowej, gdzie są one niemalże całkowicie i idealnie zachowanie, a jest to zespół boczniczek tramwajów towarowych ).
Jedyny znany mi "starotor", który przywrócono do użytku, to tor w ulicy Wierzbowej - jest to już tylko trójkącik, który czasami chyba wykorzystują nasze Beroliny (Jaś + Małgosia) lub LH (Baba Jaga) + konek w czasie przejazdów okolicznościowych i wakacji.
I mam pytanko: co to jest właściwie ta dwutorowa linia przez Most Mieszczański? To takie dziwadło, które odgałęzia się zaraz za, albo i jeszcze na moście, odbija w prawo, tworząc taką jakby dwutorową mijanę, i zaraz jak dwutor normalnie wykorzystywany skręca w lewo, to ona też i się z powrotem łączą.
To miał być jakiś dworzec tramwajowy, jak w GOPie, czy co? Na razie tam tylko odstawiają awaryjne i stare 102Na, ostatnio widziałem tam dwa, jeden chyba nie miał części okien w członie A.
Chyba kursowała tam kiedyś linia Op (były dwie: Op i Ol - prawa i lewa).
Może ktoś coś wie ta temat tego toru
A tuż niedaleko Różyckiego jest taka nieduża pętla, nazywa się Biskupin (1, 2, 4, 10, nocki: 30 i 35).
Tam jest ślicznie !
Ładne pętle to jeszcze Stadion Olimpijski (bodajże linia 8, jeśli nic się nie zmieniło, a zmienia się co chwilę ), Sępolno (9, 12 i 17), koniecznie Grabiszynek (5) i Oporów (4, 11 i jeszcze coś). Ładnie wyglądają jeszcze Osobowice (24 i coś), Klecina (17), Marino (1 i 7, jeżdżą tam nasze Skodzinki ) oraz oczywiście plac Staszica ze słynną okólną linią 0 (dojeżdżała też tam równo 40 lat temu Wrocławska Wąskotorówa ).
Jeśli liczą się torowiska odcięte od sieci, to proponuję ulicę Parkową (tam kursowały do 1906 roku ostatnie wrocławskie "konki", później trasa była "pod drutem"), ocalałe odcineczki na Rynku (np. ulica Kotlarska - ładny, klimatyczny jednotorek) oraz wiecznie żywa linia na Rakowiec (od torów za Mostem Grunwaldzkim do końca Mostu Oławskiego, ulica Walońska.
Ładne Zapomniane Linie są też na ul. Piłsudskiego, Placu Powstańców Śląskich (okrążają plac, a nie przepoławiają go na pół :smile2: ) oraz słynnych uliczkach: Tęczowej, Szpitalnej i Zdrowej, gdzie są one niemalże całkowicie i idealnie zachowanie, a jest to zespół boczniczek tramwajów towarowych ).
Jedyny znany mi "starotor", który przywrócono do użytku, to tor w ulicy Wierzbowej - jest to już tylko trójkącik, który czasami chyba wykorzystują nasze Beroliny (Jaś + Małgosia) lub LH (Baba Jaga) + konek w czasie przejazdów okolicznościowych i wakacji.
I mam pytanko: co to jest właściwie ta dwutorowa linia przez Most Mieszczański? To takie dziwadło, które odgałęzia się zaraz za, albo i jeszcze na moście, odbija w prawo, tworząc taką jakby dwutorową mijanę, i zaraz jak dwutor normalnie wykorzystywany skręca w lewo, to ona też i się z powrotem łączą.
To miał być jakiś dworzec tramwajowy, jak w GOPie, czy co? Na razie tam tylko odstawiają awaryjne i stare 102Na, ostatnio widziałem tam dwa, jeden chyba nie miał części okien w członie A.
Chyba kursowała tam kiedyś linia Op (były dwie: Op i Ol - prawa i lewa).
Może ktoś coś wie ta temat tego toru
Mój aparat wrócił już z serwisu i udało mi się znaleźć chwilę na małą sesję odcinka Kombinat - Kopiec Wandy.
Poniżej prezentuję kilka wybranych zdjęć przedstawiających wybrane elementy tej trasy:
Za Kombinatem zaczyna się busz...:
Widok Kombinatu od strony buszu, na drugim zdjęciu w tle Jelcz Vero:
Linię 21 (Os. Piastów-Pleszów) obsługują tramwaje typu GT6 sprowadzone z Norymbergii:
Torowisko, miejscami w nie najlepszym stanie:
Na pętli Kopiec Wandy w kolorze...:
...i w sepii:
Tramwaj linii 15 rozpływa się w mroku...:
Na razie to by było na tyle - jeśli będą chętni na oglądanie - wrzucę więcej zdjęć.
Poniżej prezentuję kilka wybranych zdjęć przedstawiających wybrane elementy tej trasy:
Za Kombinatem zaczyna się busz...:
Widok Kombinatu od strony buszu, na drugim zdjęciu w tle Jelcz Vero:
Linię 21 (Os. Piastów-Pleszów) obsługują tramwaje typu GT6 sprowadzone z Norymbergii:
Torowisko, miejscami w nie najlepszym stanie:
Na pętli Kopiec Wandy w kolorze...:
...i w sepii:
Tramwaj linii 15 rozpływa się w mroku...:
Na razie to by było na tyle - jeśli będą chętni na oglądanie - wrzucę więcej zdjęć.