[Ogólnie] KZK GOP
I w sumie dobrze. U nas MZK będące właścicielem PKMu co jakiś czas straszy prywatyzacją (ostatnio jakoś przestali, ale pewnie za niedługo zaczną). Nie tak dawno PKMowi groziła utrata płynności finansowej bo... MZK im nie płaciło. Było coś mówione, że MZK musi dokładać do PKMu - jeżeli tak, to pewnie im za mało płacą za wzkm. Upolityczniona rada nadzorcza PKM (szczególnie ich dodatkowe zarobki) też robi swoje, więc może zamiast dopłacać należałoby zatrudnić kogoś kto potrafi zarządzać takim przedsiębiorstwem?J-31 pisze:A Gazeta pisze o wchłonięciu sosnowieckiego PKM-u do KZK jako "podmiot wewnętrzny"... co raczej też jest mało realne. Władze Sosnowca nie zgodzą się na to.
Wiadomo - jest druga strona medalu - czyli możliwość zlecenia zadania podmiotowi wewnętrznemu, bez przetargu (o czym w dziale przetargowym ostatnio wspomniałem).
Ogólnie rzecz biorąc zależy czy "podmiot wewnętrzny" będzie się traktować przyzwoicie czy będzie tylko "hakiem" utrudniającym wystąpienie samej gminie lub pokazanie jak to źle organizatorowi i jakie to straty ponosi z tego tytułu.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Tak czytam te wasze dysputy i odnoszę wrażenie, że pominęliście jedną kwestię. Mianowicie czy faktycznie, jeżeli KZK stałby się choć w części właścicielem PKM'ów i następnie uczynił je operatorami wewnętrznymi to czy wyszło by to taniej ? Z praktyki mówię, że nie. I to tak samo we wspomnianym przez GW Radomiu, tak w Lublinie (w którym na co dzień jestem) i wielu innych miastach.
Jeżeli KZK poszukuje tańszych sposobów zlecania przewozów to jedyną alternatywą są długie kontrakty z szeroko rozwiniętym wachlarzem opcji do zamówienia. Inaczej się nie da.
Jeżeli KZK poszukuje tańszych sposobów zlecania przewozów to jedyną alternatywą są długie kontrakty z szeroko rozwiniętym wachlarzem opcji do zamówienia. Inaczej się nie da.
Konkurencja przy przewozach tramwajowych jest niemożliwa lub prawie niemożliwa, nawet gdyby było więcej spółek. Jedyną opcją promowania zakupu lepszego taboru jest różnicowanie stawki w zależności od typu taboru, chociaż i tutaj to może się nie opłacać (i potrzebna jest polityka wyznaczania takiej stawki, np. że od któregoś roku stawki za konstale nie będą waloryzowane - wtedy dość jasno daje się przewoźnikowi do zrozumienia, że ma w danym czasie wycofać przestarzały tabor)wojtek1611 pisze: Na moje oko TŚ spokojnie wcześniej znalazły by kasę na nowy tabor, ale brak im konkurencji.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Moim zdaniem jest możliwa. Ale tylko w systemie goeteborskim. Znaczy to tyle, że miasto lub zainteresowany związek samorządów musiałby na siebie wziąć ciężar zakupu taboru i utrzymania infrastruktury. Sytuacja o tyle bardziej była by klarowna, że organizator wiedziałby ile faktycznie musiałaby wynosić ukryta pod pozorami waloryzacji czy renegocjacji dopłata do wzkm. Ale bezdyskusyjnie dałoby radę w ten sposób wyciągnąć realne oszczędności.ppln pisze:Konkurencja przy przewozach tramwajowych jest niemożliwa lub prawie niemożliwa, nawet gdyby było więcej spółek.
Stawka za wzkm jest ilorazem wartości zlecenia i pracy przewozowej. Stąd w cenę usługi są wkalkulowane wszystkie koszty, które mają zapewnić prawidłowe (przynajmniej teoretycznie) świadczenie usługi przewozowej. Efekt jest tego taki, że w tym konkretnym przypadku eksploatacja 'żelazek' wpływa na obniżenie stawki. Więc operator będzie się bronił wszelkimi możliwymi sposobami by pozostawić je jak najdłużej przy życiu. Dlatego waloryzacja częściowa odpada.ppln pisze:Jedyną opcją promowania zakupu lepszego taboru jest różnicowanie stawki w zależności od typu taboru, chociaż i tutaj to może się nie opłacać (i potrzebna jest polityka wyznaczania takiej stawki, np. że od któregoś roku stawki za konstale nie będą waloryzowane - wtedy dość jasno daje się przewoźnikowi do zrozumienia, że ma w danym czasie wycofać przestarzały tabor)
Lepszym mechanizmem są po prostu kary za nie właściwy tabor w postaci potrącenia 20 % wartości netto stawki za wzkm. Praktyka pokazuje, że to najbardziej dolegliwa sankcja dla operatorów ponieważ uderza w ich zysk netto.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Identyfikatory zostały zamienione na karteczki z numerem kierowcy
[ Dodano: 2013-07-13, 14:46 ]
Taka ciekawostka (nie do końca związana z tematem). Wczoraj na d-tce widziany mały mercedes (vario lub coś podobnego)
[ Dodano: 2013-08-07, 21:15 ]
Wielki przetarg KZK GOP. Prywaciarze bez szans http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2209
[ Dodano: 2013-07-13, 14:46 ]
Taka ciekawostka (nie do końca związana z tematem). Wczoraj na d-tce widziany mały mercedes (vario lub coś podobnego)
[ Dodano: 2013-08-07, 21:15 ]
Wielki przetarg KZK GOP. Prywaciarze bez szans http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2209
Nie bardzo potrafiłem wybrać lepszego tematu na zadanie mojego pytania, ale myślę, że to najlepszy wybór.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w rozwiązaniu pewnej zagadki? Mianowicie - kilka lat temu w Opolu firma AMS wycofała się ze swoimi wiatami, Businessconsulting przejęło fajne lokalizację i postawiono tam "nowe" wiaty. Okazało się potem że pochodziły one z Gliwic po likwidacji tramwaju. Czy ktokolwiek jest w stanie pomóc mi określić choć przybliżony wiek tych obiektów? Nie wiem nawet z jakich lokalizacji w Gliwicach zostały wycofane, jeśli dobrze pamiętam, pojawiły się w Opolu ok. 3 lata temu.
Z góry dziękuję za pomoc.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w rozwiązaniu pewnej zagadki? Mianowicie - kilka lat temu w Opolu firma AMS wycofała się ze swoimi wiatami, Businessconsulting przejęło fajne lokalizację i postawiono tam "nowe" wiaty. Okazało się potem że pochodziły one z Gliwic po likwidacji tramwaju. Czy ktokolwiek jest w stanie pomóc mi określić choć przybliżony wiek tych obiektów? Nie wiem nawet z jakich lokalizacji w Gliwicach zostały wycofane, jeśli dobrze pamiętam, pojawiły się w Opolu ok. 3 lata temu.
Z góry dziękuję za pomoc.
KZK GOP ogłosił przetarg na ''mały pakiet będziński''.
Mam nadzieję, że PKM wygra aczkolwiek niepokoją mnie wymagania jakie stawia KZK GOP czyli tabor AN nie dłuższy niż 8,5 metra. Co prawda PKM testował dwa takie pojazdy MAZ i Solaris ale szczerze wątpię w zakup któregoś z tych pojazdów.
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2013/7_linii/SIWZ.pdf
Mam nadzieję, że PKM wygra aczkolwiek niepokoją mnie wymagania jakie stawia KZK GOP czyli tabor AN nie dłuższy niż 8,5 metra. Co prawda PKM testował dwa takie pojazdy MAZ i Solaris ale szczerze wątpię w zakup któregoś z tych pojazdów.
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2013/7_linii/SIWZ.pdf
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
ŚKUP
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że te tramwaje nie będą miały zamontowane standardowych kasowników tylko czytniki do obsługi ŚKUP. Reasumując, do czasu uruchomienia tego idiotycznego systemu będą one uziemione w zajezdni.
No ŚKUP ma wystartować 1.04.2014, a Twisty mają wejść do ruchu jakoś w drugiej połowie 2014. No ale to i tak bez sensu, bo ktoś przyjezdny nie będzie miał możliwości przejazdu takim tramwajem bo nie będzie miał gdzie jednorazówki skasować. A ZTCW kasowniki nie będą w nich montowane, no chyba, że TŚ się obudzi i wbrew KZK GOP je zamontują.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ale dlaczego nie będzie normalnych kasowników? Ja myślałem że tylko na razie ich nie maMarcin N pisze:No ŚKUP ma wystartować 1.04.2014, a Twisty mają wejść do ruchu jakoś w drugiej połowie 2014. No ale to i tak bez sensu, bo ktoś przyjezdny nie będzie miał możliwości przejazdu takim tramwajem bo nie będzie miał gdzie jednorazówki skasować. A ZTCW kasowniki nie będą w nich montowane, no chyba, że TŚ się obudzi i wbrew KZK GOP je zamontują.
No dobrze, a jak ktoś przyjezdny - np. ja - kupi bilet dobowy, to w kasie KZK GOP przecież otrzymam bilet papierowy. Gdzie go skasuję jeżeli będą tylko czytniki kart ŚKUP.
Wg. mnie zostanie to zorganizowane w taki sposób, że zainstalują jeden kasownik w wagonie, a reszta to będą czytniki kart.
Zdaje się, że chyba coś takiego lub podobne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db9 ... 98130.html
Wg. mnie zostanie to zorganizowane w taki sposób, że zainstalują jeden kasownik w wagonie, a reszta to będą czytniki kart.
Zdaje się, że chyba coś takiego lub podobne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db9 ... 98130.html
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dokładnie, to jest czytnik kart ŚKUP, który (teoretycznie) jest zamontowany w każdym pojeździe obsługującym linie KZK GOP (kiedyś nawet widziałem w darmobusie)J-31 pisze:Zdaje się, że chyba coś takiego lub podobne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db9 ... 98130.html