[Ogólnie] KZK GOP
Z tego co zauważyłem wielu (jeśli nie większość) zajców jeździ bez biletu dlatego, że są zbyt głupi by zrozumieć, że skoro można wsiąść do autobusu i pojechać zarówno z biletem, jak i bez niego to lepiej go mieć. Z wieloma innymi rzeczami zresztą jest podobnie i dlatego w naszym niewątpliwie pięknym kraju jest jak jesttramwajarz pisze:Wtedy nikomu nie oplącałoby się ryzykować jeździć na gapę
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Odświeżam temat, bo KZK GOP zaczyna mnie już realnie interesować. Prośba do kolegów z Górnego Śląska o kilka podpowiedzi i sugestii.
Moje pierwsze pytania są takie:
1. Czy bilet dobowy na okaziciela, KZK GOP, w cenie 18 zł obowiązuje na terenie jednej gminy - czy jest można na takim bilecie wyjechać poza granice Katowic do innej gminy ?
2. Ile czasu zająłby mi przejazd w jedną stronę 15-stką z Katowic (Katowice Rynek) do np. Sosnowca do przystanku Dworzec PKP ?
3 Czy opłaca się wskoczyć w 36 (linia uzupełnienie dla 15 - stki z powodu remontu torowiska w Sosnowcu) ?
4. Rozumiem, że linia 38 nadal funkcjonuje, jej rozkład na stronie KZK GOP jest, ale czy jest on realny ?
Moje pierwsze pytania są takie:
1. Czy bilet dobowy na okaziciela, KZK GOP, w cenie 18 zł obowiązuje na terenie jednej gminy - czy jest można na takim bilecie wyjechać poza granice Katowic do innej gminy ?
2. Ile czasu zająłby mi przejazd w jedną stronę 15-stką z Katowic (Katowice Rynek) do np. Sosnowca do przystanku Dworzec PKP ?
3 Czy opłaca się wskoczyć w 36 (linia uzupełnienie dla 15 - stki z powodu remontu torowiska w Sosnowcu) ?
4. Rozumiem, że linia 38 nadal funkcjonuje, jej rozkład na stronie KZK GOP jest, ale czy jest on realny ?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
http://rozklady.kzkgop.pl/rozklad/pokaz ... przystanek Przykładowy rozkład obowiązujący od jutra. Jak widać nieco ponad pół godzinyJ-31 pisze:2. Ile czasu zająłby mi przejazd w jedną stronę 15-stką z Katowic (Katowice Rynek) do np. Sosnowca do przystanku Dworzec PKP ?
Bilet dobowy jest ważny dobę od momentu skasowania na wszystkich liniach autobusowych i tramwajowych KZK GOP i MZKP.J-31 pisze: 1. Czy bilet dobowy na okaziciela, KZK GOP, w cenie 18 zł obowiązuje na terenie jednej gminy - czy jest można na takim bilecie wyjechać poza granice Katowic do innej gminy ?
Amalio. Tyle to i ja wiemAmalio pisze:Bilet dobowy jest ważny dobę od momentu skasowania na wszystkich liniach autobusowych i tramwajowych KZK GOP i MZKP.
Mnie interesuje tyko, czy mając skasowany ten bilet mogę wyjechać tramwajem po za granice administracyjne np. Katowic ? Czy też powinienem dodatkowo dokupić jeszcze jakiś bilet np. jednorazowy ?
Chodzi mi tylko czy ten bilet ma jakieś ograniczenia strefowe
Super, dzięki wielkiePrzykładowy rozkład obowiązujący od jutra. Jak widać nieco ponad pół godziny
Przecież napisałem chyba wyraźnie, że skasowany bilet jest ważny na WSZYSTKICH liniach.J-31 pisze:Amalio. Tyle to i ja wiemAmalio pisze:Bilet dobowy jest ważny dobę od momentu skasowania na wszystkich liniach autobusowych i tramwajowych KZK GOP i MZKP.
Mnie interesuje tyko, czy mając skasowany ten bilet mogę wyjechać tramwajem po za granice administracyjne np. Katowic ? Czy też powinienem dodatkowo dokupić jeszcze jakiś bilet np. jednorazowy ?
Chodzi mi tylko czy ten bilet ma jakieś ograniczenia strefowe
Owszem, ale Ty napisałeś o "WSZYSTKICH" liniach - a ja pytałem o granicę stref - to chyba jest pewna różnica ?Amalio pisze:Przecież napisałem chyba wyraźnie, że skasowany bilet jest ważny na WSZYSTKICH liniach.
Mimo wszystko dzięki za info, teraz wiem, że spokojnie mogę się zaopatrzyć właśnie w tenże bilet
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kierowca jest też ''kontrolerem'' KZK GOPu więc wpuszczając ludzi pierwszymi drzwiami i wtedy prowadząc ''kontrolę'' legitymacja powinna być za szybą drzwi od kabiny. Największy szum w tej sprawie robi to, że większość kierowców nie chce się ujawniać z imienia i nazwiska. Kara owszem jest kolosalna bo to 1/3 wypłaty. KZK GOP tnie koszty jak może byle by więcej zostawało na wypłaty dla pracowników i zamiast zatrudniać kontrolerów wciskają nowe zadania i wymogi kierowcom. Zapominając o tym, że kierowca pracuje dla danego przedsiębiorstwa a nie dla KZK GOPu. Ale niestety kiedy przyjdzie kara na przewoźnika ten ściąga z pracownika odpowiednią sumę. Ja liczę tylko na to, że rozmowy na radzie miasta Sosnowiec w sprawie wyjścia KZK GOPu przybiorą realne zamiary ponieważ coraz częściej jest o tym mowa.
@Tigin Razem z Sosnowcem "wyjdą" Dąbrowa Górn., Będzin i prawdopodobnie większość gmin ościennych oraz Czeladź(?). Spójrz tylko na pracę przewozową na terenie tych miast (obsługiwanych głównie przez PKM S-ec) i zestaw sobie z ogólną pracą przewozową KZK GOP. Paręnaście % wychodzi
Przy mądrym i "nie pazernym" oraz przede wszystkim JEDNOMYŚLNYM podejściu włodarzy WSZYSTKICH miast Zagłębia, PKM (lub inny twór międzygminny) jest wstanie zapewnić tańszą komunikację, na wyższym niż obecnie poziomie. Jednocześnie po wdrożeniu śląskiej kupy (ŚKUP) można pokusić się nawet o unię biletową z KZK (łatwe zasady rozliczeń wewnątrz operatorskich)
KZK więc "trzęsie" się niemożebnie nad Sosnowcem i jego PKM, bo trzeba mieć pieniążki (wpłacane przez gminy członkowskie i pasażerów) na swoje wypłaty oraz stanowiska pracy dla swoich pociotków W przypadku wyjścia Sosnowca będzie mniejszy tort do podziału
Przy mądrym i "nie pazernym" oraz przede wszystkim JEDNOMYŚLNYM podejściu włodarzy WSZYSTKICH miast Zagłębia, PKM (lub inny twór międzygminny) jest wstanie zapewnić tańszą komunikację, na wyższym niż obecnie poziomie. Jednocześnie po wdrożeniu śląskiej kupy (ŚKUP) można pokusić się nawet o unię biletową z KZK (łatwe zasady rozliczeń wewnątrz operatorskich)
KZK więc "trzęsie" się niemożebnie nad Sosnowcem i jego PKM, bo trzeba mieć pieniążki (wpłacane przez gminy członkowskie i pasażerów) na swoje wypłaty oraz stanowiska pracy dla swoich pociotków W przypadku wyjścia Sosnowca będzie mniejszy tort do podziału
Z tym w GOPie największy problemM11 pisze:Przy mądrym i "nie pazernym" oraz przede wszystkim JEDNOMYŚLNYM podejściu włodarzy WSZYSTKICH miast Zagłębia
W jaki sposób? PKM już obecnie obsługuje większość komunikacji w Zagłębiu, i raczej nie chciałby za swoje usługi dostawać mniej niż obecnie. Uwalenie PKM na rzecz innego przewoźnika także w grę nie wchodzi. Pozostaje rzeź połączeń. Poza tym główne finansowe problemy pozostaną takie same jak są obecnie. (Oczywiście nie wątpię, że można stworzyć całkiem nowy, efektywniejszy i tańszy układ linii, ale zdecydowanie wątpię, że włodarze są do tego zdolni )M11 pisze:PKM (lub inny twór międzygminny) jest wstanie zapewnić tańszą komunikację, na wyższym niż obecnie poziomie
No i najważniejsze pytanie, co z tramwajami?
Unia biletowa między KZK a "rebeliantami" jest równie realna co unia biletowa KZK z koleją
Po ew. prawda wyjściu z KZK GOPu PKM by skorzystał ponieważ pieniądze z biletów szły by do PKMu a nie do władz KZK GOP.
No i oczywiście zgadzam się we wszystkim co napisał M11.
Dodam jeszcze, że problem PKM Sosnowiec z KZK GOP zaczął się od momentu kiedy KZK GOP chciał przejąć PKM Sosnowiec. Zrobił się wokół tej sprawy również duży szum.
No i oczywiście zgadzam się we wszystkim co napisał M11.
Dodam jeszcze, że problem PKM Sosnowiec z KZK GOP zaczął się od momentu kiedy KZK GOP chciał przejąć PKM Sosnowiec. Zrobił się wokół tej sprawy również duży szum.
Ostatnio zmieniony 2013-06-08, 16:30 przez Max998, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Oj jeszcze byś się zdziwił na temat tego taboru Wojtku.
Coś więcej na temat: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... wac__.html
Co ja gadam nie chodziło o przejęcie #505 a ogólnie o PKM Sosnowiec.
Coś więcej na temat: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... wac__.html
Co ja gadam nie chodziło o przejęcie #505 a ogólnie o PKM Sosnowiec.
Hehe. Wy Piszecie o możliwości (chyba raczej mało realnej) wyjścia PKM-u Sosnowiec z KZK. A Gazeta pisze o wchłonięciu sosnowieckiego PKM-u do KZK jako "podmiot wewnętrzny"... co raczej też jest mało realne. Władze Sosnowca nie zgodzą się na to.
Coś mi się jednak widzi, że KZK GOP najszybciej pochłonie TŚ - bo to taka firma "niczyja". PKM należą do konkretnych gmin i one inwestują w swój tabor. A tramwaje chyba od zawsze były niczyje
Coś mi się jednak widzi, że KZK GOP najszybciej pochłonie TŚ - bo to taka firma "niczyja". PKM należą do konkretnych gmin i one inwestują w swój tabor. A tramwaje chyba od zawsze były niczyje
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czyli chcieli zrobić coś w stylu WPK.Max998 pisze:Oj jeszcze byś się zdziwił na temat tego taboru Wojtku.
Coś więcej na temat: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... wac__.html
Co ja gadam nie chodziło o przejęcie #505 a ogólnie o PKM Sosnowiec.
Na moje oko TŚ spokojnie wcześniej znalazły by kasę na nowy tabor, ale brak im konkurencji.@J-31 pisze:Coś mi się jednak widzi, że KZK GOP najszybciej pochłonie TŚ - bo to taka firma "niczyja". PKM należą do konkretnych gmin i one inwestują w swój tabor. A tramwaje chyba od zawsze były niczyje