[Ogólnie] KZK GOP

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

A nie szło zrobić tak jak w nowych trolejbusach, gdzie są kasowniki hybrydowe...?

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze:Ja bardzo nie lubię biletów w telefonie. I nie tylko ja.
Przy wszystkich wadach biletów w telefonie, to co szykują na Śląsku jest o wiele gorsze - dobowe i miesięczne będą miały drakoński limit przejazdów (na szczęście będą też wersje bez limitu, ale droższe), w dodatku będzie trzeba odbijać kartę przy każdym wejściu (a propos - w Poznaniu wycofali się już z tego idiotyzmu?)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

MrStronek pisze:A istnieje taki system jak moBilet w KZK GOP? (Czy coś innego) ¯e można kupić dobowy bilet, lub jednorazowy w komórce i nim podróżować? Jeżeli tak to przyjezdny (Turysta, Podróżnik) chyba nie będzie miał problemu wykupić biletu jednorazowego i nim podróżować. :lol:
Z tym też nie jest tak prosto :diabeł: Kiedyś jak nie mogłem znaleźć żadnego kiosku, chciałem spróbować kupić przez telefon. Okazało się że najpierw trzeba się zarejestrować, co też nie było takie łatwe ;) Zresztą zobaczcie sami

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Zamiast wpychać na siłę ludziom bilety przez telefon już lepiej zrobiliby biletomat w każdym pojeździe

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Marcin N pisze:No ŚKUP ma wystartować 1.04.2014, a Twisty mają wejść do ruchu jakoś w drugiej połowie 2014. No ale to i tak bez sensu, bo ktoś przyjezdny nie będzie miał możliwości przejazdu takim tramwajem bo nie będzie miał gdzie jednorazówki skasować.
Marcinie, ale z tego co pamiętam bilety tradycyjne nadal pozostaną (będą one oczywiście droższe od swoich elektronicznych odpowiedników) w taryfie KZK i będzie można je kasować w jedynym kasowniku obsługującym bilety papierowe, który zawsze będzie znajdował się w pobliżu pierwszych drzwi, poza tym pasażerowie będą mogli zawsze zakupić taki bilet u kierującego pojazdem- pytanie tylko czy w formie biletu tradycyjnego czy paragonu z kasy ? ;)

Odnośnie wprowadzenia Twistów w drugiej połowie 2014r uważam, że jest to dobry termin, ponieważ wagon musi przejść przede wszystkim testy na naszej sieci, sam wspominałeś, że część infrastruktury wymaga przebudowania (np. wydłużenie przystanków) i przystosowania do nowych wagonów, poza tym równocześnie będą odbywać się szkolenia motorniczych, których też nie przeszkoli się w ciągu tygodnia no i pozostała sprawa jeszcze z uzyskaniem homologacji.
ppln pisze:Przy wszystkich wadach biletów w telefonie, to co szykują na Śląsku jest o wiele gorsze - dobowe i miesięczne będą miały drakoński limit przejazdów (na szczęście będą też wersje bez limitu, ale droższe), w dodatku będzie trzeba odbijać kartę przy każdym wejściu (a propos - w Poznaniu wycofali się już z tego idiotyzmu?)
Dokładnie! Pomijam już absurdalny pomysł zmuszania pasażerów mających prawo do przejazdów bezpłatnych, tj. osób niepełnosprawnych, inwalidów, starszych, którzy są zobowiązani do odbijania karty przy wejściu i wyjściu z pojazdu lub udaniu się do kierującego pojazdem w celu wydania biletu wolnej jazdy. Kto zapomni o tym obowiązku będzie traktowany jak osoba jadąca bez ważnego biletu- oczywiście w KZK GOP tłumaczą się, że kontrolerzy w takich przypadkach będą na takie osoby patrzeć łagodniejszym okiem w co osobiście wątpię.

A tak będzie prezentował się nowy cennik KZK GOP, który ma obowiązywać od 1 kwietnia 2014r:
Fakt.pl pisze: NOWA TA­RY­FA KZK GOP WA¯NA OD 1 KWIET­NIA 2014

BI­LE­TY PA­PIE­RO­WE

Bilet na 1 mia­sto lub 15 min / cena ta sam 3,2 zł
Bilet na 2 mia­sta lub 30 min / nowa cena 4 zł / stara cena 4,8 zł
Bilet na 3 i wię­cej mia­sta luba 60 min / nowa cena 5 zł / stara cena 4,8 zł
Bilet 24 go­dzin­ny / nowa cena 19 zł / stara cena 18 zł
Bilet 48 go­dzin­ny / nowa cena 29 zł / stara cena 28 zł
Bilet 5 dnio­wy / nowa cena 46 zł / stara cena 44 zł
Bilet 7 dnio­wy / nowa cena 52 zł / stara cena 50 zł
Bilet mie­sięcz­ny na jedno mia­sto au­to­bus lub tram­waj / nowa cena 116 zł / stara cena 110 zł
Bilet mie­sięcz­ny na jedno mia­sto au­to­bus i tram­waj / nowa cena 132 zł / stara cena 126 zł
Bilet mie­sięcz­ny na dwa i wię­cej miast au­to­bus lub tram­waj / nowa cena 140 zł / stara cena 134 zł
Bilet mie­sięcz­ny na dwa i wię­cej miast au­to­bus i tram­waj / nowa cena 156 zł / stara cena 150 zł
Bilet kwar­tal­ny na 1 mia­sto / nowa cena 336 zł/ stara cena 322 zł
Bilet kwar­tal­ny na dwa i wię­cej miast / nowa cena 394 zł / stara cena 376 zł

BI­LE­TY ELEK­TRO­NICZ­NE W RA­MACH ŚL¡­SKIEJ KARTY USŁUG PUBLICZNYCH

BI­LE­TY OD­LE­GŁO­ŚCIO­WE
Do 1 km / 2,4 zł
Od 1,1 km do 2 km / 3 zł
Od 2,1 km do 5 km / 3,6 zł
Od 5,1 km do 9 km / 4 zł
Od 9,1 km do 14 km / 4,4 zł
Od 14,1 km do 20 km / 4.8 zł
Po­wy­żej 20 km / 5 zł

ELEK­TRO­NICZ­NY BILET JED­NO­RA­ZO­WY
Bilet na 1 mia­sto lub 15 min / 3,2 zł
Bilet na 2 mia­sta lub 30 min / 3,8 zł
Bilet na 3 i wię­cej mia­sta lub 60 min / 4,8 zł

ELEK­TRO­NICZ­NY BILET OKRE­SO­WY IMIEN­NY
Bilet 24 go­dzin­ny na au­to­bus i tram­waj / 14 zł z li­mi­tem 5 prze­jaz­dów / 17 zł bez li­mi­tu
Bilet 48 go­dzin­ny na au­to­bus i tram­waj / 24 zł z li­mi­tem 9 prze­jaz­dów / 27 zł bez li­mi­tu
Bilet 5 dnio­wy na au­to­bus i tram­waj / 40 zł z li­mi­tem 16 prze­jaz­dów / 43 zł bez li­mi­tu
Bilet 7 dnio­wy na au­to­bus i tram­waj / 45 zł z li­mi­tem 20 prze­jaz­dów / 49 zł bez li­mi­tu
Bilet 14 dnio­wy na au­to­bus i tram­waj / 80 zł z li­mi­tem 40 prze­jaz­dów / 86 bez li­mi­tu
Bilet 30 dnio­wy na jedno mia­sto au­to­bus lub tram­waj / 102 zł z li­mi­tem 66 prze­jaz­dów / 110 zł bez li­mi­tu
Bilet 30 dnio­wy na jedno mia­sto au­to­bus i tram­waj/ 118 zł z li­mi­tem 66 prze­jaz­dów / 126 zł bez li­mi­tu
Bilet 30 dnio­wy na dwa i wię­cej miast au­to­bus lub tram­waj / 122 zł z li­mi­tem 80 prze­jaz­dów / 134 zł bez li­mi­tu
Bilet 30 dnio­wy na dwa i wię­cej miast au­to­bus i tram­waj / 138 zł z li­mi­tem 80 prze­jaz­dów / 150 zł bez li­mi­tu
Bilet 90 dnio­wy na jedno mia­sto au­to­bus i tram­waj / 298 zł z li­mi­tem 220 prze­jaz­dów / 322 bez li­mi­tu
Bilet 90 dnio­wy na dwa i wię­cej miast au­to­bus i tram­waj / 346 zł z li­mi­tem 266 prze­jaz­dów / 376 zł bez li­mi­tu
ELEK­TRO­NICZ­NY BILET OKRE­SO­WY NA OKA­ZI­CIE­LA
Bilet 24 go­dzin­ny na au­to­bus i tram­waj / 15 zł z li­mi­tem 5 prze­jaz­dów / 18 zł bez li­mi­tu
Bilet 48 go­dzin­ny na au­to­bus i tram­waj / 25 zł z li­mi­tem 9 prze­jaz­dów / 28 zł bez li­mi­tu
Bilet 5 dnio­wy na au­to­bus i tram­waj / 41 zł z li­mi­tem 16 prze­jaz­dów / 44 zł bez li­mi­tu
Bilet 7 dnio­wy na au­to­bus i tram­waj / 46 zł z li­mi­tem 20 prze­jaz­dów / 50 zł bez li­mi­tu
Bilet 14 dnio­wy na au­to­bus i tram­waj / 82 zł z li­mi­tem 40 prze­jaz­dów / 88 bez li­mi­tu
Bilet 30 dnio­wy na au­to­bus i tram­waj / 162 zł z li­mi­tem 80 prze­jaz­dów / 174 zł bez li­mi­tu

Link: http://www.fakt.pl/drozej-bedzie-w-auto ... 277,1.html
Moim zdaniem wprowadzenie w obecnej postaci Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) mija się z celem, ponieważ dalej za przejazdy środkami komunikacji miejskiej będziemy mogli płacić tylko w autobusach jeżdżących na zlecenie KZK GOP lub MZKP Tarnowskie Góry, taką kartą dalej nie zapłacimy za przejazd Kolejami Śląskimi czy liniami innych organizatorów- Jaworzno ma już swoją elektroniczną portmonetkę od 2005r i póki co boi się zainwestować w ŚKUP, natomiast Tychy i tamtejszy MZK nie wdrożył tego projektu z powodu błahego powodu- podobno brakło pieniędzy na wyposażenie pojazdów w odpowiedni sprzęt. Powstaje zatem jeszcze pytanie czy rzeczywiście według zapowiedzi kartą będziemy mogli zapłacić także za parking, teatr, kino, w urzędach czy wypożyczyć książkę.

Na koniec przypomnę Wam jeszcze, że cały projekt kosztuje ok. 190 mln zł :!:


Posty dotyczące "ŚKUP" wydzieliłem i przeniosłem do odpowiedniego tematu. Proszę o kontynuowanie dyskusji tutaj.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ufff. Już się ucieszyłem. Przecież to bez sensu kupować bilet dobowy z limitem 5 przejazdów. To już wolę kupić trochę drożej i jeździć bez limitu - niby drożej, ale potem nie muszę się o nic martwić ;)

ppln

Post autor: ppln »

Shadow238 pisze: Moim zdaniem wprowadzenie w obecnej postaci Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) mija się z celem
Ot po prostu w tym kraju nowoczesnych rozwiązań używa się po to żeby utrudnić pasażerom życie. Nowy koszmarnie drogi system powinien oferować przynajmniej to, co londyński Oyster - automatyczny wybór najkorzystniejszej taryfy z dziennym limitem wydatków. No i nie powinno być tak żeby trzeba było rejestrować wejścia przy nieograniczonym bilecie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ja mam wrażenie, że typy biletów w KM powinny być odgórnie narzucone organizatorom, bo obecnie co przewoźnik, to inna taryfa i w każdej coś innego jest zryte. Jakoś by się to pewnie z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych miast dało zrobić

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:natomiast Tychy i tamtejszy MZK nie wdrożył tego projektu z powodu błahego powodu- podobno brakło pieniędzy na wyposażenie pojazdów w odpowiedni sprzęt.
W Tychach nie mają po prostu fantazji i wyobraźni. W Gliwicach zlikwidowano trzy linie autobusowe i pieniądze się znalazły.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Co więcej, kilka lat temu w Gliwicach postarano się, żeby uprościć taryfę i pozbyć się problemów z taryfą dla tramwajów :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Amalio pisze:W Tychach nie mają po prostu fantazji i wyobraźni. W Gliwicach zlikwidowano trzy linie autobusowe i pieniądze się znalazły.
Podobno Tychy będą szukać innego rozwiązania, skoro nie załapali się na ŚKUP.
pmaster pisze:Ja mam wrażenie, że typy biletów w KM powinny być odgórnie narzucone organizatorom, bo obecnie co przewoźnik, to inna taryfa i w każdej coś innego jest zryte. Jakoś by się to pewnie z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych miast dało zrobić
Był już pomysł Pana Prezydenta Tychów, aby przystąpić do KZK GOP, jednak nie zgodziły się na to inne miasta jak Katowice czy Gliwice, które z tego powodu musiałyby dopłacać więcej do KM o ok. 4mln. Poza tym sami mieszkańcy mówią zdecydowane NIE dla KZK GOP w Tychach i nie ma co im się dziwić.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Gadanie Tychów o przystąpieniu do KZK to raczej byłą typowa gadka by zaspokoić potencjalnych wyborców, aczkolwiek dzięki bogu tylko tyle...

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

Uspokoić powinny raczej gadki w stylu "NIE przystąpimy do KZK GOP" ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: KZK GOP

Post autor: wojtek1611 »

Z dniem 1 marca 2014 roku, konsorcjum złożone z Pawelca, A21 z Rybnika i PKS Południe ze Świerklańca rozpoczęło obsługę linii 79, 107, 125, 200, 721, 722 i 904N. PKM Sosnowiec, czyli dotychczasowy przewoźnik na tych liniach zadowolił się przejęciem linii 237, 275, 813, 814, 926 (przenumerowana na 150). Przenumerowano również linie 803, 806 i 809, które przestały być liniami pośpiesznymi i od teraz noszą numerację 603, 606 i 609. Niektóre kursy linii 269 zostały zastąpione nową linią 769. Warto również dodać że niektóre tablice na przystankach zaczęły działać. Niestety pokazują tylko godzinę planowanego odjazdu.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: KZK GOP

Post autor: wojtek1611 »

KZK GOP wspólnie z miastem Sosnowiec zachęca mieszkańców do kupowania biletów. Skasowane bilety można wymienić na nagrody. Więcej TUTAJ

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: KZK GOP

Post autor: Marcin N »

By się lepiej zajęli kontrolami wozów jakie jeżdżą na niektórych liniach a nie się w takie pierdoły zabawiać... No ale zapomniałem, że KZK ma swoich ukochanych komunalnych przewoźników na których złego słowa nie można powiedzieć i świata poza nimi nie widzą, dzięki czemu po Katowicach można dalej śmigać sobie Ikarusami za prawie 6zł/km przy czym prywaciarz musi ganiać chociażby i takim MAZem w którym komfort jazdy jest wyższy niż w węgierskim wynalazku za coś koło 4zł... :/

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: KZK GOP

Post autor: wojtek1611 »


wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: KZK GOP

Post autor: wojtek1611 »


ppln

Re: KZK GOP

Post autor: ppln »

A dadzą sobie spokój z okresowymi z limitem przejazdów i dobowym z limitem 5 (!!!) przejazdów?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: KZK GOP

Post autor: Marcin N »

Taryfa kilometrowa... Ciekawie :/ Jak dobrze, że MZK Tychy póki co nie rozważa podwyżki cen biletów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”