Numery inwentarzowe
Numery inwentarzowe
Jestem ciekaw jak w Waszych miastach oznaczają pojazdy. Co np. by znaczył tam numer 3300, albo 3366. Tu macie spis numerów.
1. Identyfikuje pojazd ze względu na właściciela (pierwsza cyfra):
3300 (Saurer 4IILM)
Przewoźnicy dla których zarezerwowano pierwszą cyfrę:
1 - PPKS w Gdańsku;
2 - PKM w Gdyni Sp. z o.o.;
3 - PKT w Gdyni Sp. z o.o.;
4 - PPKS w Gdyni;
5 - PKA w Gdyni Sp. z o.o.;
6 - PPKS w Wejherowie;
7 - przewoźnicy prywatni.
2. Identyfikuje pojazd ze względu na jego rodzaj (druga cyfra):
3300
0 - SN - autobus (trolejbus) standardowy niskopodłogowy o długości ok. 12 m.;
1 - WN - autobus (trolejbus) jednoczłonowy niskopodłogowy o długości ok. 15 m;
2 - PN - autobus (trolejbus) przegubowy niskopodłogowy o długości ok. 18 m;
3 - SS - autobus (trolejbus) standardowy średniopodłogowy o długości ok. 12 m;
4 - PS - autobus (trolejbus) przegubowy średniopodłogowy o długości ok. 18 m;
5 - S - autobus (trolejbus) standardowy wysokopodłogowy o długości ok. 12 m;
6 - P - autobus (trolejbus) przegubowy wysokopodłogowy o długości ok. 18 m;
7 - MS/KS - minibusy/midibusy średniopodłogowe o długości ok. 6/9m.;
8 - MN/KN - minibusy/midibusy niskopodłogowe o długości ok. 6/9m.
UWAGA!
Autobusy piętrowe oznacza się tak samo, jak autobusy jednopokładowe odpowiadające im długością i wysokością podłogi. Oznaczenia pojazdów (druga litera):
N - niskopodłogowy - bez stopni wejściowych przynajmniej w I i II drzwiach (nie dotyczy minibusów)
S - średniopodłogowy - wysokość podłogi do 75 cm przynajmniej w I i II drzwiach
Brak litery - wysokopodłogowy - wysokość podłogi powyżej 75 cm
3. Porządkuje pojazdy określonego rodzaju wewnątrz przedsiębiorstwa (trzecia i czwarta cyfra):
3300
skopiowane ze strony www.zkmgdynia.pl i poprawione przezemnie [/b]
1. Identyfikuje pojazd ze względu na właściciela (pierwsza cyfra):
3300 (Saurer 4IILM)
Przewoźnicy dla których zarezerwowano pierwszą cyfrę:
1 - PPKS w Gdańsku;
2 - PKM w Gdyni Sp. z o.o.;
3 - PKT w Gdyni Sp. z o.o.;
4 - PPKS w Gdyni;
5 - PKA w Gdyni Sp. z o.o.;
6 - PPKS w Wejherowie;
7 - przewoźnicy prywatni.
2. Identyfikuje pojazd ze względu na jego rodzaj (druga cyfra):
3300
0 - SN - autobus (trolejbus) standardowy niskopodłogowy o długości ok. 12 m.;
1 - WN - autobus (trolejbus) jednoczłonowy niskopodłogowy o długości ok. 15 m;
2 - PN - autobus (trolejbus) przegubowy niskopodłogowy o długości ok. 18 m;
3 - SS - autobus (trolejbus) standardowy średniopodłogowy o długości ok. 12 m;
4 - PS - autobus (trolejbus) przegubowy średniopodłogowy o długości ok. 18 m;
5 - S - autobus (trolejbus) standardowy wysokopodłogowy o długości ok. 12 m;
6 - P - autobus (trolejbus) przegubowy wysokopodłogowy o długości ok. 18 m;
7 - MS/KS - minibusy/midibusy średniopodłogowe o długości ok. 6/9m.;
8 - MN/KN - minibusy/midibusy niskopodłogowe o długości ok. 6/9m.
UWAGA!
Autobusy piętrowe oznacza się tak samo, jak autobusy jednopokładowe odpowiadające im długością i wysokością podłogi. Oznaczenia pojazdów (druga litera):
N - niskopodłogowy - bez stopni wejściowych przynajmniej w I i II drzwiach (nie dotyczy minibusów)
S - średniopodłogowy - wysokość podłogi do 75 cm przynajmniej w I i II drzwiach
Brak litery - wysokopodłogowy - wysokość podłogi powyżej 75 cm
3. Porządkuje pojazdy określonego rodzaju wewnątrz przedsiębiorstwa (trzecia i czwarta cyfra):
3300
skopiowane ze strony www.zkmgdynia.pl i poprawione przezemnie [/b]
Numery taborowe autobusów w Warszawie
Brawo dobry i ciekawy temat...
Nie wszędzie jest tak jak w Gdyni, ale np. w Warszawie jest całkiem podobnie.
Co więcej - wg. moich obserwacji MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe) zmieniają system numeracji taborowe raz na 10 lat. I w ten sposób mamy mnóstwo autobusów z różnymi numerami i różnymi systemami numeracyjnymi...
Ponieważ nie chciało mi się tego pisać od nowa, toteż poniższy tekst po części przeniosłem z forum NFK, a jej autorem jest kol Autobus 1313, swego czasu dyskutowaliśmy tam o numerach taborowych - oczywiście dodatkowo samodzielnie uzupełniłem :
- poprzedni i dzisiaj najstarszy system numeracyjny powstał na początku lat 70-tych, obejmuje obszar liczb od 1 do 999, oraz czterocyfrowe od 1000.( dotyczy autobusów pojedyńczych), zaś dla przegubowców przeznaczono przedziały zaczynające się na 2000 i 3000.
- kolejny system powstał w 1990 roku, ale bardzo szybko upadł, ponieważ jego stosowanie kolidowało z pierwszym systemem. Tylko dziewięć autobusów ponumerowano drugim systemem który polegał na takiej kombinacji cyfr:
Pierwsza cyfra - zajezdnia
Druga cyfra - typ autobusu
Trzecia cyfra - rok produkcji
Czwarta cyfra - numer kolejny od 1 do 9
Autobusy, które tak ponumerowano to 5501-5505, 7501-7504 (Ikarusy 280)
Czyli np. #7501 oznacza:
- 7 - zajezdnia R7,
- 5 - Ikarus 280
- 0 - rok 1990
- 1 - kolejny numer taborowy...
- trzeci system, opiera się na drugim, zmieniono kolejność by zapobiec konfliktom, jednak przy większych ilościach kupowanego taboru, system się "zatykał", w efekcie dwa autobusy mają numry inne niż wskazuje na to numer zajezdni. 5759 z R-9 i 5769 z R-13. System wygląda następująco:
Pierwsza cyfra - typ autobusu
Druga cyfra - rok produkcji
Trzecia cyfra - zajezdnia
Czwarta cyfra - numer kolejny od 0 do 9
Czyli np. 6912
- cyfrę 6 otrzymywały m.in. Neoplany N4020, ale nie tylko,
- cyfra 9 oznacza rok ewidencji, czyli 1999,
- cyfra 1 - numer kodowy zajezdni - czyli R11,
- cyfra 2 - numer kolejny..
Największe problemy z tym systemem powstały po likwidacji zajezdni R5 w połowie 2003 roku. Np. 5670, nie oznacza, że ten Ikarus 280 został zaewidencjonowany w 1996 roku, bo faktycznie do MZA trafił w 1997, a nie mozna mu było nadać numeru 5770, bo taki autobus już istnieje...
- i system najnowszy (stosowany od 2000 roku),
Pierwsza cyfra to typ pojadu
Druga cyfra to zajezdnia
Kolejne dwie cyfry to numerki kolejne od 01 99
I tak np. 8301, oznacza:
- cyfra 8 - to autobusy 15 metrowe, tj. SU15,
- cyfra 3 - to numer kodowy zajezdni, czyli R13 Stalowa,
- 01 kolejny przyporządkowany numer dla danego autobusu
Przy czym pierwsze cyfry nadano pojazdom
- cyfra 1 - MAN-y NM223.3
- cyfra 3 - MAN-y NG313
- Cyfra 8 - SU15 (wszystkie włącznie z trzema autobusami z 1999 roku, obecnie po alokacji taboru znalazły się one w zajezdni R9, i otrzymały nr. tab. #8919, #8920 i #8921)...
Jest jeszcze system ajencyjny - te numery nadaje ZTM, prywatni przewoźnicy zaczynają literką A (od słowa ajent) a potem są trzy cyfry. Tutaj już fragment mojego postu, którego napisałem na podstawie moich obserwacji:
Prywatni przewoźnicy i ich numeracja - stan na dzień 2 czerwca 2004.
Każdy z prywatnych przewoźników, tzw. ajentów, pracujących dla ZTM, otrzymał od tego organizatora komunikacji miejskiej, swoją "granicę" numeracyjną, i tak:
- A-0xx - Connex Warszawa, tabor niskopodłogowy (SU12 i SU15),
- A-2xx - Connex Warszawa, tabor wysokopodłogowy (ostatnio mieli Jelcze M120 Supero, umowa skończyła się 1 kwietnia),
- A-3xx - Mobilis (SUrbinetto 10),
- A-4xx - ITS A. Michalczewski (MAN NL223)
- A-5xx - PPKS Grodzisk Mazowiecki
Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was - tą odrobiną informacji
Nie wszędzie jest tak jak w Gdyni, ale np. w Warszawie jest całkiem podobnie.
Co więcej - wg. moich obserwacji MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe) zmieniają system numeracji taborowe raz na 10 lat. I w ten sposób mamy mnóstwo autobusów z różnymi numerami i różnymi systemami numeracyjnymi...
Ponieważ nie chciało mi się tego pisać od nowa, toteż poniższy tekst po części przeniosłem z forum NFK, a jej autorem jest kol Autobus 1313, swego czasu dyskutowaliśmy tam o numerach taborowych - oczywiście dodatkowo samodzielnie uzupełniłem :
- poprzedni i dzisiaj najstarszy system numeracyjny powstał na początku lat 70-tych, obejmuje obszar liczb od 1 do 999, oraz czterocyfrowe od 1000.( dotyczy autobusów pojedyńczych), zaś dla przegubowców przeznaczono przedziały zaczynające się na 2000 i 3000.
- kolejny system powstał w 1990 roku, ale bardzo szybko upadł, ponieważ jego stosowanie kolidowało z pierwszym systemem. Tylko dziewięć autobusów ponumerowano drugim systemem który polegał na takiej kombinacji cyfr:
Pierwsza cyfra - zajezdnia
Druga cyfra - typ autobusu
Trzecia cyfra - rok produkcji
Czwarta cyfra - numer kolejny od 1 do 9
Autobusy, które tak ponumerowano to 5501-5505, 7501-7504 (Ikarusy 280)
Czyli np. #7501 oznacza:
- 7 - zajezdnia R7,
- 5 - Ikarus 280
- 0 - rok 1990
- 1 - kolejny numer taborowy...
- trzeci system, opiera się na drugim, zmieniono kolejność by zapobiec konfliktom, jednak przy większych ilościach kupowanego taboru, system się "zatykał", w efekcie dwa autobusy mają numry inne niż wskazuje na to numer zajezdni. 5759 z R-9 i 5769 z R-13. System wygląda następująco:
Pierwsza cyfra - typ autobusu
Druga cyfra - rok produkcji
Trzecia cyfra - zajezdnia
Czwarta cyfra - numer kolejny od 0 do 9
Czyli np. 6912
- cyfrę 6 otrzymywały m.in. Neoplany N4020, ale nie tylko,
- cyfra 9 oznacza rok ewidencji, czyli 1999,
- cyfra 1 - numer kodowy zajezdni - czyli R11,
- cyfra 2 - numer kolejny..
Największe problemy z tym systemem powstały po likwidacji zajezdni R5 w połowie 2003 roku. Np. 5670, nie oznacza, że ten Ikarus 280 został zaewidencjonowany w 1996 roku, bo faktycznie do MZA trafił w 1997, a nie mozna mu było nadać numeru 5770, bo taki autobus już istnieje...
- i system najnowszy (stosowany od 2000 roku),
Pierwsza cyfra to typ pojadu
Druga cyfra to zajezdnia
Kolejne dwie cyfry to numerki kolejne od 01 99
I tak np. 8301, oznacza:
- cyfra 8 - to autobusy 15 metrowe, tj. SU15,
- cyfra 3 - to numer kodowy zajezdni, czyli R13 Stalowa,
- 01 kolejny przyporządkowany numer dla danego autobusu
Przy czym pierwsze cyfry nadano pojazdom
- cyfra 1 - MAN-y NM223.3
- cyfra 3 - MAN-y NG313
- Cyfra 8 - SU15 (wszystkie włącznie z trzema autobusami z 1999 roku, obecnie po alokacji taboru znalazły się one w zajezdni R9, i otrzymały nr. tab. #8919, #8920 i #8921)...
Jest jeszcze system ajencyjny - te numery nadaje ZTM, prywatni przewoźnicy zaczynają literką A (od słowa ajent) a potem są trzy cyfry. Tutaj już fragment mojego postu, którego napisałem na podstawie moich obserwacji:
Prywatni przewoźnicy i ich numeracja - stan na dzień 2 czerwca 2004.
Każdy z prywatnych przewoźników, tzw. ajentów, pracujących dla ZTM, otrzymał od tego organizatora komunikacji miejskiej, swoją "granicę" numeracyjną, i tak:
- A-0xx - Connex Warszawa, tabor niskopodłogowy (SU12 i SU15),
- A-2xx - Connex Warszawa, tabor wysokopodłogowy (ostatnio mieli Jelcze M120 Supero, umowa skończyła się 1 kwietnia),
- A-3xx - Mobilis (SUrbinetto 10),
- A-4xx - ITS A. Michalczewski (MAN NL223)
- A-5xx - PPKS Grodzisk Mazowiecki
Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was - tą odrobiną informacji
W Lodzi system jest dosyc prosty. Przynajmniej jesli chodzi o MPK . Wszystkie numery taborowe sa 4 cyfrowe. 1 cyfra to numer zajezdni, 2-ga to rok produkcji (wpisania na stan) 3 i 4-ta to numery porzadkowe.
I tak w przypadku tramwajow.
1 - zaj. Telefoniczna
2 - zaj. Dabrowskiego
3 - zaj. Chocianowice
w dodatku przed podzialem MPK na spolki podmiejskie
4 - zaj. Brus
5 - zaj. Helenowek
Autobusy
1 - zaj. Killinskiego
2 - zaj. Nowe Sady
3 - zaj. Limanowskiego
No i tak 1201 to numer pierwszego Citka w Lodzi, oczywiscie zaj. Telefoniczna, rok wpisania na stan 2002 i numer porzadkowy 01.
Autobus 3315 to ostatnie Volvo 7000A jakie trafilo do Lodzi, zaj. Limanowskiego rok wpisania na stan 2003 numer porzadkowy 15 (akurat tyle ich bylo).
Nie ma w Lodzi zadnego rozroznienia modelu tramwaju czy autobusu w numeracji. Rozwaza sie wprowadzenie osobnej numeracji dla ajentow oraz dla MKT czy TP (teraz maja wlasna numeracje). Wtedy w zaleznosci od operatora linii zamiast pierwszej cyfry oznaczajacej zajezdnie pojawialaby sie litera oznaczajaca przewoznika, reszta tak samo.
Pozdrawiam,
Aleksej
I tak w przypadku tramwajow.
1 - zaj. Telefoniczna
2 - zaj. Dabrowskiego
3 - zaj. Chocianowice
w dodatku przed podzialem MPK na spolki podmiejskie
4 - zaj. Brus
5 - zaj. Helenowek
Autobusy
1 - zaj. Killinskiego
2 - zaj. Nowe Sady
3 - zaj. Limanowskiego
No i tak 1201 to numer pierwszego Citka w Lodzi, oczywiscie zaj. Telefoniczna, rok wpisania na stan 2002 i numer porzadkowy 01.
Autobus 3315 to ostatnie Volvo 7000A jakie trafilo do Lodzi, zaj. Limanowskiego rok wpisania na stan 2003 numer porzadkowy 15 (akurat tyle ich bylo).
Nie ma w Lodzi zadnego rozroznienia modelu tramwaju czy autobusu w numeracji. Rozwaza sie wprowadzenie osobnej numeracji dla ajentow oraz dla MKT czy TP (teraz maja wlasna numeracje). Wtedy w zaleznosci od operatora linii zamiast pierwszej cyfry oznaczajacej zajezdnie pojawialaby sie litera oznaczajaca przewoznika, reszta tak samo.
Pozdrawiam,
Aleksej
Re: Numery inwentarzowe
My w Sieradzu nie mamy takich problemów U nas nie ma numerów taborowych
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Kraków:
1. Pierwsza litera oznacza nazwe zajezdni, w której obsługiwany jest pojazd:
B - Stacja Obsługi Bieńczyce
P - Stacja Obsługi Płaszów
D - Stacja Obsługi Wola Duchacka
2. Druga litera oznacza typ pojazdu:
A - Autosan H6
D - Jelcz M181 i M182
E - Scania 113 ALB, Scania CN94UA
F - Jelcz M120
J - Jelcz M121
K - Ikarus 280
M - MAN NG313, MAN SG 242
N - Neoplan 4020
S - Scania CN113CLL, Scania CN94UB
U - Solaris Urbino 12
1. Pierwsza litera oznacza nazwe zajezdni, w której obsługiwany jest pojazd:
B - Stacja Obsługi Bieńczyce
P - Stacja Obsługi Płaszów
D - Stacja Obsługi Wola Duchacka
2. Druga litera oznacza typ pojazdu:
A - Autosan H6
D - Jelcz M181 i M182
E - Scania 113 ALB, Scania CN94UA
F - Jelcz M120
J - Jelcz M121
K - Ikarus 280
M - MAN NG313, MAN SG 242
N - Neoplan 4020
S - Scania CN113CLL, Scania CN94UB
U - Solaris Urbino 12
W NS numeracja wygląda dosyć dziwnie, ale ciekawie. ( różnice liczbowe )
Nigdy nie widzałem oficjalnego spisu inwetarzowego(ba, wątpię czy takowy istnieje), więc podpieram się własnymi obserwacjami.
Nowy Sącz:
21-27 - Autosany H6
51-57 - Jelcz L100, Jelcz L090M
58-64- Solbus B 9.5
111-116 - Man NL 222
278-371 (z dużymi dziurami) - Jelcz PR110M
372-389 - Jelcz 120M
Tak to wygląda
Pozdrawiam
Nigdy nie widzałem oficjalnego spisu inwetarzowego(ba, wątpię czy takowy istnieje), więc podpieram się własnymi obserwacjami.
Nowy Sącz:
21-27 - Autosany H6
51-57 - Jelcz L100, Jelcz L090M
58-64- Solbus B 9.5
111-116 - Man NL 222
278-371 (z dużymi dziurami) - Jelcz PR110M
372-389 - Jelcz 120M
Tak to wygląda
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-01-08, 17:25 przez Hannibal, łącznie zmieniany 5 razy.
W Płocku sprawa wygląda zupełnie inaczej - a nawet monotonnie. Numery taborowe autobusów KM są trzy cyfrowe i nadaje się je po prostu w kolejności rejestracji. Nie ma podziału na zajezdnie (bo jest tylko jedna), ani na typ czy rok. Jeśli np. kupiono SU12 to otrzymały one nr. taborowe np. od 641 do 648 (ostatnie dostawy w 2003), a następne po nich MANy NL223 (2004) 649-651... Zwykła monotonnia...
z autobusami w Gorzowie jest tak ze numeruje sie kolejno wg. przybycia nowego autobusu a z tramwajami to jest dziwnie gdyz:
- wszystkie robocze maja na początku liczbe 0 a cyfra wagonu kolejna od 1 do jak na razie 9.
- wagony 105N i 105Na od 71-136 po różnych kasacjach teraz najniższe numery to: 75,77,78,89,99 i dalej od 113
- wagony niemieckie z pierwszej dostawy czyli 4EGTW dostały nr 201-208 rzaden już nie jeździ z tego typu ale jeden znajduje sie bodjaze na zajezdni ¯olibórz
- wagony niemieckie z drugiej dostawy czyli 6EGTW maja numeracje 221-224
- wagony dwukierunkowe 6ZGTW dostały numery od 251-257
- kolejne 6EGTW maja numeracje 261-266
i ostatnie dwa helmuty z Kassel maja numery 271 i 272
glupie rozwiazanie gdyż przerwy pomiedzy numerami sa rózne.
- wszystkie robocze maja na początku liczbe 0 a cyfra wagonu kolejna od 1 do jak na razie 9.
- wagony 105N i 105Na od 71-136 po różnych kasacjach teraz najniższe numery to: 75,77,78,89,99 i dalej od 113
- wagony niemieckie z pierwszej dostawy czyli 4EGTW dostały nr 201-208 rzaden już nie jeździ z tego typu ale jeden znajduje sie bodjaze na zajezdni ¯olibórz
- wagony niemieckie z drugiej dostawy czyli 6EGTW maja numeracje 221-224
- wagony dwukierunkowe 6ZGTW dostały numery od 251-257
- kolejne 6EGTW maja numeracje 261-266
i ostatnie dwa helmuty z Kassel maja numery 271 i 272
glupie rozwiazanie gdyż przerwy pomiedzy numerami sa rózne.
Czy Masz na myśli zajezdnię "¯olibórz" w Gorzowie, czy zajezdnię "¯oliborz" w Warszawie ?Robson pisze: wagony niemieckie z pierwszej dostawy czyli 4EGTW dostały nr 201-208 rzaden już nie jeździ z tego typu ale jeden znajduje sie bodjaze na zajezdni ¯olibórz
Bo, jeśli chodzi o tą drugą (warszawską) - to Masz rację...
I właśnie ta monotonia jest bardzo dobra Oczywiście trzeba dodać, że w Płocku nie ma aż tak duzo autobusów i nie ma podziałów na zajezdnie więc jest pożądek Zapewne nastepne Man-y ( 6 sztuk) dostanie kolejne numery. I zapewne nastepne 6 sztuk autobusów na które juz chyba ogłoszono przetarg tez bedzie monotonnie numerowane.J-31 pisze:W Płocku sprawa wygląda zupełnie inaczej - a nawet monotonnie. Numery taborowe autobusów KM są trzy cyfrowe i nadaje się je po prostu w kolejności rejestracji. Nie ma podziału na zajezdnie (bo jest tylko jedna), ani na typ czy rok. Jeśli np. kupiono SU12 to otrzymały one nr. taborowe np. od 641 do 648 (ostatnie dostawy w 2003), a następne po nich MANy NL223 (2004) 649-651... Zwykła monotonnia...
Czy jest na tym forum ktoś, kto mógłby mi przekazać kilka informacji na temat Płockiej KM
Bardzo ciekawie wygląda to w PKM Świerklaniec.
Po rozpadzie WPK Katowice (1991) część jest jeszcze autobusów dawnego WPK Katowice i mają one numery 13xx, 2xxx, 2687-2694; 4022, 4175, 4391.
Autobusy kupione przez PKM mają numerację 1400 - 1501 (bez 1500)
Natomiast w ostatnim czasie autobusy numeruje się tak:
0201 do 0207 i 0301 do 0307 oraz 0401 do 0406 (kto to rozszyfruje?! )
Po rozpadzie WPK Katowice (1991) część jest jeszcze autobusów dawnego WPK Katowice i mają one numery 13xx, 2xxx, 2687-2694; 4022, 4175, 4391.
Autobusy kupione przez PKM mają numerację 1400 - 1501 (bez 1500)
Natomiast w ostatnim czasie autobusy numeruje się tak:
0201 do 0207 i 0301 do 0307 oraz 0401 do 0406 (kto to rozszyfruje?! )
Re: Numery inwentarzowe
Podobnie, jak SkierniewiceMichal pisze:My w Sieradzu nie mamy takich problemów U nas nie ma numerów taborowych
Pierwsze dwie cyfry do rok przybycia do zajezdni autobusu a kolejne dwie to który to jest autobus w danym roku (wg kolejnosci przybycia do PKM-u).J-31 pisze:No dobrze, poddaje się . Jakbyś Mógł to rozszyfrować, to bym się bardzo ucieszył...Mody_82 pisze:Bardzo ciekawie wygląda to w PKM Świerklaniec.
Natomiast w ostatnim czasie autobusy numeruje się tak:
0201 do 0207 i 0301 do 0307 oraz 0401 do 0406 (kto to rozszyfruje?! )
np. 0403 trzeci autobus zakupiony w 2004 roku podobnie z poprzednimi. Od 2002 roku stosuje się takie numerowanie.
"Niskacze" 12-metrowe, które mają przybyć do zajezdni w tym roku będą miały więc numery 05xx (oby ino nie kupili Vecto ).
Opiszę teraz sytuację w Gdańsku:
TRAMWAJE (1xxx):
Tramwaje niskopodłogowe całkowicie: 10xx
Tramwaje wysokopodłogowe: 12xx- 14xx
Tramwaje niskopodłogowe w części: 15xx
AUTOBUSY (2xxx):
Autobusy niskopodłogowe solowe: 20xx
Autobusy Ikarus 280: 21xx- 22xx
Autobusy Ikarus 260: 23xx
Autobusy Jelcz M11: 24xx
Autobusy niskopodłogowe przegubowe: 25xx
Autobusy niskopodłogowe piętnastometrowe/ autobusy niskopodłogowe używane: 26xx
Autobusy Mercedes O305: 27xx
Minibusy: 29xx
TRAMWAJE (1xxx):
Tramwaje niskopodłogowe całkowicie: 10xx
Tramwaje wysokopodłogowe: 12xx- 14xx
Tramwaje niskopodłogowe w części: 15xx
AUTOBUSY (2xxx):
Autobusy niskopodłogowe solowe: 20xx
Autobusy Ikarus 280: 21xx- 22xx
Autobusy Ikarus 260: 23xx
Autobusy Jelcz M11: 24xx
Autobusy niskopodłogowe przegubowe: 25xx
Autobusy niskopodłogowe piętnastometrowe/ autobusy niskopodłogowe używane: 26xx
Autobusy Mercedes O305: 27xx
Minibusy: 29xx
MPK POZNAń
Autobusy
Many 10XX
Ikarusy lewary z kaczej 11XX
Migi z Kaczej 112X
Vecto 1490-1496
Gniot 1497
Pchacz 1501
Migi z Warszawskiej 14xx
Ikarusy 280.26 z Warszawskiej 15XX
Ikarusy 260.04 z Warszawskiej 17XX
Ekologi 16XX
Tramwaje
102Na 71
105N/Na 81-341 (z drobnymi przerwami)
Combino 501-514
105N/1 400
Tatry 401-410
GT6 60X-61X
GT8 65x-69x(z drobnymi przerwami)
3G 800-811
Autobusy
Many 10XX
Ikarusy lewary z kaczej 11XX
Migi z Kaczej 112X
Vecto 1490-1496
Gniot 1497
Pchacz 1501
Migi z Warszawskiej 14xx
Ikarusy 280.26 z Warszawskiej 15XX
Ikarusy 260.04 z Warszawskiej 17XX
Ekologi 16XX
Tramwaje
102Na 71
105N/Na 81-341 (z drobnymi przerwami)
Combino 501-514
105N/1 400
Tatry 401-410
GT6 60X-61X
GT8 65x-69x(z drobnymi przerwami)
3G 800-811
Ostatnio zmieniony 2006-05-06, 21:09 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.