Linie minibusowe w Warszawie
Linie minibusowe w Warszawie
Pierwsza linia autobusowa minibusowa rusza już jutro.
Obsługa chyba tylko tymczasowa PKS Grodzisk Mazowiecki z Soliną, w barwach a jakże warszawskich, wóz kursujący obecnie w KM Grodziska Mazowieckiego.
http://www.phototrans.eu/2-148648.html
Obsługa chyba tylko tymczasowa PKS Grodzisk Mazowiecki z Soliną, w barwach a jakże warszawskich, wóz kursujący obecnie w KM Grodziska Mazowieckiego.
http://www.phototrans.eu/2-148648.html
ZTM pisze:2007-11-13 16:00:00 | Uruchomienie linii 137 | Od dnia 14.11.br. (środa) zostaje uruchomiona nowa linia autobusowa 137 na trasie: OLSZYNKA - Chłopickiego - pl. Szembeka - Grochowska - Płowiecka - Marsa - Chełmżyńska - Chłopickiego - Dudziarska - OS. DUDZIARSKA.
Uruchomione zostają nowe przystanki:
- OS. DUDZIARSKA 01 - na ul. Dudziarskiej przy osiedlu,
- ARESZT ŚLEDCZY 01 - na ul. Chłopickiego przy areszcie śledczym w kierunku ul. Chełmżyńskiej,
- ARESZT ŚLEDCZY 02 - na ul. Chłopickiego przy areszcie śledczym w kierunku ul. Dudziarskiej.
ZTM pisze:W stolicy pojawią się małe autobusy
W obecności Pani Prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta podpisał 9 listopada umowę z przedstawicielami firmy Mobilis Sp. z o.o. na obsługę komunikacyjną Warszawy 50 nowymi, krótkimi, autobusami (30 sztuk autobusów Jelcz Libero o długości do 9 m. - klasa midi oraz 20 sztuk autobusów Autosan Solina o długości do 8 m. - klasa mini). Każdy z tych autobusów będzie niskopodłogowy lub będzie miał co najmniej częściowo obniżoną podłogę. Wszystkie będą fabrycznie nowe i klimatyzowane. Dzięki temu pasażerowie będą podróżowali w komfortowych warunkach. Będzie też bezpieczniej. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w system monitoringu. Kierowcy będą mieć także łączność radiową z Dyżurnym Ruchu ZTM. W przypadku jakiegokolwiek zagrożenia, będą mogli błyskawicznie wezwać pomoc. Nowością jest system zapowiedzi głosowej kolejnych przystanków, który ułatwi podróż osobom niewidomym lub słabo widzącym. W przynajmniej połowie autobusów zainstalowany będzie również system liczenia pasażerów. Autobusy będą ekologiczne. Ich zasilane olejem napędowym silniki będą spełniały normy EURO IV.
Gdzie będą jeździły nowe autobusy?
Dotrą do rejonów Warszawy pozbawionych komunikacji miejskiej, które generują niewielkie potoki pasażerskie i tam gdzie układ drogowy nie pozwala na skierowanie autobusów dotychczas eksploatowanych, np.:
ul. Dudziarska (Praga Południe),
ulice: Osmańczyka, Obrońców Tobruku, Księcia Bolesława (Bemowo),
zachodni odcinek ul. Kwitnącej i ul. Księżycowa (Bielany),
zachodni odcinek ul. Szeligowskiej do granicy miasta (Bemowo),
ul. Włodarzewska (Ochota),
ulice: Baletowa, Krasnowolska (Ursynów),
ciąg ulic: Izbicka - Zagórzańska (Wawer),
ciąg ulic: Borków - Juhasów (Wawer),
połączenie między pętlą Nowodwory i przystankiem Dąbrówka Wiślana ulicami: Sprawną - Aluzyjną (Białołęka),
ul. Cieślewskich (Białołęka),
połączenie między Kępą Zawadowską i Kępą Okrzewską (Wilanów / Konstancin Jeziorna).
Ponadto przewidujemy skierowanie autobusów także do obsługi linii już funkcjonujących, ale charakteryzujących się niewielkim wykorzystaniem przez pasażerów, np. linii 305, ewentualnie linii 196 i 198, oraz niektórych linii nocnych.
Rozkład: http://www.ztm.waw.pl/baza/20071114/137/TRASY.HTMMibars pisze:¯e już jutro?
Liczyłem jednak na to, że linie te będą miały jakieś wyróżnione numery, tzn coś na wzór nocnych powiedzmy D01 od "Dojazdowa", albo "O" - Osiedlowa, czy coś...
Na razie słabo i na około ale z czasem chyba się rozkręci.
Krzysiek mnie uprzedził, ale OK - muszę przyznać, że ZTM w pełni mnie zaskoczył. Jak czytałem dzisiaj rano artykuł nt. linii 137, to od razu widząc tytuł zapytałem " a skąd oni wejzmą minibusa"... No i znaleźli. Brawo
Co do oznaczeń linii, to wydaje mi się, że w marcu przyszłego roku namnoży, nam się, stałych linii 2xx i to będą właśnie te linie "minibusowe"
Co do oznaczeń linii, to wydaje mi się, że w marcu przyszłego roku namnoży, nam się, stałych linii 2xx i to będą właśnie te linie "minibusowe"
A widziałeś kiedykolwiek żeby ktoś oznaczył jakiś kurs jako "niskowejściowy" Bo w taki sposób można by się przyczepić do każdego autobusu Low Entry, a trudno żeby takie Midi miało tyle niskiej podłogi co standardowy autobus.J-31 pisze:No to wszystko się zgadza - wystarczy, że ma kawałek nieskiej podłogi z tyłu i już jest traktowany przez ZTM jako "niskopodłogowy", chociaż my wiemy jaka jest prawda. Czyli oznaczenie w rozkładzie jazdy jest prawidłowe, ponieważ ZTM nie oznacza w rozkładach ile niskiej podłogi ma pojazd.
No i zaczyna się... od 1-go marca ZTM uruchamia trzy pierwsze linie minibusowe. Będą to linie 2xx... czyli zaczyna się okres stałych linii 2xx.
W wielkim skrócie - Mobilis - wysyła swoje pierwsze 10 szt. Soliny na linie:
201 - Nowe Bemowo - Koło (zachodnia część Warszawy, Bemowo), częstotliwość: 10 minut w szczycie, 15 poza nim i w święta
202 - linia okrężna z pętlą na ul. Suwalskiej (Bródno, północna część Targówka i Targówek), częstotliwość: 40 minut / 1h
204 - Grodzisk - PKP Praga (Białołęka, tereny słabo zurbanizowane), częstotliwość: 20 min/30 min
Wg. ZTM-mu wystarczy 7 Solin do obsługi powyższych linii. Natomiast pozostałe trzy pojazdy trafią do obsługi wyznaczonych kursów na liniach:
- 104 (¯erań FSO - Brzeziny, lokalna linia na Białołęce)
- oraz 305 (Międzylesie - Strusia, lokalna linia na Pradze Płd, konkretnie w Wawrze)
Szczegóły i mapki na stronie ZTM-u
http://www.ztm.waw.pl/minibusy.php
W wielkim skrócie - Mobilis - wysyła swoje pierwsze 10 szt. Soliny na linie:
201 - Nowe Bemowo - Koło (zachodnia część Warszawy, Bemowo), częstotliwość: 10 minut w szczycie, 15 poza nim i w święta
202 - linia okrężna z pętlą na ul. Suwalskiej (Bródno, północna część Targówka i Targówek), częstotliwość: 40 minut / 1h
204 - Grodzisk - PKP Praga (Białołęka, tereny słabo zurbanizowane), częstotliwość: 20 min/30 min
Wg. ZTM-mu wystarczy 7 Solin do obsługi powyższych linii. Natomiast pozostałe trzy pojazdy trafią do obsługi wyznaczonych kursów na liniach:
- 104 (¯erań FSO - Brzeziny, lokalna linia na Białołęce)
- oraz 305 (Międzylesie - Strusia, lokalna linia na Pradze Płd, konkretnie w Wawrze)
Szczegóły i mapki na stronie ZTM-u
http://www.ztm.waw.pl/minibusy.php
No i są kolejne linie minibusowe w Warszawie, obecnie to już 11 brygad na linii 104[2+1/2],137[1] 202[1], 204[3+1/3], 305[2/-] , oraz Z-5 [-/1].
Powstaną jeszcze linie 201 Koło - Nowe Bemowo, 203 Fort Wawrzyszew - Huta, 208 Szczęśliwice - Szczęśliwice[ przez Włodarzewską], 209 Baletowa - Ursynów Połudnuiowy, 211 Dąbrówka Wiślana - Nowodwory, 212 Nowe Włochy - Wolska [ przez Odolany, tereny kolejowe]. W planach jest jeszcze uruchomienienie linii do Chrzanowa[ Szeligowska], Fortu Babice, Krasnowoli, Ursusa[ 207 jeśli starczy brygad], linia Zerzeń - Międzylesie[ Borków - Juhasów], linia Aleksandrów - Radość [ przez Zagórzańską - Izbicką], jeszcze myśli się o linii na Gocławiu i ulicy Majdańskiej.
Poza tym obecne linie 133, 134,140, 161, 163, 164 mają być obsługiwane przez autobusy Mobilisu minibusowe, dzięki temu poprawi sę na nich częstotliwość.
Powstaną jeszcze linie 201 Koło - Nowe Bemowo, 203 Fort Wawrzyszew - Huta, 208 Szczęśliwice - Szczęśliwice[ przez Włodarzewską], 209 Baletowa - Ursynów Połudnuiowy, 211 Dąbrówka Wiślana - Nowodwory, 212 Nowe Włochy - Wolska [ przez Odolany, tereny kolejowe]. W planach jest jeszcze uruchomienienie linii do Chrzanowa[ Szeligowska], Fortu Babice, Krasnowoli, Ursusa[ 207 jeśli starczy brygad], linia Zerzeń - Międzylesie[ Borków - Juhasów], linia Aleksandrów - Radość [ przez Zagórzańską - Izbicką], jeszcze myśli się o linii na Gocławiu i ulicy Majdańskiej.
Poza tym obecne linie 133, 134,140, 161, 163, 164 mają być obsługiwane przez autobusy Mobilisu minibusowe, dzięki temu poprawi sę na nich częstotliwość.