Linie minibusowe w Warszawie
Brawo - te Soliny to był strzał w 10-tkę. Szczególnie na linia 163 i 164. Tam po prostu inny tabor się nie zmieści - a i potoki pasażerskie są bardziej niż skromneKrzysiek pisze:Poza tym obecne linie 133, 134,140, 161, 163, 164 mają być obsługiwane przez autobusy Mobilisu minibusowe, dzięki temu poprawi sę na nich częstotliwość.
Obecnie jeżdzą tam SU10 też Mobilisu, więc tabor nie co mniejszy 7- 8 metrowy, przy zwiększonej częstotliwości powinień faktycznie wystarczyć. Tak samo pozostałe linie , obsługują je głównie wozy 10 metrowe[many , solarisy]. Ciekawi mnie jedno, gdzie wyląduje solarisy 10 metrowe zabrane z 163, 164, czy many 10 metrowe zabrane z linii białołęckich, pewnie na 108, 152 itd.J-31 pisze:Brawo - te Soliny to był strzał w 10-tkę. Szczególnie na linia 163 i 164. Tam po prostu inny tabor się nie zmieści - a i potoki pasażerskie są bardziej niż skromne
Na linię 108 - nie sądzę. To jest mimo wszystko ważna linia dla mieszkańców Siekierek. Pojawią się tam autobusy 12-metrowe i jak zauważyłem są tam spore potoki pasażerskie. Wystarczające na 12-metrowce, ale trochę za duże na SU10 (oczywiście w dni powszednie, bo w weekendy już się na niej pojawiają mobilisowskie SU10)Krzysiek pisze:Ciekawi mnie jedno, gdzie wyląduje solarisy 10 metrowe zabrane z 163, 164, czy many 10 metrowe zabrane z linii białołęckich, pewnie na 108, 152 itd.
Natomiast co do linii 152 - pewnie tak. Tam i tak pojawiają się MAN NM223 wraz z Jelczami M121M. Zatem pojawienie się na tej linii SU10 niczego nie zmieni, a wręcz może poprawić - bo wiadomo, że SU10 są duuużo pojemniejsze niż "lwiątka"
Podsumując Soliny i Libera jeżdzą obecnie na następujących liniach:
nowe linie : 201, 202, 204, 206, 207, od jutra Z-1 , od 1 czerwca przemiana w 211[Nowodwory- Dąbrówka Wiślana].
stare linie:104, 161, 163, 164, 305 i 137 [PKSGM].
Od 1 czerwca oprócz 211 Mobilis przejme na wakacje inne linie od MZA oraz linie od innych ajentów, po wakacjach minibusy przejdą na linie na Włodarzewską[chyba 208], Bielany [203] Księzycowa - Huta, na Szeligowską linia do Gminy Ożarów Mazowiecki[7xx lub 8xx] i linie w Wawrze [ może to będą 209, 210]. No oczywiście to zależy od dzielnic czy się wyrobią z budową odpowiedniej infrastruktury.
205 będzie chyba linią zwykłą Metro Marymont - Huta.
nowe linie : 201, 202, 204, 206, 207, od jutra Z-1 , od 1 czerwca przemiana w 211[Nowodwory- Dąbrówka Wiślana].
stare linie:104, 161, 163, 164, 305 i 137 [PKSGM].
Od 1 czerwca oprócz 211 Mobilis przejme na wakacje inne linie od MZA oraz linie od innych ajentów, po wakacjach minibusy przejdą na linie na Włodarzewską[chyba 208], Bielany [203] Księzycowa - Huta, na Szeligowską linia do Gminy Ożarów Mazowiecki[7xx lub 8xx] i linie w Wawrze [ może to będą 209, 210]. No oczywiście to zależy od dzielnic czy się wyrobią z budową odpowiedniej infrastruktury.
205 będzie chyba linią zwykłą Metro Marymont - Huta.
Jeśli powstanie 205 to nie będzie już tam 195, patrz też zmiany na Tarchominie i 503.J-31 pisze:Ale czy to będzie coś w zamian za 195, czy powielające 195 ?Krzysiek pisze:205 będzie chyba linią zwykłą Metro Marymont - Huta.
Oczywiście do numerków typu 205 bym się nie przywiązywał, bo może być tak lub tak.
Wiem, że docelowo linia 195 ma zniknąć, ale słyszałem o terminie jesiennym - czyli po otwarciu całego bielańskiego odcinka metra. A czy to oznacza, że likwidacja linii 195 może nastąpić szybciej ?Krzysiek pisze:Jeśli powstanie 205 to nie będzie już tam 195, patrz też zmiany na Tarchominie i 503.
Oczywiście do numerków typu 205 bym się nie przywiązywał, bo może być tak lub tak.
Szczerze to nie wiem co ZTM w końcu wykombinuje, nie pracuje tam, ale z tego co słyszałem to 195 będzie skrócone do Placu Piłsudskiego?, albo połączy się z inną linią. 205 zastąpi 195 na Bielanach taka dowozówka do metra i na potrzeby lokalne. 503 zostanie przełożone od 1 września na Plac wilsona , więc raczej wcześniej nie będzie zmian na 195, jak nie później w czasie otwarcia metra na Młocinach.J-31 pisze:Wiem, że docelowo linia 195 ma zniknąć, ale słyszałem o terminie jesiennym - czyli po otwarciu całego bielańskiego odcinka metra. A czy to oznacza, że likwidacja linii 195 może nastąpić szybciej ?Krzysiek pisze:Jeśli powstanie 205 to nie będzie już tam 195, patrz też zmiany na Tarchominie i 503.
Oczywiście do numerków typu 205 bym się nie przywiązywał, bo może być tak lub tak.
Wg. mnie to w zasadzie ZTM już dawno powinien był skrócić linię 195 i 503 - ze względu na korki na Świętokrzyskiej, w rejonie pl. Piłsudskiego i w innych miejscach....
... tylko co w zamian ? Ano alternatywy w zasadzie nie ma. ¯al mi tylko tych autobusów, które non stop utykają w krokach
W wielu miejscach Warszawy niestety brakuje tramwaju, który mógłby stanowić szybki i niezawodny transport do Centrum i ogólnie do Śródmieścia. A lokalnie - midibusy, bez stania w korkach
... tylko co w zamian ? Ano alternatywy w zasadzie nie ma. ¯al mi tylko tych autobusów, które non stop utykają w krokach
W wielu miejscach Warszawy niestety brakuje tramwaju, który mógłby stanowić szybki i niezawodny transport do Centrum i ogólnie do Śródmieścia. A lokalnie - midibusy, bez stania w korkach
Mi przyświęca ostatnio idea tramwaj + kolei główny transport + dowozówki do transportu głównego. I według tej idei staram się działać na szczeblu wawerskim[ projekt dla Wawra]. Niestety komunikacja zachodniego Wawra musi być obecnie oparta na komunikacji autobusowej , nie zanosi się tam na wprowadzenie tramwaju czy komunikacji szynowej innej maści. Więc tutaj komunikacja będzie oparta na 3 liniach głównych 119, 146, 147 i dowozówkach do nich, dodatkowo realizująca inne zadania dotyczące całego Wawra. A komunikacje wschodniego Wawra można już od teraz podporządkować komunikacji szynowej. Oczywiście istnieją inne idee np. powstawanie jak najwięcej linii obwodowym ma to na celu wyprowadzanie niepotrzebnych potoków z centrum.
Ogólnie rzecz ujmując komunikacja do centrum docelowo komunikacja szynowa ,lokalnie autobusy. Obwód autobusy, docelowo również zastępowane przez komunikacje szynową. Taki OT w tym temacie.
Ogólnie rzecz ujmując komunikacja do centrum docelowo komunikacja szynowa ,lokalnie autobusy. Obwód autobusy, docelowo również zastępowane przez komunikacje szynową. Taki OT w tym temacie.
Według planów MZA, w roku 2009 zwiększy się ilość brygad mini/midi obsługiwanych przez tą firmę, co za tym zostanie zakupiona pewna ilość takich wozów.
W raz z planami ZTM zakupu 20 sztuk, ilość brygad mini/midi, może przekroczyć liczbę 150 .
Jak myślicie czy to dobre rozwiązanie dla Warszawy?
A tymczasem powstała nowa linia 203 na trasie Fort Wawrzyszew - Metro Młociny 22.
Linie 311 przejmuje Stalowa, wraz ze swoimi lwiątkami.
W ciągu roku powstały następujące linie obsługiwane przez wozy mini.
201 Księcia Bolesława - Nowe Bemowo.
202 Suwalska - Bródno Podgrodzie
203 Fort Wawrzyszew - Metro Młociny
204 Grodzisk - PKP Praga
205 Plac Wilsona - Barszczewska [ już nie istnieje, w przyszłości będzie w Wawrze]
206 Nowe Włochy - Odolany
207 Regulska - Skorosze
208 Włodarzewska - Bitwy Warszawskiej 1920 roku.
210 Metro Młociny - CM . Północny [ linia mieszana]
211 Tarchomin- Buków[ kursy skrócone na trasie Dąbrówka Wislana - Nowodwory]
220 Fort Babice - Nowe Bemowo.
311 Gocław - Ratusz Praga Płd
Planowane:
205 w Wawrze, między innymi na ulicy Borków - Juhasów.
215 z Falenicy , przez Aleksandrów - Zagórzańską - Izbicką - Panny Wodnej - Mrówczą - Lucerny - Kadetów - na Gocław[ trasa może się zmienić]
Są i inne plany dotyczące nowych linii mini, ale zbyt odległe żebym tu pisał.
Tak na koniec, linie typu 1xx i 2xx, to ten sam zakres linii zwykłych i nie ma znaczenia jakie wozy są na nich puszczane. Ostatnio co prawda powstają linie typu 2xx i są to linie na minibusy, to jednak jest to tylko przypadek, bo numery 1xx są już zarezerwowane.
W raz z planami ZTM zakupu 20 sztuk, ilość brygad mini/midi, może przekroczyć liczbę 150 .
Jak myślicie czy to dobre rozwiązanie dla Warszawy?
A tymczasem powstała nowa linia 203 na trasie Fort Wawrzyszew - Metro Młociny 22.
Linie 311 przejmuje Stalowa, wraz ze swoimi lwiątkami.
W ciągu roku powstały następujące linie obsługiwane przez wozy mini.
201 Księcia Bolesława - Nowe Bemowo.
202 Suwalska - Bródno Podgrodzie
203 Fort Wawrzyszew - Metro Młociny
204 Grodzisk - PKP Praga
205 Plac Wilsona - Barszczewska [ już nie istnieje, w przyszłości będzie w Wawrze]
206 Nowe Włochy - Odolany
207 Regulska - Skorosze
208 Włodarzewska - Bitwy Warszawskiej 1920 roku.
210 Metro Młociny - CM . Północny [ linia mieszana]
211 Tarchomin- Buków[ kursy skrócone na trasie Dąbrówka Wislana - Nowodwory]
220 Fort Babice - Nowe Bemowo.
311 Gocław - Ratusz Praga Płd
Planowane:
205 w Wawrze, między innymi na ulicy Borków - Juhasów.
215 z Falenicy , przez Aleksandrów - Zagórzańską - Izbicką - Panny Wodnej - Mrówczą - Lucerny - Kadetów - na Gocław[ trasa może się zmienić]
Są i inne plany dotyczące nowych linii mini, ale zbyt odległe żebym tu pisał.
Tak na koniec, linie typu 1xx i 2xx, to ten sam zakres linii zwykłych i nie ma znaczenia jakie wozy są na nich puszczane. Ostatnio co prawda powstają linie typu 2xx i są to linie na minibusy, to jednak jest to tylko przypadek, bo numery 1xx są już zarezerwowane.
Ostatnio zmieniony 2008-12-12, 12:52 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Wg. mnie to rozwiązanie jest dobre. Małe autobusy są w stanie poruszać się po wąskich osiedlowych uliczkach. A po za tym to już nie PRL, autobus nie może być dobry na wszystko. Tramwaj, pociąg, metro nie stoją w korkach. Zatem lokalne linie mini-busowe są dobrym pomysłem.Krzysiek pisze:Jak myślicie czy to dobre rozwiązanie dla Warszawy?
Aż ciekawy jestem, na co skusi się MZA
U nas to raczej pasowałaby Solina...Coffee pisze:Pewnie na Vetlinę City i SanCity...
Zgodzę się - obserwuję dość często linię 163 (obsługiwaną Jelczami Libero), której relacja jest, wydawałoby się, niepotrzebna (Sadyba <-> Wilanów, ale via południe Siekierek), a większość przystanków jest na żądanie; wydawałoby się, że niby nie ma nią kto jeździć, a jednak - szczególnie rano Libero wozi dużo pasażerów. Skoro nawet w takim miejscu, jak południe Siekierek, linia minibusowa się sprawdza (jest uczęszczana przynajmniej częściowo), w innych miejscach także powinna się dobrze sprawdzać - takie linie to dobry pomysłJ-31 pisze:Zatem lokalne linie mini-busowe są dobrym pomysłem.
Aż tak małych pojazdów MZA nie będzie kupować. Raczej będą to pojazdy o długości do 9 metrów. Z resztą prawdopodobnie będzie to tak poprowadzone zamówienie jak to, które obecnie jest na ukończeniu - jeden przetarg podzielony na sekcje, a autobusy jednej marki (hmmm, ciekawe kto to może być...?)Coffee pisze:Pewnie na Vetlinę City
Jak to "kto" ? Przeca wiadomo. To będzie ten, którego imię zaczyna sie S. Lem poświęcił mu tytuł jednej ze swoich powieści. A na dodatek produkuje Alpino.TLG pisze:(hmmm, ciekawe kto to może być...?)
Ooops, ale Alpino ma tylko 8,6 metra... no to dospawają mu jakieś dłuższe zderzaki i będzie 9 metrów