Linie minibusowe w Warszawie

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:Poza tym obecne linie 133, 134,140, 161, 163, 164 mają być obsługiwane przez autobusy Mobilisu minibusowe, dzięki temu poprawi sę na nich częstotliwość.
Brawo - te Soliny to był strzał w 10-tkę. Szczególnie na linia 163 i 164. Tam po prostu inny tabor się nie zmieści - a i potoki pasażerskie są bardziej niż skromne ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:Brawo - te Soliny to był strzał w 10-tkę. Szczególnie na linia 163 i 164. Tam po prostu inny tabor się nie zmieści - a i potoki pasażerskie są bardziej niż skromne
Obecnie jeżdzą tam SU10 też Mobilisu, więc tabor nie co mniejszy 7- 8 metrowy, przy zwiększonej częstotliwości powinień faktycznie wystarczyć. Tak samo pozostałe linie , obsługują je głównie wozy 10 metrowe[many , solarisy]. Ciekawi mnie jedno, gdzie wyląduje solarisy 10 metrowe zabrane z 163, 164, czy many 10 metrowe zabrane z linii białołęckich, pewnie na 108, 152 itd.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:Ciekawi mnie jedno, gdzie wyląduje solarisy 10 metrowe zabrane z 163, 164, czy many 10 metrowe zabrane z linii białołęckich, pewnie na 108, 152 itd.
Na linię 108 - nie sądzę. To jest mimo wszystko ważna linia dla mieszkańców Siekierek. Pojawią się tam autobusy 12-metrowe i jak zauważyłem są tam spore potoki pasażerskie. Wystarczające na 12-metrowce, ale trochę za duże na SU10 (oczywiście w dni powszednie, bo w weekendy już się na niej pojawiają mobilisowskie SU10) ;)

Natomiast co do linii 152 - pewnie tak. Tam i tak pojawiają się MAN NM223 wraz z Jelczami M121M. Zatem pojawienie się na tej linii SU10 niczego nie zmieni, a wręcz może poprawić - bo wiadomo, że SU10 są duuużo pojemniejsze niż "lwiątka" ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Podsumując Soliny i Libera jeżdzą obecnie na następujących liniach:
nowe linie : 201, 202, 204, 206, 207, od jutra Z-1 , od 1 czerwca przemiana w 211[Nowodwory- Dąbrówka Wiślana].
stare linie:104, 161, 163, 164, 305 i 137 [PKSGM].
Od 1 czerwca oprócz 211 Mobilis przejme na wakacje inne linie od MZA oraz linie od innych ajentów, po wakacjach minibusy przejdą na linie na Włodarzewską[chyba 208], Bielany [203] Księzycowa - Huta, na Szeligowską linia do Gminy Ożarów Mazowiecki[7xx lub 8xx] i linie w Wawrze [ może to będą 209, 210]. No oczywiście to zależy od dzielnic czy się wyrobią z budową odpowiedniej infrastruktury.
205 będzie chyba linią zwykłą Metro Marymont - Huta.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:205 będzie chyba linią zwykłą Metro Marymont - Huta.
Ale czy to będzie coś w zamian za 195, czy powielające 195 ? ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:
Krzysiek pisze:205 będzie chyba linią zwykłą Metro Marymont - Huta.
Ale czy to będzie coś w zamian za 195, czy powielające 195 ? ;)
Jeśli powstanie 205 to nie będzie już tam 195, patrz też zmiany na Tarchominie i 503.
Oczywiście do numerków typu 205 bym się nie przywiązywał, bo może być tak lub tak.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:Jeśli powstanie 205 to nie będzie już tam 195, patrz też zmiany na Tarchominie i 503.
Oczywiście do numerków typu 205 bym się nie przywiązywał, bo może być tak lub tak.
Wiem, że docelowo linia 195 ma zniknąć, ale słyszałem o terminie jesiennym - czyli po otwarciu całego bielańskiego odcinka metra. A czy to oznacza, że likwidacja linii 195 może nastąpić szybciej ? ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:
Krzysiek pisze:Jeśli powstanie 205 to nie będzie już tam 195, patrz też zmiany na Tarchominie i 503.
Oczywiście do numerków typu 205 bym się nie przywiązywał, bo może być tak lub tak.
Wiem, że docelowo linia 195 ma zniknąć, ale słyszałem o terminie jesiennym - czyli po otwarciu całego bielańskiego odcinka metra. A czy to oznacza, że likwidacja linii 195 może nastąpić szybciej ? ;)
Szczerze to nie wiem co ZTM w końcu wykombinuje, nie pracuje tam, ale z tego co słyszałem to 195 będzie skrócone do Placu Piłsudskiego?, albo połączy się z inną linią. 205 zastąpi 195 na Bielanach taka dowozówka do metra i na potrzeby lokalne. 503 zostanie przełożone od 1 września na Plac wilsona , więc raczej wcześniej nie będzie zmian na 195, jak nie później w czasie otwarcia metra na Młocinach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wg. mnie to w zasadzie ZTM już dawno powinien był skrócić linię 195 i 503 - ze względu na korki na Świętokrzyskiej, w rejonie pl. Piłsudskiego i w innych miejscach....

... tylko co w zamian ? Ano alternatywy w zasadzie nie ma. ¯al mi tylko tych autobusów, które non stop utykają w krokach :]

W wielu miejscach Warszawy niestety brakuje tramwaju, który mógłby stanowić szybki i niezawodny transport do Centrum i ogólnie do Śródmieścia. A lokalnie - midibusy, bez stania w korkach ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Mi przyświęca ostatnio idea tramwaj + kolei :strzałka: główny transport + dowozówki do transportu głównego. I według tej idei staram się działać na szczeblu wawerskim[ projekt dla Wawra]. Niestety komunikacja zachodniego Wawra musi być obecnie oparta na komunikacji autobusowej , nie zanosi się tam na wprowadzenie tramwaju czy komunikacji szynowej innej maści. Więc tutaj komunikacja będzie oparta na 3 liniach głównych 119, 146, 147 i dowozówkach do nich, dodatkowo realizująca inne zadania dotyczące całego Wawra. A komunikacje wschodniego Wawra można już od teraz podporządkować komunikacji szynowej. Oczywiście istnieją inne idee np. powstawanie jak najwięcej linii obwodowym ma to na celu wyprowadzanie niepotrzebnych potoków z centrum.
Ogólnie rzecz ujmując komunikacja do centrum :strzałka: docelowo komunikacja szynowa ,lokalnie autobusy. Obwód autobusy, docelowo również zastępowane przez komunikacje szynową. Taki OT w tym temacie.

:mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tymczasem w Warszawie szykuje nam się kolejna linia mikrobusowa - o czym już zresztą wspomniał Krzysiek - 211. Zatem dopiszę tylko, że połączy ona Dąbrówkę Wiślaną z Nowodworami (do autobusów do metra i Centrum) ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Według planów MZA, w roku 2009 zwiększy się ilość brygad mini/midi obsługiwanych przez tą firmę, co za tym zostanie zakupiona pewna ilość takich wozów.
W raz z planami ZTM zakupu 20 sztuk, ilość brygad mini/midi, może przekroczyć liczbę 150 .
Jak myślicie czy to dobre rozwiązanie dla Warszawy?
A tymczasem powstała nowa linia 203 na trasie Fort Wawrzyszew - Metro Młociny 22.
Linie 311 przejmuje Stalowa, wraz ze swoimi lwiątkami.
W ciągu roku powstały następujące linie obsługiwane przez wozy mini.
201 Księcia Bolesława - Nowe Bemowo.
202 Suwalska - Bródno Podgrodzie
203 Fort Wawrzyszew - Metro Młociny
204 Grodzisk - PKP Praga
205 Plac Wilsona - Barszczewska [ już nie istnieje, w przyszłości będzie w Wawrze]
206 Nowe Włochy - Odolany
207 Regulska - Skorosze
208 Włodarzewska - Bitwy Warszawskiej 1920 roku.
210 Metro Młociny - CM . Północny [ linia mieszana]
211 Tarchomin- Buków[ kursy skrócone na trasie Dąbrówka Wislana - Nowodwory]
220 Fort Babice - Nowe Bemowo.
311 Gocław - Ratusz Praga Płd
Planowane:
205 w Wawrze, między innymi na ulicy Borków - Juhasów.
215 z Falenicy , przez Aleksandrów - Zagórzańską - Izbicką - Panny Wodnej - Mrówczą - Lucerny - Kadetów - na Gocław[ trasa może się zmienić]
Są i inne plany dotyczące nowych linii mini, ale zbyt odległe żebym tu pisał.
Tak na koniec, linie typu 1xx i 2xx, to ten sam zakres linii zwykłych i nie ma znaczenia jakie wozy są na nich puszczane. Ostatnio co prawda powstają linie typu 2xx i są to linie na minibusy, to jednak jest to tylko przypadek, bo numery 1xx są już zarezerwowane.
Ostatnio zmieniony 2008-12-12, 12:52 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:Jak myślicie czy to dobre rozwiązanie dla Warszawy?
Wg. mnie to rozwiązanie jest dobre. Małe autobusy są w stanie poruszać się po wąskich osiedlowych uliczkach. A po za tym to już nie PRL, autobus nie może być dobry na wszystko. Tramwaj, pociąg, metro nie stoją w korkach. Zatem lokalne linie mini-busowe są dobrym pomysłem. ;)

Aż ciekawy jestem, na co skusi się MZA :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze: Aż ciekawy jestem, na co skusi się MZA :)
Pewnie na Vetlinę City i SanCity...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Coffee pisze:Pewnie na Vetlinę City i SanCity...
U nas to raczej pasowałaby Solina...
J-31 pisze:Zatem lokalne linie mini-busowe są dobrym pomysłem.
Zgodzę się - obserwuję dość często linię 163 (obsługiwaną Jelczami Libero), której relacja jest, wydawałoby się, niepotrzebna (Sadyba <-> Wilanów, ale via południe Siekierek), a większość przystanków jest na żądanie; wydawałoby się, że niby nie ma nią kto jeździć, a jednak - szczególnie rano Libero wozi dużo pasażerów. Skoro nawet w takim miejscu, jak południe Siekierek, linia minibusowa się sprawdza (jest uczęszczana przynajmniej częściowo), w innych miejscach także powinna się dobrze sprawdzać - takie linie to dobry pomysł :)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

PAFAWAG pisze:U nas to raczej pasowałaby Solina...
Vetlina zastąpiła Solinę ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

PAFAWAG pisze: U nas to raczej pasowałaby Solina...
A czemu niby Wetlina nie :?: Przecież to następna generacja jest...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Coffee pisze:Pewnie na Vetlinę City
Aż tak małych pojazdów MZA nie będzie kupować. Raczej będą to pojazdy o długości do 9 metrów. Z resztą prawdopodobnie będzie to tak poprowadzone zamówienie jak to, które obecnie jest na ukończeniu - jeden przetarg podzielony na sekcje, a autobusy jednej marki (hmmm, ciekawe kto to może być...?)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:(hmmm, ciekawe kto to może być...?)
Jak to "kto" ? Przeca wiadomo. To będzie ten, którego imię zaczyna sie S. Lem poświęcił mu tytuł jednej ze swoich powieści. A na dodatek produkuje Alpino. :retard:

Ooops, ale Alpino ma tylko 8,6 metra... no to dospawają mu jakieś dłuższe zderzaki i będzie 9 metrów :diabeł:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Ooops, ale Alpino ma tylko 8,6 metra... no to dospawają mu jakieś dłuższe zderzaki i będzie 9 metrów
Alpino LE ma ciut więcej, będzie akurat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”