Przystanki w Warszawie

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

W-Z

Post autor: J-31 »

Co by było jasne o czym piszemy - fragment Trasy WZ. Niestety własnego zdjęcia nie posiadam, zatem posiłkuję się fotką z Przegubowca

To jest odcinek pomiędzy pl. Bankowym a wjazdem do tunelu. Po drugiej stronie tunelu jest tak samo szeroko ;)
:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-5189

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Tak więc decyzja o nie wpuszczeniu tam autobusów miejskich jest dziwna i raczej mało uzasadniona.
A ja uważam, że to bardzo dobra decyzja. Autobusy tylko spowalniają tramwaje. Zauważ, że tramwaje nie mogą jeździć stadami w przeciwieństwie do autobusów, więc każda "zbitka" powodowana przez pojawienie się innego pojazdu będzie się dalej poruszała jako jeden skład.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A tam, a co nie będzie pozwalało autobusowi przyspieszyć?

Lopez

Post autor: Lopez »

Mówię o zbitce tramwajów. W przypadku autobusów normalne jest, że na większości odcinków pojazd, który pierwszy zatrzymał się na przystanku odjedzie później względnie pojazd #2 się nie zatrzyma bo to np. linia przyspieszona. W przypadku tramwajów, coś takiego jest niemożliwe więc na zintegrowanych trasach autobusy spowalniają tramwaje.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Przecież przystanki byłyby wspólne...

jurkiewicz

Post autor: jurkiewicz »

Na Moście Śląsko Dąbrowskim i tak, ilekroc widzę autobus, tyle razy jedzie on po torowisku. A na temat pana Galasa nie wypowiem się, bo bym napisał coś niemiłego... :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tam wystarczyłoby namalować zółte napisy BUS na torowisku

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:A ja uważam, że to bardzo dobra decyzja. Autobusy tylko spowalniają tramwaje.
Myślę, że autobusy nie wpłynęły by zbytnio na prędkość liniową tramwajów. Ponieważ ZTM ograniczył liczbę linii autobusowych na tym moście. W tym momencie autobusy km pojawiają się tam bardzo rzadko - ponieważ główny ciężar komunikacji na trasie W-Z przejęły tramwaje - które już są przeciążone, pomimo tego, iż w godzinach szczytu składy pojawiają się nawet co ~minutę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Przystanki

Post autor: J-31 »

Szanowni userzy korzystając z tematu "Przystanki w Warszawie" chciałem Was zaprosić na dwa różne i odmienne przystanki autobusowe w Warszawie. :)

Pierwszym z nich jest przystanek o nazwie "Metro Natolin 01" zlokalizowany tuż za skrzyżowaniem ulic Belgradzka i al. KEN na warszawskim Ursynowie.

Obrazek Obrazek

Jak widać na zdjęciu, został on totalnie opalikowany... w ten sposób poradzono sobie z dużą ilością parkujących samochodów.

Samochody uniemożliwiały dojście na przystanek oraz wjazd autobusu do zatoczki. A kierowcy samochodów parkowali je, gdzie popadnie, ponieważ w tym budynku po prawej stronie znajdują się mieszkania, firmy oraz sklepy... a zapomniano o parkingu. :retard: Wlepane mandaty nie pomogły... słupki okazały się skuteczniejsze ;)

=====================
Drugi przystanek autobusowy to - "Dolina Służewiecka 01" (al. Sikorskiego)

ObrazekObrazek

Cóż takiego niezwykłego jest na tym przystanku ?

Rowerzyści. :mruga:

Otóż stojąc na przystanku można zostać potrąconym przez rowerzystów, którzy traktują ten chodnik jako ścieżkę rowerową. Aż się prosi o to by ZDM po prostu poprowadził ścieżkę na około, tuż za przystankiem (tam gdzie trawnik). Niestety w Warszawie jest tylu "gospodarzy", że aż brakuje jednego ciecia - który by to uporządkował ;)

A na zdjęciach powyżej udało mi się złapać właśnie dwie konfliktowe sytuacje, gdzie rowerzyści lawirują pomiędzy oczekującymi na autobus ludźmi. Takie sytuacje w tym miejscu, to normalka i codzienność :retard:

Lopez

Post autor: Lopez »

Jak widziałem na stronie ZTM będziecie mięli w Warszawie nowe wiaty przystankowe. Team Tejbrandt - jak w Krakowie. Nawet model ten sam, chociaż konfiguracja trochę się różni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Jak widziałem na stronie ZTM będziecie mięli w Warszawie nowe wiaty przystankowe. Team Tejbrandt - jak w Krakowie. Nawet model ten sam, chociaż konfiguracja trochę się różni.
Dobrze, że o tym Wspomniałeś. W lokalnych gazetach już to skrytykowano. W pewnym sensie słusznie. Po prostu ZTM nie wybrał jednego modelu wiaty, tylko co przetarg, to inny typ wiaty. I przez to robi się z tego niezły bałagan. Co przystanek to inna wiata :]

Lopez

Post autor: Lopez »

No to faktycznie bez sensu. Kilka typów równolegle występujących wiat można dopuścic, ale bez przesady. Mam też delikatne wrażenie, że jak na potrzeby Warszawy te 70 przystanków jest kroplą w morzu, więc to raczej niezorganizowana akcja ;)
BTW: czy wiaty są dzierżawione przez jakąś firmę czy ZTM sam je utrzymuje?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:BTW: czy wiaty są dzierżawione przez jakąś firmę czy ZTM sam je utrzymuje?
Swego czasu, część była administrowana zdaję się przez firmę "Adpol" (o ile dobrze pamiętam nazwę), a teraz to nie wiem. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”