[Ogólnie] Schengen - rozwój komunikacji transgranicznej

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:To rzeczywisćie jest pękny przykład tego jak w Polsce "nic się nie da" lub "nic się nie opłaca". Brawa dla Austriaków i Słowaków.... my niestety możemy tylko pomarzyć o podobnych projektach.
Duże znaczenie ma według mnie stosunek społeczeństwa do przyszłości. W krajach takich jak Czechy, Słowacja czy Węgry wciąż wspomina się z rozrzewnieniem czasy Habsburgów i nic dziwnego, że łatwiej idą tego typu inwestycje. A z kim my moglibyśmy budować coś w tym stylu? Chyba tylko z Rumunią? :mruga:
Jak odzyskamy Lwów to zbudujemy szybki tramwaj do Przemyśla :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Lopez pisze: A z kim my moglibyśmy budować coś w tym stylu? Chyba tylko z Rumunią?
Jak odzyskamy Lwów to zbudujemy szybki tramwaj do Przemyśla
Skoro Czesi chcą ze Słowakami, Słowacy z Austriakami, no i jeszcze dochodzą do tego Węgry, to my powinniśmy coś takiego wytworzyć z Litwą, Białorusią i Ukrainą ;)
A, no i Niemcy pewnie będą chcieli ze Śląskiem i Pomorzem :] Ale tu kłania się odbudowa transgranicznych sieci tramwajowych ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:A, no i Niemcy pewnie będą chcieli ze Śląskiem i Pomorzem Ale tu kłania się odbudowa transgranicznych sieci tramwajowych
Ba, wszyscy na Pomorzu uwielbiają Niemców...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale zauważcie, że Wiedeń i Bratysława to duże miasta stołeczne leżące bardzo blisko siebie (jakieś 70-80 km, z tego co zauważyłem), a przy granicy polsko-niemieckiej trudno znaleźć coś większego (poza Szczecinem). I to nie tramwaj, a SKM chyba

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:a przy granicy polsko-niemieckiej trudno znaleźć coś większego (poza Szczecinem).
Wrocław - Zgorzelec :D
Tylko jest problem, bo tramwaje zgorzeleckie mają szerokość toru 1000 mm, a wrocławskie - 1435 mm :confused: ;)
I to nie tramwaj, a SKM chyba
Może być też tramwaj dwusystemowy, tak, jak w Anglii (Sheffield) czy Francji ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Wrocław - Zgorzelec
O wiele za daleko

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:Może być też tramwaj dwusystemowy
Na nasze warunki to za drogie.

Radar_scie

Post autor: Radar_scie »

Chciałbym tylko dodać od siebie, że komunikacja transgraniczna, to nie tylko reaktywacja linii tramwajowych, ale także powstawanie linii autobusowych. Świnoujście już od wejścia Polski do Unii Europejskej posiada linię transgraniczną (ale o tym już ktoś wspominał).


Teraz mamy już dwie międzynarodowe linie autobusowe:

1. Świnoujście - Ahlbeck - Heringsdorf - Bansin prowadzona przez ekipę "KA" Świnoujście oraz dwie ekipy Ostseebus GmbH (Many NL202), posiada ona bilet wspólny, płatnośc w PLN/EURO

2. Świnoujście - Garz - Anklam z jedną ekipą z "KA" (NL202) i ekipą z Ostseebusa (Setra, ale nie mam pojęcia jaka), nie posiada biletu wspólnego, dalej trzeba przesiadać się na granicy w Garz (Anklam jest oddalone około 40 km od centrum Świnoujścia, więc i na takie odległości można robić linie transgraniczne)

Za tym przykładem współpracy samorządów i przewoźników mogłyby pójść inne przygraniczne miejscowości, chociażby same linie autobusowe przez granice dużo by dały.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście linie trangraniczne ze Świnoujścia do Bansin czy Anklam są dobrym przykładem dla innych. ;)

Zastanawiam się tylko dlaczego na tej linii do Anklam nie ma wspólnego biletu - i właściwie o co chodzi z tym przesiadaniem się. Czy to oznacza, że od Świnoujścia do granicy jedzie się autobusem "KA", a na granicy stoi już niemiecki autobus - na którego trzeba się przesiąść, by móc pojechać dalej ? ;)

A propo - A co mieści się teraz w miejscu granicy, w rejonie Świnoujścia ? ;)

Radar_scie

Post autor: Radar_scie »

J-31 pisze:Rzeczywiście linie trangraniczne ze Świnoujścia do Bansin czy Anklam są dobrym przykładem dla innych. ;)

Zastanawiam się tylko dlaczego na tej linii do Anklam nie ma wspólnego biletu - i właściwie o co chodzi z tym przesiadaniem się. Czy to oznacza, że od Świnoujścia do granicy jedzie się autobusem "KA", a na granicy stoi już niemiecki autobus - na którego trzeba się przesiąść, by móc pojechać dalej ? ;)
Też nie rozumiem, dlaczego na linii do Anklam nie ma wspólnego biletu, to wygląda jakby to było przedłużenie linii z Garz do granicy i miała ona służyć tylko dla Niemców.
Koszt przejazdu to każdorazowo 3,5 zł po polskiej stronie i nawet 6,5 Eur po stronie niemieckiej (zależne od odległości dokąd się jedzie).
Jeśli chodzi o przesiadkę, to właśnie tak ona wygląda, na granicy spotykają sie obie ekipy i pasażerowie przesiadają się z jednego do drugiego kupując nowy bilet.
J-31 pisze:A propo - A co mieści się teraz w miejscu granicy, w rejonie Świnoujścia ? ;)
Zostały stare przejścia graniczne, ale nie ma na nich już żadnej obsługi. W pierwszych dniach po wejściu do Schengen byli celnicy rozdawali kierowcom mapy przygranicznych miast z zaznaczonymi parkingami.
Przejście Świnoujście - Garz jest wpisane na listę przejść, na których może powrócić kontrola paszportowa po możliwości złamania zasad Schengen przez Polskę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W dzisiejszym wydaniu darmowego dziennika "Metro" (Piątek-Niedziela 25-27 stycznia 2008) znalazłem na stronie 13-stej artykuł pt. "Autobus dla studentów" - czytając jego treść znalazłem naprawdę ciekawą informację znaczącą do ninijeszego tematu. :)

A więc... Wg. autora tegoż artykułu ("Go") w dniach 28 stycznia - 8 lutego będzie kursował specjalny autobus łączący dwie przygraniczne uczelnie, tj. Uniwersytet Europejski "Viadrina" we Frankfurcie i Collegium Polonicum w Słubicach.

Linię będzie obsługiwać autobus należący do przewoźnika we Frankfurcie.

Niestety autor nie wyjaśnił, czy będzie to autobus miejski wynajęty od zakładu komunikacji miejskiej we Frankfurcie - z tekstu artykułu można się tego jedynie domyślać :]

Linia ta - wg. organizatorów, nie będzie regularną linią autobusową a jedynie komunikacją dla studentów. Autobus będzie wykonywał siedem kursów dziennie (w dni powszednie). Przejazd w jedną ~ 20 minut.

Jego trasa zaczynać się będzie przy domach studenckich w Słubicach, po czym pierwszy przystanek ma się mieścić przy Collegium Polonicum, a następne przystanki będą już po niemieckiej stronie. Wg. autora artykułu, trasa oraz przystanki mogą się zmienić.

Studenci obu uczelni składają podpisy poparcia dla utworzenia stałego połączenia, a wspomniane kursy autobusu to ma być test i sprawdzenie jakie jest faktyczne zapotrzebowanie ;)


Nie wiem jak Wy, ale wg. mnie to jest dobra idea. Oby więcej takich :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:Studenci obu uczelni składają podpisy poparcia dla utworzenia stałego połączenia, a wspomniane kursy autobusu to ma być test i sprawdzenie jakie jest faktyczne zapotrzebowanie
No tak - zamiast linii tramwajowej chcą połączenia autobusowe robić... :confused:
Chociaż może kiedy okaże się, że na tą linię jest faktycznie jakieś (duże) zapotrzebowanie, to może Frakfurt nad Odrą i SŁubice przekonają się co do tej linii tramwajowej ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja tam w Słubicach większych korków nie widziałem nigdy, więc tam autobus wystarczy.

macias999222

rozwój komunikacji transgranicznej

Post autor: macias999222 »

Witam

Kolega Radar_scie zapomniał wspomnieć, że połączenie transgraniczne linią europejską do Seebad Bansin jeśli jest wykonywane przez wóz z "KA' Świnoujście, to autobus polski dociera tylko do stacji kolejowej Heringsdorf, bo Polacy nie mają zezwolenia na dalszą jazdę do Bansin.
Pasażerowie z polskiego MANA muszą się przesiadać na stacji UBB w Heringsdorfie do niemieckiej maszyny.
Odwrotnością sytuacji jest jazda linią europejską, kiedy na tej linii natrafimy na MANA firmy OSTSEEBUS, wtedy niemiecki autobus ze Świnoujścia prosto wali do Bansin, z 7 minutowym postojem na dworcu UBB Seebad Heringsdorf.

Dla mnie jest to chore, bo jeśli kierowcy "KA" otrzymali zezwolenie na poruszanie się autobusami na terenie Ahlbecku i Heringsdorfu, to czemu nie mogą otrzymać papierów zezwalających na jazdę do samego Seebad Bansin?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

macias999222 pisze:Dla mnie jest to chore, bo jeśli kierowcy "KA" otrzymali zezwolenie na poruszanie się autobusami na terenie Ahlbecku i Heringsdorfu, to czemu nie mogą otrzymać papierów zezwalających na jazdę do samego Seebad Bansin?
To rzeczywiście jest chore, ale... domyślam się, że chodzi o kasę. Niemcy są praktyczni. I nie blokują polskich autobusów od tak, "bez powodu" ;)

macias999222

Post autor: macias999222 »

Pewnie masz rację, ale i tak teraz może się dogadają w sprawie polskiego autobusu do Bansin po otwarciu stacji UBB w Ś-ciu.

DK_ZG

Post autor: DK_ZG »

Z Zielonej Góry kurusuje PKS do Cottbus, z przesiadką do niemieckiego przewoźnika w Guben. Więcej informacji www.pks.zgora.pl

macias999222

Post autor: macias999222 »

Fajnie, że więcej teraz jest kursów transgranicznych w Polsce. Oby tak dalej przewoźnicy nasi postępowali, zawsze znajdą pasażerów na zagraniczne kursy liniowe.

Jeśli chodzi o Świnoujską transgraniczną linię Europa Line, to ostatnio widziałem z kolegami na trasie europejskiej autobus Mercedes 0550 Integro firmy OSTSEE BUS. Ciekawy to był widok, bo teraz już normalnie kursują Many.

Teraz jeszcze czekam na nowy rozkład linii Europa Line-letni, bo będą kursowały Many już co 30 min. a nie co 1h.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

macias999222 pisze:Fajnie, że więcej teraz jest kursów transgranicznych w Polsce. Oby tak dalej przewoźnicy nasi postępowali, zawsze znajdą pasażerów na zagraniczne kursy liniowe.
Ja myślę, że póki co to właśnie Świnoujście jest najlepszym i najciekawszym przykładem kilku linii transgranicznych. To jest i będzie na pewno dobrym przykładem dla innych miast bądź miejscowości, gdzie takich linii jeszcze nie ma - ale warto by powstały. ;)

Radar_scie

Post autor: Radar_scie »

Wychodząc poza KM warto dodać, że ze względu na wejście Polski do strefy Schengen po 63 latach Świnoujście (Uznam) otrzyma ponowne połączenie kolejowe ze stałym lądem, choć przewoźnik niemiecki, to jednak połączenie odzyskane...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”