[Ogólnie] Schengen - rozwój komunikacji transgranicznej
Co do nazwy to raczej nie. W przypadku Słubic sieć tramwajowa należy do miasta Frankfurt nad Odrą - linia zaodrzańska to przecież tylko odgałęzienie przez most na Odrze; wątpię, czy w takiej sytuacji operator zmieniałby nazwę. Za o przystanki i linie pewnie musiałyby mieć dwujęzyczny opis
Nowe nazwy mogłyby mieć przedsiębiorstwa tramwajowe w Zgorzelcu/Görlitz i Cieszynie (to drugie jako przedsięwzięcie obu miast: Cieszyna Polskiego i Czeskiego; to pierwsze przedsiębiorstwo być może wtedy, kiedy wcale nie taka mała część sieci znajdzie się po stronie polskiej)
Co do zarządu, to w Zgorzelcu/Görlitz i Słubicach pewnie będzie niemiecki (tak, jak tramwajowa sieć-matka), a w Cieszynie - jako,że jest to wspólne przedsięwzięcie Polaków i Czechów - pewnie dwujęzyczne ("Te¹inske Tramvaje/ Cieszyńskie Tramwaje" czy jakoś tak ).
Nowe nazwy mogłyby mieć przedsiębiorstwa tramwajowe w Zgorzelcu/Görlitz i Cieszynie (to drugie jako przedsięwzięcie obu miast: Cieszyna Polskiego i Czeskiego; to pierwsze przedsiębiorstwo być może wtedy, kiedy wcale nie taka mała część sieci znajdzie się po stronie polskiej)
Co do zarządu, to w Zgorzelcu/Görlitz i Słubicach pewnie będzie niemiecki (tak, jak tramwajowa sieć-matka), a w Cieszynie - jako,że jest to wspólne przedsięwzięcie Polaków i Czechów - pewnie dwujęzyczne ("Te¹inske Tramvaje/ Cieszyńskie Tramwaje" czy jakoś tak ).
Tylko ta do nasPAFAWAG pisze:Za o przystanki i linie pewnie musiałyby mieć dwujęzyczny opis
PAFAWAG pisze:Cieszynie (to drugie jako przedsięwzięcie obu miast: Cieszyna Polskiego i Czeskiego
Tramwaj w Cieszynie? Czegoś ty się nawąchał? Ja też chcęPAFAWAG pisze:w Cieszynie - jako,że jest to wspólne przedsięwzięcie Polaków i Czechów - pewnie dwujęzyczne ("Te¹inske Tramvaje/ Cieszyńskie Tramwaje" czy jakoś tak ).
No, takplocmaster pisze:Tylko ta do nas
A jak by się to miało inaczej nazywać, Cieszyńskie Trolejbusy czy AutoTramy Po pierwsze: jest to sieć KM, a po drugie: im chodzi o to, żeby reaktywować coś na kształt właśnie tramwaju - to nie ma być (przynajmniej w całości) autobusplocmaster pisze:PAFAWAG napisał:
w Cieszynie - jako,że jest to wspólne przedsięwzięcie Polaków i Czechów - pewnie dwujęzyczne ("Te¹inske Tramvaje/ Cieszyńskie Tramwaje" czy jakoś tak ).
Tramwaj w Cieszynie? Czegoś ty się nawąchał? Ja też chcę
Chociaż może być też tak, że linię tego czegoś będzie obsługiwać jakiś z MZK, czeski lub polski, bez wydzielania odrębnej spółki.
[ Dodano: 2007-12-25, 18:42 ]
W Świnoujściu kursuje już przynajmniej jedna Europejska Linia Autobusowa - aż do miejscowości Bansin.Lopez pisze:To jest wiara w cuda. No chyba, że dwa samorządy powołają sobie spółkę europejską.
Pierwsze pytanie jest takie, jakiemu prawu ma takie cuś podlegać? Any idea?
http://infobus.pl/text.php?id=2346
Ostatnio zmieniony 2007-12-25, 22:53 przez PAFAWAG, łącznie zmieniany 1 raz.
Pewnie będzie miało jakąś własną nazwę, jak np. Maltanka. (Cieszynka?)PAFAWAG pisze:A jak by się to miało inaczej nazywać, Cieszyńskie Trolejbusy czy AutoTramy Po pierwsze: jest to sieć KM, a po drugie: im chodzi o to, żeby reaktywować coś na kształt właśnie tramwaju - to nie ma być (przynajmniej w całości) autobus
W Polsce rzecz jasna się nie da, bo nas kraj w wielu dziedzinach jest przykładem typowego "nie(u)dactwa", ale za to już pomiędzy Słowacją a Austria jest to jak najbardziej realne:
transinfo.pl pisze: Wiedeńskie władze komunikacyjne postanowiły wskrzesić szybki tramwaj z Wiednia do Bratysławy, który zbudowano jeszcze przed pierwszą wojną światową i praktycznie istniał do 1938 r. W okresie komuny zawieszoną linię między granicą austriacką i dzielnicą Bratysława-Petrżalka zupełnie rozebrano. Po stronie austriackiej 66km linia została przekształcona w kolejową i jest obsługiwana przez S-Bahn S7 z Wiednia-Floridsdorf do nadgranicznej miejscowości Wolfstahl, dlatego też trzeba jedynie zbudować 6-kilometrowy odcinek między Wolfstahl i Bratysławą-Petr¾alka. Inwestycja ta kosztowałaby 70 milionów euro. Tak dużo, ponieważ trzeba zbudować most nad nową autostradą. Ojcowie projektu tym tłumaczą swój pomysł, że w ostatnim czasie bardzo wzrosła frekwencja na linii żeglugowej na Dunaju między Wiedniem i Bratysławą. Według planów, tramwaj z Wiednia do Bratysławy kursowałby co kwadrans i zatrzymywałby się również przy dworcu lotniczym Wien-Schwechat. Dla celów nowego połączenia musiałyby zostać użyte tramwaje dwusystemowe. Czas przejazdu między obydwoma stolicami planuje się na niecałą godzinę. Nowa, między stołeczna linia tramwajowa ruszyć ma w 2013 roku, jeżeli inwestycja otrzyma dotacje unijne. Z dzielnicy Petrżalka tramwaj ten wcześniej przejeżdżał przez most kolejowo-tramwajowo-drogowy łączący byłą stację Bratislava-Nivy w śródmieściu przy cmentarzu Ondrejsky cintorín z Petrżalką, a na którym ruch torowy już dawno skasowano i dlatego na Dunaju trzeba będzie budować nowy most.
To rzeczywisćie jest pękny przykład tego jak w Polsce "nic się nie da" lub "nic się nie opłaca". Brawa dla Austriaków i Słowaków.... my niestety możemy tylko pomarzyć o podobnych projektach.filimer pisze:W Polsce rzecz jasna się nie da, bo nas kraj w wielu dziedzinach jest przykładem typowego "nie(u)dactwa", ale za to już pomiędzy Słowacją a Austria jest to jak najbardziej realne:
Duże znaczenie ma według mnie stosunek społeczeństwa do przyszłości. W krajach takich jak Czechy, Słowacja czy Węgry wciąż wspomina się z rozrzewnieniem czasy Habsburgów i nic dziwnego, że łatwiej idą tego typu inwestycje. A z kim my moglibyśmy budować coś w tym stylu? Chyba tylko z Rumunią?J-31 pisze:To rzeczywisćie jest pękny przykład tego jak w Polsce "nic się nie da" lub "nic się nie opłaca". Brawa dla Austriaków i Słowaków.... my niestety możemy tylko pomarzyć o podobnych projektach.
Jak odzyskamy Lwów to zbudujemy szybki tramwaj do Przemyśla
Skoro Czesi chcą ze Słowakami, Słowacy z Austriakami, no i jeszcze dochodzą do tego Węgry, to my powinniśmy coś takiego wytworzyć z Litwą, Białorusią i UkrainąLopez pisze: A z kim my moglibyśmy budować coś w tym stylu? Chyba tylko z Rumunią?
Jak odzyskamy Lwów to zbudujemy szybki tramwaj do Przemyśla
A, no i Niemcy pewnie będą chcieli ze Śląskiem i Pomorzem Ale tu kłania się odbudowa transgranicznych sieci tramwajowych
Wrocław - Zgorzelecplocmaster pisze:a przy granicy polsko-niemieckiej trudno znaleźć coś większego (poza Szczecinem).
Tylko jest problem, bo tramwaje zgorzeleckie mają szerokość toru 1000 mm, a wrocławskie - 1435 mm
Może być też tramwaj dwusystemowy, tak, jak w Anglii (Sheffield) czy FrancjiI to nie tramwaj, a SKM chyba