[Ogólnie] Schengen - rozwój komunikacji transgranicznej

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nazwa może być tłumaczona na dwa języki a oficjalna zależeć od tego, w którym mieście będzie siedziba zarządu.

Lopez

Post autor: Lopez »

To jest wiara w cuda. No chyba, że dwa samorządy powołają sobie spółkę europejską.
Pierwsze pytanie jest takie, jakiemu prawu ma takie cuś podlegać? Any idea?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No to jest właśnie do Ciebie pytanie :D

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Co do nazwy to raczej nie. W przypadku Słubic sieć tramwajowa należy do miasta Frankfurt nad Odrą - linia zaodrzańska to przecież tylko odgałęzienie przez most na Odrze; wątpię, czy w takiej sytuacji operator zmieniałby nazwę. Za o przystanki i linie pewnie musiałyby mieć dwujęzyczny opis ;)

Nowe nazwy mogłyby mieć przedsiębiorstwa tramwajowe w Zgorzelcu/Görlitz i Cieszynie (to drugie jako przedsięwzięcie obu miast: Cieszyna Polskiego i Czeskiego; to pierwsze przedsiębiorstwo być może wtedy, kiedy wcale nie taka mała część sieci znajdzie się po stronie polskiej) ;)

Co do zarządu, to w Zgorzelcu/Görlitz i Słubicach pewnie będzie niemiecki (tak, jak tramwajowa sieć-matka), a w Cieszynie - jako,że jest to wspólne przedsięwzięcie Polaków i Czechów - pewnie dwujęzyczne ("Te¹inske Tramvaje/ Cieszyńskie Tramwaje" czy jakoś tak ;) ).

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pafuś, pół tematu zgubiłeś, dyskusję nt. tramwajów zakończyliśmy już łohoho i jeszcze dłużej temu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Za o przystanki i linie pewnie musiałyby mieć dwujęzyczny opis
Tylko ta do nas
PAFAWAG pisze:Cieszynie (to drugie jako przedsięwzięcie obu miast: Cieszyna Polskiego i Czeskiego
PAFAWAG pisze:w Cieszynie - jako,że jest to wspólne przedsięwzięcie Polaków i Czechów - pewnie dwujęzyczne ("Te¹inske Tramvaje/ Cieszyńskie Tramwaje" czy jakoś tak ).
Tramwaj w Cieszynie? Czegoś ty się nawąchał? Ja też chcę :!:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:Tylko ta do nas
No, tak ;)
plocmaster pisze:PAFAWAG napisał:
w Cieszynie - jako,że jest to wspólne przedsięwzięcie Polaków i Czechów - pewnie dwujęzyczne ("Te¹inske Tramvaje/ Cieszyńskie Tramwaje" czy jakoś tak ).
Tramwaj w Cieszynie? Czegoś ty się nawąchał? Ja też chcę
A jak by się to miało inaczej nazywać, Cieszyńskie Trolejbusy czy AutoTramy :?: :chytry: Po pierwsze: jest to sieć KM, a po drugie: im chodzi o to, żeby reaktywować coś na kształt właśnie tramwaju - to nie ma być (przynajmniej w całości) autobus :chytry:
Chociaż może być też tak, że linię tego czegoś będzie obsługiwać jakiś z MZK, czeski lub polski, bez wydzielania odrębnej spółki.

[ Dodano: 2007-12-25, 18:42 ]
Lopez pisze:To jest wiara w cuda. No chyba, że dwa samorządy powołają sobie spółkę europejską.
Pierwsze pytanie jest takie, jakiemu prawu ma takie cuś podlegać? Any idea?
W Świnoujściu kursuje już przynajmniej jedna Europejska Linia Autobusowa - aż do miejscowości Bansin.
:strzałka: http://infobus.pl/text.php?id=2346 ;)
Ostatnio zmieniony 2007-12-25, 22:53 przez PAFAWAG, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:A jak by się to miało inaczej nazywać, Cieszyńskie Trolejbusy czy AutoTramy Po pierwsze: jest to sieć KM, a po drugie: im chodzi o to, żeby reaktywować coś na kształt właśnie tramwaju - to nie ma być (przynajmniej w całości) autobus
Pewnie będzie miało jakąś własną nazwę, jak np. Maltanka. (Cieszynka?)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie nazywajmy jakiejś parodii tramwaju tramwajem, bez przesady…

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A mnie się wydaje - a nawet jestem tego pewny - że wcześniej czy później powstaną transgraniczne linie autobusowe (komunikacja miejska). Już sporo Polaków mieszka po niemieckiej stronie, a pracuje po polskiej stronie. Wg. mnie takie linie (wzorem Świnoujścia) to tylko kwestia czasu ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Zgadzam się. ¯eby się tylko do tego urzędnicy nie zabrali bo finał będzie fatalny.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale byłoby to lepsze, niż jakieś busiarstwo

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A ja na początku tematu zapomniałem o jeszcze jednej, istniejącej w przeszłości transgranicznej sieci tramwajowej - Kostrzynie/Kietz :D
Ale tutaj zbytnio nie ma szans na reaktywację tramwaju - jako atrakcja pozostały szny w bruku i izolatory pod pewnym iwaduktem, gdzie także kiedyś kursowały tramwaje :]

filimer

Post autor: filimer »

W Polsce rzecz jasna się nie da, bo nas kraj w wielu dziedzinach jest przykładem typowego "nie(u)dactwa", ale za to już pomiędzy Słowacją a Austria jest to jak najbardziej realne:
transinfo.pl pisze: Wiedeńskie władze komunikacyjne postanowiły wskrzesić szybki tramwaj z Wiednia do Bratysławy, który zbudowano jeszcze przed pierwszą wojną światową i praktycznie istniał do 1938 r. W okresie komuny zawieszoną linię między granicą austriacką i dzielnicą Bratysława-Petrżalka zupełnie rozebrano. Po stronie austriackiej 66km linia została przekształcona w kolejową i jest obsługiwana przez S-Bahn S7 z Wiednia-Floridsdorf do nadgranicznej miejscowości Wolfstahl, dlatego też trzeba jedynie zbudować 6-kilometrowy odcinek między Wolfstahl i Bratysławą-Petr¾alka. Inwestycja ta kosztowałaby 70 milionów euro. Tak dużo, ponieważ trzeba zbudować most nad nową autostradą. Ojcowie projektu tym tłumaczą swój pomysł, że w ostatnim czasie bardzo wzrosła frekwencja na linii żeglugowej na Dunaju między Wiedniem i Bratysławą. Według planów, tramwaj z Wiednia do Bratysławy kursowałby co kwadrans i zatrzymywałby się również przy dworcu lotniczym Wien-Schwechat. Dla celów nowego połączenia musiałyby zostać użyte tramwaje dwusystemowe. Czas przejazdu między obydwoma stolicami planuje się na niecałą godzinę. Nowa, między stołeczna linia tramwajowa ruszyć ma w 2013 roku, jeżeli inwestycja otrzyma dotacje unijne. Z dzielnicy Petrżalka tramwaj ten wcześniej przejeżdżał przez most kolejowo-tramwajowo-drogowy łączący byłą stację Bratislava-Nivy w śródmieściu przy cmentarzu Ondrejsky cintorín z Petrżalką, a na którym ruch torowy już dawno skasowano i dlatego na Dunaju trzeba będzie budować nowy most.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

filimer pisze:W Polsce rzecz jasna się nie da, bo nas kraj w wielu dziedzinach jest przykładem typowego "nie(u)dactwa", ale za to już pomiędzy Słowacją a Austria jest to jak najbardziej realne:
To rzeczywisćie jest pękny przykład tego jak w Polsce "nic się nie da" lub "nic się nie opłaca". Brawa dla Austriaków i Słowaków.... my niestety możemy tylko pomarzyć o podobnych projektach. :]

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:To rzeczywisćie jest pękny przykład tego jak w Polsce "nic się nie da" lub "nic się nie opłaca". Brawa dla Austriaków i Słowaków.... my niestety możemy tylko pomarzyć o podobnych projektach.
Duże znaczenie ma według mnie stosunek społeczeństwa do przyszłości. W krajach takich jak Czechy, Słowacja czy Węgry wciąż wspomina się z rozrzewnieniem czasy Habsburgów i nic dziwnego, że łatwiej idą tego typu inwestycje. A z kim my moglibyśmy budować coś w tym stylu? Chyba tylko z Rumunią? :mruga:
Jak odzyskamy Lwów to zbudujemy szybki tramwaj do Przemyśla :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Lopez pisze: A z kim my moglibyśmy budować coś w tym stylu? Chyba tylko z Rumunią?
Jak odzyskamy Lwów to zbudujemy szybki tramwaj do Przemyśla
Skoro Czesi chcą ze Słowakami, Słowacy z Austriakami, no i jeszcze dochodzą do tego Węgry, to my powinniśmy coś takiego wytworzyć z Litwą, Białorusią i Ukrainą ;)
A, no i Niemcy pewnie będą chcieli ze Śląskiem i Pomorzem :] Ale tu kłania się odbudowa transgranicznych sieci tramwajowych ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:A, no i Niemcy pewnie będą chcieli ze Śląskiem i Pomorzem Ale tu kłania się odbudowa transgranicznych sieci tramwajowych
Ba, wszyscy na Pomorzu uwielbiają Niemców...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale zauważcie, że Wiedeń i Bratysława to duże miasta stołeczne leżące bardzo blisko siebie (jakieś 70-80 km, z tego co zauważyłem), a przy granicy polsko-niemieckiej trudno znaleźć coś większego (poza Szczecinem). I to nie tramwaj, a SKM chyba

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:a przy granicy polsko-niemieckiej trudno znaleźć coś większego (poza Szczecinem).
Wrocław - Zgorzelec :D
Tylko jest problem, bo tramwaje zgorzeleckie mają szerokość toru 1000 mm, a wrocławskie - 1435 mm :confused: ;)
I to nie tramwaj, a SKM chyba
Może być też tramwaj dwusystemowy, tak, jak w Anglii (Sheffield) czy Francji ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”