[Ogólnie] Schengen - rozwój komunikacji transgranicznej
W dzisiejszym wydaniu darmowego dziennika "Metro" (Piątek-Niedziela 25-27 stycznia 2008) znalazłem na stronie 13-stej artykuł pt. "Autobus dla studentów" - czytając jego treść znalazłem naprawdę ciekawą informację znaczącą do ninijeszego tematu.
A więc... Wg. autora tegoż artykułu ("Go") w dniach 28 stycznia - 8 lutego będzie kursował specjalny autobus łączący dwie przygraniczne uczelnie, tj. Uniwersytet Europejski "Viadrina" we Frankfurcie i Collegium Polonicum w Słubicach.
Linię będzie obsługiwać autobus należący do przewoźnika we Frankfurcie.
Niestety autor nie wyjaśnił, czy będzie to autobus miejski wynajęty od zakładu komunikacji miejskiej we Frankfurcie - z tekstu artykułu można się tego jedynie domyślać
Linia ta - wg. organizatorów, nie będzie regularną linią autobusową a jedynie komunikacją dla studentów. Autobus będzie wykonywał siedem kursów dziennie (w dni powszednie). Przejazd w jedną ~ 20 minut.
Jego trasa zaczynać się będzie przy domach studenckich w Słubicach, po czym pierwszy przystanek ma się mieścić przy Collegium Polonicum, a następne przystanki będą już po niemieckiej stronie. Wg. autora artykułu, trasa oraz przystanki mogą się zmienić.
Studenci obu uczelni składają podpisy poparcia dla utworzenia stałego połączenia, a wspomniane kursy autobusu to ma być test i sprawdzenie jakie jest faktyczne zapotrzebowanie
Nie wiem jak Wy, ale wg. mnie to jest dobra idea. Oby więcej takich
A więc... Wg. autora tegoż artykułu ("Go") w dniach 28 stycznia - 8 lutego będzie kursował specjalny autobus łączący dwie przygraniczne uczelnie, tj. Uniwersytet Europejski "Viadrina" we Frankfurcie i Collegium Polonicum w Słubicach.
Linię będzie obsługiwać autobus należący do przewoźnika we Frankfurcie.
Niestety autor nie wyjaśnił, czy będzie to autobus miejski wynajęty od zakładu komunikacji miejskiej we Frankfurcie - z tekstu artykułu można się tego jedynie domyślać
Linia ta - wg. organizatorów, nie będzie regularną linią autobusową a jedynie komunikacją dla studentów. Autobus będzie wykonywał siedem kursów dziennie (w dni powszednie). Przejazd w jedną ~ 20 minut.
Jego trasa zaczynać się będzie przy domach studenckich w Słubicach, po czym pierwszy przystanek ma się mieścić przy Collegium Polonicum, a następne przystanki będą już po niemieckiej stronie. Wg. autora artykułu, trasa oraz przystanki mogą się zmienić.
Studenci obu uczelni składają podpisy poparcia dla utworzenia stałego połączenia, a wspomniane kursy autobusu to ma być test i sprawdzenie jakie jest faktyczne zapotrzebowanie
Nie wiem jak Wy, ale wg. mnie to jest dobra idea. Oby więcej takich
No tak - zamiast linii tramwajowej chcą połączenia autobusowe robić...J-31 pisze:Studenci obu uczelni składają podpisy poparcia dla utworzenia stałego połączenia, a wspomniane kursy autobusu to ma być test i sprawdzenie jakie jest faktyczne zapotrzebowanie
Chociaż może kiedy okaże się, że na tą linię jest faktycznie jakieś (duże) zapotrzebowanie, to może Frakfurt nad Odrą i SŁubice przekonają się co do tej linii tramwajowej
rozwój komunikacji transgranicznej
Witam
Kolega Radar_scie zapomniał wspomnieć, że połączenie transgraniczne linią europejską do Seebad Bansin jeśli jest wykonywane przez wóz z "KA' Świnoujście, to autobus polski dociera tylko do stacji kolejowej Heringsdorf, bo Polacy nie mają zezwolenia na dalszą jazdę do Bansin.
Pasażerowie z polskiego MANA muszą się przesiadać na stacji UBB w Heringsdorfie do niemieckiej maszyny.
Odwrotnością sytuacji jest jazda linią europejską, kiedy na tej linii natrafimy na MANA firmy OSTSEEBUS, wtedy niemiecki autobus ze Świnoujścia prosto wali do Bansin, z 7 minutowym postojem na dworcu UBB Seebad Heringsdorf.
Dla mnie jest to chore, bo jeśli kierowcy "KA" otrzymali zezwolenie na poruszanie się autobusami na terenie Ahlbecku i Heringsdorfu, to czemu nie mogą otrzymać papierów zezwalających na jazdę do samego Seebad Bansin?
Kolega Radar_scie zapomniał wspomnieć, że połączenie transgraniczne linią europejską do Seebad Bansin jeśli jest wykonywane przez wóz z "KA' Świnoujście, to autobus polski dociera tylko do stacji kolejowej Heringsdorf, bo Polacy nie mają zezwolenia na dalszą jazdę do Bansin.
Pasażerowie z polskiego MANA muszą się przesiadać na stacji UBB w Heringsdorfie do niemieckiej maszyny.
Odwrotnością sytuacji jest jazda linią europejską, kiedy na tej linii natrafimy na MANA firmy OSTSEEBUS, wtedy niemiecki autobus ze Świnoujścia prosto wali do Bansin, z 7 minutowym postojem na dworcu UBB Seebad Heringsdorf.
Dla mnie jest to chore, bo jeśli kierowcy "KA" otrzymali zezwolenie na poruszanie się autobusami na terenie Ahlbecku i Heringsdorfu, to czemu nie mogą otrzymać papierów zezwalających na jazdę do samego Seebad Bansin?
To rzeczywiście jest chore, ale... domyślam się, że chodzi o kasę. Niemcy są praktyczni. I nie blokują polskich autobusów od tak, "bez powodu"macias999222 pisze:Dla mnie jest to chore, bo jeśli kierowcy "KA" otrzymali zezwolenie na poruszanie się autobusami na terenie Ahlbecku i Heringsdorfu, to czemu nie mogą otrzymać papierów zezwalających na jazdę do samego Seebad Bansin?
Z Zielonej Góry kurusuje PKS do Cottbus, z przesiadką do niemieckiego przewoźnika w Guben. Więcej informacji www.pks.zgora.pl
Fajnie, że więcej teraz jest kursów transgranicznych w Polsce. Oby tak dalej przewoźnicy nasi postępowali, zawsze znajdą pasażerów na zagraniczne kursy liniowe.
Jeśli chodzi o Świnoujską transgraniczną linię Europa Line, to ostatnio widziałem z kolegami na trasie europejskiej autobus Mercedes 0550 Integro firmy OSTSEE BUS. Ciekawy to był widok, bo teraz już normalnie kursują Many.
Teraz jeszcze czekam na nowy rozkład linii Europa Line-letni, bo będą kursowały Many już co 30 min. a nie co 1h.
Jeśli chodzi o Świnoujską transgraniczną linię Europa Line, to ostatnio widziałem z kolegami na trasie europejskiej autobus Mercedes 0550 Integro firmy OSTSEE BUS. Ciekawy to był widok, bo teraz już normalnie kursują Many.
Teraz jeszcze czekam na nowy rozkład linii Europa Line-letni, bo będą kursowały Many już co 30 min. a nie co 1h.
Ja myślę, że póki co to właśnie Świnoujście jest najlepszym i najciekawszym przykładem kilku linii transgranicznych. To jest i będzie na pewno dobrym przykładem dla innych miast bądź miejscowości, gdzie takich linii jeszcze nie ma - ale warto by powstały.macias999222 pisze:Fajnie, że więcej teraz jest kursów transgranicznych w Polsce. Oby tak dalej przewoźnicy nasi postępowali, zawsze znajdą pasażerów na zagraniczne kursy liniowe.
Jeszcze warto dodać, że nie długo wchodzi nowy rozkład jazdy linii europejskiej (rozkład letni), w którym autobusy będą kursować z częstotliwością 30 min, i będą w lato tą linię transgraniczną obsługiwały aż 4 wozy dwa z KA Świnoujście i dwa z OSTSEE BUS-a.
Przy okazji w wakacje zmienia się trasa linii 200 w naszym mieście, będzie wydłużona i kursować ma przez Ahlbeck do Anklam.
Przy okazji w wakacje zmienia się trasa linii 200 w naszym mieście, będzie wydłużona i kursować ma przez Ahlbeck do Anklam.
... Co by nie było, to i tak tegoroczne wakacje będą ciekawe, bowiem pociągi UBB będą dojeżdżać już do Świnoujścia. A to bardzo poprawi komunikację
Ostatnio zmieniony 2008-03-31, 10:42 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Pociągi SBB to są w Szwajcarii albo w Austrii J-31 chodziło Tobie o UBB raczej .
Przy okazji na stronie naszego Stowarzyszenie zostanie niebawem zamieszczony nowy rozkład jazdy autobusu linii 200, bo od 01.04.2008r. KA wprowadza nowy rozkład jazdy autobusów linii nr 200 na trasie:
Heringsdorf - Świnoujście - Anklam; Anklam - Świnoujście - Heringsdorf
Przy okazji na stronie naszego Stowarzyszenie zostanie niebawem zamieszczony nowy rozkład jazdy autobusu linii 200, bo od 01.04.2008r. KA wprowadza nowy rozkład jazdy autobusów linii nr 200 na trasie:
Heringsdorf - Świnoujście - Anklam; Anklam - Świnoujście - Heringsdorf
Sorry, UBB, to jest dla mnie taka egzotyka, że nieświadomie go pomyliłem ze szwajcarskim SBBmacias999222 pisze:J-31 chodziło Tobie o UBB raczej
I to mi się podoba. Komunikacja transgraniczna zaczyna się miło rozwijać. Brawa dla Świnoujściamacias999222 pisze:KA wprowadza nowy rozkład jazdy autobusów linii nr 200 na trasie:
Heringsdorf - Świnoujście - Anklam; Anklam - Świnoujście - Heringsdorf
Transgraniczna linia autobusowa w Świnoujściu
Witam
Pragnę zakomunikować, że już autobusy linii europejskiej oraz 200 w Świnoujściu kursują do Niemiec z nowym letnim rozkładem jazdy. Linia Europejska kursuje teraz co 30 min ze Świnoujścia i Bansin-u.
Teraz znowu w mieście widuje się autobusy niemieckiego przewoźnika OSTEEBUS-a (Neoplany), które zaczynały początkowe kursy na tzw. Europejskiej.
Nowe rozkłady jazdy transgranicznych linii są zamieszczone na naszej stronie Stowarzyszenia.
Pragnę zakomunikować, że już autobusy linii europejskiej oraz 200 w Świnoujściu kursują do Niemiec z nowym letnim rozkładem jazdy. Linia Europejska kursuje teraz co 30 min ze Świnoujścia i Bansin-u.
Teraz znowu w mieście widuje się autobusy niemieckiego przewoźnika OSTEEBUS-a (Neoplany), które zaczynały początkowe kursy na tzw. Europejskiej.
Nowe rozkłady jazdy transgranicznych linii są zamieszczone na naszej stronie Stowarzyszenia.