Ogólnie na temat zarobków w autobusach
Ogólnie na temat zarobków w autobusach
Witam
Jestem tu nowy, przeszukałem nieco postów i tematów w poszukiwaniu podobnego tematu, ale nic nie znalazłem.
Mam takie pytanie, aktualnie robię prawko kat. D i mam zamiar podjąć zatrudnienie w MZA w Warszawie, ale powiedzcie mi ile mniej więcej zarabiają kierowcy w Warszawie, ew gdzie najlepiej podjąć zatrudnienie.
Dzwoniłem do ZTM wawa to tam mówią ze na łapę na dzień dobry dają 2100zl plus dodatki.
W gazecie znalazłem ogłoszenie, zadzwoniłem dodzwoniłem sie do zajezdni wawa URSUS i tam dają 1600zł do łapy. Dzwonie dalej, jeszcze w inne miejsce, trafiam do PKS-u i tam za pracę na lini Warszawa - Chotomów dostaje minimum 2500zl na rękę.
Wszystkie wypłaty za 160h jazdy. Rozbieżność jak widać spora dla tego też pytanie gdzie najlepiej w Warszawie podjąć zatrudnienie, ile można dostać dodatków do pensji i jak mniej więcej to wszystko wygląda. Jakie stawki są za święta, za nocki, nadgodziny bo o tym nikt głośno powiedzieć mi nie chciał jak dopytywałem się o to by podjąć pracę właśnie w tym miejscu.
W końcu w prawko wkładam około 5tys. a zarobki tak rozbieżne że aż niepojęte.
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Jestem tu nowy, przeszukałem nieco postów i tematów w poszukiwaniu podobnego tematu, ale nic nie znalazłem.
Mam takie pytanie, aktualnie robię prawko kat. D i mam zamiar podjąć zatrudnienie w MZA w Warszawie, ale powiedzcie mi ile mniej więcej zarabiają kierowcy w Warszawie, ew gdzie najlepiej podjąć zatrudnienie.
Dzwoniłem do ZTM wawa to tam mówią ze na łapę na dzień dobry dają 2100zl plus dodatki.
W gazecie znalazłem ogłoszenie, zadzwoniłem dodzwoniłem sie do zajezdni wawa URSUS i tam dają 1600zł do łapy. Dzwonie dalej, jeszcze w inne miejsce, trafiam do PKS-u i tam za pracę na lini Warszawa - Chotomów dostaje minimum 2500zl na rękę.
Wszystkie wypłaty za 160h jazdy. Rozbieżność jak widać spora dla tego też pytanie gdzie najlepiej w Warszawie podjąć zatrudnienie, ile można dostać dodatków do pensji i jak mniej więcej to wszystko wygląda. Jakie stawki są za święta, za nocki, nadgodziny bo o tym nikt głośno powiedzieć mi nie chciał jak dopytywałem się o to by podjąć pracę właśnie w tym miejscu.
W końcu w prawko wkładam około 5tys. a zarobki tak rozbieżne że aż niepojęte.
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
To chyba jako układacz rozkładów albo czyściciel przystanków, bo kierowców tam raczej nie potrzeba.amrat pisze:Dzwoniłem do ZTM wawa to tam mówią ze na łapę na dzień dobry dają 2100zl plus dodatki.
Zajezdnia ta nazywa się Kleszczowa (ma też kilka różnych numerków, najpopularniejszy to R-11), a nie jakiś Ursus.amrat pisze:dodzwoniłem sie do zajezdni wawa URSUS
Aż tyle jako kierowca autobusu? Nieźle.amrat pisze:trafiam do PKS-u i tam za pracę na lini Warszawa - Chotomów dostaje minimum 2500zl na rękę.
Może spróbuj zadać pytanie na Wawkomie — forum bardziej ukierunkowane na Warszawę, tam się zapewne więcej dowiesz
plocmaster pisze:To chyba jako układacz rozkładów albo czyściciel przystanków, bo kierowców tam raczej nie potrzeba.amrat pisze:Dzwoniłem do ZTM wawa to tam mówią ze na łapę na dzień dobry dają 2100zl plus dodatki.Zajezdnia ta nazywa się Kleszczowa (ma też kilka różnych numerków, najpopularniejszy to R-11), a nie jakiś Ursus.amrat pisze:dodzwoniłem sie do zajezdni wawa URSUSAż tyle jako kierowca autobusu? Nieźle.amrat pisze:trafiam do PKS-u i tam za pracę na lini Warszawa - Chotomów dostaje minimum 2500zl na rękę.
Może spróbuj zadać pytanie na Wawkomie — forum bardziej ukierunkowane na Warszawę, tam się zapewne więcej dowiesz
Wiesz kolego dzwoniąc do ZTM waw - kierują cię do ośrodka szkoleniowego Stalowa, dzwonisz po zajezdniach wszyscy przyjmą kierowce od zaraz. Pytanie tylko skąd takie rozbieżności, bo właśnie w zajezdni stalowa mówili 2100zl plus dodatki, ursus czy jak wolisz R-11 mówią 1600zl. Taka sama ilość godzin pracy a różnica w zarobkach dość wyraźna.
pozdrawiam
Koledze chodziło o to że ZTM to zarządca a Tobie raczej chodziło o MZA (przewodnik), swoją drogą to ja bym poszukał roboty u jakiegoś prywaciarza na turystyki, bo więcej płacą niż w KM...amrat pisze:Wiesz kolego dzwoniąc do ZTM waw - kierują cię do ośrodka szkoleniowego Stalowa, dzwonisz po zajezdniach wszyscy przyjmą kierowce od zaraz. Pytanie tylko skąd takie rozbieżności, bo właśnie w zajezdni stalowa mówili 2100zl plus dodatki, ursus czy jak wolisz R-11 mówią 1600zl. Taka sama ilość godzin pracy a różnica w zarobkach dość wyraźna.
o właśnie i o to chodzi. Szukam pracy w Warszawie, tak by tu pracować i żyć. Nie było by problemem załapać się na ciężarówki za dobre pieniądze, a że robie właśnie kat. D pomyślałem że może MZA coś ciekawego zaproponuje - tyle ze właśnie dziwi mnie ta spora rozbieżność płac między zajezdniami.KKS pisze:A nie przewoźnik?irisbus pisze:przewodnikNie wszyscy lubią walić po polskich "autostradach" i nocować często z dala od domu.irisbus pisze:ja bym poszukał roboty u jakiegoś prywaciarza na turystyki, bo więcej płacą niż w KM...
no, ale widzę że to zbyt ogólne forum by dostać tu tak szczegółowe odpowiedzi na jakie liczyłem, poszukam pomocy na forum konkretnie warszawskim.
pozdrawiam
Tak jak napisał Irisbus, nie wiedziałem, że można tak zrobić i uznałem ciebie za ignoranta.amrat pisze:Wiesz kolego dzwoniąc do ZTM waw - kierują cię do ośrodka szkoleniowego Stalowa, dzwonisz po zajezdniach wszyscy przyjmą kierowce od zaraz.
Ale wtedy jest się długo poza domem, co niektórym nie odpowiada.irisbus pisze:swoją drogą to ja bym poszukał roboty u jakiegoś prywaciarza na turystyki, bo więcej płacą niż w KM
To jest państwowe, różni ludzie mogą tam pracować.amrat pisze:tyle ze właśnie dziwi mnie ta spora rozbieżność płac między zajezdniami.
Plocmaster nie Kumasz o co chodziplocmaster pisze:Zajezdnia ta nazywa się Kleszczowa (ma też kilka różnych numerków, najpopularniejszy to R-11), a nie jakiś Ursus.
Zajezdnia R11 należy do MZA i... nie jest zajezdną "Ursus" - ponieważ nie leży w Ursusie.
Witam Cię Amrat na forum.... Wiesz o co chodzi z tą "rozbieżnością" i zajezdnią "Ursus" ?amrat pisze:Wiesz kolego dzwoniąc do ZTM waw - kierują cię do ośrodka szkoleniowego Stalowa, dzwonisz po zajezdniach wszyscy przyjmą kierowce od zaraz. Pytanie tylko skąd takie rozbieżności, bo właśnie w zajezdni stalowa mówili 2100zl plus dodatki, ursus czy jak wolisz R-11 mówią 1600zl.
Otóż hasło "zajezdnia Ursus" oznacza .... firmę "Mobilis". Mobilis ma zajezdnie na terenie byłej fabryki ciągników Ursus. I tak też nazywa swoją zajezdnię Zajezdnia "Ursus"
A zatem z ustaleń jakie udało Ci się już rozpoznać wynika, że Tobie jako potencjalnemu kierowcy mogą zapłacić:
MZA (niezależnie od zajezdni) - 2100 PLN
Mobilis (Zajezdnia Ursus) - 1600 PLN
PKS (za obsługe linii lokalnej) - 2500 PLN
Wydaje mi się, że wybór może być dla Ciebie teraz prosty
Jeśli wybierzesz pracę w PKSie to wyślą Cię gdzieś na trasę poza Warszawę. Natomiast w Mobilisie możesz dostać kurs zarówno gdzieś na terenie Warszawy jaki i w jej najbliższym rejonie (Mobilis obsługuje wiele linii darmowych, które działają również pod Warszawą, np. Nadarzyn, Piastów etc.).
A w MZA - wiadomo - wyłącznie komunikacja miejsca
Mobilis najwięcej darmowych kursów ma w weekendy - zatem w Mobilisie Będziesz miał okazję zobaczyć tłok w MAN-ie SL223 na kursie z Centrum do Janek.
W PKS-ie robota głównie w dni powszednie. W weekendy, może będziesz miał wolne
W MZA - wiadomo
witam po bardzo dlugiej przerwie:)
udalo mi sie zdac egzamin na prawko i juz lada momecik bede mogl zaczac prace
zaglebilem sie bardziej w temat zasad zatrudnienia w poszczególnych miejscach w warszawie.
Prosze o potwierdzenie kilku informacji lub/i ewentualne rozwiniecie tematu;
sprawa nr 1.
Przykladowo firma MOBILIS zatrudnia kierowcow za 10zl/h do tego jest premia a za nadgodziny placone jest jak za normalna godzine pracy (czy to jest zgodne z kodeksem pracy?? jak nadgodziny to nadgodziny?)
Nastepnie MZA wysyla mnie do pracy na Kleszczowa lub na Redutowa (chcialbym na Stalowa bo mieszkam na tyle blisko ze jak plune przez okno to na jakis autobus spanie, al nie w tym problem), znalazlem informacje na temat taboru na jednej jak i drugiej zajezdni i pytanie jest takie czy żółtodziób taki jak ja dostanie do pracy w miare nowy autobus czy przez kilka miesiecy bede jezdzil jakims milym autobustem z manualna sprzynia biegów??? (moze ktos pracuje tam gdzie chca mie wyslac - licze na realia)
Jak wyglada kwestja przeniesienia z Kleszczowej na Stalowa - bo jezeli wyjscia nie bedzie i wyjdzie na to ze kleszczowa to ok, ale od razu skladam podanie o prace na Stalowej - wiec tu pytanie czy ktos wie ile czasu bede czekal na przeniesienie??
Ew, jeszcze takie pytanie lepiej zaczynac prace na Redutowej czy kleszczowej (patrzac na mape dojazd zajmie mi tyle samo czasu, ale jak wiadomo fryzje fryzjerowi nie rowny wiec moze jakies ukierunkowania??)
No i chyba ostatnia kwestja - probowalem sie dowiedziec ile na godzine NETTO zarabia kierowca w MZA i brak odpowiedzi. Jedyne czego moge sie dowiedziec to ze 12,60Brutto (bez informacji ile z tego jest zabieranych i jaka jest podstawa NETTO) lub inna informacja ze zarobki to 2100netto miesiecznie, ale tez bez wiekszych informacji czy to jest srednia wyliczona razem z dodatkami i premiami czy jedynie podstawa NETTO a do tego wszelkie bonusy
mam nadzieje ze uzyskam kilka odpowiedzi na pytania za co z gory dziekuje
udalo mi sie zdac egzamin na prawko i juz lada momecik bede mogl zaczac prace
zaglebilem sie bardziej w temat zasad zatrudnienia w poszczególnych miejscach w warszawie.
Prosze o potwierdzenie kilku informacji lub/i ewentualne rozwiniecie tematu;
sprawa nr 1.
Przykladowo firma MOBILIS zatrudnia kierowcow za 10zl/h do tego jest premia a za nadgodziny placone jest jak za normalna godzine pracy (czy to jest zgodne z kodeksem pracy?? jak nadgodziny to nadgodziny?)
Nastepnie MZA wysyla mnie do pracy na Kleszczowa lub na Redutowa (chcialbym na Stalowa bo mieszkam na tyle blisko ze jak plune przez okno to na jakis autobus spanie, al nie w tym problem), znalazlem informacje na temat taboru na jednej jak i drugiej zajezdni i pytanie jest takie czy żółtodziób taki jak ja dostanie do pracy w miare nowy autobus czy przez kilka miesiecy bede jezdzil jakims milym autobustem z manualna sprzynia biegów??? (moze ktos pracuje tam gdzie chca mie wyslac - licze na realia)
Jak wyglada kwestja przeniesienia z Kleszczowej na Stalowa - bo jezeli wyjscia nie bedzie i wyjdzie na to ze kleszczowa to ok, ale od razu skladam podanie o prace na Stalowej - wiec tu pytanie czy ktos wie ile czasu bede czekal na przeniesienie??
Ew, jeszcze takie pytanie lepiej zaczynac prace na Redutowej czy kleszczowej (patrzac na mape dojazd zajmie mi tyle samo czasu, ale jak wiadomo fryzje fryzjerowi nie rowny wiec moze jakies ukierunkowania??)
No i chyba ostatnia kwestja - probowalem sie dowiedziec ile na godzine NETTO zarabia kierowca w MZA i brak odpowiedzi. Jedyne czego moge sie dowiedziec to ze 12,60Brutto (bez informacji ile z tego jest zabieranych i jaka jest podstawa NETTO) lub inna informacja ze zarobki to 2100netto miesiecznie, ale tez bez wiekszych informacji czy to jest srednia wyliczona razem z dodatkami i premiami czy jedynie podstawa NETTO a do tego wszelkie bonusy
mam nadzieje ze uzyskam kilka odpowiedzi na pytania za co z gory dziekuje
ano ja patrze nieco inaczej:)Lopez pisze:Łatwo sobie z tego wyliczysz netto: po prostu odetnij ok. 1/3 tej kwoty i jest mniej więcej Premie oczywiście są ważne, ale o to musisz się dowiedzieć już w swoim zakresie.amrat pisze:12,60Brutto
jezeli jezdzone sa nadgodziny to wg tego zarabiam na godzine 4zl czyli super nadgodziny daja mi az 8zl na godzine?? (zaokraglajac)
Chcialbym dokladnie wyliczyc podstawe ktora bedzie mi podwajac dochod w przypadku nadgodzin.
problem jest taki ze mam "srednio" miesiecznie zarobic 2100 netto, ale jak bede chcial sobie dorobic to chce wiedziec jak to bede mogl sobie wyliczyc. zawsze tez moge zatrudnic sie u prywaciarza gdzie socjal mam pewno gorszy ale chociaz dokladnie mam podane stawki.
ehhhhhhhhhh
Nie wiem czy się rozumiemy. Stawka netto przy brutto 12,60zł/h wyniesie ok. 8,40zł. Czyli jeżdżąc średnio 160h/mc masz 1344zł netto. To oznacza, że te średnie 2100 na pewno uwzględnia jakieś premie, dodatki itp.
Jak chcesz mieć dokładne dane to może skontaktu się np. ze związkami zawodowymi w MZA? Oni tam Ci przedstawią najgorszy możliwy obraz więc będziesz miał przynajmniej pewność, że w rzeczywistości będzie tylko lepiej
Jak chcesz mieć dokładne dane to może skontaktu się np. ze związkami zawodowymi w MZA? Oni tam Ci przedstawią najgorszy możliwy obraz więc będziesz miał przynajmniej pewność, że w rzeczywistości będzie tylko lepiej
prawda jest to ze zarobki 2100 to wynagrodzenie netto w autobusach w warszawie, które uwzględnia już premię.
W TW lepiej sie zarabia , ale papiery na kurs też tam składam bo porównywać pensje można, ale jest tu przepaść.
Średni kierowca w Autobusie ma 2100-2300netto miesięcznie, a kolega, który zatrudnił się w TW 5miesięcy temu zarabia już 3400netto miesięcznie przy tej samej ilości godzin.
Po prostu paranoja z tymi zarobkami
W TW lepiej sie zarabia , ale papiery na kurs też tam składam bo porównywać pensje można, ale jest tu przepaść.
Średni kierowca w Autobusie ma 2100-2300netto miesięcznie, a kolega, który zatrudnił się w TW 5miesięcy temu zarabia już 3400netto miesięcznie przy tej samej ilości godzin.
Po prostu paranoja z tymi zarobkami
amrat pisze:prawda jest to ze zarobki 2100 to wynagrodzenie netto w autobusach w warszawie, które uwzględnia już premię.
W TW lepiej sie zarabia , ale papiery na kurs też tam składam bo porównywać pensje można, ale jest tu przepaść.
Średni kierowca w Autobusie ma 2100-2300netto miesięcznie, a kolega, który zatrudnił się w TW 5miesięcy temu zarabia już 3400netto miesięcznie przy tej samej ilości godzin.
Po prostu paranoja z tymi zarobkami
A czy Twój kolega pokazał Ci choć jeden pasek żebyś mógł zobaczyć za co tyle zarobił? Może w końcu zaczniemy mówić o rzeczach realnych bo jak na razie to widzę że starasz się zebrać w całość zarobki+ premie + nadgodziny + nie wie co tam jeszcze i wychodzą z tego jakieś dziwne sumy. Nie licz na to, że dostaniesz co miesiąc premię - bo nie dostaniesz. Jako kierowca masz 12,60 zł brutto czyli jak wyliczył @Lopez 8 zł z groszami. Początkujący motorniczy Dostanie 16,40 zł brutto i na pewno nie dostanie podwyżki po 5 miesiącach (chyba że ma dobre znajomości). Do tego, jeśli kurs robił na raty to przez pierwszy rok bedą mu potrącać ok. 300zł.
Pytałem się w MZA na Stalowej o to jaką kasę się zarabia i powiedział mi pan że początkujący kierowca 2100zł do ręki, po roku pracy około 3000zł,to może się zmieniać z postępującą inflacją i innymi czynnikami np.:strajkami
przede mną egzamin, mam pytanie czy łatwo go zdać?Tzn za pierwszym razem.Gdy będę już po zamierzam zatrudnić się w MZA i myślę o zajezdni Woronicza, ma ktoś jakieś informacje o niej?Jacy współpracownicy,godziny pracy itp,wszystko się może przydać,mile widziane opisy innych zajezdni.
gdy będę wiedział więcej na temat zarobków i pracy w MZA Warszawa dam znać gdy zdam egzamin.
przede mną egzamin, mam pytanie czy łatwo go zdać?Tzn za pierwszym razem.Gdy będę już po zamierzam zatrudnić się w MZA i myślę o zajezdni Woronicza, ma ktoś jakieś informacje o niej?Jacy współpracownicy,godziny pracy itp,wszystko się może przydać,mile widziane opisy innych zajezdni.
gdy będę wiedział więcej na temat zarobków i pracy w MZA Warszawa dam znać gdy zdam egzamin.