Oznaczenia linii komunikacyjnych
Re: oznaczenia linii
Dobrze jest jak ktoś przypomni, poprawiJ-31 pisze:Zgadza się potwierdzam. Czasami człowiek zapomina o takich detalachgregory4752 pisze: Oznaczenia 2xx-tyczą sie tez linii "cmentarnych", zapomniałeś kolego o dwojakim znaczeniu tego oznaczenia (numer jest czerwony):?:
W Wałbrzychu linie pospieszne oznaczone są literami:
A C D
Pozostałe linie to:
1 2 3 4 5 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17 18 19 20
Linie podmiejskie:
32 35 36
Linie nocne
40 41 42
Linie Bezpłatne:
T - kurs do tesco
ACH - Nowa bezpłatna linia uruchomiona 06-07-01, kurs do Auchan
więcej na www.zdik.walbrzych.pl - polecam forum
purpurowy kolor - linie zawieszone
A C D
Pozostałe linie to:
1 2 3 4 5 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17 18 19 20
Linie podmiejskie:
32 35 36
Linie nocne
40 41 42
Linie Bezpłatne:
T - kurs do tesco
ACH - Nowa bezpłatna linia uruchomiona 06-07-01, kurs do Auchan
więcej na www.zdik.walbrzych.pl - polecam forum
purpurowy kolor - linie zawieszone
Ostatnio zmieniony 2006-07-01, 16:13 przez irisbus, łącznie zmieniany 1 raz.
W Grudziądzu sytuacja ta ma sie nastepująco:) :
linie miejskie 2.3.4.12.13.14.15.18.19.21
linie podmiejskie(obssługujące miasto i tereny poza nim) 5.6.8.10.16
linie sezonowe : R
linie nocne :N
linie awaryjne : T3 , T
linie komercyjne : A1.A2.B1
Linie prywatne miejskie : M, S, T
ALE DUZO MOZNA BY TU PISAC PONIEWAZ KAZDA PRAKTYCZNIE LINIA AUTOBUSOWA MA JAKIES WYJATKI OZNACZONE LITERKAMI OD A DO X..hmm to odsyłam do wykazu linii komunikacyjnych.
linie miejskie 2.3.4.12.13.14.15.18.19.21
linie podmiejskie(obssługujące miasto i tereny poza nim) 5.6.8.10.16
linie sezonowe : R
linie nocne :N
linie awaryjne : T3 , T
linie komercyjne : A1.A2.B1
Linie prywatne miejskie : M, S, T
ALE DUZO MOZNA BY TU PISAC PONIEWAZ KAZDA PRAKTYCZNIE LINIA AUTOBUSOWA MA JAKIES WYJATKI OZNACZONE LITERKAMI OD A DO X..hmm to odsyłam do wykazu linii komunikacyjnych.
Ostatnio zmieniony 2006-06-07, 19:44 przez Buggie, łącznie zmieniany 2 razy.
Brakuje linii nr 1 wśród lini autobusowych....hmm szczerze mówiąc to nie pamiętam zebym kiedykolwiek widział linie nr 1 ale podobno była az do 1997roku jednak pozniej ja zlikwidowano a nastepnie pezmianowano na T - za tramwaj...
Ostatnio zmieniony 2006-06-11, 20:50 przez Buggie, łącznie zmieniany 1 raz.
No dokładnie busiarstwo - precz, ale do rzeczy linie miejskie należą do ZDiK, który jest łakomy na kasę i myśli tylko jak najmniej zysku odprowadzać dla MPK, zaś na liniach podmiejskich (komercyjnych) należących do MPK jest taka konkurencja (32, które sie jeszcze trzyma jako tako obsługuje 7 firm) dlatego MPK nie chciało powiększać już i tak wysokich strat i je zawiesiło.plocmaster pisze:Idiotyzm — KM jest dla ludzi, nie dla zysków. No ale wiadomo jak jest w Wałbrzychu — wszechobecne busiarstwo powoduje, że istotnie, utrzymywanie przy życiu niektórych linii nie ma sensu.
Jelenia Góra. Nie ma rozróżnień między liniami miejskimi a podmiejskimi. Oto numeracja :
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 23, 25, 26, 27
linia nocna N
Wszystkie linie specjalne np w Dniu wszystkich Św. czy sezonowa oznaczone są LINIA SEZONOWA
Kiedyś istniały także l pospieszne A, B
Na starych filmach z migów 15 traktowana jako linia przyspieszona miała zielony kolor ale to już przeszłość.
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 23, 25, 26, 27
linia nocna N
Wszystkie linie specjalne np w Dniu wszystkich Św. czy sezonowa oznaczone są LINIA SEZONOWA
Kiedyś istniały także l pospieszne A, B
Na starych filmach z migów 15 traktowana jako linia przyspieszona miała zielony kolor ale to już przeszłość.
W Bolesławcu również nie ma żadnego rozróżnienia. Są to linie od 0 do 13 . Ciekawie jest z linią 0. Została ona podzielona na 0/1 i 0/3. Uważam, że jest to beznadziejne oznakowanie. Kto przy zdrowych wymyśla takie coś? Na rozkładzie ciekawostką jest zaznaczanie linii pracowniczych i są tam nawet rozkłady jazdy.
W KZK GOP, tak są oznaczone linie: http://www.kzkgop.com.pl/rozklady/
Linie cmentarne są oznaczone, jako C-X.
Linie za tramwajowe są oznaczone, jako TXX.
Linie cmentarne są oznaczone, jako C-X.
Linie za tramwajowe są oznaczone, jako TXX.
Re: oznaczenia linii
Już za kilka dni te oznaczenia częściowo się zmienią. W nocy z 31 maja na 1 czerwca wraz ze zmianami tras wchodzą też nowe oznaczenia linii nocnych. Zamiast 6xx będzie Nxx. Już teraz nowe oznaczenia wiszą na przystankach równnolegle ze starymi. Wkrótce ponadto, od 7 czerwca, mają się ponoć zmienić oznaczenia linii zastępczych. Z 2xx na Zxx. Być może analogicznej zmianie ulegną też linie cmentarne. Zakres 2xx ma zostać włączony do zakresu linii zwykłych, ponieważ kończą się wolne numery w zakresie 1xx.J-31 pisze:W Warszawie wygląda to następująco...
Linie:
- 1xx - zwykłe całodzienne
- 2xx - zastępcze (np. za tramwaj),
- 3xx - zwykłe szczytowe
- 4xx - przyspieszone szczytowe lub nietypowe - jak np. 409 tylko w weekedny,
- 5xx - przyspieszone całodzienne
- 6xx - nocne
- 7xx - podmiejskie całodzienne
- 8xx - podmiejskie szczytowe
- E1-E5 - expresowe, pojawiają się w godz. szczytu
Re: oznaczenia linii
Zastanawia mnie jeden fakt. Dlaczego już kilka miast w Polsce zmieniło numeracje linii nocnych na Nxx? Gdynia i Gdańsk z 4xx, Łódź z 1xx, teraz Warszawa...
Lepiej, intuicyjniej, i masz wolny zakres numeryczny.Michał pisze:Zastanawia mnie jeden fakt. Dlaczego już kilka miast w Polsce zmieniło numeracje linii nocnych na Nxx? Gdynia i Gdańsk z 4xx, Łódź z 1xx, teraz Warszawa...
Ja bym zrobił tak:michal pisze:Wkrótce ponadto, od 7 czerwca, mają się ponoć zmienić oznaczenia linii zastępczych. Z 2xx na Zxx. Być może analogicznej zmianie ulegną też linie cmentarne. Zakres 2xx ma zostać włączony do zakresu linii zwykłych, ponieważ kończą się wolne numery w zakresie 1xx.
- zwykłe – 100-299
- zatramwaje, zametra itd. – Z01-Z99, analogicznie do numeru linii tramwajowej(chociaż, zametro mogłoby być ZM, zaSKM ZS albo ZSKM itd.)
- cmentarne – C01-C99 (i możeby reformę jak w nocnych)
- specjalne typu Góraszka – oznaczenia specjalne nieuwzględnione tu (np. Góraszka mogłaby mieć G), ostatecznie możnaby utworzyć zwykłą 1xx/2xx albo z innego zakresu, jak bardziej pasuje i po pewnym czasie zlikwidować (ale tej linii to się raczej nie tyczy)
Poznań poszedł w drugą stronę - parę lat temu zmienił numerację z Nxx na 2xx, a to dlatego, że linie autobusowe dzienne mają numerację dwucyfrową i przedtem podział był taki:Zastanawia mnie jeden fakt. Dlaczego już kilka miast w Polsce zmieniło numeracje linii nocnych na Nxx? Gdynia i Gdańsk z 4xx, Łódź z 1xx, teraz Warszawa...
1-30 linie tramwajowe (w tym specjalne)
31-49 linie nocne, dodatkowo oznaczone literką N
51-99 linie dzienne.
Kłopot się zaczął, gdy zajęły się wszystkie numery z zakresu linii dziennych, a z nocnych został tylko jeden numer - wtedy podjęto decyzję o zmianie numeracji, by ludziom nie myliły się linie (np. N51 z 51). I dobrze, bo teraz istnieją linie nocne np. 251 o 252, oraz dzienne 47-50 i nikomu się nic nie pomyli
W MPK Częstochowa jest następująco:
Linie miejskie;
1*,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30**,31,32,33,34,35,36
Linie podmiejskie;
53,54,58,58bis,65,67,68,69
Linia A jest linią tymczasową za Tramwaj od Przystanku Rejtana-PKP do Kucelin-Szpital
*Linia 1 to zarazem linia nocna
** linia 30 jest taką linią "miejsko-podmiejską", ponieważ przejeżdza przez całe miasto i jeszcze wjeżdza na teren sąsiedniej gminy Konopiska, ale nie dojeżdza do samych Konopisk, a do miejscowości przed Konpiskami- Wąsosza. Tak trochę śmieszna linia. Jest to najdłuzsza linia MPK Częstochowa.
Do tego PKS Częstochowa obsługuje linie podmiejskie (dawne MPK-owskie)
50,64,101,102,103,104,151,152,154,154bis,162,M oraz Nowa Linia o Kłobucka, która nie ma jeszcze oznakowania.
Linia M to dawna linia 57,
Linia 152 to nie dawna linia 52
50 to 50, a 64 to 64
Linie miejskie;
1*,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30**,31,32,33,34,35,36
Linie podmiejskie;
53,54,58,58bis,65,67,68,69
Linia A jest linią tymczasową za Tramwaj od Przystanku Rejtana-PKP do Kucelin-Szpital
*Linia 1 to zarazem linia nocna
** linia 30 jest taką linią "miejsko-podmiejską", ponieważ przejeżdza przez całe miasto i jeszcze wjeżdza na teren sąsiedniej gminy Konopiska, ale nie dojeżdza do samych Konopisk, a do miejscowości przed Konpiskami- Wąsosza. Tak trochę śmieszna linia. Jest to najdłuzsza linia MPK Częstochowa.
Do tego PKS Częstochowa obsługuje linie podmiejskie (dawne MPK-owskie)
50,64,101,102,103,104,151,152,154,154bis,162,M oraz Nowa Linia o Kłobucka, która nie ma jeszcze oznakowania.
Linia M to dawna linia 57,
Linia 152 to nie dawna linia 52
50 to 50, a 64 to 64
Witam
Zaczne od twojego drugiego pytania.
Otóż MPK utworzyło linię podmiejsą 50 do Kłobucka, ale wcześniejsza była 64.
Gmina Kłobuck zrezygnowala z udziału w organizacji komunikacji miejskiej;PKS Częstochowa przejmuję linię 64. Co ciekawe, zarówno numer linii, jak i lokalizacja krańca w Częstochowie nie uległa zmianie. W tym samym czasie (1.07.2001) częstochowski PKS przejmuje także podmiejskie linie 154 i 154bis , obsługiwane dotychczas przez firmę "Demex". Linia 50 została uruchomiona bodajże w 2000 lub w 2001 roku, ale już z początkiem lipca 2003 roku MPK ostatecznie zrezygnowało z obsługi podmiejskiej linii 50 do Kłobucka, a linię oddano Przedsiębiorstwu PKS w Częstochowie. W miejsce linii 50, dla zapewnienia komunikacji na ulicy Sejmowej, MPK uruchomiło nową linię oznaczoną numerem 36. To tylę jeżeli chodzi o twoje drugie pytanie do mnie.
Co do pierwszego to rzecz jest następująca. MPK Częstochowa obsługiwało do 30.06.2007 roku trzy linię podmiejskie do Blachownii, a mianowicie 51,52 i 62.
PKS Częstochowa widząc lukę spowodowaną "odmową" burmistrza Blachownii w sprawie dalszego obsługiwania tych linii przez częstochowskie MPK. "Wstawił" swoję tam autobusy. Dochodząc do meritum twojego pytania rozbiezność jest taka, żeby klient mógł odróżnić linię podmiejska MPK od linii podmiejskiej PKS.
Pozdrawiam
Zaczne od twojego drugiego pytania.
Otóż MPK utworzyło linię podmiejsą 50 do Kłobucka, ale wcześniejsza była 64.
Gmina Kłobuck zrezygnowala z udziału w organizacji komunikacji miejskiej;PKS Częstochowa przejmuję linię 64. Co ciekawe, zarówno numer linii, jak i lokalizacja krańca w Częstochowie nie uległa zmianie. W tym samym czasie (1.07.2001) częstochowski PKS przejmuje także podmiejskie linie 154 i 154bis , obsługiwane dotychczas przez firmę "Demex". Linia 50 została uruchomiona bodajże w 2000 lub w 2001 roku, ale już z początkiem lipca 2003 roku MPK ostatecznie zrezygnowało z obsługi podmiejskiej linii 50 do Kłobucka, a linię oddano Przedsiębiorstwu PKS w Częstochowie. W miejsce linii 50, dla zapewnienia komunikacji na ulicy Sejmowej, MPK uruchomiło nową linię oznaczoną numerem 36. To tylę jeżeli chodzi o twoje drugie pytanie do mnie.
Co do pierwszego to rzecz jest następująca. MPK Częstochowa obsługiwało do 30.06.2007 roku trzy linię podmiejskie do Blachownii, a mianowicie 51,52 i 62.
PKS Częstochowa widząc lukę spowodowaną "odmową" burmistrza Blachownii w sprawie dalszego obsługiwania tych linii przez częstochowskie MPK. "Wstawił" swoję tam autobusy. Dochodząc do meritum twojego pytania rozbiezność jest taka, żeby klient mógł odróżnić linię podmiejska MPK od linii podmiejskiej PKS.
Pozdrawiam
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G