Oznaczenia linii komunikacyjnych

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Oznaczenia linii komunikacyjnych

Post autor: rupak9 »

Jakie są u was oznaczenia liń u mnie wygląda to tak:
Linie pospieszne oznaczenia literowe np. R
Linie zwykłe numeracja dwu- i trzycyfrowa rozpoczynająca się od 1, 2, 3, 7, 8, 9 np. 21, albo 119
Linie nocne numeracja trzycyfrowa rozpoczynająca się od 4 np. 410
Linie specjalne numeracja trzycyfrowa rozpoczynająca się od 5 np. 510
Linie bezpłatne numeracja dwu- i trzycyfrowa rozpoczynająca się od 0 np. 01, albo 010(niekursuje obecnie- zawieszona).
www.zkmgdynia.pl

Adam_Palacz

Post autor: Adam_Palacz »

W Rzeszowie wszystkie linie są 1-38 oznaczone normalnie, linia okólna to 0A i 0B (w dwóch kierunkach), chociaż na wyświetlaczach jest tylko 0, na Wszystkich Świętych pospieszne linie na cmentarze oznaczone są literowo - A,B,C,D,F,K,M,S, linie nocne to 100 i 101.

Skądinąd ciekawe są oznaczenia linii w MKS Krosno - linie miejskie oznaczone sa literowo, podmiejske cyfrowo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie wygląda to następująco... ;)

Linie:
- 1xx - zwykłe całodzienne
- 2xx - zastępcze (np. za tramwaj),
- 3xx - zwykłe szczytowe
- 4xx - przyspieszone szczytowe lub nietypowe - jak np. 409 tylko w weekedny,
- 5xx - przyspieszone całodzienne
- 6xx - nocne
- 7xx - podmiejskie całodzienne
- 8xx - podmiejskie szczytowe
- E1-E5 - expresowe, pojawiają się w godz. szczytu
:)

Robson

Post autor: Robson »

W gorzowie jest jeden wielki syf z numeracja.
Numeracja to:
1-99 - linie tramwajowe
1xx - linie miejskie i podmiejskie(obecnie powoli podmiejskie maja byc wycofywane z numeracji)
2xx - przedłużenie/skrócenie linii 1xx (obecnie wycofywane i linie są lączone np. 103 i 203 i z tego od 14.02.2005 wychodzi samo 103)
202,214 - można powiedziec wyatki od reguły ale nie dokońca bo dawniej była linia 102 na podobnej trasie, a 114 jeździ teraz inaczej
3xx - od 1.08.2004 dostaja linie podmiejskie
T-x - za tramwaje T-1 za linie 1 a T-2 za linie 2, jedynie w Jelczach M11/L11
T - za tramwaj w innych busach
K,X,Z - linie sezonowe nad jeziora (linia X "zawieszona")
A,B - dawniej sezonowe obecnie z mniejszą ilością kursów w zimie, linie na ogródki działkowe.
N1,N2,N-2,N3,N3. - numeracje linii nocnych linia N-2 jest odwrotnym wariantem linii N2 i analogicznie N3. do N3

aleksej

Post autor: aleksej »

W Lodzi jest tez dosyc prosto. Od 1 do 15 linie tramwajowe MPK (wczesniej miejskie, ale od przedluzenie 11 do Pabianic i do Ozorkowa to juz przeszlosc). 43 linie TP do Lutomierska, 43Bis do Konstantynowa (Bis to juz praktycznie relikt, teraz na linie skrocone uzywa sie oznaczenia A, np. 11A czy 78A), 46 do Ozorkowa linia MKT

Linie autobusowe dzienne od 50 do 99 (nie ma podzialow na przyspieszone czy dzienne), autobusy zastepcze z literka Z (Z1 czy Z2) nocne od 151 do 158.

Ostatnio sa pomysly na nowa numeracje, poniewaz numerow na linie autobusowe juz brakuje.

Wiec tak najprostszy projekt to przenumerowac 46 na 16 a 43/43Bis na 17/17A. wtedy linie autobuse moga miec numery juz na 20scia.

Inny pomysl to linie autobusowe dzienne od 100 do 199. Nocne od 200 do 249 a specjalne (cmentarne itp. 250 do 299). Linie jezdzace na osobnych biletach (nie ZDiT) od 300 do 399, a darmowe to 400 do 499.

Pozdrawiam,
Aleksej

Michał

Post autor: Michał »

Adam_Palacz pisze: Skądinąd ciekawe są oznaczenia linii w MKS Krosno - linie miejskie oznaczone sa literowo, podmiejske cyfrowo.
Chyba w MKS Dębica i jest odwrotnie linie miejskie są oznaczone cyframi a podmiejskie literami :)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

W Krakowie jest tak:

Linie tramwajowe jedno- i dwucyfrowe
1 - 24 linie zwykłe całodzienne
30 - 39 linie tymczasowe uruchamiane na okres remontów trasy tramwajowej

Linie autobusowe oznaczone są numerami trzycyfrowymi:

1xx linie miejskie dzienne (zwykłe)
2xx linie podmiejskie
3xx linie tymczasowe uruchamiane na czas remontów węzłów lub ulic
4xx linie dublujące (bisowe) kursujące w godzinach największych przewozów pasażerskich
5xx linie przyspieszone
6xx linie nocne
8xx przewozy pracowników
9xx linie obsługujące cmentarze w okresie Wszystkich Świętych

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

W GOP-ie najwięcej linii jest w przedziale 0 - 299 oraz 600 - 79x. oraz 900 - 99x.

Linie przyspieszone są oznaczana 8xx.

A nocne N-XX względnie są włączane do normalnych linii, np. 30 a nocny 930.

Bisy zamieniono na przedrostek 9xx np. 11Bis --> 911.

W MZKP Tarnowskie Góry dotychczas były linie typu np. 189/1 ; 189/2 czy szkolne XXXSzk. - teraz to ujednolicono i zniknęły drugie człony. Szkolne np. 129Szk stał się 729 a 191Szk. --> 791

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

POZNAń:

1-18 linie tramwajowe
51-99 linie autobusowe normalne, dzienne
231-252 linia autobusowe nocne
1xx linie podmiejskie
N21- tramwajowa linia nocna
A linia pospieszna
P linia pośpieszna, sezonowa

KOŁOBRZEG:
1,3-5,7,8, linie miejskie
1,4,6 linia podmiejska
D, U linie podmiejskie sezonowe

Inspektor

Post autor: Inspektor »

No we Wrocławiu jest tak:od linii 0 do 24 są to linie tramwajowe (czesem są zastepcze to mają wtredy numer np.71. lub na wszystkich świętych E1,E2 itp.).Linie autobusowe są od 100 do 610 z tym że: linie od 100 do 149 to linie zwykłe,od 240 do 259 to nocne,linie 403,406,409 i 435 to przyspieszone,linie A C D E K N to pospieszne a 319 i 327 to szczytowe oraz 610 - podmiejskie.Uff :)

Morpheo

Post autor: Morpheo »

W Legnicy zaś sytuacja przedstawia się następująco:

1-25 Linie dzienne miejskie i zamiejskie

Ax - Linie komercyjne do supermarketów, gdzie x=numerek
Nx - Linie nocne, są tylko N1 i N2
Sx - Linie specjalne okolicznościowe, x=numerek (może nie mieć numerka)
Z - Rekreacyjna "linia zielona" do Spalonej (nie jeździ od 2 lat :( )

O wiele ciekawiej było za czasów WPK Legnica: numery 0-25 należały do linii zajezdni w Legnicy, 26-39 stanowiły rezerwę przyszłościową dla Legnicy, 40-49 obsługiwał Lubin, zaś 50-69 Głogów. Literki były tak jak dziś, z czego nie było S, zaś inne niż N to były linie pospieszne.

Ar-Ko

Post autor: Ar-Ko »

Oznaczenia linii w Płocku to:
- miejskie: 2,3,7,8,10,15,19,20,22,24,26,29,31,32,33,34,35
- podmiejskie: 1,4,5,6,11,12,16,17,18,21,23,25,27,28,30
- nocne: 100,101,102
- sezonowe: 13,14
- prywatne: P4

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

rupak pisze:Linie zwykłe numeracja dwu- i trzycyfrowa rozpoczynająca się od 1, 2, 3, 7, 8, 9 np. 21, albo 119
Jak już rozpoczynasz temat, to przynajmiej dokładnie określ zasady oznaczania linii w sieci ZKM Gdynia.

Koledzy z innych miast wykazali się większą sumiennością.

Kolins

Post autor: Kolins »

Ja też postaram się być sumienny :D

U mnie są numery od 1 do 14, nowa linia otrzymuje kolejny numer. Tylko w tej chwili kursowanie linii nr 6 jest zawieszone. Dublują ją linie 1, 4, 5 i 10, więc nie było sensu... Wszystkie linie oprócz 9 mają jakiś swój odcinek w granicach miasta Wejherowo, 9 jeździ z Redy (lub dalej - z Rekowa) do Rumii.

Linii pospiesznych i nocnych brak.

Peibe

Post autor: Peibe »

E1-E5 - expresowe, pojawiają się w godz. szczytu
Syfne E-4 ma chodzić cały dzień, i przez cały tydzień :<

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:
E1-E5 - expresowe, pojawiają się w godz. szczytu
Syfne E-4 ma chodzić cały dzień, i przez cały tydzień :<
Sorry, nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. A co ma chodzić - ludzie sobie z Tarchomina do stacji metra na pl. Wilsona na piechotę ? :wow:

MW

Post autor: MW »

poza tym to tylko I faza projektu.

Peibe

Post autor: Peibe »

Sorry, nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. A co ma chodzić - ludzie sobie z Tarchomina do stacji metra na pl. Wilsona na piechotę ?
No nie udawaj, że nie wiesz o co mi chodzi. Denerwująca jest praktyka kierowania tylu brygad na Tarchomin\Nowodwory. Cierpi na tym cała pozostała część Wawy. Między Uniwersytetem a Dolną nie mogę się wcisnąć do solówkowego 503, a przegubowe wozy obsługują wożące powietrze E-4 kursujące co 4 minuty. O to właśnie chodzi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:
Sorry, nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. A co ma chodzić - ludzie sobie z Tarchomina do stacji metra na pl. Wilsona na piechotę ?
No nie udawaj, że nie wiesz o co mi chodzi. Denerwująca jest praktyka kierowania tylu brygad na Tarchomin\Nowodwory. Cierpi na tym cała pozostała część Wawy. Między Uniwersytetem a Dolną nie mogę się wcisnąć do solówkowego 503, a przegubowe wozy obsługują wożące powietrze E-4 kursujące co 4 minuty. O to właśnie chodzi.
Aaaa Tu Cię boli... :mruga: Tak teraz zajarzyłem :D .

Chyba jednak zbyt surowo Oceniasz zdolności MZA. Linia E4 zostanie skrócona, tak więc w rzeczywistości tak bardzo dużo autobusów tam nie będzie. Po za tym jak napisał kol. MW, to dopiero I faza projektu :mruga: . A więc pozostaje czekać na resztę pomysłów... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:W Warszawie wygląda to następująco... ;)

Linie:
- 2xx - zastępcze (np. za tramwaj),
2XX są też cmentarne, uruchamiane w okolicach 1.XI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”