[Kraków] Komunikacja miejska, jest dobra czy zła ?

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej

Patrząc ogólnie na krakowską komunikacyjną, czy Uważasz, że komunikacja miejska w Krakowie jest:

Dobra
19
58%
Zła
3
9%
Taka sobie, ale nie najgorsza
7
21%
Nie mam zdania
4
12%
 
Liczba głosów: 33

szubak

Post autor: szubak »

Ale ta linia jest tak zapełniona jedynie na odcinku NH - centrum. Na drugim kawalku dubluje sie z tramwajem. I w takim wydaniu jak obecnie wrzucanie 18m na 502 byloby marnotrawieniem pieniedzy. Ta linie trzeba podzielic.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

szubak pisze:Ale ta linia jest tak zapełniona jedynie na odcinku NH - centrum. Na drugim kawalku dubluje sie z tramwajem. I w takim wydaniu jak obecnie wrzucanie 18m na 502 byloby marnotrawieniem pieniedzy. Ta linie trzeba podzielic.
No tak, ale to spotkało by się z protestem pasażerów. Nikomu nie chce się przesiadać z tramwajów do autobusów, skoro wczesniej mieli jedną linię.

A może warto by było jakoś odciążyć tą linie - jakąś krótką, lokalną linią autobusową, która kursowałaby na odcinku od Nowej Huty do Centrum. To jest naprawdę spory kawałek drogi. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Ta linie trzeba podzielic.
To w ogóle jest osobny temat - zachęcanie pasażerów KM w Krakowie do przesiadek. Dopóki się nie zmieni taryfa biletowa to nie ma szans.

szubak

Post autor: szubak »

J-31 pisze:No tak, ale to spotkało by się z protestem pasażerów. Nikomu nie chce się przesiadać z tramwajów do autobusów, skoro wczesniej mieli jedną linię.
Przy takim podejsciu powinno byc z 200 linii, kazda z czestotliowsica kursowania co 60 min. Ale bylyby z kazdego miejsca w kazde i nie trzebaby sie przesiadac...

Sorry, ale naprawde lepiej (i sumujac caly czas potrzebny na pokonanie danego odcinka - zazwyczaj szybciej) podrozuje sie w systemie km, gdzie jest zminimalizowana ilosc linii, za to maja one bardzo duza czestotliwosc i dobrze skonstruowane punkty przesiadkowe.

A wracajac do 502. Na trasie Biezanow - Centrum kursuje kilka linii tramwajowych, nie widze jakos potrzeby utrzymywania na tym odcinku dodatkowo linii autobusowej. A nawet jesli juz ktos uparlby sie na to, ze taka liniajest koniecznie potrzebna, to puscic tamtedy 304.

Lopez

Post autor: Lopez »

Sorry, ale naprawde lepiej (i sumujac caly czas potrzebny na pokonanie danego odcinka - zazwyczaj szybciej) podrozuje sie w systemie km, gdzie jest zminimalizowana ilosc linii, za to maja one bardzo duza czestotliwosc i dobrze skonstruowane punkty przesiadkowe.
Super. Nas nie trzeba do tego przekonywać. Tylko dlaczego nikt nie próbuje przekonać pasażerów?

szubak

Post autor: szubak »

Przekonac pasazerow sie da w jeden sposob. Wprowadzic taki system :D

To jest tak jak z tramwajem na Kurdwanow. Kiedy go budowano, wszyscy dookola protestowali, a to ze bedzie glosno, a to ze zabiera sie linie autobusowe, a to ze bedzie sie trzeba przesiadac etc. Gdyby wtedy miasto ugielo sie pod presja protestow, tramwaju by nie bylo. A teraz? Niech mi ktos pokarze osoby mieszkajace w tamtym rejonie, ktore chcialyby, aby km wrocila do stanu sprzed budowy linii tramwajowej....

Drugi przyklad: Kalwaryjska. W projekcie przebudowy: ruch jednokierunkowy, trasa tramwajowa wydzielona separatorami, miejsca parkingowe po jednej stronie jezdni. Niestety byla juz obecna ekipa, wiec mamy co mamy. Korki, w ktorych grzezna i auta i tramwaje....

Lopez

Post autor: Lopez »

szubak pisze:Przekonac pasazerow sie da w jeden sposob. Wprowadzic taki system
I już całkiem zniechęcić do KM? :chytry:
To jest prosta sprawa z punktu widzenia pasażera - kasuję 1 bilet za 2,50 i chcę dojechać tam gdzie chcę ;) Owszem - mogę się przesiadać, ale to już będzie mnie kosztowało 2x2,50 albo bilet 1h za 3,10. I to przede wszystkim trzeba zmienić. Bilet jednorazowy powinien być równocześnie, powiedzmy biletem 1/2h. Kolejny warunek - jak się przesiadam to chcę mieć autobus/tramwaj za 2-3 minuty bez względu na porę dnia i dzień tygodnia. Wiadomo jaka by była ta częstotliwośc ustalona przez ZDiT...

Przykłady, które podajesz są ciekawe, ale nie odnoszą się do problemu.
Aha.
szubak pisze: trasa tramwajowa wydzielona separatorami,
A tego świństwa nie znoszę. Nie ma to jak jechać rowerem np. po Grzegórzeckiej czy Westerplatte, a za Tobą horda wściekłych kierowców :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:I już całkiem zniechęcić do KM?
Jeśli są lepsze, to czemu zniechęcić? Jeśli jadąc gdzieś będę miał dobre częstotliwości i krótko czekał na następny autobus, to jestem za.
Lopez pisze:To jest prosta sprawa z punktu widzenia pasażera - kasuję 1 bilet za 2,50 i chcę dojechać tam gdzie chcę Owszem - mogę się przesiadać, ale to już będzie mnie kosztowało 2x2,50 albo bilet 1h za 3,10. I to przede wszystkim trzeba zmienić. Bilet jednorazowy powinien być równocześnie, powiedzmy biletem 1/2h.
To trzeba zmienić taryfę i będzie OK
Lopez pisze:A tego świństwa nie znoszę. Nie ma to jak jechać rowerem np. po Grzegórzeckiej czy Westerplatte, a za Tobą horda wściekłych kierowców
Pewnie, lepiej niech samochody stoją razem z tramwajami w korkach, a pomiędzy nimi będzie lawirował na rowerze uśmiechnięty i zadowolony Lopez

szubak

Post autor: szubak »

Lopez pisze:I już całkiem zniechęcić do KM? :chytry:
To jest prosta sprawa z punktu widzenia pasażera - kasuję 1 bilet za 2,50 i chcę dojechać tam gdzie chcę ;) Owszem - mogę się przesiadać, ale to już będzie mnie kosztowało 2x2,50 albo bilet 1h za 3,10. I to przede wszystkim trzeba zmienić. Bilet jednorazowy powinien być równocześnie, powiedzmy biletem 1/2h.
Warunkiem wprowadzenia takiego systemu jest oczywiście taryfa czasowa, bo przy obecnej faktycznie raczej by to nie przeszło. ;) Natomiast jeśli chodzi o same ceny biletów, porównaj sobie nasze z cenami z innych miast, a zobaczysz że mamy jedne z tanszych. Co z tego, że np. w Poznaniu jednorazowy kosztuje 2,00, skoro jest to bilet max 15 min, godzinny kosztuje już... 5,80 przy naszych 3,10...
Lopez pisze:Kolejny warunek - jak się przesiadam to chcę mieć autobus/tramwaj za 2-3 minuty bez względu na porę dnia i dzień tygodnia. Wiadomo jaka by była ta częstotliwośc ustalona przez ZDiT...
No i do tego się to sprowadza. Masz minimalną ilość linii z bardzo dużą częstotliwością. Może 2-3 min to przesada, ale patrząc po obecnych f poza wakacjami, częstotliwość rzędu 3-4 min w ciągu tygodnia na większości tras wcale nie spowodowałaby zwiększenia kosztów km.
Lopez pisze:A tego świństwa nie znoszę. Nie ma to jak jechać rowerem np. po Grzegórzeckiej czy Westerplatte, a za Tobą horda wściekłych kierowców :]
Bo w cywilizowanych krajach obok czegos takiego jest jeszcze ścieżka rowerowa ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:To trzeba zmienić taryfę i będzie OK
Mówi się o tym od lat, taryfę zmieniano po drodze kilkukrotnie, ale akurat to nie przeszło.
szubak pisze:Bo w cywilizowanych krajach obok czegos takiego jest jeszcze ścieżka rowerowa
Właśnie. A Kraków to przecież miasto "na styku" Wschodu i Zachodu...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Tylko dlaczego nikt nie próbuje przekonać pasażerów?
No bo właśnie mają linię 502. Ludzie po prostu idą na łatwiznę :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez »

Na Karmelickiej mają być ogranicznenia w ruchu dla samochodów, jak pisze gazeta.pl
Dodajmy do tego wciąż przedłużające się otwarcie tunelu tramwajowego, dziwaczne malowanie spóźnionych merców i wciąż nie uruchomiony system rowerów miejskich.
Bilans dorobku ostatniego okresu: 2+

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. KMKKM odwołało imprezę na jutro, zatem jeśli nie zrezygnuję z wyjazdu do Krakowa - a mam już bilety - to znów się przyjrzę bliżej pewnym elementom krakowskiej komunikacji. W tym może uda mi się zajrzeć co nieco do tunelu.

Myślę, że jednak Twoja ocena - Lopez - jest zbyt surowa, ale to ocenię jak wrócę ;)
Ostatnio zmieniony 2008-11-07, 15:10 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

filimer

Post autor: filimer »

Zapraszamy, zawsze można się na jakiś browar gdzieś umówić ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

filimer pisze:Zapraszamy, zawsze można się na jakiś browar gdzieś umówić ;)
Dzięki za zaproszenie, a i sugestia jest bardzo miła - jednakże z jednej strony nie chciałbym Ci zawracac głowy, a z drugiej planuję dosyć skrupulatnie zapełnić sobotnią wizytę (od g. 9-tej do g. 16.00). Na początek koniecznie chcę zajrzeć tam gdzie w przyszłości trafią nowe linie tramwajowe, które będą kursować przez tunel - czyli na Kurdwanów i Prokocim. I od tego zacznę wizytę.

Chcę skorzystać z okazji i dokładniej obejrzeć rondo Mogilskie oraz na chwilę wrócić na rondo Grunwaldzkie - po to by zrobić tam trochę zdjęć i materiałów filmowych... A potem się zobaczy :)

filimer

Post autor: filimer »

J-31 pisze:
filimer pisze:Zapraszamy, zawsze można się na jakiś browar gdzieś umówić ;)
Dzięki za zaproszenie, a i sugestia jest bardzo miła - jednakże z jednej strony nie chciałbym Ci zawracac głowy, a z drugiej planuję dosyć skrupulatnie zapełnić sobotnią wizytę (od g. 9-tej do g. 16.00). Na początek koniecznie chcę zajrzeć tam gdzie w przyszłości trafią nowe linie tramwajowe, które będą kursować przez tunel - czyli na Kurdwanów i Prokocim. I od tego zacznę wizytę.

Chcę skorzystać z okazji i dokładniej obejrzeć rondo Mogilskie oraz na chwilę wrócić na rondo Grunwaldzkie - po to by zrobić tam trochę zdjęć i materiałów filmowych... A potem się zobaczy :)
No to zawsze można jakiś trunek zakamuflować i w tramwaju się raczyć, aczkolwiek w takim wypadku najbardziej była by wskazana herbatka z prądem ;) Ja nie planuje raczej wyskoku w tamte rejony (mieszkam w NH), aczkolwiek wszystko możliwe ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skoro już gadamy o komunikacji miejskiej w Krakowie, to okazuje się, że krakowski "tramwaj-kawiarnia" jeździ. Wykonuje normalne kursy liniowe.

Na przystankach są nawet rozkłady jazdy, a ja miałem okazję go sfocić na Koronie ;)
ObrazekObrazek

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie wiem czy będzie lepiej, ale pewnie będzie drożej

spex

Post autor: spex »


Lopez

Post autor: Lopez »

Ten ranking jest wzięty totalnie z rękawa. Znajdują się na nim tylko 3 miasta europejskie, a 9. miejsce Krakowa to chyba tylko z litości. Zresztą z perspektywy amerykańskiej to nawet płocki system KM musi zachwycać. Mnie w każdym razie coraz bardziej wkurza krakowski zbiorkom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”