Remonty, remonty

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-06-08, 12:33

A właściwie, to co MPK Poznań pożyczyło by w zamian za krakowskie "dwukierunkowce" ? ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-06-08, 15:08

Nic mi na ten temat nie wiadomo, wiem tylko tyle, że myślą o pożyczeniu dwukierunków z Krakowa.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-06-08, 16:27

A mnie doszły słuchy że jest możliwość pożyczenia Wrocławskich Skód 19T :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-06-09, 08:51

Rudy pisze:A mnie doszły słuchy że jest możliwość pożyczenia Wrocławskich Skód 19T :lol:
To raczej jest mało prawdopodobne. MPK musiało by chyba być bardzo nierozsądne, by kupować drogie trawmaje, a potem je pożyczać ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Remont

Post autor: J-31 » 2011-07-05, 08:33

Szanowni forumowicze oraz czytelnicy forum. Zainspirowany fotkami na Przegubowcu oraz wiadomościami lokalnymi, chciałbym Was zaprosić na małą, fotograficzną, wycieczkę na północ Warszawy, a konkretnie na ul. Zgrupowania AK "Kampinos" i mały fragment ul. Marymonckiej.

Otóż w tym rejonie Warszawy budowany jest wjazd na most Północny. Docelowo mają na niego wjechać również tramwaje - dzisiaj już wiemy, że ze sporym opóźnieniem. ;)

Z tego powodu zmienił się nieco układ torów w rejonie zajezdni ¯oliborz. Zmieniła się również organizacja ruchu.

Dotychczas - przez ostatnie 2 lata - tramwaje nie mogły dojechać do wspomnianej zajezdni od strony ul. Marymonckiej. A jedyny dostępny dojazd, był od strony pętli przy Hucie Luchini (jak kto woli Metro Młociny). A do samej zajezdni docierały tramwaje linii 5. 17-stka kończyła na małej pętli przy AWF-ie (ul. Marymoncka) ;)

Teraz, 5-tka z powodu braku dojazdu do zajezdni (o czym poniżej), dociera tylko do pętli Metro Młociny... za to 17 dojeżdża do zajezdni "¯oliborz".

I teraz kilka fotek, z mojej wizji lokalnej ;)

Tak wygląda układ torów przy samej zajezdni, na ul. Zgrupowania AK "Kampinos". To jest wjazd od strony węzła drogowego i ul. Marymonckiej (a w przyszłości tędy będą docierać tramwaje z Tarchomina). Wcześniej były to dwa tory, połączone z wjazdem do zajezdni. Teraz są trzy tory.

:strzałka: http://img20.imageshack.us/img20/6183/zoliborz2.jpg

Osobny tor do wjazdu na zajezdnię. Środkowy tor do jazdy na wprost, czyli na pętle Metro Młociny ;)

:strzałka: http://img43.imageshack.us/img43/3160/zoliborz1.jpg

Przy okazji, skoro już patrzymy w tę stronę, to warto dodać, że ciąg dalszy torowiska, w kierunku pętli Metro Młociny jest w remoncie

:strzałka: http://img844.imageshack.us/img844/9522/zoliborz6.jpg

A teraz odwróćmy się w stronę węzła drogowego

:strzałka: http://img339.imageshack.us/img339/3731/zoliborz5.jpg

Tak wygląda torowisko - zresztą bardzo ładne - pod wiaduktami. To jest torowisko na odcinku ul. Zgrupowania AK "Kampinos" ;)

:strzałka: http://img11.imageshack.us/img11/7167/zoliborz3.jpg

Jak widać, jest ono wysypane tłuczniem, natomiast na samym dole jest ono zalane asfaltem. Sam wjazd na linię do Tarchomina będzie możliwy nie tylko od strony zajezdni "¯oliborz", ale również od strony ul. Marymonckiej (czyli de facto z centrum Warszawy)

:strzałka: http://img42.imageshack.us/img42/2594/zoliborz7.jpg

To ostatnie zdjęcie wykonałem z tramwaju jadącego w kierunku Centrum. Tramwaj skręcił już w prawo w ul. Marymoncką. A na zdjęciu widać zwrotnice, od strony Marymonckiej...

.... to teraz krótki odcinek torowy, który zrobił na mnie najlepsze wrażenie. To jest już wyjazd z tunelu na ul. Marymonckiej. Torowisko zalano betonem, ale wygląda to bardzo ładnie ;)

:strzałka: http://img813.imageshack.us/img813/8148/zoliborz8.jpg

I jeszcze na koniec mały widoczek. Już za kilka lat będziemy mogli przyzwyczaić się do tego widoku. Jak wszystko dobrze pójdzie, to właśnie tędy będą śmigać Swingi na Tarchomin :)

:strzałka: http://img34.imageshack.us/img34/7008/zoliborz4.jpg

rietze

Post autor: rietze » 2011-07-06, 23:39

Tereny zmieniły się nie do poznania. Jezdziłem tą trasę przez 14 lat na badania i zajęcia logopedycznej. (Moja ulubiona warszawska linia - 17) Na ul. Zgrupowania AK "Kampinos" znajdowała się Centrum Słuchu i Mowy, teraz się znajduje w Kajetanach. W tym miejscu znajdowała się puszcza warszawska, dużo drzewa i zieleni. Teraz już dominuje beton.

Dlaczego tak strasznie długo przeprowadzili remont :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-07-07, 07:44

Dlaczego tak strasznie długo przeprowadzili remont :?:
Ten remont jest związany z budową dojazdów do mostu Północnego. Dlatego tak długo trwa.

I tak naprawdę jeszcze się nie skończył, bo teraz nie ma możliwości dojazdu torami do zajezdni od strony Młocin. ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-28, 22:01

Jak ktoś się teraz wybiera do Poznania, to czekają go spore utrudnienia. We wrześniu nakładają się naraz aż cztery remonty:
- remont torowiska w ulicy 23 Lutego - do 20 września
- zamknięcie pętli os. Lecha - do końca października
- pierwszy etap remontu Kaponiery - odcinek Rondo Kaponiera - Most Dworcowy - do końca kwietnia 2012
- remont Ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego - na razie z zachowaniem przejezdności relacji Reymonta - Grunwaldzka w stronę Junikowa - również do końca kwietnia 2012.

W związku z tym zmienione trasy mają prawie wszystkie linie tramwajowe kursujące w mieście. Wyglądać to będzie tak:

- Linia 1 jadąc od Junikowa dojeżdża do Ronda Starołęka, gdzie skręca w ulicę Zamenhofa i dojeżdża do węzła Kórnicka, gdzie zmienia numer na 17
- Linia 4 jadąc od Starołęki na węźle Kórnicka skręca w lewo i przez Most św. Rocha dojeżdża do Fredry, gdzie wraca na swoją trasę
- Linia 5 zostaje w ogóle zawieszona
- Linia 6 jadąc od Miłostowa dojeżdża do Mostu Dworcowego, gdzie skręca w ul. Głogowską i dalej Hetmańską i Reymonta dojeżdża do Ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego, skąd jedzie normalnie na Budziszyńską. Dodatkowo linia przejmuje weekendowe kursy na cmentarz junikowski od linii 15
- Linia 7 jadąc od Zawad dojeżdża do Ronda Jeziorańskiego, gdzie skręca w ul. Grunwaldzką i jedzie do pętli Budziszyńska
- Linia 8 jadąc od Górczyna skręca w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin, by wrócić na Kaponierę, skąd przez ulice Fredry, Gwarną i św. Marcin jedzie przez Most św. Rocha do węzła Kórnicka, na którym skręca w lewo na Śródkę i stamtąd jedzie już prosto na Miłostowo
- Linie 10, 11 i 12 jadąc od Mostu Teatralnego skręcają w ul. św. Marcin i Towarową, by na przystanku Dworzec PKS wrócić na swoją stałą trasę
- Linia 11 dodatkowo dojeżdżając do węzła Kórnicka jedzie prosto dojeżdżając do pętli Zawady
- Linia 13 jadąc od Starołęki dojeżdża przez ul. Fredry do Mostu Teatralnego, gdzie skręca najpierw w lewo w Roosevelta, potem w św. Marcin, Towarową i w prawo w Most Dworcowy, dalej przez Głogowską, Hetmańską i Reymonta jedzie na Junikowo
- Linia 14 jadąc od Górczyna skręca w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin by wrócić na swoją trasę na Kaponierze
- Linia 15 jadąc od os. Sobieskiego skręca na węźle Most Teatralny w ul. Dąbrowskiego i jedzie na Ogrody
- Linia 16 jadąc od os. Sobieskiego dojeżdża do węzła Kórnicka, gdzie ulicami Jana Pawła II, Krzywoustego, Królowej Jadwigi, Mostem Dworcowym i Głogowską jedzie na Górczyn zastępując linię 5 w relacji Górczyn - Centrum
- Linia 17 jadąc od Ogrodów na Fredry skręca w Gwarną i św. Marcin, by przez Most św. Rocha dojechać do węzła Kórnicka, gdzie zmienia numer na 1
- Linia 18 jadąc od Starołęki skręca z Głogowskiej w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin, by wrócić na swoja stałą trasę na Kaponierze.

- dla pasażerów z Górnego Tarasu Rataj mamy linie wahadłowe 25 relacji os. Czecha - Stomil ze zmianą toru na os. Czecha i linię 27 relacji Kórnicka - Orle Gniazdo
- dla pasażerów z trasy przez Plac Wielkopolski mamy linię wahadłową 28 Plac Wielkopolski - Rondo Śródka
- dla pasażerów z ul. Grunwaldzkiej mamy linię autobusową za tramwaj T1 relacji Rondo Kaponiera - Rondo Jeziorańskiego

Linie 27 i 28 to dwa tramwaje jeżdżące po dwóch torach tam i z powrotem, dlatego pasażerowie muszą wykazać się czujnością i obserwować, po którym torze jedzie właśnie tramwaj. Na Placu Wielkopolskim już była jedna stłuczka - kierowca przywalił w tramwaj jadący "pod prąd".

Bez zmiany trasy pojadą tylko linie 2, 3, 9 i 26. Warto podkreślić, że nie został wykonany obiecany skręt z ul. Towarowej w stronę centrum, przez co linie 8 i 13 mają absurdalny objazd klucząc po centrum i właściwie trzeba było zrezygnować z linii nr 5. Nie wyobrażam sobie, jak będą wyglądały trasy objazdowe podczas zamknięcia samego węzła Rondo Kaponiera, prawdopodobnie centrum zostanie podzielone na pół i z Mostu Teatralnego na Dworcowy trzeba będzie chodzić pieszo.

[ Dodano: 28 Sie 2011 22:06 ]
A, no i brak skrętu z Towarowej z stronę centrum spowodował jeszcze to, że z ul. św. Marcin do ścisłego centrum można dojechać tylko linią 2 albo jadąc objazdem/udając się pieszo na ul. Fredry.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-08-28, 22:19

KKS pisze:Linie 27 i 28 to dwa tramwaje jeżdżące po dwóch torach tam i z powrotem, dlatego pasażerowie muszą wykazać się czujnością i obserwować, po którym torze jedzie właśnie tramwaj.
To prawda, bardzo ciekawe rozwiązanie, polecam zacząć od ronda Śródka i sławetną linię 28 - tą linię obsługują dwu kierunkowe 105-tki (Konstal 105Na).

Natomiast linię 27 obsługują Duewagi GT8S, jednego widziałem, potem już nie było czasu by na tą linię wrócić. A szkoda ;)

KKS - a jakie wagony obsługują linię 25 ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-28, 22:41

Ciekawa ta numeracja 1 i 17. Mam rozumieć, że w połowie trasy motorniczy będzie zmieniał otablicowanie? Ciekawe, jak będą wyglądać termometry. ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-09-24, 22:37

OPi pisze:Ciekawa ta numeracja 1 i 17. Mam rozumieć, że w połowie trasy motorniczy będzie zmieniał otablicowanie? Ciekawe, jak będą wyglądać termometry.
To już funkcjonuje od czerwca - jeżdżą tylko wozy z elektronicznym otablicowaniem, które nie mają termometrów. Pierwszy raz zastosowano to podczas remontu ul. Warszawskiej, kiedy to połączono 6 i 8 w jedną linię i nie można było zastosować jednego numeru, bo te dwa tramwaje spotykały się na Moście Dworcowym. W te wakacje w ten sposób jeździły też połączone 4 i 11. Natomiast co do 1 i 17 to trochę dziwna decyzja, bo te dwie linie się nigdzie nie spotykają. W ZTM/MPK pewnie uznali, że nie chcą robić zamętu pasażerom, bo wyszłaby jedna wielka linia przez całe miasto, ale po pierwsze do 2005 to była jedna linia (przez os. Lecha), więc pewnie sporo pasażerów byłoby sobie w stanie to wyobrazić a po drugie robią jeszcze większy zamęt, bo spora część pasażerów nie wie, że może wsiąść na Śródce w 17 i dojechać do Ronda Rataje czy Ronda Starołęka.
J-31 pisze:jakie wagony obsługują linię 25 ?
Jak nie było 28 to na 27 jeździły stopiątki a na 25 GT8S. Teraz nie wiem co jeździ na 25 ale zapewne GT8S uzupełniane ewentualnie przez GT8ZR. Krakusy nie mają otablicowań na zwykłe linie MPK, w związku z czym są to tramwaje, które w pierwszej kolejności idą na wahadła, jeździły już na 25, 27 i na 21, które było wahadłem na PST na czas prac na węźle Most Teatralny.

[ Dodano: 04 Wrz 2011 23:32 ]
No i z dużego zamieszania zrobiło się jeszcze większe - MPK przygotowało wszystko jak należy, rozwiesiło rozkłady a tu dzień wcześniej okazało się, że Zarząd Dróg Miejskich nie zezwala na zamknięcie Kaponiery, bo nie wykonano ważnego elementu tymczasowej organizacji ruchu - łącznika Most Dworcowy - Powstańców Wlkp. dla samochodów. Tak więc tramwaje przez Roosevelta jeszcze jeżdżą, na Grunwaldzkiej już nie. Wg rozkładów na przystankach nie jeżdżą przez Roosevelta, nie ma też stosownej informacji na przystankach. Jechałem 13 to miała zaklejony objazd Towarową na dykcie, ale wozy z wyświetlaczami już Towarową pokazują. Kiepsko to wygląda, Roosevelta ma być zamknięte 7 albo 8 września.

[ Dodano: 24 Wrz 2011 22:36 ]
W Poznaniu bardzo ciekawie. Najciekawszą zmianą jest to, że w związku z chaosem komunikacyjnym w centrum miasta decyzją radnych i ZTM-u w dni robocze od 6 do 19 bilety 15-minutowe będą ważne 25 minut a 30-minutowe przez 45. Rozwiązanie kompromisowe (wcześniej były opcje zrobienia z tych biletów 30-minutowych i 60-minutowych przez cały tydzień, w drugą stronę - opcja wydłużenia czasu biletu tylko od 6 do 9 i od 14 do 17) udało się wyłonić w następujący sposób - żeby nie była konieczna czasochłonna uchwała Rady Miasta ustalono, że będzie to promocja ZTM-u.

Drugą ciekawą zmianą jest zmiana rozkładów jazdy. Od dzisiaj otwarta jest ul. 23 Lutego, w związku z czym tramwaje linii 4, 8 i 17 wróciły na trasy przez Plac Wielkopolski. Ale żeby nie było za łatwo to wiążą się z tym dodatkowe zmiany - jako że po zabraniu 8 i 17 na trasie przez Most św. Rocha zostały tylko dwie linie to przesunięto tam 3 i 11 (obie kursują co 20 minut, więc razem w takcie stworzą jedną linię). ZTM zaczyna się już trochę gubić w tych zmianach. Zabranie 11 nie spowoduje tragedii na ul. Królowej Jadwigi, bo dodano tam niedawno 16 jeżdżącą co 10 minut, zaszkodzić może pasażerom jadącym w kierunku Piątkowskiej, bo będą mieli dwie linie jadące do centrum praktycznie taką samą trasą. Wielkim plusem tej zmiany trasy będzie to, iż dojdzie kolejna linia w relacji Kaponiera - Centrum, ponieważ linia w obie strony pojedzie ul. Św. Marcin. Co do linii 3 sprawa jest bardziej kontrowersyjna. Do otwarcia trasy przez Most św. Rocha w 2007 roku linia 3 kursowała w takcie z linią 4 przez Plac Wielkopolski, natomiast linie 5 i 13 kursowały przez ul. Strzelecką. Po otwarciu tej trasy mieszkańcy os. Młodych korzystający z przystanku Serafitek zaczęli się burzyć, że nie mają połączenia z centrum, w związku z czym dostali linię 3, z której mało kto jednak korzystał. W czerwcu po zamknięciu os. Lecha linię 3 przeniesiono na trasę przez most Rocha, ale z Serafitek można było dojechać do centrum w jedną stronę linią 5 a w drugą 16. Teraz nie ma w ogóle takiego połączenia. W międzyczasie pasażerowie korzystający z trasy przez plac Wielkopolski mieli większy tłok. Pytanie brzmi - jaki jest sens takiego dawania i odbierania? W czerwcu przez most Rocha jeździło 2,5 linii i jakoś pasażerowie sobie radzili, teraz w związku ze zmianą trasy 11 byłoby tyle samo i trójkę można by zostawić na swoim miejscu. Jeszcze jedno - 11 w stronę centrum nie będzie miała przystanku na węźle Kórnicka, co ciekawe jak do piątku jeździła tamtędy 8 to taki przystanek miała.

Kolejna zmiana rozkładu za tydzień - ale to już dla autobusów, i to w Luboniu i na Świerczewie, więc mniej "bolesna". Napisałem o tym w temacie o ZTM. Pasażerowie tramwajów jednak nie mają się co cieszyć, jeszcze w październiku zamknięta będzie reszta ul. Grunwaldzkiej...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-09-25, 21:59

KKS pisze:Pytanie brzmi - jaki jest sens takiego dawania i odbierania?
Może powodem takiej decyzji jest niewystarczająca ilość taboru. I związku z tym ZTM w porozumieniu z MPK zabiera jakieś połączenie, aby tabor mógł zasilić inne linie ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-10-29, 21:48

No ale od czerwca było 2,5 linii i jakoś pasażerowie sobie radzili - w tym przypadku mogłoby się obejść bez zabierania.

[ Dodano: 29 Paź 2011 21:48 ]
Do 5 listopada został odwleczony "wyrok" na Grunwaldzką by nie robić zamieszania na cmentarzu junikowskim przed Świętem Zmarłych. Zmiany tras tramwajów będą praktycznie bezbolesne dla pasażerów z innej części miasta - znika tylko 13 z Głogowskiej. I tak:

- Linia 1/17 już jako sama 17 bez zmiany numeru na Kórnickiej pojedzie do przystanku Głogowska/Hetmańska i dalej na Górczyn
- Linia 6 pojedzie obecną trasą również do przystanku Głogowska/Hetmańska po czym zmieni numer na 7 i pojedzie w kierunku Zawad
- Linia 13 dojedzie do Kaponiery ulicą Fredry po czym skręci w św. Marcin i pojedzie z powrotem na Starołękę

Dla pasażerów z ul. Grunwadzkiej uruchomione zostaną autobusy za tramwaj - kursujące co 5 minut T2 z Kaponiery na Junikowo uzupełniane obecnym za tramwajem T1 Rondo Kaponiera - Rondo Jeziorańskiego kursującym co 20 minut oraz T3 kursujące z os. Kopernika przez ul. Jawornicką (wyjeżdżające na Grunwaldzką mniej więcej na wysokości pętli Budziszyńska), Grunwaldzką i Grochowską do przystanku Głogowska/Hetmańska.

Jest też i "dobra" wiadomość - wystąpiły komplikacje przy budowie wiaduktu Chartowo i przejazd dla tramwajów przez os. Lecha będzie otwarty dopiero razem z Franowem, więc do wiosny przyszłego roku prawdopodobnie nie będzie już żadnej dużej zmiany w rozkładzie jazdy.

maciejka250

Post autor: maciejka250 » 2011-10-30, 22:18

Nie pytajcie jak w Dąbrowie Górniczej.
Lepiej nie mówić.
Pół miasta rozkopane, a zatoczkę na Redenie wykładają kostką brukową, szef przyjeżdża, opieprza, rozbierają, układają i tak w kółko.
Poza tym budują jeszcze po drugiej stronie ulicy i od Redenu do Centrum DG jest w remoncie.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2011-10-31, 22:12

Och, cała DG. Ale u was przynajmniej za jakiś czas będą te zatoczki, chodnioki, ulice... U mnie nic sie nie dzieje.
Nuuuudno na tej wsi Czeladzkiej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-12-02, 22:40

Parę słów na temat remontu torowiska w al. Zielenieckiej w Warszawie. Zaczęło się ono pod koniec sierpnia i choć tramwaje od wczoraj już jeżdżą, to remont jeszcze się nie zakończył.

Tak aktualnie wygląda torowisko w al. Zielenieckiej
:strzałka: http://img855.imageshack.us/img855/205/alziel2.jpg

W części przystankowej jest już asfalt, a tam dalej - docelowo - będzie trawa.

Jak widać na następnym zdjęciu, tramwaje kursują, a robotnicy prowadzą prace wykończeniowe - łażą po torowisku
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... rrabnm7800

Sporo zmieniło się na skrzyżowaniu al. Zieleniecka - ul. Grochowska
Przystanki przeniesiono za skrzyżowanie - dla każdego kierunku. Same przystanki również się zmieniły. Teraz cechują je podłużne, szklane wiaty i pionowe słupki oświetleniowe, które docelowo mają być - chyba - informacją pasażerską

:strzałka: http://img69.imageshack.us/img69/8087/alziel3.jpg
:strzałka: http://img705.imageshack.us/img705/1796/grochowska2.jpg

Zmieniła się organizacja ruchu. Na skręcie z al. Zielenieckiej, w ul. Grochowską, pojawił się dodatkowy tor, dla tramwajów skręcających w prawo.

:strzałka: http://img194.imageshack.us/img194/1508/alziel4.jpg

Również fragment torowiska, na ul. Grochowskiej uległ pewnej metamorfozie. Przede wszystkim został on wyasfaltowany.

:strzałka: http://img833.imageshack.us/img833/4237/grochowska1.jpg

Patrząc jeszcze na powyższe zdjęcie - widać Swinga skręcającego w prawo, w stronę dw. Wschodniego - aktualnie, w związku z budową stacji metra "Dw. Wileński", tramwaje nie mogą już jechać prosto. ;)

Odcinek Targowej - od ul. Ząbkowskiej, aż do ul. Listopada - to aktualnie jeden wielki plac budowy, którego tramwaje omijają teraz szerokim łukiem

Tak wygląda skrzyżowanie ulic Targowa/11 Listopada
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24781

A tak skrzyżowanie Targowej i al. Solidarności
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24759

I to na razie tyle - nt. wieści z rozkopanej Warszawy ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-12-03, 00:05

A masz jakieś zdjęcia tego torowiska tymczasowego od Ratuszowej do Solidarności w normalnej eksloatacji?

BTW odnośnie skrętu z Targowej w 11 Listopada, to jak byłem w wakacje, to się zastanawiałem po co tam w asfalcie były szyny (dodam że wówczas były one odcięte od pozostałych torowisk). ;) Myślałem, że to kolejna niezrealizowana inwestycja w tej okolicy, jak np. kawałek toru w okolicy skrzyzowania Szwedzkiej z Starzyńskiego i 11 Listopada. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-12-03, 16:54

OPi pisze: masz jakieś zdjęcia tego torowiska tymczasowego od Ratuszowej do Solidarności w normalnej eksloatacji?
Tak. Fociłem tam tramwaje ;)

To jest fragment torowiska tuż przy wyjeździe na al. Solidarności
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24568
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24566

A poniższych zdjęć nie publikowałem nigdzie. Na początek jedna fotka, pokazująca ten sam peron przystankowy, co powyżej (zdjęcie ze Swingiem). Zwróćcie uwagę na ten hydrant... to im trochę nie wyszło :)

:strzałka: http://img683.imageshack.us/img683/3521 ... onska4.jpg

No, a teraz przejdźmy dalej. To jest miejsce, gdzie torowisko "przechodzi" na drugą stronę ulicy i zostało ono skierowane do dawnej pętli "Ratuszowa-Zoo"
:strzałka: http://img403.imageshack.us/img403/4429 ... onska3.jpg

Sama pętla nadal funkcjonuje. Działa normalnie. I obecnie skierowano tam dwie linie 6 i 16 ;)

:strzałka: http://img851.imageshack.us/img851/2816 ... onska2.jpg

A tu już widać (choć fotka trochę rozmazana) Swinga linii 23 skręcającego w ul. Ratuszową.

:strzałka: http://img72.imageshack.us/img72/8769/jagiellonska1.jpg
OPi pisze:BTW odnośnie skrętu z Targowej w 11 Listopada, to jak byłem w wakacje, to się zastanawiałem po co tam w asfalcie były szyny (dodam że wówczas były one odcięte od pozostałych torowisk). ;) Myślałem, że to kolejna niezrealizowana inwestycja w tej okolicy, jak np. kawałek toru w okolicy skrzyzowania Szwedzkiej z Starzyńskiego i 11 Listopada. ;)
Ano, w tym przypadku jest dokładnie odwrotnie. Po prostu ktoś pomyślał logicznie. ZDM remontował krótki odcinek ul. Targowej i przy okazji wmontowano szyny - ponieważ od dawna było już wiadomo, że tramwaje będą musiały jeździć objazdem. :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-12-03, 19:05

Aż dziwne, że tymczasowe torowisko zrobili z taką dokładnością. ;) Ciekawe, czy potem faktycznie je rozbiorą. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-12-03, 19:52

OPi pisze:Aż dziwne, że tymczasowe torowisko zrobili z taką dokładnością. ;)
Wydaje mi się, że chyba nie jest to dziwne, ponieważ to torowisko będzie funkcjonować przez około 4 lata, tak więc słowo tymczasowe powinniśmy raczej wstawiać w cudzysłów ;)

ODPOWIEDZ