Remonty, remonty

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Coffee pisze:¯eby wjechać na pętle, w NGT6 trzeba składać lusterko.
Co za baran przyjął odbiór?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Coffee pisze:U nas na Płaszowie jest tak samo. ¯eby wjechać na pętle, w NGT6 trzeba składać lusterko.
A mam pytanie, czy maczała w tym palce może któraś z wymienionych firm:
  • Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego we Wrocławiu Sp. z o.o.
  • Konsorcjum Klier
  • TOR-KRAK
? ;)

ppln

Post autor: ppln »

Kędzior pisze:Konsorcjum Klier
Dwuznacznie ta nazwa brzmi w odniesieniu do lusterek. To musiało się tak skończyć :diabeł:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... ,id,t.html

Drugi przejazd też się nie udał, a jechał "chudszy" tramwaj ;) Mam nawet teorię, że Tramwaj Plus nie będzie miał pętli, bo... we Wrocławiu nikt już nie potrafi ich projektować ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Najbardziej w tym artykule rozbroił mnie tekst
Inżynierowie tak zinterpretowali tę sytuację: na próbę wysłane zostały złe tramwaje, powinny tam jeździć wozy o węższych lusterkach - starsze, typu 105.
Czyli, rozumiem, że wg. tych panów, na cm. Grabiszyński Protramy miały już nigdy nie dojeżdżać ? :chytry:

No i jeszcze jeden cytat
- Sprawdziliśmy projekt i jego wykonanie. Na tym etapie wynika z nich, że ani projektant, ani firma przeprowadzająca roboty nie dopuściły się zaniedbań i pomyłek - tłumaczył wczoraj Krzysztof Kubicki, rzecznik prasowy ZDiUM.
Czyli nie ma winnych. Skoro nie ma winnych, to o co jest zadyma ? :diabeł:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Może projektant pętli wiedział o czymś o czym MPK nie wie i dostosował pętle pod składy typu Skoda 15T? To pewnie zagranie taktyczne producenta z Czech :D

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze: Czyli nie ma winnych. Skoro nie ma winnych, to o co jest zadyma ?
Winne są Konstal i Protram, które nie przewidziało debilizmu projektantów pętli.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Winne są lusterka, bo wystają. :retard:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: Winne są Konstal i Protram, które nie przewidziało debilizmu projektantów pętli.
No co ty. To pewnie MPK specjalnie wymieniło lusterka przed jazdą testową by można teraz było wyłudzić odszkodowanie :!: :mruga:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... ynska.html
Zapytaliśmy Krzysztofa Kubickiego, jaka jest wina projektanta, a jaka wykonawcy. Odpowiedział, że nie rozumie pytania i poprosił o przesłanie pytań mailem.
O tak! Najlepiej teraz uciszyć sprawę, udając niepoczytalnego. Czy nie przychodzi wam na myśl sytuacja, kiedy w sierpniu 2009 roku, zaplanowano cięcia w komunikacji?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Tak, winne są lusterka. Po prostu nie uwzględniono w liczeniu skrajni tego elementu wyposażenia pojazdu szynowego :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W sumie możnaby w części taboru zamontować kamery zamiast lusterek i puszczać tam tylko takie tramwaje :retard:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Kędzior pisze:O tak! Najlepiej teraz uciszyć sprawę, udając niepoczytalnego.
Odpowiedź mailem przyjdzie dokładnie taka sama, że oni nic nie wiedzą i w ogóle po co im gazeta zawraca głowę ;)
9507 pisze:Tak, winne są lusterka. Po prostu nie uwzględniono w liczeniu skrajni tego elementu wyposażenia pojazdu szynowego
Jasne, a najlepiej niech motorniczowie przed każdym wjazdem na pętle przy pomocy śrubokręta zdemontowali prawe lusterko :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:W sumie możnaby w części taboru zamontować kamery zamiast lusterek i puszczać tam tylko takie tramwaje :retard:
Stawiam wniosek, by zupełnie przy okazji wymiany lusterek na kamery, od razu kupić PESę 120 NaWr "Swing Wrrrr". Duży, plastikowy, czarny zderzak, jak się zarysuje na słupie trakcyjnym, to i tak nie będzie widać. :retard:

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Lepiej zamiast lusterek w drzwiach postawić pasażera, jak przypierniczy w słup to można od razu na inny model wymienić :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

I wtedy sam sobie będzie winien, przecież mógł się schować

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie powoli się zaczyna - rozkręca się budowa centralnego odcinka II linii metra. W związku z tym już w tą sobotę zostanie zamknięta ul. Świętokrzyska oraz ul. Prosta w Centrum Warszawy.

Obklejono już całą okolicę (na bramach oraz na klatkach schodowych) w małe plakaciki, na których zaproszono mieszkańców Centrum na dwa spotkania informacyjne - pewnie i tak przyjdzie garstka ludzi, a potem większość będzie zdziwiona jak zobaczą barierki na ulicach ;)

Natomiast ZTM niezależnie od wszystkiego również się przygotowuje. I we wszystkich autobusach pojawiły się takie lakoniczne ogłoszenia

:strzałka: http://img143.imageshack.us/img143/6232/info1100.jpg

Prócz tego są oczywiście ulotki z mapkami, ponieważ od soboty - 11 czerwca - szykują się spore zmiany w komunikacji autobusowej ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A w Poznaniu od przyszłego poniedziałku zamknięta jest pętla os. Lecha - w związku z budową trasy tramwajowej na Franowo. Rewolucja komunikacyjna dotknęła nie tylko mieszkańców Górnego Tarasu Rataj, ale też centrum. Tak więc:

- linia 11 została skierowana na Zawady
- linia 1 jadąc od Junikowa na Rondzie Starołęka skręca w lewo i przez ul. Zamenhofa jedzie do węzła Kórnicka, gdzie zmienia numer na 17 i trasą tej linii zmierza na Ogrody
- linie 5 i 16 robią pętlę uliczną - w jedną stronę jadą przez Most św. Rocha, w drugą przez ul. Strzelecką
- w związku z tym linia 3 została przeniesiona z ulicy Strzeleckiej na Most św. Rocha
- kursują dwie linie wahadłowe, jedna jedzie z pętli Stomil na os. Czecha, gdzie zmienia tor na przeciwny i wraca
- druga - a właściwie dwie drugie jadą z os. Lecha do węzła Kórnicka bez zmiany toru. Dlaczego dwie drugie? Bo mamy dwa tramwaje kursujące po dwóch torach. Podróżni muszą się zorientować, na który podjedzie tramwaj, na szczęście widoczność jest tam dobra. Przy takim deficycie tramwajów dwukierunkowych jaki mamy w Poznaniu jest to dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

KKS pisze:Przy takim deficycie tramwajów dwukierunkowych jaki mamy w Poznaniu jest to dobre rozwiązanie.
A gdzie sie podziały te wielkie plany pożyczenia 10 GT8S i 5 N8CNF?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Plany są, bo czeka nas jeszcze dużo innych zamknięć. Póki co ich nie ma i trzeba korzystać z tego, co jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”