Remonty, remonty
W-Z
Nieco wracając do remontu trasy W-Z, w Warszawie. Nie obiecywałem, ale w końcu mi się udało to zmontować. Film z Trasy W-Z po remoncie. Miłego oglądania.
http://www.youtube.com/watch?v=l8dhp84tT7M
http://www.youtube.com/watch?v=l8dhp84tT7M
Czy na bus pasie są tak oznaczone u was sygnalizacje?
http://www.transportszynowy.pl/sygnzintwroc1.html
http://www.transportszynowy.pl/sygnzintwroc1.html
Remont linii na Boernerowo
Warszawskich remontów, ciąg dalszy.
A ponieważ nie tylko chciałem zrobić przyjemność Pafawagowi, ale sam również jestem ciekawy co dzieje się na Bemowie... toteż wczoraj postanowiłem zajrzeć na ul. gen. Kaliskiego.
Byłem tylko na ul. Kaliskiego (rejon Wojskowej Akademii Technicznej), ponieważ dla mnie - mieszkańca Ursynowa - taka wyprawa na Bemowo to dokładnie 3h, z czego dojazd na miejsce oraz powrót zajmuje najwięcej czasu.
A zatem - co dzieje się na ul. gen. Kaliskiego ? Ano dzieje się sporo... i nie dzieje się nic
Swój przemarsz rozpocząłem od Starego Bemowa - czyli od skrzyżowania ulic Radiowej i gen. Kaliskiego (tam jest pętla autobusowa "Stare Bemowo"). Doszedłem tylko do ul. Lazurowej.
Odcinek od Starego Bemowa do Boernerowa nie zmienił się wygląda po staremu. Tego nie widać na zdjęciu, ale w tym miejscu znajduje się mijanka.
http://img22.imageshack.us/img22/8757/stbemowo1.jpg
Teraz, odwracamy się - w miejscu - o 180 stopni. I jeszcze raz Stare Bemowo, widok już na ul. gen. Kaliskiego, w stronę WAT-u. Tutaj torowisko (jednotor) przecina ulicę ... i jak Zobaczycie na zdjęciach coś tam zaczyna się dziać. Widać kupkę żwiru.
http://img25.imageshack.us/img25/2459/stbemowo2.jpg
Dla porównania - dokładnie to samo miejsce, Zobaczycie na moim filmie, który wykonałem dokładnie rok temu (zaraz na początku filmu)
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=NWqUlQGdC-M
Dojdźmy do tego miejsca. Widać ułożone, nowe, betonowe podkłady.
http://img22.imageshack.us/img22/6546/stbemowo3.jpg
Potem pojawiają się już, nowo ułożone szyny. Częściowo jeszcze bez podsypki.
http://img188.imageshack.us/img188/1048/stbemowo5.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/8049/stbemowo4.jpg
Oczywiście to torowisko docelowo będzie proste
http://img25.imageshack.us/img25/8585/stbemowo6.jpg
Idziemy dalej w stronę WAT-u. Część przejazdów, przez torowisko została już wyremontowana, a część jest jeszcze po staremu
http://img14.imageshack.us/img14/7702/stbemowo13.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/3509/stbemowo10.jpg
Jak widać - plac budowy jest pusty. Nie zastałem tam, żadnej ekipy. A pracy jest jeszcze naprawdę sporo
http://img25.imageshack.us/img25/9206/stbemowo7.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2154/stbemowo8.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/2889/stbemowo9.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/9411/stbemowo11.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/7421/stbemowo12.jpg
Idziemy dalej i zbliżamy się do Wojskowej Akademii Technicznej.
http://img38.imageshack.us/img38/7317/stbemowo14.jpg
A to jest przystanek przy WAT-cie. Torowisko jest tu jeszcze po staremu. Nie zerwano go
http://img25.imageshack.us/img25/9385/stbemowo15.jpg
I jeszcze to samo miejsce, ale odwracamy się o 180 stopni.
http://img25.imageshack.us/img25/6523/stbemowo16.jpg
Idziemy dalej w stronę ul. Dywizjonu 303. To jest już - wciąż jednotorowy - przejazd przez ul. gen. Kaliskiego (a dalej Lazurową). Zdaje się, że docelowo, w tym miejscu ma być już dwutor
http://img183.imageshack.us/img183/5511/stbemowo18.jpg
I jeszcze rzut oka na to co jest za ulicą - czyli torowisko w stronę Dywizjonu 303.
http://img197.imageshack.us/img197/4638/stbemowo17.jpg
Jak widać na ostatnim zdjęciu. Tam nic się nie zmieniło. I nie rozpoczęto jeszcze remontu tamtej części torowiska.
Jak napisałem na początku - dla mnie, mieszkańca Ursynowa - taka wyprawa na Bemowo trwa 3h, czyli tyle ile jazda PKP IC z W-wy Centralnej do Krakowa Głównego - zatem mogłem zwiedzić tylko mały fragment tej linii. Nie byłem na Boernerowie, ale za to zamierzam w przyszłym tygodniu nawiedzić przynajmniej fragment ul. Dywizjonu 303 ... o ile mnie wcześniej TLG - gospodarz tego terenu - nie zastrzeli z procy
Przy okazji warto dodać, że remontowana jest pętla autobusowa "Stare Bemowo"
http://img14.imageshack.us/img14/6630/petla10.jpg
I to na razie tyle z Bemowa. Ciąg dalszy - mam nadzieję - nastąpi później
Pafawag zadał to pytanie 1-go września. Zatem warto byłoby coś napisać na ten temat.PAFAWAG pisze:A orientuje się ktoś może jak bardzo zaawansowany jest remont linii na Boernerowo?
A ponieważ nie tylko chciałem zrobić przyjemność Pafawagowi, ale sam również jestem ciekawy co dzieje się na Bemowie... toteż wczoraj postanowiłem zajrzeć na ul. gen. Kaliskiego.
Byłem tylko na ul. Kaliskiego (rejon Wojskowej Akademii Technicznej), ponieważ dla mnie - mieszkańca Ursynowa - taka wyprawa na Bemowo to dokładnie 3h, z czego dojazd na miejsce oraz powrót zajmuje najwięcej czasu.
A zatem - co dzieje się na ul. gen. Kaliskiego ? Ano dzieje się sporo... i nie dzieje się nic
Swój przemarsz rozpocząłem od Starego Bemowa - czyli od skrzyżowania ulic Radiowej i gen. Kaliskiego (tam jest pętla autobusowa "Stare Bemowo"). Doszedłem tylko do ul. Lazurowej.
Odcinek od Starego Bemowa do Boernerowa nie zmienił się wygląda po staremu. Tego nie widać na zdjęciu, ale w tym miejscu znajduje się mijanka.
http://img22.imageshack.us/img22/8757/stbemowo1.jpg
Teraz, odwracamy się - w miejscu - o 180 stopni. I jeszcze raz Stare Bemowo, widok już na ul. gen. Kaliskiego, w stronę WAT-u. Tutaj torowisko (jednotor) przecina ulicę ... i jak Zobaczycie na zdjęciach coś tam zaczyna się dziać. Widać kupkę żwiru.
http://img25.imageshack.us/img25/2459/stbemowo2.jpg
Dla porównania - dokładnie to samo miejsce, Zobaczycie na moim filmie, który wykonałem dokładnie rok temu (zaraz na początku filmu)
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=NWqUlQGdC-M
Dojdźmy do tego miejsca. Widać ułożone, nowe, betonowe podkłady.
http://img22.imageshack.us/img22/6546/stbemowo3.jpg
Potem pojawiają się już, nowo ułożone szyny. Częściowo jeszcze bez podsypki.
http://img188.imageshack.us/img188/1048/stbemowo5.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/8049/stbemowo4.jpg
Oczywiście to torowisko docelowo będzie proste
http://img25.imageshack.us/img25/8585/stbemowo6.jpg
Idziemy dalej w stronę WAT-u. Część przejazdów, przez torowisko została już wyremontowana, a część jest jeszcze po staremu
http://img14.imageshack.us/img14/7702/stbemowo13.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/3509/stbemowo10.jpg
Jak widać - plac budowy jest pusty. Nie zastałem tam, żadnej ekipy. A pracy jest jeszcze naprawdę sporo
http://img25.imageshack.us/img25/9206/stbemowo7.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2154/stbemowo8.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/2889/stbemowo9.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/9411/stbemowo11.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/7421/stbemowo12.jpg
Idziemy dalej i zbliżamy się do Wojskowej Akademii Technicznej.
http://img38.imageshack.us/img38/7317/stbemowo14.jpg
A to jest przystanek przy WAT-cie. Torowisko jest tu jeszcze po staremu. Nie zerwano go
http://img25.imageshack.us/img25/9385/stbemowo15.jpg
I jeszcze to samo miejsce, ale odwracamy się o 180 stopni.
http://img25.imageshack.us/img25/6523/stbemowo16.jpg
Idziemy dalej w stronę ul. Dywizjonu 303. To jest już - wciąż jednotorowy - przejazd przez ul. gen. Kaliskiego (a dalej Lazurową). Zdaje się, że docelowo, w tym miejscu ma być już dwutor
http://img183.imageshack.us/img183/5511/stbemowo18.jpg
I jeszcze rzut oka na to co jest za ulicą - czyli torowisko w stronę Dywizjonu 303.
http://img197.imageshack.us/img197/4638/stbemowo17.jpg
Jak widać na ostatnim zdjęciu. Tam nic się nie zmieniło. I nie rozpoczęto jeszcze remontu tamtej części torowiska.
Jak napisałem na początku - dla mnie, mieszkańca Ursynowa - taka wyprawa na Bemowo trwa 3h, czyli tyle ile jazda PKP IC z W-wy Centralnej do Krakowa Głównego - zatem mogłem zwiedzić tylko mały fragment tej linii. Nie byłem na Boernerowie, ale za to zamierzam w przyszłym tygodniu nawiedzić przynajmniej fragment ul. Dywizjonu 303 ... o ile mnie wcześniej TLG - gospodarz tego terenu - nie zastrzeli z procy
Przy okazji warto dodać, że remontowana jest pętla autobusowa "Stare Bemowo"
http://img14.imageshack.us/img14/6630/petla10.jpg
I to na razie tyle z Bemowa. Ciąg dalszy - mam nadzieję - nastąpi później
Remont
Obiecałem Wam trochę informacji na temat linii na Boernerowo. Przypomnę, ta linia (20-stka) ma być przebudowana na dwutorową na odcinku od Radiowej do WAT-u.
Wcześniej zrobiłem zdjęcia z ul. Kaliskiego (rejon Wojskowej Akademii Technicznej).
Teraz czas na ul. Dywizjonu 303 (równoległej do budowanej aktualnie trasy S8). I to co zastałem na Dywizjonu 303 zmartwiło mnie trochę. Nie wiem czy nam się to w ogóle trzyma w temacie remontów... bo tam nie ma remontu. Linia jest nadal jest w stanie oryginalnym. W kilku miejscach zarosła ją roślinność.
Prace prowadzone są w zadzadzie tylko w dwóch miejscach. I oto pierwszy punkt. To jest miejsce, w którym linia na Boernerowo będzie odskakiwać od linii na Nowe Bemowo - Wiadukt nad trasą S8 (ul. Dywizjonu 303 / Radiowa)
http://img12.imageshack.us/img12/3316/bemowo1.jpg
Tu widać już przygotowane tory na Boernerowo
http://img3.imageshack.us/img3/8971/bemowo2.jpg
Odwracamy się o 180 stopni. To jest już ul. Dywizjonu 303. Jak widać, trwają przygotowania do budowy dwóch torów
http://img84.imageshack.us/img84/6083/bemowo3.jpg
Jeśli na chwilę się tutaj zatrzymamy. To, coś czuję, że przywrócenie ruchu tramwajowego w tym miejscu, spodowuje protesty mieszkańców. Ta linia będzie przebiegać bardzo blisko nowych osiedli mieszkaniowych. Nikt nie chce mieszkać przy "głośnych tramwajach". A takie protesty już przecież mieliśmy
Przejście od tego miejsca - wzdłuż ul. Dywizjonu 303, po trasie linii tramwajowej, okazało się być niemożliwe (brak dostępu, linia jest zabudowana). Tak, że na jej trasę dotarłem dopiero w miejsce skrzyżowania ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich. Tam niestety również trwa przebudowa i torowisko jest częściowo zasypane ziemią
http://img41.imageshack.us/img41/1274/bemowo4.jpg
Ul. Powstańców Śląskich będzie jest już przebudowywana na dwupasmową. Ciekawi mnie jak zostanie rozwiązane skrzyżowanie z linią tramwajową - czyżby miało ono być jedno poziomowe, zabezpieczone sygnalizacją świetlną (tak jak obecnie) ?
http://img3.imageshack.us/img3/7208/bemowo5.jpg
Na tym zdjęciu widać jak roślinność zasłoniła linię
http://img3.imageshack.us/img3/359/bemowo6.jpg
No i w zasadzie dalej nic się nie dzieje ? Linia jest w stanie oryginalnym. Nie prowadzone są żadne prace
http://img12.imageshack.us/img12/7397/bemowo7.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/9855/bemowo8.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/9026/bemowo9.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/7906/bemowo10.jpg
Mijanka w rejonie ul. Narwik (tuż przed skrętem w stronę ul. gen. Kaliskiego)
http://img41.imageshack.us/img41/9126/bemowo11.jpg
I idziemy dalej w stronę ul. gen. Kaliskiego (czyli w stronę WAT-u)
http://img41.imageshack.us/img41/2113/bemowo12.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/6272/bemowo13.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/4967/bemowo14.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/4125/bemowo15.jpg
Cóż - warto obejrzeć sobie te zdjęcia - ponieważ ta linia - co zresztą doskonale widać - ma (wciąż jeszcze) swój niepowtarzalny klimat (pomimo tego, że wokół powstaje coraz więcej osiedli mieszkaniowych, a nawet pomimo wielkiej zawieruchy budowlanej związanej z budową trasy S8). Jest to chyba ostatnie, ciche miejsce Bemowa
Dojdźmy zatem do ul. gen. Kaliskiego.
http://img3.imageshack.us/img3/7097/bemowo16.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/4534/bemowo17.jpg
Ta ostatnia fotka, to miejsce, w którym byłem na początku września.
Reasumując. Tylko na ul. gen. Kaliskiego prace torowe są najbardziej zaawansowane. pojawił się już pierwszy nowy słup do sieci trakcyjnej, który będzie stać po środku przyszłego torowiska.
TLG, czy Mógłbyć przypomnieć - kiedy ta linia miałaby być przywrócona do ruchu ?
Wcześniej zrobiłem zdjęcia z ul. Kaliskiego (rejon Wojskowej Akademii Technicznej).
Teraz czas na ul. Dywizjonu 303 (równoległej do budowanej aktualnie trasy S8). I to co zastałem na Dywizjonu 303 zmartwiło mnie trochę. Nie wiem czy nam się to w ogóle trzyma w temacie remontów... bo tam nie ma remontu. Linia jest nadal jest w stanie oryginalnym. W kilku miejscach zarosła ją roślinność.
Prace prowadzone są w zadzadzie tylko w dwóch miejscach. I oto pierwszy punkt. To jest miejsce, w którym linia na Boernerowo będzie odskakiwać od linii na Nowe Bemowo - Wiadukt nad trasą S8 (ul. Dywizjonu 303 / Radiowa)
http://img12.imageshack.us/img12/3316/bemowo1.jpg
Tu widać już przygotowane tory na Boernerowo
http://img3.imageshack.us/img3/8971/bemowo2.jpg
Odwracamy się o 180 stopni. To jest już ul. Dywizjonu 303. Jak widać, trwają przygotowania do budowy dwóch torów
http://img84.imageshack.us/img84/6083/bemowo3.jpg
Jeśli na chwilę się tutaj zatrzymamy. To, coś czuję, że przywrócenie ruchu tramwajowego w tym miejscu, spodowuje protesty mieszkańców. Ta linia będzie przebiegać bardzo blisko nowych osiedli mieszkaniowych. Nikt nie chce mieszkać przy "głośnych tramwajach". A takie protesty już przecież mieliśmy
Przejście od tego miejsca - wzdłuż ul. Dywizjonu 303, po trasie linii tramwajowej, okazało się być niemożliwe (brak dostępu, linia jest zabudowana). Tak, że na jej trasę dotarłem dopiero w miejsce skrzyżowania ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich. Tam niestety również trwa przebudowa i torowisko jest częściowo zasypane ziemią
http://img41.imageshack.us/img41/1274/bemowo4.jpg
Ul. Powstańców Śląskich będzie jest już przebudowywana na dwupasmową. Ciekawi mnie jak zostanie rozwiązane skrzyżowanie z linią tramwajową - czyżby miało ono być jedno poziomowe, zabezpieczone sygnalizacją świetlną (tak jak obecnie) ?
http://img3.imageshack.us/img3/7208/bemowo5.jpg
Na tym zdjęciu widać jak roślinność zasłoniła linię
http://img3.imageshack.us/img3/359/bemowo6.jpg
No i w zasadzie dalej nic się nie dzieje ? Linia jest w stanie oryginalnym. Nie prowadzone są żadne prace
http://img12.imageshack.us/img12/7397/bemowo7.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/9855/bemowo8.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/9026/bemowo9.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/7906/bemowo10.jpg
Mijanka w rejonie ul. Narwik (tuż przed skrętem w stronę ul. gen. Kaliskiego)
http://img41.imageshack.us/img41/9126/bemowo11.jpg
I idziemy dalej w stronę ul. gen. Kaliskiego (czyli w stronę WAT-u)
http://img41.imageshack.us/img41/2113/bemowo12.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/6272/bemowo13.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/4967/bemowo14.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/4125/bemowo15.jpg
Cóż - warto obejrzeć sobie te zdjęcia - ponieważ ta linia - co zresztą doskonale widać - ma (wciąż jeszcze) swój niepowtarzalny klimat (pomimo tego, że wokół powstaje coraz więcej osiedli mieszkaniowych, a nawet pomimo wielkiej zawieruchy budowlanej związanej z budową trasy S8). Jest to chyba ostatnie, ciche miejsce Bemowa
Dojdźmy zatem do ul. gen. Kaliskiego.
http://img3.imageshack.us/img3/7097/bemowo16.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/4534/bemowo17.jpg
Ta ostatnia fotka, to miejsce, w którym byłem na początku września.
Reasumując. Tylko na ul. gen. Kaliskiego prace torowe są najbardziej zaawansowane. pojawił się już pierwszy nowy słup do sieci trakcyjnej, który będzie stać po środku przyszłego torowiska.
TLG, czy Mógłbyć przypomnieć - kiedy ta linia miałaby być przywrócona do ruchu ?
RRRRemont
Nie będę może spamować w temacie o komunikacji miejskiej w Warszawie, toteż te fotki - obiecane dwa dni temu - pokażę tutaj.
Chodzi o remont rozjazdów i części torowiska na Puławskiej, na wysokości stacji metra Wilanowska. Zdjęcia wykonałem dnia 7 kwietnia
http://img686.imageshack.us/img686/9281/pulawska1.jpg
http://img92.imageshack.us/img92/5694/pulawska3.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/5302/pulawska2.jpg
Nie wiem, czy ten drugi tor będzie też wymieniany, ale obiecuję zajrzeć tam w przyszłym tygodniu i dowiedzieć się.
Chodzi o remont rozjazdów i części torowiska na Puławskiej, na wysokości stacji metra Wilanowska. Zdjęcia wykonałem dnia 7 kwietnia
http://img686.imageshack.us/img686/9281/pulawska1.jpg
http://img92.imageshack.us/img92/5694/pulawska3.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/5302/pulawska2.jpg
Nie wiem, czy ten drugi tor będzie też wymieniany, ale obiecuję zajrzeć tam w przyszłym tygodniu i dowiedzieć się.
remonty & inwestycje
Kolejne zdjęcia ze stołecznych remontów i inwestycji.
Po pierwsze obiecałem wrócić na Puławską. Tramwaje już dojeżdżają na Wyścigi, ale za to zamknięty jest ruch na odcinku od ul. Woronicza do pl. Zbawiciela.
W jednym z poprzednich postów pokazywałem zdjęcia z początku kwietnia. Remontowane były rozjazdy i część torowiska na wysokości przystanku "Metro Wilanowska".
Tak to miejsce wygląda obecnie
http://img4.imageshack.us/img4/9281/pulawska1.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/5302/pulawska2.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/8328/pulawska4.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/9706/pulawska5.jpg
Wyremontowane też pętlę "Metro Wilanowska"
http://img9.imageshack.us/img9/8616/pulawska6.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/7458/pulawska7.jpg
Z jakiegoś powodu zdemontowano część barierki na przystanku
http://img63.imageshack.us/img63/5694/pulawska3.jpg
Linia 44 już wróciła, jednakże - pomimo odmienności w numeracji - tramwaje tej linii, na czas kolejnego etapu remontu na Puławskiej, kursują cały tydzień, również w weekendy. Dodatkowo została on przedłużona na Wyścigi
http://img704.imageshack.us/img704/525/pulawska12.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/8539/pulawska13.jpg
Aktualnie ekipy budowlane przeniosły się dalej i praca wre
http://img180.imageshack.us/img180/1033/pulawska10.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/1415/pulawska11.jpg
========================
Teraz coś z innej beczki. Ta inwestycja na razie nie blokuje ruchu kołowego, ale blokuje ruch kolejowy na linii "radomskiej".
Warszawskie Okęcie. W tym miejscu prowadzone są prace, aż przy trzech, różnych inwestycjach jednocześnie:
1. Budowa dodatkowych wiaduktów na ciągu ulic Marynarska-Hynka
2. Budowa łącznika do południowej obwodnicy Warszawy
3. Budowa tunelu kolejowego do Terminala 2 na lotnisku
http://img35.imageshack.us/img35/3003/okecie2.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/9361/okecie1.jpg
Po pierwsze obiecałem wrócić na Puławską. Tramwaje już dojeżdżają na Wyścigi, ale za to zamknięty jest ruch na odcinku od ul. Woronicza do pl. Zbawiciela.
W jednym z poprzednich postów pokazywałem zdjęcia z początku kwietnia. Remontowane były rozjazdy i część torowiska na wysokości przystanku "Metro Wilanowska".
Tak to miejsce wygląda obecnie
http://img4.imageshack.us/img4/9281/pulawska1.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/5302/pulawska2.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/8328/pulawska4.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/9706/pulawska5.jpg
Wyremontowane też pętlę "Metro Wilanowska"
http://img9.imageshack.us/img9/8616/pulawska6.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/7458/pulawska7.jpg
Z jakiegoś powodu zdemontowano część barierki na przystanku
http://img63.imageshack.us/img63/5694/pulawska3.jpg
Linia 44 już wróciła, jednakże - pomimo odmienności w numeracji - tramwaje tej linii, na czas kolejnego etapu remontu na Puławskiej, kursują cały tydzień, również w weekendy. Dodatkowo została on przedłużona na Wyścigi
http://img704.imageshack.us/img704/525/pulawska12.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/8539/pulawska13.jpg
Aktualnie ekipy budowlane przeniosły się dalej i praca wre
http://img180.imageshack.us/img180/1033/pulawska10.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/1415/pulawska11.jpg
========================
Teraz coś z innej beczki. Ta inwestycja na razie nie blokuje ruchu kołowego, ale blokuje ruch kolejowy na linii "radomskiej".
Warszawskie Okęcie. W tym miejscu prowadzone są prace, aż przy trzech, różnych inwestycjach jednocześnie:
1. Budowa dodatkowych wiaduktów na ciągu ulic Marynarska-Hynka
2. Budowa łącznika do południowej obwodnicy Warszawy
3. Budowa tunelu kolejowego do Terminala 2 na lotnisku
http://img35.imageshack.us/img35/3003/okecie2.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/9361/okecie1.jpg
RRRemont
Czy Pamiętacie wiadukty nad Dworcem Gdańskim w Warszawie ?
http://img88.imageshack.us/img88/8924/wiadukt10.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/9843/wiadukt11.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/8604/wiadukt12.jpg
Powyższe zdjęcia wykonałem 7-go kwietnia, w trakcie pierwszego dnia prac rozbiórkowych...
... A tak (nie) wygląda ten wiadukt obecnie
http://img88.imageshack.us/img88/1907/wiadukt100.jpg
Tramwaje kursują już wahadłowo po jednym torze
http://img64.imageshack.us/img64/880/wiadukt101.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/7420/wiadukt102.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/5729/wiadukt103.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/8924/wiadukt10.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/9843/wiadukt11.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/8604/wiadukt12.jpg
Powyższe zdjęcia wykonałem 7-go kwietnia, w trakcie pierwszego dnia prac rozbiórkowych...
... A tak (nie) wygląda ten wiadukt obecnie
http://img88.imageshack.us/img88/1907/wiadukt100.jpg
Tramwaje kursują już wahadłowo po jednym torze
http://img64.imageshack.us/img64/880/wiadukt101.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/7420/wiadukt102.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/5729/wiadukt103.jpg
Remont na ¯eraniu
Gdybyś któryś z naszych kolegów - z poza Warszawy - zapragnął przyjechać do Warszawy, to odradzam pętlę tramwajową "¯erań FSO". Trwa tam przebudowa wiaduktów Trasy Toruńskiej.
Tak to wygląda aktualnie. Z powodu budowy ZTM pozostawił tam tylko dwie linie 18 i 22, które i tak mają ciasno (jeden tor).
http://img268.imageshack.us/img268/1923/zeran1.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/902/zeran2.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/4280/zeran5.jpg
W miejscu, gdzie znajdował się drugi tor postojowy na pętli, jest dziura
http://img205.imageshack.us/img205/3116/zeran3.jpg
Budowlańcy mają dosyć sporo pracy. Muszą zdemontować stare wiadukty, by móc zbudować nowe.
I właśnie te dwa zdjęcia pokazują miejsca po rozebranych wiaduktach (aktualnie zdemontowano zewnętrzne, a po zbudowaniu nowych, zdemontują wewnętrzne wiadukty).
http://img714.imageshack.us/img714/606/zeran7.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/8909/zeran6.jpg
A to oznacza, że prace się przeciągną i będą jeszcze długo trwać. Pętla autobusowa pozostała po staremu, ale jest to teraz bardzo ważny węzeł przesiadkowy, tak więc jest tu sporo kręcących się ludzi.
Tak to wygląda aktualnie. Z powodu budowy ZTM pozostawił tam tylko dwie linie 18 i 22, które i tak mają ciasno (jeden tor).
http://img268.imageshack.us/img268/1923/zeran1.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/902/zeran2.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/4280/zeran5.jpg
W miejscu, gdzie znajdował się drugi tor postojowy na pętli, jest dziura
http://img205.imageshack.us/img205/3116/zeran3.jpg
Budowlańcy mają dosyć sporo pracy. Muszą zdemontować stare wiadukty, by móc zbudować nowe.
I właśnie te dwa zdjęcia pokazują miejsca po rozebranych wiaduktach (aktualnie zdemontowano zewnętrzne, a po zbudowaniu nowych, zdemontują wewnętrzne wiadukty).
http://img714.imageshack.us/img714/606/zeran7.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/8909/zeran6.jpg
A to oznacza, że prace się przeciągną i będą jeszcze długo trwać. Pętla autobusowa pozostała po staremu, ale jest to teraz bardzo ważny węzeł przesiadkowy, tak więc jest tu sporo kręcących się ludzi.
RReRremonty
Kontynuuję wiadomości dotyczące remontów.
Tym razem Okęcie. Jeśli któryś z kolegów zamierza wybrać się w najbliższym czasie do Warszawy, to przez najbliższy rok, nie będzie okazji by zrobić sobie fotki autobusów na pętli przesiadkowej na Okęciu.
np. takiej fotki http://img10.imageshack.us/img10/5646/okecie100.jpg
Pętla autobusowa została zamknięta na rok - powodem są prace związane z budową parkingu "P&R". Pętla zdaje się zostanie zadaszona.
I dzisiaj wygląda tak http://img535.imageshack.us/img535/8373/okecie3.jpg
Zatem gdzie podziały się autobusy ?
Linie miejskie, przeniesiono na małą uliczkę przy parkingu OBI
http://img94.imageshack.us/img94/9596/okecie4.jpg
Natomiast linie podmiejskie. Przystanki techniczne zlokalozowano na ul. Malowniczej
http://img204.imageshack.us/img204/3003/okecie2.jpg
I zapewne rano, gdzie autobusy mają więcej luzu, autobusy mogą tu parkować. Jednakże trudno je będzie tu spotkać. Al. Krakowska jest tak zakorkowana, że autobusy podwożą ludzi na przystanek pod OBI-m, a następnie od razu objeżdżają pętlę tramwajową i zabierają ludzi po drugiej stronie pętli tramwajowej, na przystanku dla PKS-ów.
http://img31.imageshack.us/img31/9361/okecie1.jpg
Prace budowlane potrwają rok, ale miasto obiecuje, że autobusy mogą wrócić na pętlę szybciej
Tym razem Okęcie. Jeśli któryś z kolegów zamierza wybrać się w najbliższym czasie do Warszawy, to przez najbliższy rok, nie będzie okazji by zrobić sobie fotki autobusów na pętli przesiadkowej na Okęciu.
np. takiej fotki http://img10.imageshack.us/img10/5646/okecie100.jpg
Pętla autobusowa została zamknięta na rok - powodem są prace związane z budową parkingu "P&R". Pętla zdaje się zostanie zadaszona.
I dzisiaj wygląda tak http://img535.imageshack.us/img535/8373/okecie3.jpg
Zatem gdzie podziały się autobusy ?
Linie miejskie, przeniesiono na małą uliczkę przy parkingu OBI
http://img94.imageshack.us/img94/9596/okecie4.jpg
Natomiast linie podmiejskie. Przystanki techniczne zlokalozowano na ul. Malowniczej
http://img204.imageshack.us/img204/3003/okecie2.jpg
I zapewne rano, gdzie autobusy mają więcej luzu, autobusy mogą tu parkować. Jednakże trudno je będzie tu spotkać. Al. Krakowska jest tak zakorkowana, że autobusy podwożą ludzi na przystanek pod OBI-m, a następnie od razu objeżdżają pętlę tramwajową i zabierają ludzi po drugiej stronie pętli tramwajowej, na przystanku dla PKS-ów.
http://img31.imageshack.us/img31/9361/okecie1.jpg
Prace budowlane potrwają rok, ale miasto obiecuje, że autobusy mogą wrócić na pętlę szybciej
Remonty
W ramach tematu "Remonty, remonty", chciałbym Was zaprosić do odwiedzenia nowo wyremontowanej pętli tramwajowej "Służewiec Przemysłowy". Teren rejon był kiedyś przemysłowy, ale to się już dawno zmieniłem - wiele razy o tym pisałem.
A zatem zajmijmy się pętlą.
Przed remontem była to mała, dwu stanowiskowa pętla wciśnięta pomiędzy ulicą Suwak, a wiaduktem drogowym łączącym ul. Marynarską z Sasanki. Przy czym sama pętla była przysunięta do wiaduktu.
Teraz ten rejon Warszawy jest miejscem ogromnego placu budowy, na którym prowadzonych jest kilka niezależnych inwestycji, a jedną z nich jest przebudowa samego wiaduktu drogowego nad linią "radomską".
Z tego powodu należało odsunąć od niego samą pętlę tramwajową oraz część torowiska od ul. Marynarskiej. I tak się właśnie stało.
Tramwaje, by dojechać na pętlę muszą pokonać małą "serpentykę". Która, z góry wygląda jak pofalowana
http://img255.imageshack.us/img255/5122/sluzewiec9.jpg
A z ziemi wygląda tak
http://img837.imageshack.us/img837/4334/sluzewiec1.jpg
Pętla po przebudowie stała się trzy stanowiskową.
http://img442.imageshack.us/img442/9821/sluzewiec12.jpg
Jednocześnie, zniesiono (pewnie tymczasowo) przystanek końcowy przed pętlą. Zatem te trzy stanowiska służą do wysiadania, z tramwajów przyjeżdżających na pętle
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=20534
W tym miejscu, przed remontem przebiegał tor i znajdował się przystanek dla wsiadających
http://img704.imageshack.us/img704/4673/sluzewiec2.jpg
Teraz całość przesunięto i rozbudowano o dodatkowy tor. Tutaj można wsiadać do tramwajów opuszczających pętlę
http://img192.imageshack.us/img192/4397/sluzewiec11.jpg
Tak to wygląda z wiaduktu
http://img715.imageshack.us/img715/6792/sluzewiec4.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/4048/sluzewiec6.jpg
Jak widać sama pętla jest nadal placem budowy, po którym poruszają się maszyny budowlane
http://img26.imageshack.us/img26/8426/sluzewiec3.jpg
Przed remontem pętlę otaczała "dżungla", czyli chaszcze i drzewa - które sfocił Gustawek, we wrześniu zeszłego roku
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=18231
A tak to samo miejsce wygląda obecnie, za zbrojeniem znajduje się linia kolejowa, tzw. "linia radomska"
http://img818.imageshack.us/img818/1715/sluzewiec8.jpg
Bardzo ładnie wykonano torowisko. Przestrzeń pomiędzy szynami wypełniono asfaltem
http://img84.imageshack.us/img84/3194/sluzewiec10.jpg
Na placu budowy można jeszcz odnaleźć stare torowiska
http://img265.imageshack.us/img265/5525/sluzewiec7.jpg
No i jeszcze na koniec akcent remontowy, tak wygląda teraz tablica informacyjna dla linii 17-ście, objętej chyba najboleśniej remontami i utrudnieniami - a więc objazdami
http://img836.imageshack.us/img836/8428 ... nastka.jpg
A zatem zajmijmy się pętlą.
Przed remontem była to mała, dwu stanowiskowa pętla wciśnięta pomiędzy ulicą Suwak, a wiaduktem drogowym łączącym ul. Marynarską z Sasanki. Przy czym sama pętla była przysunięta do wiaduktu.
Teraz ten rejon Warszawy jest miejscem ogromnego placu budowy, na którym prowadzonych jest kilka niezależnych inwestycji, a jedną z nich jest przebudowa samego wiaduktu drogowego nad linią "radomską".
Z tego powodu należało odsunąć od niego samą pętlę tramwajową oraz część torowiska od ul. Marynarskiej. I tak się właśnie stało.
Tramwaje, by dojechać na pętlę muszą pokonać małą "serpentykę". Która, z góry wygląda jak pofalowana
http://img255.imageshack.us/img255/5122/sluzewiec9.jpg
A z ziemi wygląda tak
http://img837.imageshack.us/img837/4334/sluzewiec1.jpg
Pętla po przebudowie stała się trzy stanowiskową.
http://img442.imageshack.us/img442/9821/sluzewiec12.jpg
Jednocześnie, zniesiono (pewnie tymczasowo) przystanek końcowy przed pętlą. Zatem te trzy stanowiska służą do wysiadania, z tramwajów przyjeżdżających na pętle
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=20534
W tym miejscu, przed remontem przebiegał tor i znajdował się przystanek dla wsiadających
http://img704.imageshack.us/img704/4673/sluzewiec2.jpg
Teraz całość przesunięto i rozbudowano o dodatkowy tor. Tutaj można wsiadać do tramwajów opuszczających pętlę
http://img192.imageshack.us/img192/4397/sluzewiec11.jpg
Tak to wygląda z wiaduktu
http://img715.imageshack.us/img715/6792/sluzewiec4.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/4048/sluzewiec6.jpg
Jak widać sama pętla jest nadal placem budowy, po którym poruszają się maszyny budowlane
http://img26.imageshack.us/img26/8426/sluzewiec3.jpg
Przed remontem pętlę otaczała "dżungla", czyli chaszcze i drzewa - które sfocił Gustawek, we wrześniu zeszłego roku
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=18231
A tak to samo miejsce wygląda obecnie, za zbrojeniem znajduje się linia kolejowa, tzw. "linia radomska"
http://img818.imageshack.us/img818/1715/sluzewiec8.jpg
Bardzo ładnie wykonano torowisko. Przestrzeń pomiędzy szynami wypełniono asfaltem
http://img84.imageshack.us/img84/3194/sluzewiec10.jpg
Na placu budowy można jeszcz odnaleźć stare torowiska
http://img265.imageshack.us/img265/5525/sluzewiec7.jpg
No i jeszcze na koniec akcent remontowy, tak wygląda teraz tablica informacyjna dla linii 17-ście, objętej chyba najboleśniej remontami i utrudnieniami - a więc objazdami
http://img836.imageshack.us/img836/8428 ... nastka.jpg
RRemont
To pytanie nasz forumowy kolega - Pafawag - zadał równo rok temu. Czyli 1-go września 2009 roku. Od tego czasu. Co jakiś czas zaglądam na Bemowo. Byłem tam już dwa razy, mając nadzieję, że remont linii na Boernerowo, szybko się skończy i może już niedługo pojadą tam tramwaje.PAFAWAG pisze:A orientuje się ktoś może jak bardzo zaawansowany jest remont linii na Boernerowo?
Otóż - NIE
Nie pojedziemy tramwajami na Boernerowo jeszcze bardzo długo.
Powiem szczerze, że na Bemowie ten remont stanął w miejscu i w sumie zmieniło się bardzo niewiele, przez rok.
To co na początku roku rozkopano, to zarosła głęboką trawą
http://img718.imageshack.us/img718/1846/wat2n.jpg
A nowe torowisko - to ułożone - też powoli zarastają kszaczory, chociaż akurat na tym zdjęciu tego nie widać, to trochę dalej (na Radiowej) nowe tory coraz bardziej robią się zielone.
http://img215.imageshack.us/img215/1093/wat1.jpg
Obie fotki wykonałem na wysokości Wojskowej Akademii Technicznej. Aby tam dojechać postanowiłem zrobić kółko. I najpierw przejechałem przez ul. Powstańców Śląskich autobusem linii E2.
Na skrzyżowaniu ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich, tylko położono trochę torów, ale w sumie bez zmian
stara mijanka na wysokości Starego Bemowo zarosła tak dogłębnie trawą, że prawie jej nie widać.
Pozostaje mi tylko zadać pytanie - co się stało ? Czemu ten remont stanął ?
Tak się remontuje u nas pętle tramwajowe Tutaj Grabiszyńska-cmentarz.
Zdjęcie pochodzi z http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tra ... -5682.html
Polecam jednak cały artykuł
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny