Remonty, remonty
Jeśli ktoś z Was chciałby odwiedzić Warszawę np. w długi weekend, to lepiej niech się dobrze zapozna z objazdami... dla tramwajów.
W dniach 27 kwietnia - 5 maja wyłączone dla ruchu tramwajowego będą dwie ważna arterie:
- aleje Jerozolimskie - na odcinku: pl. Zawiszy - rondo Waszyngtona (Stadion Narodowy)
- oraz ciąg ulic Chałubińskiego i al. Jana Pawła II na odcinku: Nowowiejska - al. Solidarności
W związku ze związkiem ZTM przygotował moc atrakcji:
=> autobusowe linie zastępcze
Z3 (CH Arkadia - Metro Pole Mokotowskie) - za tramwaje w al. JP II
Z7 (pl. Narutowicza - Wiatraczna) za tramwaje w Alejach
Z17, linia okólna na Bielanach
=> tramwajowe linie zastępcze (w sumie 5 linii)
71 (os. Górczewska - Metro Młociny)
73 (os. Górczewska - Metro Marymont) - jednokierunowa linia w przeciwnym kierunku tramwaje wracają jako linia 71 (to ciekawostka warszawska)
74 (P+R Al. Krakowska - Nowe Bemowo)
78 (Gocławek - Kawęczyńska-Bazylika)
79 (P+R Al. Krakowska - Służewiec)
Zawieszone zostają linie: 7,8,9,10,17,24,25,37,41
Reasumując, gdyby ktoś z Was chciałby sobie pojeździć tramwajami po Warszawie, to niech się liczy na poważne utrudnienia
W dniach 27 kwietnia - 5 maja wyłączone dla ruchu tramwajowego będą dwie ważna arterie:
- aleje Jerozolimskie - na odcinku: pl. Zawiszy - rondo Waszyngtona (Stadion Narodowy)
- oraz ciąg ulic Chałubińskiego i al. Jana Pawła II na odcinku: Nowowiejska - al. Solidarności
W związku ze związkiem ZTM przygotował moc atrakcji:
=> autobusowe linie zastępcze
Z3 (CH Arkadia - Metro Pole Mokotowskie) - za tramwaje w al. JP II
Z7 (pl. Narutowicza - Wiatraczna) za tramwaje w Alejach
Z17, linia okólna na Bielanach
=> tramwajowe linie zastępcze (w sumie 5 linii)
71 (os. Górczewska - Metro Młociny)
73 (os. Górczewska - Metro Marymont) - jednokierunowa linia w przeciwnym kierunku tramwaje wracają jako linia 71 (to ciekawostka warszawska)
74 (P+R Al. Krakowska - Nowe Bemowo)
78 (Gocławek - Kawęczyńska-Bazylika)
79 (P+R Al. Krakowska - Służewiec)
Zawieszone zostają linie: 7,8,9,10,17,24,25,37,41
Reasumując, gdyby ktoś z Was chciałby sobie pojeździć tramwajami po Warszawie, to niech się liczy na poważne utrudnienia
Nie wiem czy Zauważyliście, ale ten remont torów w alejach którego teraz mamy w Warszawie (on właśnie trwa) - spowodował, że w zasadzie mamy w Warszawie dwie, odcięte i niezależne od siebie sieci tramwajowe.
Część sieci tramwajowe, znajdująca się w południowej części Pragi jest całkowicie odcięta od miasta. Z jednej strony budowa stacji metra Dw. Wileński, a z drugiej wyłączone z ruchu aleje Jerozolimskie i most Poniatowskiego.
Zajezdnia Praga została odcięta od pozostałej części sieci i jako jedyna obsługuje teraz tylko dwie linie tramwajowe - o charakterze lokalnym (3 i 78)
Ogólnie ciężko się teraz porusza tramwajami po Warszawie - byłem dzisiaj na mieście. W zajezdni "Mokotów" dawno nie widziałem takiej ilości odstawionego taboru.
Krucho jest z tramwajami na ul. Wołoskiej
http://imageshack.us/f/9/wiata110.jpg/
Z trzech linii pozostała tylko jedna 79. Linia 33 to tak naprawdę kursy wyjazdowe z zajezdni. Linia 79 dociera tylko do Nowowiejskiej, potem tramwaje uciekają w lewo i kierują się na Okęcie
Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe
Część sieci tramwajowe, znajdująca się w południowej części Pragi jest całkowicie odcięta od miasta. Z jednej strony budowa stacji metra Dw. Wileński, a z drugiej wyłączone z ruchu aleje Jerozolimskie i most Poniatowskiego.
Zajezdnia Praga została odcięta od pozostałej części sieci i jako jedyna obsługuje teraz tylko dwie linie tramwajowe - o charakterze lokalnym (3 i 78)
Ogólnie ciężko się teraz porusza tramwajami po Warszawie - byłem dzisiaj na mieście. W zajezdni "Mokotów" dawno nie widziałem takiej ilości odstawionego taboru.
Krucho jest z tramwajami na ul. Wołoskiej
http://imageshack.us/f/9/wiata110.jpg/
Z trzech linii pozostała tylko jedna 79. Linia 33 to tak naprawdę kursy wyjazdowe z zajezdni. Linia 79 dociera tylko do Nowowiejskiej, potem tramwaje uciekają w lewo i kierują się na Okęcie
Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe
Się okazuje, że w alejach Jerozolimskich nie mogli puścić wahadła, bo ku mojemu lekkiemu zdziwieniu prócz skrzyżowania w okolicy Dw. Centralnego - ekipy remontowe, zdjęły torowisko również w kilku innych miejscach w alejach Jerozolimskich. Jest to o tyle dziwne, że to torowisko było już poddane remontowi i to kompleksowemu, ale widać, że chyba potrzebowało przebudowy
Nie, no bez przesadyzmu. Oczywiście możemy spokojnie napisać, że "dwójki" kursują puste - TAK, ale ... ... nie oznacza, to, że tramwaje jeżdżą całkowicie puste i nikogo w nich nie ma
Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam.
A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24037
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24036
Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.
Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się"
Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam.
A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24037
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24036
Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.
Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się"
Re: Remonty, remonty
Jak ktoś chce przyjechać do Poznania zwiedzać nową PST to musi przyjechać w tygodniu. W związku z rozbiórką Mostu Uniwersyteckiego trasa PST jest zamykana w dni robocze po 20 a w weekendy przez cały dzień. W tych godzinach linie 12 i 14 jeżdżą objazdem przez Roosevelta a niedzielne kursy linii 19 zostały zawieszone.
Re: Remonty, remonty
A propo, Roosevelta jest już przejezdna, czy nadal jest tam dziura w ziemi ?
Re: Remonty, remonty
Jest przejezdna bez przystanków od kilku tygodni
Re: Remonty, remonty
Sama ulica jakoś się zmieniła. Czy torowisko jest nadal wybrukowane jakąś kostką ? Jak to wygląda ?
Re: Remonty, remonty
Na torowisku jest trambus pas, docelowo będą tam jeździć autobusy. Zrobi się tam trochę tłoczno, no ale tak ZTM chciał
Re: Remonty, remonty
Myślę, że chyba aż tak źle nie będzie, bo generalnie samą ul. Roosevelta jeździ mało autobusów, więcej tramwajów, a pewnym odcinku to chyba tylko tramwaje, tudzież autobusy linii nocnych
Re: Remonty, remonty
Dawno nic tu nikt nie pisał, a remontów jest w całym kraju sporo.... ale jeden jest dosyć ciekawy. W Warszawie
Oto skrzyżowanie ulic Powstańców Śląskich i Radiowej na warszawskim Bemowie
http://hostmat.eu/images/85774175430424463905.jpg
... nowiutkie, oddane do użytku zupełnie niedawno. I znów trzeba było rozkopać. Okazało się, że konsorcjum, które projektowało a późnij budowało tutaj rozjazdy tramwajowe, popełniło poważny błąd i nie zachowano skrajni tramwajowej. Tramwaje bardzo często - na łukach - potrącały się wzajemnie lusterkami. Były zniszczenia
Toteż firmy, która to budowały ("Tor-Kar-Sson" & "ZUE") mają dwa tygodnie na naprawę błędu - i właśnie to czynią... na własny koszt
Oto skrzyżowanie ulic Powstańców Śląskich i Radiowej na warszawskim Bemowie
http://hostmat.eu/images/85774175430424463905.jpg
... nowiutkie, oddane do użytku zupełnie niedawno. I znów trzeba było rozkopać. Okazało się, że konsorcjum, które projektowało a późnij budowało tutaj rozjazdy tramwajowe, popełniło poważny błąd i nie zachowano skrajni tramwajowej. Tramwaje bardzo często - na łukach - potrącały się wzajemnie lusterkami. Były zniszczenia
Toteż firmy, która to budowały ("Tor-Kar-Sson" & "ZUE") mają dwa tygodnie na naprawę błędu - i właśnie to czynią... na własny koszt
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Remonty, remonty
Nie potraficie takich rzeczy wykorzystywać w tej Warszawie. Wystarczyło zamontować na wagonach jakieś szczotki, i wagony od razu czystsze by śmigały.J-31 pisze:Tramwaje bardzo często - na łukach - potrącały się wzajemnie lusterkami.