Remonty, remonty
Remont
Szanowni forumowicze oraz czytelnicy forum. Zainspirowany fotkami na Przegubowcu oraz wiadomościami lokalnymi, chciałbym Was zaprosić na małą, fotograficzną, wycieczkę na północ Warszawy, a konkretnie na ul. Zgrupowania AK "Kampinos" i mały fragment ul. Marymonckiej.
Otóż w tym rejonie Warszawy budowany jest wjazd na most Północny. Docelowo mają na niego wjechać również tramwaje - dzisiaj już wiemy, że ze sporym opóźnieniem.
Z tego powodu zmienił się nieco układ torów w rejonie zajezdni ¯oliborz. Zmieniła się również organizacja ruchu.
Dotychczas - przez ostatnie 2 lata - tramwaje nie mogły dojechać do wspomnianej zajezdni od strony ul. Marymonckiej. A jedyny dostępny dojazd, był od strony pętli przy Hucie Luchini (jak kto woli Metro Młociny). A do samej zajezdni docierały tramwaje linii 5. 17-stka kończyła na małej pętli przy AWF-ie (ul. Marymoncka)
Teraz, 5-tka z powodu braku dojazdu do zajezdni (o czym poniżej), dociera tylko do pętli Metro Młociny... za to 17 dojeżdża do zajezdni "¯oliborz".
I teraz kilka fotek, z mojej wizji lokalnej
Tak wygląda układ torów przy samej zajezdni, na ul. Zgrupowania AK "Kampinos". To jest wjazd od strony węzła drogowego i ul. Marymonckiej (a w przyszłości tędy będą docierać tramwaje z Tarchomina). Wcześniej były to dwa tory, połączone z wjazdem do zajezdni. Teraz są trzy tory.
http://img20.imageshack.us/img20/6183/zoliborz2.jpg
Osobny tor do wjazdu na zajezdnię. Środkowy tor do jazdy na wprost, czyli na pętle Metro Młociny
http://img43.imageshack.us/img43/3160/zoliborz1.jpg
Przy okazji, skoro już patrzymy w tę stronę, to warto dodać, że ciąg dalszy torowiska, w kierunku pętli Metro Młociny jest w remoncie
http://img844.imageshack.us/img844/9522/zoliborz6.jpg
A teraz odwróćmy się w stronę węzła drogowego
http://img339.imageshack.us/img339/3731/zoliborz5.jpg
Tak wygląda torowisko - zresztą bardzo ładne - pod wiaduktami. To jest torowisko na odcinku ul. Zgrupowania AK "Kampinos"
http://img11.imageshack.us/img11/7167/zoliborz3.jpg
Jak widać, jest ono wysypane tłuczniem, natomiast na samym dole jest ono zalane asfaltem. Sam wjazd na linię do Tarchomina będzie możliwy nie tylko od strony zajezdni "¯oliborz", ale również od strony ul. Marymonckiej (czyli de facto z centrum Warszawy)
http://img42.imageshack.us/img42/2594/zoliborz7.jpg
To ostatnie zdjęcie wykonałem z tramwaju jadącego w kierunku Centrum. Tramwaj skręcił już w prawo w ul. Marymoncką. A na zdjęciu widać zwrotnice, od strony Marymonckiej...
.... to teraz krótki odcinek torowy, który zrobił na mnie najlepsze wrażenie. To jest już wyjazd z tunelu na ul. Marymonckiej. Torowisko zalano betonem, ale wygląda to bardzo ładnie
http://img813.imageshack.us/img813/8148/zoliborz8.jpg
I jeszcze na koniec mały widoczek. Już za kilka lat będziemy mogli przyzwyczaić się do tego widoku. Jak wszystko dobrze pójdzie, to właśnie tędy będą śmigać Swingi na Tarchomin
http://img34.imageshack.us/img34/7008/zoliborz4.jpg
Otóż w tym rejonie Warszawy budowany jest wjazd na most Północny. Docelowo mają na niego wjechać również tramwaje - dzisiaj już wiemy, że ze sporym opóźnieniem.
Z tego powodu zmienił się nieco układ torów w rejonie zajezdni ¯oliborz. Zmieniła się również organizacja ruchu.
Dotychczas - przez ostatnie 2 lata - tramwaje nie mogły dojechać do wspomnianej zajezdni od strony ul. Marymonckiej. A jedyny dostępny dojazd, był od strony pętli przy Hucie Luchini (jak kto woli Metro Młociny). A do samej zajezdni docierały tramwaje linii 5. 17-stka kończyła na małej pętli przy AWF-ie (ul. Marymoncka)
Teraz, 5-tka z powodu braku dojazdu do zajezdni (o czym poniżej), dociera tylko do pętli Metro Młociny... za to 17 dojeżdża do zajezdni "¯oliborz".
I teraz kilka fotek, z mojej wizji lokalnej
Tak wygląda układ torów przy samej zajezdni, na ul. Zgrupowania AK "Kampinos". To jest wjazd od strony węzła drogowego i ul. Marymonckiej (a w przyszłości tędy będą docierać tramwaje z Tarchomina). Wcześniej były to dwa tory, połączone z wjazdem do zajezdni. Teraz są trzy tory.
http://img20.imageshack.us/img20/6183/zoliborz2.jpg
Osobny tor do wjazdu na zajezdnię. Środkowy tor do jazdy na wprost, czyli na pętle Metro Młociny
http://img43.imageshack.us/img43/3160/zoliborz1.jpg
Przy okazji, skoro już patrzymy w tę stronę, to warto dodać, że ciąg dalszy torowiska, w kierunku pętli Metro Młociny jest w remoncie
http://img844.imageshack.us/img844/9522/zoliborz6.jpg
A teraz odwróćmy się w stronę węzła drogowego
http://img339.imageshack.us/img339/3731/zoliborz5.jpg
Tak wygląda torowisko - zresztą bardzo ładne - pod wiaduktami. To jest torowisko na odcinku ul. Zgrupowania AK "Kampinos"
http://img11.imageshack.us/img11/7167/zoliborz3.jpg
Jak widać, jest ono wysypane tłuczniem, natomiast na samym dole jest ono zalane asfaltem. Sam wjazd na linię do Tarchomina będzie możliwy nie tylko od strony zajezdni "¯oliborz", ale również od strony ul. Marymonckiej (czyli de facto z centrum Warszawy)
http://img42.imageshack.us/img42/2594/zoliborz7.jpg
To ostatnie zdjęcie wykonałem z tramwaju jadącego w kierunku Centrum. Tramwaj skręcił już w prawo w ul. Marymoncką. A na zdjęciu widać zwrotnice, od strony Marymonckiej...
.... to teraz krótki odcinek torowy, który zrobił na mnie najlepsze wrażenie. To jest już wyjazd z tunelu na ul. Marymonckiej. Torowisko zalano betonem, ale wygląda to bardzo ładnie
http://img813.imageshack.us/img813/8148/zoliborz8.jpg
I jeszcze na koniec mały widoczek. Już za kilka lat będziemy mogli przyzwyczaić się do tego widoku. Jak wszystko dobrze pójdzie, to właśnie tędy będą śmigać Swingi na Tarchomin
http://img34.imageshack.us/img34/7008/zoliborz4.jpg
Tereny zmieniły się nie do poznania. Jezdziłem tą trasę przez 14 lat na badania i zajęcia logopedycznej. (Moja ulubiona warszawska linia - 17) Na ul. Zgrupowania AK "Kampinos" znajdowała się Centrum Słuchu i Mowy, teraz się znajduje w Kajetanach. W tym miejscu znajdowała się puszcza warszawska, dużo drzewa i zieleni. Teraz już dominuje beton.
Dlaczego tak strasznie długo przeprowadzili remont
Dlaczego tak strasznie długo przeprowadzili remont
Jak ktoś się teraz wybiera do Poznania, to czekają go spore utrudnienia. We wrześniu nakładają się naraz aż cztery remonty:
- remont torowiska w ulicy 23 Lutego - do 20 września
- zamknięcie pętli os. Lecha - do końca października
- pierwszy etap remontu Kaponiery - odcinek Rondo Kaponiera - Most Dworcowy - do końca kwietnia 2012
- remont Ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego - na razie z zachowaniem przejezdności relacji Reymonta - Grunwaldzka w stronę Junikowa - również do końca kwietnia 2012.
W związku z tym zmienione trasy mają prawie wszystkie linie tramwajowe kursujące w mieście. Wyglądać to będzie tak:
- Linia 1 jadąc od Junikowa dojeżdża do Ronda Starołęka, gdzie skręca w ulicę Zamenhofa i dojeżdża do węzła Kórnicka, gdzie zmienia numer na 17
- Linia 4 jadąc od Starołęki na węźle Kórnicka skręca w lewo i przez Most św. Rocha dojeżdża do Fredry, gdzie wraca na swoją trasę
- Linia 5 zostaje w ogóle zawieszona
- Linia 6 jadąc od Miłostowa dojeżdża do Mostu Dworcowego, gdzie skręca w ul. Głogowską i dalej Hetmańską i Reymonta dojeżdża do Ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego, skąd jedzie normalnie na Budziszyńską. Dodatkowo linia przejmuje weekendowe kursy na cmentarz junikowski od linii 15
- Linia 7 jadąc od Zawad dojeżdża do Ronda Jeziorańskiego, gdzie skręca w ul. Grunwaldzką i jedzie do pętli Budziszyńska
- Linia 8 jadąc od Górczyna skręca w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin, by wrócić na Kaponierę, skąd przez ulice Fredry, Gwarną i św. Marcin jedzie przez Most św. Rocha do węzła Kórnicka, na którym skręca w lewo na Śródkę i stamtąd jedzie już prosto na Miłostowo
- Linie 10, 11 i 12 jadąc od Mostu Teatralnego skręcają w ul. św. Marcin i Towarową, by na przystanku Dworzec PKS wrócić na swoją stałą trasę
- Linia 11 dodatkowo dojeżdżając do węzła Kórnicka jedzie prosto dojeżdżając do pętli Zawady
- Linia 13 jadąc od Starołęki dojeżdża przez ul. Fredry do Mostu Teatralnego, gdzie skręca najpierw w lewo w Roosevelta, potem w św. Marcin, Towarową i w prawo w Most Dworcowy, dalej przez Głogowską, Hetmańską i Reymonta jedzie na Junikowo
- Linia 14 jadąc od Górczyna skręca w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin by wrócić na swoją trasę na Kaponierze
- Linia 15 jadąc od os. Sobieskiego skręca na węźle Most Teatralny w ul. Dąbrowskiego i jedzie na Ogrody
- Linia 16 jadąc od os. Sobieskiego dojeżdża do węzła Kórnicka, gdzie ulicami Jana Pawła II, Krzywoustego, Królowej Jadwigi, Mostem Dworcowym i Głogowską jedzie na Górczyn zastępując linię 5 w relacji Górczyn - Centrum
- Linia 17 jadąc od Ogrodów na Fredry skręca w Gwarną i św. Marcin, by przez Most św. Rocha dojechać do węzła Kórnicka, gdzie zmienia numer na 1
- Linia 18 jadąc od Starołęki skręca z Głogowskiej w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin, by wrócić na swoja stałą trasę na Kaponierze.
- dla pasażerów z Górnego Tarasu Rataj mamy linie wahadłowe 25 relacji os. Czecha - Stomil ze zmianą toru na os. Czecha i linię 27 relacji Kórnicka - Orle Gniazdo
- dla pasażerów z trasy przez Plac Wielkopolski mamy linię wahadłową 28 Plac Wielkopolski - Rondo Śródka
- dla pasażerów z ul. Grunwaldzkiej mamy linię autobusową za tramwaj T1 relacji Rondo Kaponiera - Rondo Jeziorańskiego
Linie 27 i 28 to dwa tramwaje jeżdżące po dwóch torach tam i z powrotem, dlatego pasażerowie muszą wykazać się czujnością i obserwować, po którym torze jedzie właśnie tramwaj. Na Placu Wielkopolskim już była jedna stłuczka - kierowca przywalił w tramwaj jadący "pod prąd".
Bez zmiany trasy pojadą tylko linie 2, 3, 9 i 26. Warto podkreślić, że nie został wykonany obiecany skręt z ul. Towarowej w stronę centrum, przez co linie 8 i 13 mają absurdalny objazd klucząc po centrum i właściwie trzeba było zrezygnować z linii nr 5. Nie wyobrażam sobie, jak będą wyglądały trasy objazdowe podczas zamknięcia samego węzła Rondo Kaponiera, prawdopodobnie centrum zostanie podzielone na pół i z Mostu Teatralnego na Dworcowy trzeba będzie chodzić pieszo.
[ Dodano: 28 Sie 2011 22:06 ]
A, no i brak skrętu z Towarowej z stronę centrum spowodował jeszcze to, że z ul. św. Marcin do ścisłego centrum można dojechać tylko linią 2 albo jadąc objazdem/udając się pieszo na ul. Fredry.
- remont torowiska w ulicy 23 Lutego - do 20 września
- zamknięcie pętli os. Lecha - do końca października
- pierwszy etap remontu Kaponiery - odcinek Rondo Kaponiera - Most Dworcowy - do końca kwietnia 2012
- remont Ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego - na razie z zachowaniem przejezdności relacji Reymonta - Grunwaldzka w stronę Junikowa - również do końca kwietnia 2012.
W związku z tym zmienione trasy mają prawie wszystkie linie tramwajowe kursujące w mieście. Wyglądać to będzie tak:
- Linia 1 jadąc od Junikowa dojeżdża do Ronda Starołęka, gdzie skręca w ulicę Zamenhofa i dojeżdża do węzła Kórnicka, gdzie zmienia numer na 17
- Linia 4 jadąc od Starołęki na węźle Kórnicka skręca w lewo i przez Most św. Rocha dojeżdża do Fredry, gdzie wraca na swoją trasę
- Linia 5 zostaje w ogóle zawieszona
- Linia 6 jadąc od Miłostowa dojeżdża do Mostu Dworcowego, gdzie skręca w ul. Głogowską i dalej Hetmańską i Reymonta dojeżdża do Ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego, skąd jedzie normalnie na Budziszyńską. Dodatkowo linia przejmuje weekendowe kursy na cmentarz junikowski od linii 15
- Linia 7 jadąc od Zawad dojeżdża do Ronda Jeziorańskiego, gdzie skręca w ul. Grunwaldzką i jedzie do pętli Budziszyńska
- Linia 8 jadąc od Górczyna skręca w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin, by wrócić na Kaponierę, skąd przez ulice Fredry, Gwarną i św. Marcin jedzie przez Most św. Rocha do węzła Kórnicka, na którym skręca w lewo na Śródkę i stamtąd jedzie już prosto na Miłostowo
- Linie 10, 11 i 12 jadąc od Mostu Teatralnego skręcają w ul. św. Marcin i Towarową, by na przystanku Dworzec PKS wrócić na swoją stałą trasę
- Linia 11 dodatkowo dojeżdżając do węzła Kórnicka jedzie prosto dojeżdżając do pętli Zawady
- Linia 13 jadąc od Starołęki dojeżdża przez ul. Fredry do Mostu Teatralnego, gdzie skręca najpierw w lewo w Roosevelta, potem w św. Marcin, Towarową i w prawo w Most Dworcowy, dalej przez Głogowską, Hetmańską i Reymonta jedzie na Junikowo
- Linia 14 jadąc od Górczyna skręca w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin by wrócić na swoją trasę na Kaponierze
- Linia 15 jadąc od os. Sobieskiego skręca na węźle Most Teatralny w ul. Dąbrowskiego i jedzie na Ogrody
- Linia 16 jadąc od os. Sobieskiego dojeżdża do węzła Kórnicka, gdzie ulicami Jana Pawła II, Krzywoustego, Królowej Jadwigi, Mostem Dworcowym i Głogowską jedzie na Górczyn zastępując linię 5 w relacji Górczyn - Centrum
- Linia 17 jadąc od Ogrodów na Fredry skręca w Gwarną i św. Marcin, by przez Most św. Rocha dojechać do węzła Kórnicka, gdzie zmienia numer na 1
- Linia 18 jadąc od Starołęki skręca z Głogowskiej w Most Dworcowy, Towarową i św. Marcin, by wrócić na swoja stałą trasę na Kaponierze.
- dla pasażerów z Górnego Tarasu Rataj mamy linie wahadłowe 25 relacji os. Czecha - Stomil ze zmianą toru na os. Czecha i linię 27 relacji Kórnicka - Orle Gniazdo
- dla pasażerów z trasy przez Plac Wielkopolski mamy linię wahadłową 28 Plac Wielkopolski - Rondo Śródka
- dla pasażerów z ul. Grunwaldzkiej mamy linię autobusową za tramwaj T1 relacji Rondo Kaponiera - Rondo Jeziorańskiego
Linie 27 i 28 to dwa tramwaje jeżdżące po dwóch torach tam i z powrotem, dlatego pasażerowie muszą wykazać się czujnością i obserwować, po którym torze jedzie właśnie tramwaj. Na Placu Wielkopolskim już była jedna stłuczka - kierowca przywalił w tramwaj jadący "pod prąd".
Bez zmiany trasy pojadą tylko linie 2, 3, 9 i 26. Warto podkreślić, że nie został wykonany obiecany skręt z ul. Towarowej w stronę centrum, przez co linie 8 i 13 mają absurdalny objazd klucząc po centrum i właściwie trzeba było zrezygnować z linii nr 5. Nie wyobrażam sobie, jak będą wyglądały trasy objazdowe podczas zamknięcia samego węzła Rondo Kaponiera, prawdopodobnie centrum zostanie podzielone na pół i z Mostu Teatralnego na Dworcowy trzeba będzie chodzić pieszo.
[ Dodano: 28 Sie 2011 22:06 ]
A, no i brak skrętu z Towarowej z stronę centrum spowodował jeszcze to, że z ul. św. Marcin do ścisłego centrum można dojechać tylko linią 2 albo jadąc objazdem/udając się pieszo na ul. Fredry.
To prawda, bardzo ciekawe rozwiązanie, polecam zacząć od ronda Śródka i sławetną linię 28 - tą linię obsługują dwu kierunkowe 105-tki (Konstal 105Na).KKS pisze:Linie 27 i 28 to dwa tramwaje jeżdżące po dwóch torach tam i z powrotem, dlatego pasażerowie muszą wykazać się czujnością i obserwować, po którym torze jedzie właśnie tramwaj.
Natomiast linię 27 obsługują Duewagi GT8S, jednego widziałem, potem już nie było czasu by na tą linię wrócić. A szkoda
KKS - a jakie wagony obsługują linię 25 ?
To już funkcjonuje od czerwca - jeżdżą tylko wozy z elektronicznym otablicowaniem, które nie mają termometrów. Pierwszy raz zastosowano to podczas remontu ul. Warszawskiej, kiedy to połączono 6 i 8 w jedną linię i nie można było zastosować jednego numeru, bo te dwa tramwaje spotykały się na Moście Dworcowym. W te wakacje w ten sposób jeździły też połączone 4 i 11. Natomiast co do 1 i 17 to trochę dziwna decyzja, bo te dwie linie się nigdzie nie spotykają. W ZTM/MPK pewnie uznali, że nie chcą robić zamętu pasażerom, bo wyszłaby jedna wielka linia przez całe miasto, ale po pierwsze do 2005 to była jedna linia (przez os. Lecha), więc pewnie sporo pasażerów byłoby sobie w stanie to wyobrazić a po drugie robią jeszcze większy zamęt, bo spora część pasażerów nie wie, że może wsiąść na Śródce w 17 i dojechać do Ronda Rataje czy Ronda Starołęka.OPi pisze:Ciekawa ta numeracja 1 i 17. Mam rozumieć, że w połowie trasy motorniczy będzie zmieniał otablicowanie? Ciekawe, jak będą wyglądać termometry.
Jak nie było 28 to na 27 jeździły stopiątki a na 25 GT8S. Teraz nie wiem co jeździ na 25 ale zapewne GT8S uzupełniane ewentualnie przez GT8ZR. Krakusy nie mają otablicowań na zwykłe linie MPK, w związku z czym są to tramwaje, które w pierwszej kolejności idą na wahadła, jeździły już na 25, 27 i na 21, które było wahadłem na PST na czas prac na węźle Most Teatralny.J-31 pisze:jakie wagony obsługują linię 25 ?
[ Dodano: 04 Wrz 2011 23:32 ]
No i z dużego zamieszania zrobiło się jeszcze większe - MPK przygotowało wszystko jak należy, rozwiesiło rozkłady a tu dzień wcześniej okazało się, że Zarząd Dróg Miejskich nie zezwala na zamknięcie Kaponiery, bo nie wykonano ważnego elementu tymczasowej organizacji ruchu - łącznika Most Dworcowy - Powstańców Wlkp. dla samochodów. Tak więc tramwaje przez Roosevelta jeszcze jeżdżą, na Grunwaldzkiej już nie. Wg rozkładów na przystankach nie jeżdżą przez Roosevelta, nie ma też stosownej informacji na przystankach. Jechałem 13 to miała zaklejony objazd Towarową na dykcie, ale wozy z wyświetlaczami już Towarową pokazują. Kiepsko to wygląda, Roosevelta ma być zamknięte 7 albo 8 września.
[ Dodano: 24 Wrz 2011 22:36 ]
W Poznaniu bardzo ciekawie. Najciekawszą zmianą jest to, że w związku z chaosem komunikacyjnym w centrum miasta decyzją radnych i ZTM-u w dni robocze od 6 do 19 bilety 15-minutowe będą ważne 25 minut a 30-minutowe przez 45. Rozwiązanie kompromisowe (wcześniej były opcje zrobienia z tych biletów 30-minutowych i 60-minutowych przez cały tydzień, w drugą stronę - opcja wydłużenia czasu biletu tylko od 6 do 9 i od 14 do 17) udało się wyłonić w następujący sposób - żeby nie była konieczna czasochłonna uchwała Rady Miasta ustalono, że będzie to promocja ZTM-u.
Drugą ciekawą zmianą jest zmiana rozkładów jazdy. Od dzisiaj otwarta jest ul. 23 Lutego, w związku z czym tramwaje linii 4, 8 i 17 wróciły na trasy przez Plac Wielkopolski. Ale żeby nie było za łatwo to wiążą się z tym dodatkowe zmiany - jako że po zabraniu 8 i 17 na trasie przez Most św. Rocha zostały tylko dwie linie to przesunięto tam 3 i 11 (obie kursują co 20 minut, więc razem w takcie stworzą jedną linię). ZTM zaczyna się już trochę gubić w tych zmianach. Zabranie 11 nie spowoduje tragedii na ul. Królowej Jadwigi, bo dodano tam niedawno 16 jeżdżącą co 10 minut, zaszkodzić może pasażerom jadącym w kierunku Piątkowskiej, bo będą mieli dwie linie jadące do centrum praktycznie taką samą trasą. Wielkim plusem tej zmiany trasy będzie to, iż dojdzie kolejna linia w relacji Kaponiera - Centrum, ponieważ linia w obie strony pojedzie ul. Św. Marcin. Co do linii 3 sprawa jest bardziej kontrowersyjna. Do otwarcia trasy przez Most św. Rocha w 2007 roku linia 3 kursowała w takcie z linią 4 przez Plac Wielkopolski, natomiast linie 5 i 13 kursowały przez ul. Strzelecką. Po otwarciu tej trasy mieszkańcy os. Młodych korzystający z przystanku Serafitek zaczęli się burzyć, że nie mają połączenia z centrum, w związku z czym dostali linię 3, z której mało kto jednak korzystał. W czerwcu po zamknięciu os. Lecha linię 3 przeniesiono na trasę przez most Rocha, ale z Serafitek można było dojechać do centrum w jedną stronę linią 5 a w drugą 16. Teraz nie ma w ogóle takiego połączenia. W międzyczasie pasażerowie korzystający z trasy przez plac Wielkopolski mieli większy tłok. Pytanie brzmi - jaki jest sens takiego dawania i odbierania? W czerwcu przez most Rocha jeździło 2,5 linii i jakoś pasażerowie sobie radzili, teraz w związku ze zmianą trasy 11 byłoby tyle samo i trójkę można by zostawić na swoim miejscu. Jeszcze jedno - 11 w stronę centrum nie będzie miała przystanku na węźle Kórnicka, co ciekawe jak do piątku jeździła tamtędy 8 to taki przystanek miała.
Kolejna zmiana rozkładu za tydzień - ale to już dla autobusów, i to w Luboniu i na Świerczewie, więc mniej "bolesna". Napisałem o tym w temacie o ZTM. Pasażerowie tramwajów jednak nie mają się co cieszyć, jeszcze w październiku zamknięta będzie reszta ul. Grunwaldzkiej...
No ale od czerwca było 2,5 linii i jakoś pasażerowie sobie radzili - w tym przypadku mogłoby się obejść bez zabierania.
[ Dodano: 29 Paź 2011 21:48 ]
Do 5 listopada został odwleczony "wyrok" na Grunwaldzką by nie robić zamieszania na cmentarzu junikowskim przed Świętem Zmarłych. Zmiany tras tramwajów będą praktycznie bezbolesne dla pasażerów z innej części miasta - znika tylko 13 z Głogowskiej. I tak:
- Linia 1/17 już jako sama 17 bez zmiany numeru na Kórnickiej pojedzie do przystanku Głogowska/Hetmańska i dalej na Górczyn
- Linia 6 pojedzie obecną trasą również do przystanku Głogowska/Hetmańska po czym zmieni numer na 7 i pojedzie w kierunku Zawad
- Linia 13 dojedzie do Kaponiery ulicą Fredry po czym skręci w św. Marcin i pojedzie z powrotem na Starołękę
Dla pasażerów z ul. Grunwadzkiej uruchomione zostaną autobusy za tramwaj - kursujące co 5 minut T2 z Kaponiery na Junikowo uzupełniane obecnym za tramwajem T1 Rondo Kaponiera - Rondo Jeziorańskiego kursującym co 20 minut oraz T3 kursujące z os. Kopernika przez ul. Jawornicką (wyjeżdżające na Grunwaldzką mniej więcej na wysokości pętli Budziszyńska), Grunwaldzką i Grochowską do przystanku Głogowska/Hetmańska.
Jest też i "dobra" wiadomość - wystąpiły komplikacje przy budowie wiaduktu Chartowo i przejazd dla tramwajów przez os. Lecha będzie otwarty dopiero razem z Franowem, więc do wiosny przyszłego roku prawdopodobnie nie będzie już żadnej dużej zmiany w rozkładzie jazdy.
[ Dodano: 29 Paź 2011 21:48 ]
Do 5 listopada został odwleczony "wyrok" na Grunwaldzką by nie robić zamieszania na cmentarzu junikowskim przed Świętem Zmarłych. Zmiany tras tramwajów będą praktycznie bezbolesne dla pasażerów z innej części miasta - znika tylko 13 z Głogowskiej. I tak:
- Linia 1/17 już jako sama 17 bez zmiany numeru na Kórnickiej pojedzie do przystanku Głogowska/Hetmańska i dalej na Górczyn
- Linia 6 pojedzie obecną trasą również do przystanku Głogowska/Hetmańska po czym zmieni numer na 7 i pojedzie w kierunku Zawad
- Linia 13 dojedzie do Kaponiery ulicą Fredry po czym skręci w św. Marcin i pojedzie z powrotem na Starołękę
Dla pasażerów z ul. Grunwadzkiej uruchomione zostaną autobusy za tramwaj - kursujące co 5 minut T2 z Kaponiery na Junikowo uzupełniane obecnym za tramwajem T1 Rondo Kaponiera - Rondo Jeziorańskiego kursującym co 20 minut oraz T3 kursujące z os. Kopernika przez ul. Jawornicką (wyjeżdżające na Grunwaldzką mniej więcej na wysokości pętli Budziszyńska), Grunwaldzką i Grochowską do przystanku Głogowska/Hetmańska.
Jest też i "dobra" wiadomość - wystąpiły komplikacje przy budowie wiaduktu Chartowo i przejazd dla tramwajów przez os. Lecha będzie otwarty dopiero razem z Franowem, więc do wiosny przyszłego roku prawdopodobnie nie będzie już żadnej dużej zmiany w rozkładzie jazdy.
Parę słów na temat remontu torowiska w al. Zielenieckiej w Warszawie. Zaczęło się ono pod koniec sierpnia i choć tramwaje od wczoraj już jeżdżą, to remont jeszcze się nie zakończył.
Tak aktualnie wygląda torowisko w al. Zielenieckiej
http://img855.imageshack.us/img855/205/alziel2.jpg
W części przystankowej jest już asfalt, a tam dalej - docelowo - będzie trawa.
Jak widać na następnym zdjęciu, tramwaje kursują, a robotnicy prowadzą prace wykończeniowe - łażą po torowisku
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... rrabnm7800
Sporo zmieniło się na skrzyżowaniu al. Zieleniecka - ul. Grochowska
Przystanki przeniesiono za skrzyżowanie - dla każdego kierunku. Same przystanki również się zmieniły. Teraz cechują je podłużne, szklane wiaty i pionowe słupki oświetleniowe, które docelowo mają być - chyba - informacją pasażerską
http://img69.imageshack.us/img69/8087/alziel3.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/1796/grochowska2.jpg
Zmieniła się organizacja ruchu. Na skręcie z al. Zielenieckiej, w ul. Grochowską, pojawił się dodatkowy tor, dla tramwajów skręcających w prawo.
http://img194.imageshack.us/img194/1508/alziel4.jpg
Również fragment torowiska, na ul. Grochowskiej uległ pewnej metamorfozie. Przede wszystkim został on wyasfaltowany.
http://img833.imageshack.us/img833/4237/grochowska1.jpg
Patrząc jeszcze na powyższe zdjęcie - widać Swinga skręcającego w prawo, w stronę dw. Wschodniego - aktualnie, w związku z budową stacji metra "Dw. Wileński", tramwaje nie mogą już jechać prosto.
Odcinek Targowej - od ul. Ząbkowskiej, aż do ul. Listopada - to aktualnie jeden wielki plac budowy, którego tramwaje omijają teraz szerokim łukiem
Tak wygląda skrzyżowanie ulic Targowa/11 Listopada
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24781
A tak skrzyżowanie Targowej i al. Solidarności
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24759
I to na razie tyle - nt. wieści z rozkopanej Warszawy
Tak aktualnie wygląda torowisko w al. Zielenieckiej
http://img855.imageshack.us/img855/205/alziel2.jpg
W części przystankowej jest już asfalt, a tam dalej - docelowo - będzie trawa.
Jak widać na następnym zdjęciu, tramwaje kursują, a robotnicy prowadzą prace wykończeniowe - łażą po torowisku
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... rrabnm7800
Sporo zmieniło się na skrzyżowaniu al. Zieleniecka - ul. Grochowska
Przystanki przeniesiono za skrzyżowanie - dla każdego kierunku. Same przystanki również się zmieniły. Teraz cechują je podłużne, szklane wiaty i pionowe słupki oświetleniowe, które docelowo mają być - chyba - informacją pasażerską
http://img69.imageshack.us/img69/8087/alziel3.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/1796/grochowska2.jpg
Zmieniła się organizacja ruchu. Na skręcie z al. Zielenieckiej, w ul. Grochowską, pojawił się dodatkowy tor, dla tramwajów skręcających w prawo.
http://img194.imageshack.us/img194/1508/alziel4.jpg
Również fragment torowiska, na ul. Grochowskiej uległ pewnej metamorfozie. Przede wszystkim został on wyasfaltowany.
http://img833.imageshack.us/img833/4237/grochowska1.jpg
Patrząc jeszcze na powyższe zdjęcie - widać Swinga skręcającego w prawo, w stronę dw. Wschodniego - aktualnie, w związku z budową stacji metra "Dw. Wileński", tramwaje nie mogą już jechać prosto.
Odcinek Targowej - od ul. Ząbkowskiej, aż do ul. Listopada - to aktualnie jeden wielki plac budowy, którego tramwaje omijają teraz szerokim łukiem
Tak wygląda skrzyżowanie ulic Targowa/11 Listopada
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24781
A tak skrzyżowanie Targowej i al. Solidarności
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24759
I to na razie tyle - nt. wieści z rozkopanej Warszawy
A masz jakieś zdjęcia tego torowiska tymczasowego od Ratuszowej do Solidarności w normalnej eksloatacji?
BTW odnośnie skrętu z Targowej w 11 Listopada, to jak byłem w wakacje, to się zastanawiałem po co tam w asfalcie były szyny (dodam że wówczas były one odcięte od pozostałych torowisk). Myślałem, że to kolejna niezrealizowana inwestycja w tej okolicy, jak np. kawałek toru w okolicy skrzyzowania Szwedzkiej z Starzyńskiego i 11 Listopada.
BTW odnośnie skrętu z Targowej w 11 Listopada, to jak byłem w wakacje, to się zastanawiałem po co tam w asfalcie były szyny (dodam że wówczas były one odcięte od pozostałych torowisk). Myślałem, że to kolejna niezrealizowana inwestycja w tej okolicy, jak np. kawałek toru w okolicy skrzyzowania Szwedzkiej z Starzyńskiego i 11 Listopada.
Tak. Fociłem tam tramwajeOPi pisze: masz jakieś zdjęcia tego torowiska tymczasowego od Ratuszowej do Solidarności w normalnej eksloatacji?
To jest fragment torowiska tuż przy wyjeździe na al. Solidarności
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24568
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24566
A poniższych zdjęć nie publikowałem nigdzie. Na początek jedna fotka, pokazująca ten sam peron przystankowy, co powyżej (zdjęcie ze Swingiem). Zwróćcie uwagę na ten hydrant... to im trochę nie wyszło
http://img683.imageshack.us/img683/3521 ... onska4.jpg
No, a teraz przejdźmy dalej. To jest miejsce, gdzie torowisko "przechodzi" na drugą stronę ulicy i zostało ono skierowane do dawnej pętli "Ratuszowa-Zoo"
http://img403.imageshack.us/img403/4429 ... onska3.jpg
Sama pętla nadal funkcjonuje. Działa normalnie. I obecnie skierowano tam dwie linie 6 i 16
http://img851.imageshack.us/img851/2816 ... onska2.jpg
A tu już widać (choć fotka trochę rozmazana) Swinga linii 23 skręcającego w ul. Ratuszową.
http://img72.imageshack.us/img72/8769/jagiellonska1.jpg
Ano, w tym przypadku jest dokładnie odwrotnie. Po prostu ktoś pomyślał logicznie. ZDM remontował krótki odcinek ul. Targowej i przy okazji wmontowano szyny - ponieważ od dawna było już wiadomo, że tramwaje będą musiały jeździć objazdem.OPi pisze:BTW odnośnie skrętu z Targowej w 11 Listopada, to jak byłem w wakacje, to się zastanawiałem po co tam w asfalcie były szyny (dodam że wówczas były one odcięte od pozostałych torowisk). Myślałem, że to kolejna niezrealizowana inwestycja w tej okolicy, jak np. kawałek toru w okolicy skrzyzowania Szwedzkiej z Starzyńskiego i 11 Listopada.