Remonty, remonty
Nie, no bez przesadyzmu. Oczywiście możemy spokojnie napisać, że "dwójki" kursują puste - TAK, ale ... ... nie oznacza, to, że tramwaje jeżdżą całkowicie puste i nikogo w nich nie ma
Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam.
A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24037
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24036
Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.
Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się"
Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam.
A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24037
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24036
Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.
Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się"
Re: Remonty, remonty
Jak ktoś chce przyjechać do Poznania zwiedzać nową PST to musi przyjechać w tygodniu. W związku z rozbiórką Mostu Uniwersyteckiego trasa PST jest zamykana w dni robocze po 20 a w weekendy przez cały dzień. W tych godzinach linie 12 i 14 jeżdżą objazdem przez Roosevelta a niedzielne kursy linii 19 zostały zawieszone.
Re: Remonty, remonty
A propo, Roosevelta jest już przejezdna, czy nadal jest tam dziura w ziemi ?
Re: Remonty, remonty
Jest przejezdna bez przystanków od kilku tygodni
Re: Remonty, remonty
Sama ulica jakoś się zmieniła. Czy torowisko jest nadal wybrukowane jakąś kostką ? Jak to wygląda ?
Re: Remonty, remonty
Na torowisku jest trambus pas, docelowo będą tam jeździć autobusy. Zrobi się tam trochę tłoczno, no ale tak ZTM chciał
Re: Remonty, remonty
Myślę, że chyba aż tak źle nie będzie, bo generalnie samą ul. Roosevelta jeździ mało autobusów, więcej tramwajów, a pewnym odcinku to chyba tylko tramwaje, tudzież autobusy linii nocnych
Re: Remonty, remonty
Dawno nic tu nikt nie pisał, a remontów jest w całym kraju sporo.... ale jeden jest dosyć ciekawy. W Warszawie
Oto skrzyżowanie ulic Powstańców Śląskich i Radiowej na warszawskim Bemowie
http://hostmat.eu/images/85774175430424463905.jpg
... nowiutkie, oddane do użytku zupełnie niedawno. I znów trzeba było rozkopać. Okazało się, że konsorcjum, które projektowało a późnij budowało tutaj rozjazdy tramwajowe, popełniło poważny błąd i nie zachowano skrajni tramwajowej. Tramwaje bardzo często - na łukach - potrącały się wzajemnie lusterkami. Były zniszczenia
Toteż firmy, która to budowały ("Tor-Kar-Sson" & "ZUE") mają dwa tygodnie na naprawę błędu - i właśnie to czynią... na własny koszt
Oto skrzyżowanie ulic Powstańców Śląskich i Radiowej na warszawskim Bemowie
http://hostmat.eu/images/85774175430424463905.jpg
... nowiutkie, oddane do użytku zupełnie niedawno. I znów trzeba było rozkopać. Okazało się, że konsorcjum, które projektowało a późnij budowało tutaj rozjazdy tramwajowe, popełniło poważny błąd i nie zachowano skrajni tramwajowej. Tramwaje bardzo często - na łukach - potrącały się wzajemnie lusterkami. Były zniszczenia
Toteż firmy, która to budowały ("Tor-Kar-Sson" & "ZUE") mają dwa tygodnie na naprawę błędu - i właśnie to czynią... na własny koszt
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Remonty, remonty
Nie potraficie takich rzeczy wykorzystywać w tej Warszawie. Wystarczyło zamontować na wagonach jakieś szczotki, i wagony od razu czystsze by śmigały.J-31 pisze:Tramwaje bardzo często - na łukach - potrącały się wzajemnie lusterkami.
Re: Remonty, remonty
... ale za to ile tam lusterek leżało. Nic tylko, brać, nie wybierać
Re: Remonty, remonty
Zbite lustro — 7 lat nieszczęścia. Może nie wyjść z Gocławiem i Wilanowem.
Re: Remonty, remonty
...Nie kracz, bo jeszcze Wykraczesz i czym ja dojadę do Wilanowa ?
Re: Remonty, remonty
Rowerem po skarpie.
Re: Remonty, remonty
No i nareszcie, długo na to czekałem, ale doczekałem się
Panie i Panowie to ważna informacja w historii warszawskiej komunikacji tramwajowej.
Przy okazji remontu torowiska po raz pierwszy w nowożytnej historii Tramwajów Warszawskich będą wykorzystywane wagony dwukierunkowe Pesa 128N "Jazz-Duo". Jest ich już sporo, więc powinny dać radę
A co właściwie chodzi ? O remont i przebudowę torowiska tramwajowego na Ochocie, a konkretnie na ul. Grójeckiej - na odcinku od pl. Narutowicza do ul. Banacha
Warszawski ZTM od najbliższego poniedziałku uruchomi tymczasową linię nr. 79, na której będą mogły kursować jedynie wagony dwukierunkowe na odcinku od pętli "P&R Al. Krakowska" do przystanku "Hale Banacha"
Jest kilka ciekawostek dotyczących linii 79:
1. Po pierwsze wagony tej linii, będą całkowicie odcięte od pozostałej infrastruktury - a to oznacza, że będą nocować na trasie
2. Po drugie wagony będą przejeżdżać po zwrotnicach nakładkowych w rejonie Banacha, ale ... z tego co się bez sieci trakcyjnej. TW nie zdążą założyć sieci pomiędzy torami.
Oczywiście linię 79 będą wspomagać autobusy linii Z-9, to one dowiozą pasażerów do pl. Narutowicza
Linia 79 ma funkcjonować w dniach 9-22 sierpnia. Jestem ogromnie ciekawy jak to będzie działało. Cała operacja jest niemalże rewolucją w Warszawie, bo dotychczas przy takich remontach, wycofywano tramwaje i uruchamiano autobusowe linie zastępcze
Samych Jazz-ów Duo jest już sporo. Ponad 30 szt, część z nich jeszcze przechodzi odbiory. Natomiast wiadomo już, że w najbliższych miesiącach - a więc po wakacjach - będzie ich czekać naprawdę dużo pracy, bo remonty nadal będą trwać
==============================
I jeszcze jedna bardzo ważna informacja - związana z remontem torowiska na ul. Grójeckiej.
ZTM porozumiał się z Kolejami Mazowieckimi w sprawie pełnej integracji taryfowej. A to oznacza, że w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinku Warszawa Rakowiec - Warszawa Wschodnia będą honorowane wszystkie rodzaje biletów ZTM.
Co w przypadku biletów nie skasowanych lub nieaktywnej karty WKM ? Należy się zgłosić do kierownika pociągu zaraz po wejściu
Na tym odcinku prócz Kolei Mazowieckich kursują również pociągi dwóch linii SKM - S2 i S3, nimi również można dojechać do Centrum
Trzeba przyznać, że tym razem podoba mi się taka akcja. Jest remont więc będą utrudnia, ale są też i pociągi, którymi będzie można łatwo dotrzeć do Centrum
Panie i Panowie to ważna informacja w historii warszawskiej komunikacji tramwajowej.
Przy okazji remontu torowiska po raz pierwszy w nowożytnej historii Tramwajów Warszawskich będą wykorzystywane wagony dwukierunkowe Pesa 128N "Jazz-Duo". Jest ich już sporo, więc powinny dać radę
A co właściwie chodzi ? O remont i przebudowę torowiska tramwajowego na Ochocie, a konkretnie na ul. Grójeckiej - na odcinku od pl. Narutowicza do ul. Banacha
Warszawski ZTM od najbliższego poniedziałku uruchomi tymczasową linię nr. 79, na której będą mogły kursować jedynie wagony dwukierunkowe na odcinku od pętli "P&R Al. Krakowska" do przystanku "Hale Banacha"
Jest kilka ciekawostek dotyczących linii 79:
1. Po pierwsze wagony tej linii, będą całkowicie odcięte od pozostałej infrastruktury - a to oznacza, że będą nocować na trasie
2. Po drugie wagony będą przejeżdżać po zwrotnicach nakładkowych w rejonie Banacha, ale ... z tego co się bez sieci trakcyjnej. TW nie zdążą założyć sieci pomiędzy torami.
Oczywiście linię 79 będą wspomagać autobusy linii Z-9, to one dowiozą pasażerów do pl. Narutowicza
Linia 79 ma funkcjonować w dniach 9-22 sierpnia. Jestem ogromnie ciekawy jak to będzie działało. Cała operacja jest niemalże rewolucją w Warszawie, bo dotychczas przy takich remontach, wycofywano tramwaje i uruchamiano autobusowe linie zastępcze
Samych Jazz-ów Duo jest już sporo. Ponad 30 szt, część z nich jeszcze przechodzi odbiory. Natomiast wiadomo już, że w najbliższych miesiącach - a więc po wakacjach - będzie ich czekać naprawdę dużo pracy, bo remonty nadal będą trwać
==============================
I jeszcze jedna bardzo ważna informacja - związana z remontem torowiska na ul. Grójeckiej.
ZTM porozumiał się z Kolejami Mazowieckimi w sprawie pełnej integracji taryfowej. A to oznacza, że w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinku Warszawa Rakowiec - Warszawa Wschodnia będą honorowane wszystkie rodzaje biletów ZTM.
Co w przypadku biletów nie skasowanych lub nieaktywnej karty WKM ? Należy się zgłosić do kierownika pociągu zaraz po wejściu
Na tym odcinku prócz Kolei Mazowieckich kursują również pociągi dwóch linii SKM - S2 i S3, nimi również można dojechać do Centrum
Trzeba przyznać, że tym razem podoba mi się taka akcja. Jest remont więc będą utrudnia, ale są też i pociągi, którymi będzie można łatwo dotrzeć do Centrum
Re: Remonty, remonty
Remonty, remonty, remonty. W wakacje pisałem o linii 79... już o nie Zapomnijcie. Bo jej nie ma, ale teraz we wrześniu Tramwaje Warszawskie wzięły się za dosyć duży remont linii do Żerania Wschodniego, przy okazji zamknięto dla ruchu również torowisko na ul. 11 listopada.
Tak - teraz - wygląda torowisko na ul. Rembielińskiej
http://hostmat.eu/images/15402748134579249970.jpg
Oznacza to, że:
1. Zawieszono linie 3, 4, 23, 25
2. W zamian uruchomiono tymczasowe linie zarówno autobusowe Z-3, Z-4, Z-5, Z-23, ale również i dwie tramwajowe
Tutaj ciekawostką jest, że jedna z linii "za tramwajowych" ma charakter przyspieszony (Z-4) http://hostmat.eu/images/52553339960466244580.jpg
3. No i teraz najważniejsze - Jazz-y Duo mają znów zatrudnienie. Do 21-go września obsługują całkowicie linię nr. 1. Linia została skrócona do przystanku "Budowlana" i tamże położono zwrotnicę nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
W przeciwieństwie do remontu na ul. Grójeckiej, tym razem podwieszono sieć trakcyjną nad zwrotnicą nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jako, że w związku przebudową torowiska na ul. Rembielińskiej, niemożliwy jest przejazd przez torowisko, toteż na ul. Budowlaną skierowano linie autobusowe, normalnie kursujące ul. Bartniczą i w ten sposób chwilowo postał taki mały węzeł przesiadkowy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Ta sytuacja będzie trwać do 21-go września, potem tramwaje całkowicie znikną z tej części Warszawy, ponieważ TW będą również remontować torowisko na ul. Odrowąża. Inwestor zaklina się, że na Święto Zmarłych tramwaje normalnie dojadą do Żerania Wschodniego
PS. Dodam jeszcze, że na jedynce prócz Jazz-ów Duo, pojawiają się również Swingi-Duo
Tak - teraz - wygląda torowisko na ul. Rembielińskiej
http://hostmat.eu/images/15402748134579249970.jpg
Oznacza to, że:
1. Zawieszono linie 3, 4, 23, 25
2. W zamian uruchomiono tymczasowe linie zarówno autobusowe Z-3, Z-4, Z-5, Z-23, ale również i dwie tramwajowe
Tutaj ciekawostką jest, że jedna z linii "za tramwajowych" ma charakter przyspieszony (Z-4) http://hostmat.eu/images/52553339960466244580.jpg
3. No i teraz najważniejsze - Jazz-y Duo mają znów zatrudnienie. Do 21-go września obsługują całkowicie linię nr. 1. Linia została skrócona do przystanku "Budowlana" i tamże położono zwrotnicę nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
W przeciwieństwie do remontu na ul. Grójeckiej, tym razem podwieszono sieć trakcyjną nad zwrotnicą nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jako, że w związku przebudową torowiska na ul. Rembielińskiej, niemożliwy jest przejazd przez torowisko, toteż na ul. Budowlaną skierowano linie autobusowe, normalnie kursujące ul. Bartniczą i w ten sposób chwilowo postał taki mały węzeł przesiadkowy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Ta sytuacja będzie trwać do 21-go września, potem tramwaje całkowicie znikną z tej części Warszawy, ponieważ TW będą również remontować torowisko na ul. Odrowąża. Inwestor zaklina się, że na Święto Zmarłych tramwaje normalnie dojadą do Żerania Wschodniego
PS. Dodam jeszcze, że na jedynce prócz Jazz-ów Duo, pojawiają się również Swingi-Duo
Re: Remonty, remonty
Powyżej pisałem o remoncie linii tramwajowej na Żerań FSO... to dzisiaj kontynuuje temat, ale trochę w innym kontekście.
Na początek jednak krótko napiszę stan na dzisiaj. Remont przesunął się już dalej i objął ul. Odrowąża. Tramwaje linii 1 - nadal obsługują wyłącznie wagony PESA 128N "Jazz-Duo", czasami pojawiają się wagony 120Na "Swing-Duo"
W między czasie trasa linii Z4 zmieniła się i jej autobusy kursują już przez most Grota do pętli Metro Marymont... ale wróćmy do tramwajów
Otóż tramwaje linii 1 kończą teraz na przystanku "Namysłowska" https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Zwrotnica nakładkowa została zainstalowana kilkadziesiąt metrów za przystankiem - w kierunku ronda Żaba
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Remont, remontem, ale to co mnie trochę zdziwiło, to istny bałagan informacyjny na tablicach Jazz-ów Duo.
Na #3609 końcowy przystanek "Namysłowska", został wyróżniony i jest otoczony tłem, a dodatkowo - słusznie - dodano "trasa skrócona" - i to jest najlepsza informacja dla podróżnych
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Na kilku napotkanych wagonach przystanek "Namysłowska" jest już bez tła, a pod nazwą info "trasa zmieniona"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jednakże na kilku innych napotkanych wagonach jest tylko "Namysłowska"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Czyli totalny bałagan informacyjny. Szkoda, że Tramwaje Warszawskie za bardzo się nie przyłożyły do odpowiedniego oprogramowania wagonów, tak aby wszystko było jasne.
Generalnie ludzie wiedzą, że linia jest skrócona, ale byłem nawet świadkiem, jak na wspomnianym przystanku motorniczy musiał kogoś wypraszać z wagonu. Pewnie nie jedyny to raz się zdarza
Na szczęście remont powinien skończyć się pod koniec października, wtedy tramwaje powinny wrócić na Bródno
Na początek jednak krótko napiszę stan na dzisiaj. Remont przesunął się już dalej i objął ul. Odrowąża. Tramwaje linii 1 - nadal obsługują wyłącznie wagony PESA 128N "Jazz-Duo", czasami pojawiają się wagony 120Na "Swing-Duo"
W między czasie trasa linii Z4 zmieniła się i jej autobusy kursują już przez most Grota do pętli Metro Marymont... ale wróćmy do tramwajów
Otóż tramwaje linii 1 kończą teraz na przystanku "Namysłowska" https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Zwrotnica nakładkowa została zainstalowana kilkadziesiąt metrów za przystankiem - w kierunku ronda Żaba
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Remont, remontem, ale to co mnie trochę zdziwiło, to istny bałagan informacyjny na tablicach Jazz-ów Duo.
Na #3609 końcowy przystanek "Namysłowska", został wyróżniony i jest otoczony tłem, a dodatkowo - słusznie - dodano "trasa skrócona" - i to jest najlepsza informacja dla podróżnych
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Na kilku napotkanych wagonach przystanek "Namysłowska" jest już bez tła, a pod nazwą info "trasa zmieniona"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jednakże na kilku innych napotkanych wagonach jest tylko "Namysłowska"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Czyli totalny bałagan informacyjny. Szkoda, że Tramwaje Warszawskie za bardzo się nie przyłożyły do odpowiedniego oprogramowania wagonów, tak aby wszystko było jasne.
Generalnie ludzie wiedzą, że linia jest skrócona, ale byłem nawet świadkiem, jak na wspomnianym przystanku motorniczy musiał kogoś wypraszać z wagonu. Pewnie nie jedyny to raz się zdarza
Na szczęście remont powinien skończyć się pod koniec października, wtedy tramwaje powinny wrócić na Bródno
Re: Remonty, remonty
Normalnie wejzmę i chyba sobie łopatę pomaluję na złoty kolor.... bo odkopuję ten temat.
Gdyby kogoś to interesowało, to warszawiacy właśnie na rok pożegnali się z tramwajami... oczywiście na Służewcu Przemysłowym - teraz powinien nazywać się raczej "Mordor"
Tak wygląda torowisko na ul. Marynarskiej
http://hostmat.eu/images/61521890916995767601.jpg
Tramwaje docierają jedynie do przystanku Rzymowskiego...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
...a potem po zwrotnicy nakładkowej przejeżdżają pod kładkę dla pieszych i tam zmieniają czoło.
Linia 31 jest teraz obsługiwana w 100% przez niską podłogę i wyłącznie Jazz-ami Duo - które jak widać mają pełny dyszel roboty, czyli ich zakup okazał się być "strzałem w dziesiątkę"
Powodem tego zamieszania była zapowiadana od kilku lat gruntowna przebudowa ul. Marynarskiej i konieczność przesunięcia torowiska. W zamian za te utrudnienia ZTM zwiększył o dwa kursy linii SKM S3, natomiast KM podsyłają na Służew niektóre pociągi z Pilawy (są to składy, które wcześniej kończyły na Zachodniej). Jest także autobusowa linia Z1, która dowozi pracowników biurowców do stacji metra Wierzbno. ZTM nie zdecydował się na linię zastępczą, która mogłaby dowozić do Wilanowskiej - argumentowali to korkami, ale na Rzymowskiego też są korki
Gdyby kogoś to interesowało, to warszawiacy właśnie na rok pożegnali się z tramwajami... oczywiście na Służewcu Przemysłowym - teraz powinien nazywać się raczej "Mordor"
Tak wygląda torowisko na ul. Marynarskiej
http://hostmat.eu/images/61521890916995767601.jpg
Tramwaje docierają jedynie do przystanku Rzymowskiego...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
...a potem po zwrotnicy nakładkowej przejeżdżają pod kładkę dla pieszych i tam zmieniają czoło.
Linia 31 jest teraz obsługiwana w 100% przez niską podłogę i wyłącznie Jazz-ami Duo - które jak widać mają pełny dyszel roboty, czyli ich zakup okazał się być "strzałem w dziesiątkę"
Powodem tego zamieszania była zapowiadana od kilku lat gruntowna przebudowa ul. Marynarskiej i konieczność przesunięcia torowiska. W zamian za te utrudnienia ZTM zwiększył o dwa kursy linii SKM S3, natomiast KM podsyłają na Służew niektóre pociągi z Pilawy (są to składy, które wcześniej kończyły na Zachodniej). Jest także autobusowa linia Z1, która dowozi pracowników biurowców do stacji metra Wierzbno. ZTM nie zdecydował się na linię zastępczą, która mogłaby dowozić do Wilanowskiej - argumentowali to korkami, ale na Rzymowskiego też są korki