Remonty, remonty
Re: Remonty, remonty
Remonty, remonty, remonty. W wakacje pisałem o linii 79... już o nie Zapomnijcie. Bo jej nie ma, ale teraz we wrześniu Tramwaje Warszawskie wzięły się za dosyć duży remont linii do Żerania Wschodniego, przy okazji zamknięto dla ruchu również torowisko na ul. 11 listopada.
Tak - teraz - wygląda torowisko na ul. Rembielińskiej
http://hostmat.eu/images/15402748134579249970.jpg
Oznacza to, że:
1. Zawieszono linie 3, 4, 23, 25
2. W zamian uruchomiono tymczasowe linie zarówno autobusowe Z-3, Z-4, Z-5, Z-23, ale również i dwie tramwajowe
Tutaj ciekawostką jest, że jedna z linii "za tramwajowych" ma charakter przyspieszony (Z-4) http://hostmat.eu/images/52553339960466244580.jpg
3. No i teraz najważniejsze - Jazz-y Duo mają znów zatrudnienie. Do 21-go września obsługują całkowicie linię nr. 1. Linia została skrócona do przystanku "Budowlana" i tamże położono zwrotnicę nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
W przeciwieństwie do remontu na ul. Grójeckiej, tym razem podwieszono sieć trakcyjną nad zwrotnicą nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jako, że w związku przebudową torowiska na ul. Rembielińskiej, niemożliwy jest przejazd przez torowisko, toteż na ul. Budowlaną skierowano linie autobusowe, normalnie kursujące ul. Bartniczą i w ten sposób chwilowo postał taki mały węzeł przesiadkowy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Ta sytuacja będzie trwać do 21-go września, potem tramwaje całkowicie znikną z tej części Warszawy, ponieważ TW będą również remontować torowisko na ul. Odrowąża. Inwestor zaklina się, że na Święto Zmarłych tramwaje normalnie dojadą do Żerania Wschodniego
PS. Dodam jeszcze, że na jedynce prócz Jazz-ów Duo, pojawiają się również Swingi-Duo
Tak - teraz - wygląda torowisko na ul. Rembielińskiej
http://hostmat.eu/images/15402748134579249970.jpg
Oznacza to, że:
1. Zawieszono linie 3, 4, 23, 25
2. W zamian uruchomiono tymczasowe linie zarówno autobusowe Z-3, Z-4, Z-5, Z-23, ale również i dwie tramwajowe
Tutaj ciekawostką jest, że jedna z linii "za tramwajowych" ma charakter przyspieszony (Z-4) http://hostmat.eu/images/52553339960466244580.jpg
3. No i teraz najważniejsze - Jazz-y Duo mają znów zatrudnienie. Do 21-go września obsługują całkowicie linię nr. 1. Linia została skrócona do przystanku "Budowlana" i tamże położono zwrotnicę nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
W przeciwieństwie do remontu na ul. Grójeckiej, tym razem podwieszono sieć trakcyjną nad zwrotnicą nakładkową
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jako, że w związku przebudową torowiska na ul. Rembielińskiej, niemożliwy jest przejazd przez torowisko, toteż na ul. Budowlaną skierowano linie autobusowe, normalnie kursujące ul. Bartniczą i w ten sposób chwilowo postał taki mały węzeł przesiadkowy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Ta sytuacja będzie trwać do 21-go września, potem tramwaje całkowicie znikną z tej części Warszawy, ponieważ TW będą również remontować torowisko na ul. Odrowąża. Inwestor zaklina się, że na Święto Zmarłych tramwaje normalnie dojadą do Żerania Wschodniego
PS. Dodam jeszcze, że na jedynce prócz Jazz-ów Duo, pojawiają się również Swingi-Duo
Re: Remonty, remonty
Powyżej pisałem o remoncie linii tramwajowej na Żerań FSO... to dzisiaj kontynuuje temat, ale trochę w innym kontekście.
Na początek jednak krótko napiszę stan na dzisiaj. Remont przesunął się już dalej i objął ul. Odrowąża. Tramwaje linii 1 - nadal obsługują wyłącznie wagony PESA 128N "Jazz-Duo", czasami pojawiają się wagony 120Na "Swing-Duo"
W między czasie trasa linii Z4 zmieniła się i jej autobusy kursują już przez most Grota do pętli Metro Marymont... ale wróćmy do tramwajów
Otóż tramwaje linii 1 kończą teraz na przystanku "Namysłowska" https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Zwrotnica nakładkowa została zainstalowana kilkadziesiąt metrów za przystankiem - w kierunku ronda Żaba
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Remont, remontem, ale to co mnie trochę zdziwiło, to istny bałagan informacyjny na tablicach Jazz-ów Duo.
Na #3609 końcowy przystanek "Namysłowska", został wyróżniony i jest otoczony tłem, a dodatkowo - słusznie - dodano "trasa skrócona" - i to jest najlepsza informacja dla podróżnych
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Na kilku napotkanych wagonach przystanek "Namysłowska" jest już bez tła, a pod nazwą info "trasa zmieniona"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jednakże na kilku innych napotkanych wagonach jest tylko "Namysłowska"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Czyli totalny bałagan informacyjny. Szkoda, że Tramwaje Warszawskie za bardzo się nie przyłożyły do odpowiedniego oprogramowania wagonów, tak aby wszystko było jasne.
Generalnie ludzie wiedzą, że linia jest skrócona, ale byłem nawet świadkiem, jak na wspomnianym przystanku motorniczy musiał kogoś wypraszać z wagonu. Pewnie nie jedyny to raz się zdarza
Na szczęście remont powinien skończyć się pod koniec października, wtedy tramwaje powinny wrócić na Bródno
Na początek jednak krótko napiszę stan na dzisiaj. Remont przesunął się już dalej i objął ul. Odrowąża. Tramwaje linii 1 - nadal obsługują wyłącznie wagony PESA 128N "Jazz-Duo", czasami pojawiają się wagony 120Na "Swing-Duo"
W między czasie trasa linii Z4 zmieniła się i jej autobusy kursują już przez most Grota do pętli Metro Marymont... ale wróćmy do tramwajów
Otóż tramwaje linii 1 kończą teraz na przystanku "Namysłowska" https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Zwrotnica nakładkowa została zainstalowana kilkadziesiąt metrów za przystankiem - w kierunku ronda Żaba
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Remont, remontem, ale to co mnie trochę zdziwiło, to istny bałagan informacyjny na tablicach Jazz-ów Duo.
Na #3609 końcowy przystanek "Namysłowska", został wyróżniony i jest otoczony tłem, a dodatkowo - słusznie - dodano "trasa skrócona" - i to jest najlepsza informacja dla podróżnych
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Na kilku napotkanych wagonach przystanek "Namysłowska" jest już bez tła, a pod nazwą info "trasa zmieniona"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jednakże na kilku innych napotkanych wagonach jest tylko "Namysłowska"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Czyli totalny bałagan informacyjny. Szkoda, że Tramwaje Warszawskie za bardzo się nie przyłożyły do odpowiedniego oprogramowania wagonów, tak aby wszystko było jasne.
Generalnie ludzie wiedzą, że linia jest skrócona, ale byłem nawet świadkiem, jak na wspomnianym przystanku motorniczy musiał kogoś wypraszać z wagonu. Pewnie nie jedyny to raz się zdarza
Na szczęście remont powinien skończyć się pod koniec października, wtedy tramwaje powinny wrócić na Bródno
Re: Remonty, remonty
Normalnie wejzmę i chyba sobie łopatę pomaluję na złoty kolor.... bo odkopuję ten temat.
Gdyby kogoś to interesowało, to warszawiacy właśnie na rok pożegnali się z tramwajami... oczywiście na Służewcu Przemysłowym - teraz powinien nazywać się raczej "Mordor"
Tak wygląda torowisko na ul. Marynarskiej
http://hostmat.eu/images/61521890916995767601.jpg
Tramwaje docierają jedynie do przystanku Rzymowskiego...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
...a potem po zwrotnicy nakładkowej przejeżdżają pod kładkę dla pieszych i tam zmieniają czoło.
Linia 31 jest teraz obsługiwana w 100% przez niską podłogę i wyłącznie Jazz-ami Duo - które jak widać mają pełny dyszel roboty, czyli ich zakup okazał się być "strzałem w dziesiątkę"
Powodem tego zamieszania była zapowiadana od kilku lat gruntowna przebudowa ul. Marynarskiej i konieczność przesunięcia torowiska. W zamian za te utrudnienia ZTM zwiększył o dwa kursy linii SKM S3, natomiast KM podsyłają na Służew niektóre pociągi z Pilawy (są to składy, które wcześniej kończyły na Zachodniej). Jest także autobusowa linia Z1, która dowozi pracowników biurowców do stacji metra Wierzbno. ZTM nie zdecydował się na linię zastępczą, która mogłaby dowozić do Wilanowskiej - argumentowali to korkami, ale na Rzymowskiego też są korki
Gdyby kogoś to interesowało, to warszawiacy właśnie na rok pożegnali się z tramwajami... oczywiście na Służewcu Przemysłowym - teraz powinien nazywać się raczej "Mordor"
Tak wygląda torowisko na ul. Marynarskiej
http://hostmat.eu/images/61521890916995767601.jpg
Tramwaje docierają jedynie do przystanku Rzymowskiego...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
...a potem po zwrotnicy nakładkowej przejeżdżają pod kładkę dla pieszych i tam zmieniają czoło.
Linia 31 jest teraz obsługiwana w 100% przez niską podłogę i wyłącznie Jazz-ami Duo - które jak widać mają pełny dyszel roboty, czyli ich zakup okazał się być "strzałem w dziesiątkę"
Powodem tego zamieszania była zapowiadana od kilku lat gruntowna przebudowa ul. Marynarskiej i konieczność przesunięcia torowiska. W zamian za te utrudnienia ZTM zwiększył o dwa kursy linii SKM S3, natomiast KM podsyłają na Służew niektóre pociągi z Pilawy (są to składy, które wcześniej kończyły na Zachodniej). Jest także autobusowa linia Z1, która dowozi pracowników biurowców do stacji metra Wierzbno. ZTM nie zdecydował się na linię zastępczą, która mogłaby dowozić do Wilanowskiej - argumentowali to korkami, ale na Rzymowskiego też są korki