Remonty, remonty
To jest torowisko w technologii płyt węgierskich - żadna siła tego nie ruszyJ-31 pisze:Niestety, ale te płyty betonowe bardzo szybko zaczną się albo załamywać (lub zapadać), albo wykruszać pod ciężarem autobusów. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłaby betonowa podmurówka a na wierzch asfalt (oczywiście szyny tramwajowe zatopione w asfalcie)
Długo to nie pożyje

W Szczecinie jest kilka zatok z nawierzchnią betonową - mają kilkanaście lat, nigdy ich nie remontowano i też są popękane. Lecz jeździ się po nich lepiej niż po nowej nawierzchni z kostki.J-31 pisze:W Warszawie od wielu lat wylewa się zatoczki przystankowe betonem. Co prawda nie jest to regułą, ale w wielu miejscach beton pęka, kruszy się. I trzeba go wylewać ponownie
Wyremontowano jedynie skrzyżowanie. Ta ulica z płytami została wyremontowana w 97 r. Teraz zmieniono tam tylko oznakowanie.Cóż, ta ulica w Szczecinie - nieco wracając już do tematu - ładnie wygląda, bo jest świeżo po remoncie. A za kilka lat, zobaczymy kto miał rację. A zatem cierpliwości
Zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy na jesień - budowa skrzyżowania na zjeździe z Mostu Dworcowego, wjazdu na nowy dworzec. Przy całkowicie zamkniętej Kaponierze będzie to hardkorowe zadanie i to w pełni roku szkolnego/akademickiego.KKS pisze:Od września kolejne zmiany tras a jeśli ktoś myśli, że to koniec to się myli: po 1.11 zamknięta będzie Grunwaldzka na odcinku od Ronda Jeziorańskiego do Junikowa (budowa wiaduktu nad nieistniejącą III ramą)
---
"Remont" Grunwaldzkiej już ruszył i pojawił się problem - jak przewieźć kibiców na stadion? Na dzisiejszy mecz został wyprzedany komplet biletów (blisko 40000) i to z dużym wyprzedzeniem, więc obsługa tego wszystkiego zatramwajami byłaby dość ciężka. Dlatego ZTM postanowił ułatwić życie kibicom i z racji tego, że zamknięty odcinek zaczyna się kawałek za stadionem na mecz tramwaje pojadą - linia 30, od 12 do 14 co 7-8 minut, czyli w sumie około 15 składów tramwajowych. Zostaną one odstawione na odcinku od ul. Bułgarskiej do ul. Smoluchowskiego i wieczorem (albo jeszcze w trakcie meczu?) pojadą sobie ładnie na biegu wstecznym do Ronda Jeziorańskiego a dalej do zajezdni. Można? Można

[ Dodano: 18 Lis 2012 11:49 ]
Jednak jeszcze w trakcie - jak informuje strona naszemiasto.pl, po meczu tramwaje będą kursować z przystanku Drzewieckiego w stronę centrum jako linie 6 i 15.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.
Niestety u nas najprostsze rzeczy są ostatnio niemożliwe, jak np wybudowanie skrętu z Towarowej w prawo, przez co tramwaje muszą jeździć z Mostu Dworcowego na Teatralny objazdem prawie przez Ogrody.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.
Jeśli ktoś z Was chciałby odwiedzić Warszawę np. w długi weekend, to lepiej niech się dobrze zapozna z objazdami... dla tramwajów.
W dniach 27 kwietnia - 5 maja wyłączone dla ruchu tramwajowego będą dwie ważna arterie:
- aleje Jerozolimskie - na odcinku: pl. Zawiszy - rondo Waszyngtona (Stadion Narodowy)
- oraz ciąg ulic Chałubińskiego i al. Jana Pawła II na odcinku: Nowowiejska - al. Solidarności
W związku ze związkiem ZTM przygotował moc atrakcji:
=> autobusowe linie zastępcze
Z3 (CH Arkadia - Metro Pole Mokotowskie) - za tramwaje w al. JP II
Z7 (pl. Narutowicza - Wiatraczna) za tramwaje w Alejach
Z17, linia okólna na Bielanach
=> tramwajowe linie zastępcze (w sumie 5 linii)
71 (os. Górczewska - Metro Młociny)
73 (os. Górczewska - Metro Marymont) - jednokierunowa linia w przeciwnym kierunku tramwaje wracają jako linia 71 (to ciekawostka warszawska)
74 (P+R Al. Krakowska - Nowe Bemowo)
78 (Gocławek - Kawęczyńska-Bazylika)
79 (P+R Al. Krakowska - Służewiec)
Zawieszone zostają linie: 7,8,9,10,17,24,25,37,41
Reasumując, gdyby ktoś z Was chciałby sobie pojeździć tramwajami po Warszawie, to niech się liczy na poważne utrudnienia
W dniach 27 kwietnia - 5 maja wyłączone dla ruchu tramwajowego będą dwie ważna arterie:
- aleje Jerozolimskie - na odcinku: pl. Zawiszy - rondo Waszyngtona (Stadion Narodowy)
- oraz ciąg ulic Chałubińskiego i al. Jana Pawła II na odcinku: Nowowiejska - al. Solidarności
W związku ze związkiem ZTM przygotował moc atrakcji:
=> autobusowe linie zastępcze



=> tramwajowe linie zastępcze (w sumie 5 linii)





Zawieszone zostają linie: 7,8,9,10,17,24,25,37,41
Reasumując, gdyby ktoś z Was chciałby sobie pojeździć tramwajami po Warszawie, to niech się liczy na poważne utrudnienia


Nie wiem czy Zauważyliście, ale ten remont torów w alejach którego teraz mamy w Warszawie (on właśnie trwa) - spowodował, że w zasadzie mamy w Warszawie dwie, odcięte i niezależne od siebie sieci tramwajowe.
Część sieci tramwajowe, znajdująca się w południowej części Pragi jest całkowicie odcięta od miasta. Z jednej strony budowa stacji metra Dw. Wileński, a z drugiej wyłączone z ruchu aleje Jerozolimskie i most Poniatowskiego.
Zajezdnia Praga została odcięta od pozostałej części sieci i jako jedyna obsługuje teraz tylko dwie linie tramwajowe - o charakterze lokalnym (3 i 78)
Ogólnie ciężko się teraz porusza tramwajami po Warszawie - byłem dzisiaj na mieście. W zajezdni "Mokotów" dawno nie widziałem takiej ilości odstawionego taboru.
Krucho jest z tramwajami na ul. Wołoskiej
http://imageshack.us/f/9/wiata110.jpg/
Z trzech linii pozostała tylko jedna 79. Linia 33 to tak naprawdę kursy wyjazdowe z zajezdni. Linia 79 dociera tylko do Nowowiejskiej, potem tramwaje uciekają w lewo i kierują się na Okęcie
Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe
Część sieci tramwajowe, znajdująca się w południowej części Pragi jest całkowicie odcięta od miasta. Z jednej strony budowa stacji metra Dw. Wileński, a z drugiej wyłączone z ruchu aleje Jerozolimskie i most Poniatowskiego.
Zajezdnia Praga została odcięta od pozostałej części sieci i jako jedyna obsługuje teraz tylko dwie linie tramwajowe - o charakterze lokalnym (3 i 78)

Ogólnie ciężko się teraz porusza tramwajami po Warszawie - byłem dzisiaj na mieście. W zajezdni "Mokotów" dawno nie widziałem takiej ilości odstawionego taboru.
Krucho jest z tramwajami na ul. Wołoskiej

Z trzech linii pozostała tylko jedna 79. Linia 33 to tak naprawdę kursy wyjazdowe z zajezdni. Linia 79 dociera tylko do Nowowiejskiej, potem tramwaje uciekają w lewo i kierują się na Okęcie

Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe


Się okazuje, że w alejach Jerozolimskich nie mogli puścić wahadła, bo ku mojemu lekkiemu zdziwieniu prócz skrzyżowania w okolicy Dw. Centralnego - ekipy remontowe, zdjęły torowisko również w kilku innych miejscach w alejach Jerozolimskich. Jest to o tyle dziwne, że to torowisko było już poddane remontowi i to kompleksowemu, ale widać, że chyba potrzebowało przebudowy 


Nie, no bez przesadyzmu. Oczywiście możemy spokojnie napisać, że "dwójki" kursują puste - TAK, ale ...
... nie oznacza, to, że tramwaje jeżdżą całkowicie puste i nikogo w nich nie ma 
Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam.
A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24037
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24036
Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.
Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się"


Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam.

A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)


Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.
Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się"


Re: Remonty, remonty
Jak ktoś chce przyjechać do Poznania zwiedzać nową PST to musi przyjechać w tygodniu. W związku z rozbiórką Mostu Uniwersyteckiego trasa PST jest zamykana w dni robocze po 20 a w weekendy przez cały dzień. W tych godzinach linie 12 i 14 jeżdżą objazdem przez Roosevelta a niedzielne kursy linii 19 zostały zawieszone.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.
Re: Remonty, remonty
Jest przejezdna bez przystanków od kilku tygodni 

Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.