Remonty, remonty

Informacje o komunikacji miejskiej w Polsce
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-08, 08:06

J-31 pisze:Niestety, ale te płyty betonowe bardzo szybko zaczną się albo załamywać (lub zapadać), albo wykruszać pod ciężarem autobusów. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłaby betonowa podmurówka a na wierzch asfalt (oczywiście szyny tramwajowe zatopione w asfalcie) ;)

Długo to nie pożyje :]
To jest torowisko w technologii płyt węgierskich - żadna siła tego nie ruszy :)
J-31 pisze:W Warszawie od wielu lat wylewa się zatoczki przystankowe betonem. Co prawda nie jest to regułą, ale w wielu miejscach beton pęka, kruszy się. I trzeba go wylewać ponownie ;)
W Szczecinie jest kilka zatok z nawierzchnią betonową - mają kilkanaście lat, nigdy ich nie remontowano i też są popękane. Lecz jeździ się po nich lepiej niż po nowej nawierzchni z kostki.
Cóż, ta ulica w Szczecinie - nieco wracając już do tematu - ładnie wygląda, bo jest świeżo po remoncie. A za kilka lat, zobaczymy kto miał rację. A zatem cierpliwości ;)
Wyremontowano jedynie skrzyżowanie. Ta ulica z płytami została wyremontowana w 97 r. Teraz zmieniono tam tylko oznakowanie.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-11-18, 12:08

KKS pisze:Od września kolejne zmiany tras a jeśli ktoś myśli, że to koniec to się myli: po 1.11 zamknięta będzie Grunwaldzka na odcinku od Ronda Jeziorańskiego do Junikowa (budowa wiaduktu nad nieistniejącą III ramą)
Zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy na jesień - budowa skrzyżowania na zjeździe z Mostu Dworcowego, wjazdu na nowy dworzec. Przy całkowicie zamkniętej Kaponierze będzie to hardkorowe zadanie i to w pełni roku szkolnego/akademickiego.

---

"Remont" Grunwaldzkiej już ruszył i pojawił się problem - jak przewieźć kibiców na stadion? Na dzisiejszy mecz został wyprzedany komplet biletów (blisko 40000) i to z dużym wyprzedzeniem, więc obsługa tego wszystkiego zatramwajami byłaby dość ciężka. Dlatego ZTM postanowił ułatwić życie kibicom i z racji tego, że zamknięty odcinek zaczyna się kawałek za stadionem na mecz tramwaje pojadą - linia 30, od 12 do 14 co 7-8 minut, czyli w sumie około 15 składów tramwajowych. Zostaną one odstawione na odcinku od ul. Bułgarskiej do ul. Smoluchowskiego i wieczorem (albo jeszcze w trakcie meczu?) pojadą sobie ładnie na biegu wstecznym do Ronda Jeziorańskiego a dalej do zajezdni. Można? Można :)

[ Dodano: 18 Lis 2012 11:49 ]
Jednak jeszcze w trakcie - jak informuje strona naszemiasto.pl, po meczu tramwaje będą kursować z przystanku Drzewieckiego w stronę centrum jako linie 6 i 15.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28755
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-11-18, 17:56

Wielkie brawa dla MPK i poznańskiego ZTM-u. Jak widać to co w wielu polskich miastach jest niemożliwe, możliwe okazuje się w Poznaniu. I za to właśnie kocham Poznań :P
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-11-18, 18:46

Niestety u nas najprostsze rzeczy są ostatnio niemożliwe, jak np wybudowanie skrętu z Towarowej w prawo, przez co tramwaje muszą jeździć z Mostu Dworcowego na Teatralny objazdem prawie przez Ogrody.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-11-19, 16:48

Ale przecież go chyba robią.
ObrazekObrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-11-19, 19:32

Nie.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28755
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-04-26, 18:53

Jeśli ktoś z Was chciałby odwiedzić Warszawę np. w długi weekend, to lepiej niech się dobrze zapozna z objazdami... dla tramwajów.

W dniach 27 kwietnia - 5 maja wyłączone dla ruchu tramwajowego będą dwie ważna arterie:

- aleje Jerozolimskie - na odcinku: pl. Zawiszy - rondo Waszyngtona (Stadion Narodowy)

- oraz ciąg ulic Chałubińskiego i al. Jana Pawła II na odcinku: Nowowiejska - al. Solidarności

W związku ze związkiem ZTM przygotował moc atrakcji:

=> autobusowe linie zastępcze

:strzałka: Z3 (CH Arkadia - Metro Pole Mokotowskie) - za tramwaje w al. JP II
:strzałka: Z7 (pl. Narutowicza - Wiatraczna) za tramwaje w Alejach
:strzałka: Z17, linia okólna na Bielanach

=> tramwajowe linie zastępcze (w sumie 5 linii)

:strzałka: 71 (os. Górczewska - Metro Młociny)
:strzałka: 73 (os. Górczewska - Metro Marymont) - jednokierunowa linia w przeciwnym kierunku tramwaje wracają jako linia 71 (to ciekawostka warszawska)
:strzałka: 74 (P+R Al. Krakowska - Nowe Bemowo)
:strzałka: 78 (Gocławek - Kawęczyńska-Bazylika)
:strzałka: 79 (P+R Al. Krakowska - Służewiec)

Zawieszone zostają linie: 7,8,9,10,17,24,25,37,41

Reasumując, gdyby ktoś z Was chciałby sobie pojeździć tramwajami po Warszawie, to niech się liczy na poważne utrudnienia ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-04-27, 20:57

Jakiś remont krzyżownic przy Dworcu Centralnym?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-04-27, 21:46

Z grubsza tak
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28755
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-04-29, 18:22

Nie wiem czy Zauważyliście, ale ten remont torów w alejach którego teraz mamy w Warszawie (on właśnie trwa) - spowodował, że w zasadzie mamy w Warszawie dwie, odcięte i niezależne od siebie sieci tramwajowe.

Część sieci tramwajowe, znajdująca się w południowej części Pragi jest całkowicie odcięta od miasta. Z jednej strony budowa stacji metra Dw. Wileński, a z drugiej wyłączone z ruchu aleje Jerozolimskie i most Poniatowskiego.

Zajezdnia Praga została odcięta od pozostałej części sieci i jako jedyna obsługuje teraz tylko dwie linie tramwajowe - o charakterze lokalnym (3 i 78) :mruga:

Ogólnie ciężko się teraz porusza tramwajami po Warszawie - byłem dzisiaj na mieście. W zajezdni "Mokotów" dawno nie widziałem takiej ilości odstawionego taboru.

Krucho jest z tramwajami na ul. Wołoskiej

:strzałka: http://imageshack.us/f/9/wiata110.jpg/

Z trzech linii pozostała tylko jedna 79. Linia 33 to tak naprawdę kursy wyjazdowe z zajezdni. Linia 79 dociera tylko do Nowowiejskiej, potem tramwaje uciekają w lewo i kierują się na Okęcie ;)

Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-04-29, 20:06

J-31 pisze: Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe
Na następne zamknięcie już będą :D
Dziś w Warszawie i tak pustawo, to nie powinno być tragedii
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-05-02, 21:02

Zawsze mogli dwójkę zawiesić i puścić jakieś wahadło w Al Jerozolimskich wykorzystując 5 wozów+rezerwa :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28755
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-02, 21:52

Się okazuje, że w alejach Jerozolimskich nie mogli puścić wahadła, bo ku mojemu lekkiemu zdziwieniu prócz skrzyżowania w okolicy Dw. Centralnego - ekipy remontowe, zdjęły torowisko również w kilku innych miejscach w alejach Jerozolimskich. Jest to o tyle dziwne, że to torowisko było już poddane remontowi i to kompleksowemu, ale widać, że chyba potrzebowało przebudowy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-05-03, 00:15

OPi pisze:Zawsze mogli dwójkę zawiesić
No co ty, przecież Tarchomin tym jeździ. Nie czytasz strony ZTM? :D
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28755
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-03, 12:54

Most Północny i tramwaj na moście to o ile się nie mylę, jest inwestycją "unijną", stąd, tramwaj raczej nie może - przynajmniej na razie - stamtąd zniknąć zupełnie, aczkolwiek w weekendy i święta "dwójka" jest już zawieszana ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-05-03, 16:08

Ciekawe czy jakby robił jedno kółko dziennie byłoby dobrze
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28755
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-03, 16:40

Nie, no bez przesadyzmu. Oczywiście możemy spokojnie napisać, że "dwójki" kursują puste - TAK, ale ... :mruga: ... nie oznacza, to, że tramwaje jeżdżą całkowicie puste i nikogo w nich nie ma ;)

Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam. :mruga:

A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24037
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24036

Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.

Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się" ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: Remonty, remonty

Post autor: faja_k » 2014-02-11, 23:52

Jak ktoś chce przyjechać do Poznania zwiedzać nową PST to musi przyjechać w tygodniu. W związku z rozbiórką Mostu Uniwersyteckiego trasa PST jest zamykana w dni robocze po 20 a w weekendy przez cały dzień. W tych godzinach linie 12 i 14 jeżdżą objazdem przez Roosevelta a niedzielne kursy linii 19 zostały zawieszone.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28755
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remonty, remonty

Post autor: J-31 » 2014-02-12, 22:20

A propo, Roosevelta jest już przejezdna, czy nadal jest tam dziura w ziemi ? ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: Remonty, remonty

Post autor: faja_k » 2014-02-12, 23:41

Jest przejezdna bez przystanków od kilku tygodni :)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

ODPOWIEDZ