Strona 7 z 9

: 2012-08-08, 08:06
autor: shakkie
J-31 pisze:Niestety, ale te płyty betonowe bardzo szybko zaczną się albo załamywać (lub zapadać), albo wykruszać pod ciężarem autobusów. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłaby betonowa podmurówka a na wierzch asfalt (oczywiście szyny tramwajowe zatopione w asfalcie) ;)

Długo to nie pożyje :]
To jest torowisko w technologii płyt węgierskich - żadna siła tego nie ruszy :)
J-31 pisze:W Warszawie od wielu lat wylewa się zatoczki przystankowe betonem. Co prawda nie jest to regułą, ale w wielu miejscach beton pęka, kruszy się. I trzeba go wylewać ponownie ;)
W Szczecinie jest kilka zatok z nawierzchnią betonową - mają kilkanaście lat, nigdy ich nie remontowano i też są popękane. Lecz jeździ się po nich lepiej niż po nowej nawierzchni z kostki.
Cóż, ta ulica w Szczecinie - nieco wracając już do tematu - ładnie wygląda, bo jest świeżo po remoncie. A za kilka lat, zobaczymy kto miał rację. A zatem cierpliwości ;)
Wyremontowano jedynie skrzyżowanie. Ta ulica z płytami została wyremontowana w 97 r. Teraz zmieniono tam tylko oznakowanie.

: 2012-11-18, 12:08
autor: faja_k
KKS pisze:Od września kolejne zmiany tras a jeśli ktoś myśli, że to koniec to się myli: po 1.11 zamknięta będzie Grunwaldzka na odcinku od Ronda Jeziorańskiego do Junikowa (budowa wiaduktu nad nieistniejącą III ramą)
Zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy na jesień - budowa skrzyżowania na zjeździe z Mostu Dworcowego, wjazdu na nowy dworzec. Przy całkowicie zamkniętej Kaponierze będzie to hardkorowe zadanie i to w pełni roku szkolnego/akademickiego.

---

"Remont" Grunwaldzkiej już ruszył i pojawił się problem - jak przewieźć kibiców na stadion? Na dzisiejszy mecz został wyprzedany komplet biletów (blisko 40000) i to z dużym wyprzedzeniem, więc obsługa tego wszystkiego zatramwajami byłaby dość ciężka. Dlatego ZTM postanowił ułatwić życie kibicom i z racji tego, że zamknięty odcinek zaczyna się kawałek za stadionem na mecz tramwaje pojadą - linia 30, od 12 do 14 co 7-8 minut, czyli w sumie około 15 składów tramwajowych. Zostaną one odstawione na odcinku od ul. Bułgarskiej do ul. Smoluchowskiego i wieczorem (albo jeszcze w trakcie meczu?) pojadą sobie ładnie na biegu wstecznym do Ronda Jeziorańskiego a dalej do zajezdni. Można? Można :)

[ Dodano: 18 Lis 2012 11:49 ]
Jednak jeszcze w trakcie - jak informuje strona naszemiasto.pl, po meczu tramwaje będą kursować z przystanku Drzewieckiego w stronę centrum jako linie 6 i 15.

: 2012-11-18, 17:56
autor: J-31
Wielkie brawa dla MPK i poznańskiego ZTM-u. Jak widać to co w wielu polskich miastach jest niemożliwe, możliwe okazuje się w Poznaniu. I za to właśnie kocham Poznań :P

: 2012-11-18, 18:46
autor: faja_k
Niestety u nas najprostsze rzeczy są ostatnio niemożliwe, jak np wybudowanie skrętu z Towarowej w prawo, przez co tramwaje muszą jeździć z Mostu Dworcowego na Teatralny objazdem prawie przez Ogrody.

: 2012-11-19, 16:48
autor: pmaster
Ale przecież go chyba robią.

: 2012-11-19, 19:32
autor: faja_k
Nie.

: 2013-04-26, 18:53
autor: J-31
Jeśli ktoś z Was chciałby odwiedzić Warszawę np. w długi weekend, to lepiej niech się dobrze zapozna z objazdami... dla tramwajów.

W dniach 27 kwietnia - 5 maja wyłączone dla ruchu tramwajowego będą dwie ważna arterie:

- aleje Jerozolimskie - na odcinku: pl. Zawiszy - rondo Waszyngtona (Stadion Narodowy)

- oraz ciąg ulic Chałubińskiego i al. Jana Pawła II na odcinku: Nowowiejska - al. Solidarności

W związku ze związkiem ZTM przygotował moc atrakcji:

=> autobusowe linie zastępcze

:strzałka: Z3 (CH Arkadia - Metro Pole Mokotowskie) - za tramwaje w al. JP II
:strzałka: Z7 (pl. Narutowicza - Wiatraczna) za tramwaje w Alejach
:strzałka: Z17, linia okólna na Bielanach

=> tramwajowe linie zastępcze (w sumie 5 linii)

:strzałka: 71 (os. Górczewska - Metro Młociny)
:strzałka: 73 (os. Górczewska - Metro Marymont) - jednokierunowa linia w przeciwnym kierunku tramwaje wracają jako linia 71 (to ciekawostka warszawska)
:strzałka: 74 (P+R Al. Krakowska - Nowe Bemowo)
:strzałka: 78 (Gocławek - Kawęczyńska-Bazylika)
:strzałka: 79 (P+R Al. Krakowska - Służewiec)

Zawieszone zostają linie: 7,8,9,10,17,24,25,37,41

Reasumując, gdyby ktoś z Was chciałby sobie pojeździć tramwajami po Warszawie, to niech się liczy na poważne utrudnienia ;)

: 2013-04-27, 20:57
autor: OPi
Jakiś remont krzyżownic przy Dworcu Centralnym?

: 2013-04-27, 21:46
autor: pmaster
Z grubsza tak

: 2013-04-29, 18:22
autor: J-31
Nie wiem czy Zauważyliście, ale ten remont torów w alejach którego teraz mamy w Warszawie (on właśnie trwa) - spowodował, że w zasadzie mamy w Warszawie dwie, odcięte i niezależne od siebie sieci tramwajowe.

Część sieci tramwajowe, znajdująca się w południowej części Pragi jest całkowicie odcięta od miasta. Z jednej strony budowa stacji metra Dw. Wileński, a z drugiej wyłączone z ruchu aleje Jerozolimskie i most Poniatowskiego.

Zajezdnia Praga została odcięta od pozostałej części sieci i jako jedyna obsługuje teraz tylko dwie linie tramwajowe - o charakterze lokalnym (3 i 78) :mruga:

Ogólnie ciężko się teraz porusza tramwajami po Warszawie - byłem dzisiaj na mieście. W zajezdni "Mokotów" dawno nie widziałem takiej ilości odstawionego taboru.

Krucho jest z tramwajami na ul. Wołoskiej

:strzałka: http://imageshack.us/f/9/wiata110.jpg/

Z trzech linii pozostała tylko jedna 79. Linia 33 to tak naprawdę kursy wyjazdowe z zajezdni. Linia 79 dociera tylko do Nowowiejskiej, potem tramwaje uciekają w lewo i kierują się na Okęcie ;)

Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe ;)

: 2013-04-29, 20:06
autor: pmaster
J-31 pisze: Oj przydały by się w takiej sytuacji tramwaje dwukierunkowe i zwrotnice nakładkowe
Na następne zamknięcie już będą :D
Dziś w Warszawie i tak pustawo, to nie powinno być tragedii

: 2013-05-02, 21:02
autor: OPi
Zawsze mogli dwójkę zawiesić i puścić jakieś wahadło w Al Jerozolimskich wykorzystując 5 wozów+rezerwa :)

: 2013-05-02, 21:52
autor: J-31
Się okazuje, że w alejach Jerozolimskich nie mogli puścić wahadła, bo ku mojemu lekkiemu zdziwieniu prócz skrzyżowania w okolicy Dw. Centralnego - ekipy remontowe, zdjęły torowisko również w kilku innych miejscach w alejach Jerozolimskich. Jest to o tyle dziwne, że to torowisko było już poddane remontowi i to kompleksowemu, ale widać, że chyba potrzebowało przebudowy ;)

: 2013-05-03, 00:15
autor: pmaster
OPi pisze:Zawsze mogli dwójkę zawiesić
No co ty, przecież Tarchomin tym jeździ. Nie czytasz strony ZTM? :D

: 2013-05-03, 12:54
autor: J-31
Most Północny i tramwaj na moście to o ile się nie mylę, jest inwestycją "unijną", stąd, tramwaj raczej nie może - przynajmniej na razie - stamtąd zniknąć zupełnie, aczkolwiek w weekendy i święta "dwójka" jest już zawieszana ;)

: 2013-05-03, 16:08
autor: pmaster
Ciekawe czy jakby robił jedno kółko dziennie byłoby dobrze

: 2013-05-03, 16:40
autor: J-31
Nie, no bez przesadyzmu. Oczywiście możemy spokojnie napisać, że "dwójki" kursują puste - TAK, ale ... :mruga: ... nie oznacza, to, że tramwaje jeżdżą całkowicie puste i nikogo w nich nie ma ;)

Trochę ludzi z nich korzysta. Ile razy korzystałem z tych tramwajów, to z jednej strony bez najmniejszego problemu znalazłem miejsce siedzące, ale nie byłem w tramwaju sam. :mruga:

A tak swoją drogą, wracając do wspomnianych remontów, trochę szkoda, że warszawski ZTM nie wpadł na pomysł stworzenia linii wahadłowej - takiej jak choćby kilka lat temu była w Poznaniu linia 28 (Rondo Śródka - pl. Wielkopolski)

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24037
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24036

Gdzie po dwóch torach kursowały dwa dwukierunkowe składy 105-tek. Ten na zdjęciu był pierwszy, a na torze obok, drugi skład. One się mijały w połowie drogi.

Coś takiego można było spokojnie zrobić w Warszawie ze Swingami Duo, styknęły by dwa wagony, które można było spokojnie zabrać z "dwójki". Mogłyby one kursować al. JPII od al. Solidarności do Dw. Centralnego - no, ale w Warszawie "nie da się" ;)

Re: Remonty, remonty

: 2014-02-11, 23:52
autor: faja_k
Jak ktoś chce przyjechać do Poznania zwiedzać nową PST to musi przyjechać w tygodniu. W związku z rozbiórką Mostu Uniwersyteckiego trasa PST jest zamykana w dni robocze po 20 a w weekendy przez cały dzień. W tych godzinach linie 12 i 14 jeżdżą objazdem przez Roosevelta a niedzielne kursy linii 19 zostały zawieszone.

Re: Remonty, remonty

: 2014-02-12, 22:20
autor: J-31
A propo, Roosevelta jest już przejezdna, czy nadal jest tam dziura w ziemi ? ;)

Re: Remonty, remonty

: 2014-02-12, 23:41
autor: faja_k
Jest przejezdna bez przystanków od kilku tygodni :)