[Wałbrzych] Komunikacja miejska

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-08-29, 12:23

adambol1 pisze:Tylko co z biletami...
Wprowadzić taryfę czasową. Tylko kto by się za coś takiego w Wałbrzychu wziął?
ObrazekObrazek

adambol1

Post autor: adambol1 » 2008-08-29, 13:38

...albo bilety przesiadkowe. W Opolu jakoś to rozwiązali. Przy odrobinie dobrej woli w Wałbrzychu też to mogą zrobić.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2008-08-29, 21:54

ZDiK pisze: 29.08.2008
W związku z przeprowadzonymi rozmowami pomiędzy gminą Wałbrzych a Gminą Szczawno Zdrój w sprawie funkcjonowania linii komunikacyjnej nr 7 informujemy, że w miesiącu wrześniu linia nr 7 będzie kursować bez zmian.
Czyli jednak "7" na razie zostaje, ale z tego co widać przez wrzesień.
adambol1 pisze: W końcu "7" nigdy nie miało jakiegoś specjalnego zapełnienia, no może czasami.
Miała prawie zawsze 100%, tyle że większość to osoby po 70. roku życia, które jeżdżą za darmo...
adambol1 pisze: "Inne z wyjść to skrócenie trasy przejazdu do odcinka spod szpitala przy ul. Sokołowskiego do uzdrowiska." I to chyba najlepsze wyjście.
Na tej trasie to akurat mało kto jeździ, głównie chodzi o trasę przez Piaskową Górę, przy szkołach, a tam inne linie z Pl. Grunwaldzkiego nie jeżdżą, poza tym, wyobrażasz sobie prace kierowcy robiącego 30 kursów dziennie?
adambol1 pisze:Przy odrobinie dobrej woli w Wałbrzychu też to mogą zrobić.
Tego u nas nie uświadczysz

adambol1

Post autor: adambol1 » 2008-08-30, 00:54

irisbus pisze:Na tej trasie to akurat mało kto jeździ, głównie chodzi o trasę przez Piaskową Górę, przy szkołach, a tam inne linie z Pl. Grunwaldzkiego nie jeżdżą, poza tym, wyobrażasz sobie prace kierowcy robiącego 30 kursów dziennie?
To w takim razie gdzie oni jadą? Do Pl. Grunwaldzkiego? :nuts: To już nie lepiej puścić kilka kursów "5". Byłoby zdecydowanie szybciej.
irisbus pisze: Miała prawie zawsze 100%, tyle że większość to osoby po 70. roku życia, które jeżdżą za darmo...
To dla ZDiKu tak samo jakby nikt nią nie jeździł.
irisbus pisze:Tego u nas nie uświadczysz
A szkoda.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2008-08-30, 21:19

adambol1 pisze:To już nie lepiej puścić kilka kursów "5"
"5" nie jeździ na Piaskową Górę, czytaj ze zrozumieniem. Po 2. "5" już jeździ wystarczająco dużo, ale one jeżdżą zupełnie inną trasą niż "7".

adambol1

Post autor: adambol1 » 2008-08-30, 23:04

irisbus pisze:"5" nie jeździ na Piaskową Górę, czytaj ze zrozumieniem. Po 2. "5" już jeździ wystarczająco dużo, ale one jeżdżą zupełnie inną trasą niż "7".
Nie zrozumiałeś mnie. Wiem jak jeździ "5". Chodziło mi o to, że jeżeli ludzie jadą wyłącznie do Pl. Grunwaldzkiego to wystarczy przedłużyć kilka kursów "5". A jeżeli na Piaskową Górę to albo jakoś pokombinować "18" albo niech zostanie jak jest.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2008-08-31, 12:35

Prawdą jest, że należało by zrobić tu gruntowny remont, jeśli chodzi o linie, ale to trzeba robić z głową, a tego to tu raczej spodziewać się nie można...

adambol1

Post autor: adambol1 » 2008-08-31, 19:24

A podobno tacy specjaliści są w ZDiKu. Generalnie nie jest aż tak źle, częstotliwości na liniach uzupełniających nie są zabójcze ale na najważniejszych liniach jest OK, oczywiście A i C to ogólnopolska porażka. Pytanie tylko czy ta "7" przetrwa... Bo wątpię w to, jeżeli ZDiK znowu zacznie szukać oszczędności to jako pierwsza w odstrzał pójdzie "7" i to już na zawsze...

misdroj

Linie w Wałbrzychu - Ogólna dyskusja

Post autor: misdroj » 2008-09-01, 23:29

adambol1 pisze:oczywiście A i C to ogólnopolska porażka
O czym Ty mówisz? Jaka porażka? Mieszkałeś w Wałbrzychu może?

Posty wydzielone z tematu "Likwidacja kolejnej linii w Wałbrzychu"//mod. Irisbus

marekJG

Post autor: marekJG » 2008-09-02, 09:53

Widać, że chyba nie był. Linie pospieszne akurat cieszą się bardzo dobrą frekwencją w Wałbrzychu, nawet w niedziele zaobserwowałem wypełnione przeguby. Mam pytanie do do wałbrzyskich MKM czy są w tym mieście jakieś dzielnice, gdzie busiarstwo się jeszcze nie dostało. Przypuszczam, że na Lubiechów jeździ tylko MPKowska "13", a co z Poniatowem, Kozicami, Starym Glinikiem?

misdroj

Post autor: misdroj » 2008-09-02, 13:39

marekJG pisze:czy są w tym mieście jakieś dzielnice, gdzie busiarstwo się jeszcze nie dostało. Przypuszczam, że na Lubiechów jeździ tylko MPKowska "13", a co z Poniatowem, Kozicami, Starym Glinikiem?
Na Glinik Stary dojeżdża prywatna "10", tak samo jak na Konradów. Na Poniatowie również można spotkać prywatną "11", lecz bardzo rzadko. Na Lubiechów oczywiście prywatna komunikacja nie dociera, gdyż zapewne nie byłoby to opłacalne. Co do innych dzielnic: Glinik Nowy, Gaj - brak busiarstwa, Beethovena - brak busiarstwa, Sobięcin (zarówno dolny jak i górny) - prywatna "2" oraz "18", Szczawienko - brak busiarstwa. I oczywiście Rusinowa - wszechobecne busiarstwo na linii "5" - najgorzej jeżdżące chłopy.

adambol1

Post autor: adambol1 » 2008-09-02, 14:03

misdroj pisze:O czym Ty mówisz? Jaka porażka? Mieszkałeś w Wałbrzychu może?
Mieszkałem. Chodziło o częstotliwość oraz o godziny kursowania. 10 min to trochę za mało, nie wiem dlaczego akurat ZDiK znalazł sobie oszczędność na A i C tworząc D po 17 i kursować co 15 min.

misdroj

Post autor: misdroj » 2008-09-02, 14:46

adambol1 pisze:10 min to trochę za mało, nie wiem dlaczego akurat ZDiK znalazł sobie oszczędność na A i C tworząc D po 17 i kursować co 15 min
Powiem Ci, że teraz ta różnica między jednym kursem A a drugim, bądź między jednym kursem C i drugim nie jest tak odczuwalna. Autobus co 5 minut na Piaskową Górę jest wystarczający, natomiast na Podzamcze nie byłoby sensu aby C i A jeździło co 5 min. Jeżeli chodzi o linię D wprowadzoną po 17 zamiast A i C - uważam iż nie jest to zły pomysł. Ludzi chętnych do przejazdu nie jest aż tak wiele, a te 15 min przerwy są wystarczające, zdarzają się także przerwy mniejsze niż 15. W każdym razie linia D nie jeździ przepełniona.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4171
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2008-09-06, 23:35

misdroj pisze:W każdym razie linia D nie jeździ przepełniona.
Dziwne, bo będąc dzisiaj w Wałbrzychu zauważyłem coś zupełnie odwrotnego :D

Byłem też sprawdzić linię nr 8 - przy Zamku Książ są dwa rozkłady jazdy - jeden ZDiKowski, drugi prywaciarza.
Miejskie brygady kończą przed wjazdem na teren zamku, zaś kurs pod zamek zawsze podjeżdża tylko prywaciarz. Nie rozumiem tego rozgraniczania.
Pamiętam jak dziś - jeszcze dobrych 8-9 lat temu autobusy MPK spokojnie dawały sobie radę z zawróceniem w tym miejscu.

Co do prywaciarzy w Wałbrzychu - porażka. Samochody dostawcze to cofanie się w rozwoju miasta i "piękna" jego wizytówka. Zalecałbym prywaciarzom podejść po rozum do głowy i zakupić tabor typu Jelcz Libero, a nie obsługiwać ich bóg wie, jak bardzo przebudowanym gruchotem, pierwotnie nadającym się tylko do przewozu towarów.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-09-06, 23:54

Kędzior pisze:Zalecałbym prywaciarzom podejść po rozum do głowy i zakupić tabor typu Jelcz Libero, a nie obsługiwać ich bóg wie, jak bardzo przebudowanym gruchotem, pierwotnie nadającym się tylko do przewozu towarów.
A co im się stanie, jeśli nadal będą wozić ludzi przerabianymi w garażu dostawczakami?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-09-08, 09:45

plocmaster pisze:A co im się stanie, jeśli nadal będą wozić ludzi przerabianymi w garażu dostawczakami?
No właśnie. Im to zwisa. Baa. Nie opłaca im się kupować nowych autobusów, czy nowych mikrobusów - bo nie ma żadnej polityki miejskiej w tym zakresie.

A takiego dostawczaka można kupić za grosze i a potem go zajeżdzić - nikogo to nie obchodzi poza mkm-ami :]
Obrazek

marekJG

Post autor: marekJG » 2008-09-08, 11:14

J-31 pisze:No właśnie. Im to zwisa. Baa. Nie opłaca im się kupować nowych autobusów, czy nowych mikrobusów - bo nie ma żadnej polityki miejskiej w tym zakresie.
Im wszystko zwisa. Sytuacja w Wałbrzychu to wstyd dla Polski. Nawet w graniczącym z Ukrainą Przemyślu (nie mam zamiaru urazić nikogo z tego bardzo pięknego miasta) istnieje cywilizowana forma KM, tymczasem na zachodzie Polski wprowadzamy marszrutki sukcesywnie zwijając sieć MPK.
Prywaciarze dorobią się chajsu, a kiedy potoki pasażerskie prawie całkowice znikną sprzątną swoje burdele na kółkach. I wtedy ci, którzy tak busom sprzyjają zaczną drzeć mordy że mieszkańcy muszą mieć KM, co robi MPK itd. Tylko, że odbudowa systemu trasnportu publicznego będzie znacznie droższa. Jedyne co pozostaje mieskańcom Wałbrzycha to zmienić waszego prezydenta z który słynie z idiotycznych pomysłów nie tylko w dziedzinie KM. To on i jego kolesie prowdzą reguralną wojnę z MPK.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-09-08, 16:33

marekJG pisze:chajsu
Jak już chcesz używać tego słowa, to pisze się je przez h, nie ch
marekJG pisze:na zachodzie Polski wprowadzamy marszrutki sukcesywnie zwijając sieć MPK.
Nie zapominajmy, że Wałbrzych był (i chyba nawet jest) w zdecydowanie innej sytuacji niż reszta miast polskich.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2008-09-08, 17:02

Kędzior pisze:Miejskie brygady kończą przed wjazdem na teren zamku, zaś kurs pod zamek zawsze podjeżdża tylko prywaciarz.
Nie do końca, pod Zamek MPK podjeżdża kursami porannymi i wieczornymi, reszta kursów kończy na tzw. pętli zastępczej przy ul. Jeździeckiej.
Kędzior pisze:zakupić tabor typu Jelcz Libero,
Dla nich za dużo to pali i nie będą w stanie tego utrzymać tak jak by chcieli...

J-31 pisze:czy nowych mikrobusów
Otuż jedna z firm (nie wiem jak dawniej, obecnie PRZEWOZY PASA¯ERSKIE MARIUSZ TATUŚKO SP. J.) ostatnim czasem na Linii A i 2 wprowadziła Sprintery busy z prawdziwego zdarzenia, tylko dla tego żeby dostać odebraną wcześniej koncesje...


Ale temat busów skończmy bo to zły dział, wróćmy do linii w Wałbrzychu.

marekJG

Post autor: marekJG » 2008-09-12, 10:07

plocmaster pisze:Nie zapominajmy, że Wałbrzych był (i chyba nawet jest) w zdecydowanie innej sytuacji niż reszta miast polskich
Jaką to specyficzną sytuację masz na myśli. Chyba tylko korupcję w niewyobrażalnych rozmiarach. Takas sytuacja mogła rozwinąć się w całej Polsce, gdyby prezydenci i radni byli tacy sami jak w Wałbrzychu.

ODPOWIEDZ