[Szczecin] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-04-08, 22:17

Dlaczego zamknąć oczy. Bardzo ładne wozidło :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-04-09, 08:05

Przypomina składaka tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-06-01, 09:51

Panie, rewolucja!
Ruch poprowadzony zostanie jednym torem, zastosowane zostaną specjalne, nakładkowe rozjazdy. Przebudowa skrzyżowania na Pogodnie będzie pierwszą od lat inwestycją związaną z wymianą torów, która nie oznacza zawieszenia ruchu tramwajowego.
Chodzi o skrzyżowanie ulic Mickiewicza, Wernyhory, Reduty Ordona i Żołnierskiej. W czwartek podpisana została umowa z firmą, która przebuduje to miejsce. Przetarg wygrała firma ZUE z Krakowa. Zaoferowała wykonanie inwestycji za 9,75 mln zł. Zadanie musi zrealizować w ciągu pięciu miesięcy. W przetargu startowała też Eurovia (10,5 mln zł), Strabag (11,7 mln) i Tor-Kar-Sson (12 mln zł).
[...]
Na wspomnianym skrzyżowaniu roboty torowe są najbardziej kosztowną częścią przebudowy. Zasięg inwestycji sięga bowiem także skrzyżowania z ul. Janickiego, co oznacza, że przebudowany zostanie około 250 metrowy odcinek ulicy i torów wzdłuż Mickiewicza. Na skrzyżowaniu z ul. Wernyhory, Reduty Ordona i Żołnierską powstanie rondo o średnicy 22 metrów. Całość zaprojektowała pracownia projektowa inż. Macieja Sochanowskiego. Projekt powstał niemal od podstaw po tym, gdy okazało się, że starszy projekt, innej firmy, budzi zbyt wiele wątpliwości. Chodziło m.in. o wycinkę drzew i rozwiązania utrudniające ruch pieszych.
Modernizacja czyli tak naprawdę zbudowanie na nowo torów tramwajowych od lat oznacza w Szczecinie zawieszenie kursowania tramwajów.
- Tu jednak mamy do czynienia z dość krótkim odcinkiem dlatego jest możliwe zastosowanie rozwiązania zaproponowanego przez ZUE - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.
ZUE zdecydowało, że tory przebuduje etapami. Na przebudowywanym odcinku ruch będzie odbywał się po jednym torze: najpierw obecnym, a później już przebudowanym. Żeby było to możliwe ZUE przywiezie do Szczecina tzw. rozjazdy nakładkowe. To rozjazdy, który ustawia się na istniejących, biegnących obok siebie torach i nawierzchni między nimi. W ten sposób tramwaje mogą przejechać z toru na tor. Takie rozwiązanie pozwalające na etapowe przebudowy torowisk bez zamykania na nich ruchu jest już stosowane w Polskich miastach. Ruch na jednotorowym odcinku będzie sterowany sygnalizacją.
- To dobra wiadomość dla pasażerów szczecińskich tramwajów - cieszy się Wawrzyniak. - Nie będziemy musieli zmieniać tras ważnych linii.
Chodzi o tramwaje 4, 5 i 7. Gdyby torowisko zostało całkowicie wyłączone z ruchu, oznaczałoby to konieczność wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej na niemal całym odcinku ul. Mickiewicza (od al. Bohaterów Warszawy) aż do Krzekowa. Koszty komunikacji zastępczej ponosi w takich przypadkach firma, która prowadzi przebudowę. ZUE przywożąc do Szczecina swoje rozjazdy nakładkowe zaoszczędzi.
Krystian Wawrzyniak zastrzega, że tego typu rozwiązanie możliwe jest do zastosowania w Szczecinie tylko w przypadku krótkich odcinków. Możliwości byłyby większe gdyby w Szczecinie były także tramwaje dwukierunkowe. Wówczas rozjazdy nakładkowe umożliwiają zmianę kierunku jazdy w niemal dowolnym miejscu.
[..]
http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1, ... z49BgRTS54

I coś, co mnie osobiście bardzo cieszy:

Gdyby to częściej jeździło, to byłoby naprawdę dobrze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-06-01, 21:38

Rzeczywiście rozjazdy nakładkowe zazwyczaj stosuje się w przypadku uruchomienia tymczasowej linii tramwajowej wykorzystującej wagony dwukierunkowe, ale to nie musi być regułą ;)

Ja raczej spotkałem się w Polsce z tym, że na czas remontu przebudowuje się torowisko w taki sposób, że po prostu montuje się normalne zwrotnice. Zwrotnice nakładkowe potrzebują stabilnego gruntu, albo się go betonuje, albo kładzie betonowe płyty.

W przypadku rozwiązania w Szczecinie, mam takie wrażenie, że ZUE prawdpodobnie zakłada, iż w miarę postępów w robotach, przesuwaliby te zwrotnice w kolejne miejsce - a tym samym odcinek wahadłowy przesuwałby się - to byłoby logiczne ;)

Co by nie gadać, jedno jest pewne - Tramwaje Szczecińskie nie wykorzystają "skrzyneczki" znanej z GOP-u. To jest naprawdę kosmos - nie znany w innych częściach kraju, ale w GOPie działa wyśmienicie :-P

Co by nie mówić - ufff nie zawiesili ruchu - to dobrze, bo w połowie czerwca zamierzam śmigać tramwajami po Szczecinie, ten remont nie powinien mi jakoś utrudnić życia. 4, 5 i 7 to są linie, które zamierzam wykorzystać. ;)

A propo - kiedy ten remont się zacznie ?

PS. Shakkie, jeśli jeszcze gdzieś planowane są remonty torowisk w czerwcu - to proszę o info, każda informacja dla mnie jest istotna, łącznie z powyższą ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-06-02, 11:44

J-31 pisze:W przypadku rozwiązania w Szczecinie, mam takie wrażenie, że ZUE prawdpodobnie zakłada, iż w miarę postępów w robotach, przesuwaliby te zwrotnice w kolejne miejsce - a tym samym odcinek wahadłowy przesuwałby się - to byłoby logiczne ;)
Bez przesady, przebudowie ulegnie tylko króciutki odcinek.
A propo - kiedy ten remont się zacznie ?
Skoro założony termin realizacji całej tej przebudowy wynosi 5 miesięcy od podpisania umowy (20 maja), to zapewne zaczną już niedługo. Nie ma jednak czym tu się przejmować, chyba że zamierzałeś dotrzeć na pętle Krzekowo.
PS. Shakkie, jeśli jeszcze gdzieś planowane są remonty torowisk w czerwcu - to proszę o info, każda informacja dla mnie jest istotna, łącznie z powyższą ;)
Jedyna inwestycja, która miała być zrealizowana w tym miesiącu (ale przetarg się przedłuża, więc nie ma czym się stresować), to remont dwóch skrzyżowań tramwajowo-kolejowych na ulicy Stalmacha:
https://goo.gl/maps/metYpVx9QDs
https://goo.gl/maps/LrkZ7hdjhy42
Stanowią one punkt obowiązkowy wycieczki zbiorkomowej do Szczecina!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-06-02, 21:25

Shakkie pisze:Jedyna inwestycja, która miała być zrealizowana w tym miesiącu (ale przetarg się przedłuża, więc nie ma czym się stresować), to remont dwóch skrzyżowań tramwajowo-kolejowych na ulicy Stalmacha:
https://goo.gl/maps/metYpVx9QDs
https://goo.gl/maps/LrkZ7hdjhy42
Stanowią one punkt obowiązkowy wycieczki zbiorkomowej do Szczecina!
Dzięki wielkie, dopiszę je sobie do listy interesujących miejsc :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-06-15, 16:46

Dzieje się! Niestety nie dzieje się dobrze:
Z powodu prawdopodobnego uszkodzenia konstrukcji mostu Cłowego wprowadzono objazdy dla linii autobusowych 56, 72, 73, 93, 96 i C. Objazd przebiega mostem Pionierów. Obecnie most Cłowy czynny jest jedynie w kierunku centrum, natomiast nieprzejezdna jest przeciwna nitka w stronę prawobrzeża.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1464628 ... tu-Clowego
Poważne zużycie tego mostu nie było żadnym sekretem (intensywna eksploatacja od kwietnia 1960 r). Wprawdzie przeprowadzono wiele remontów, lecz tym razem wszystkie 3 przęsła uznano za nienaprawialne i podjęto decyzję o zastąpieniu ich nowymi. Inwestycja ma zostać przeprowadzona w trybie przyspieszonym.
A tymczasem:
Dziś o godzinie 23:15 nastąpi całkowite zamknięcie mostu Cłowego.
Tramwaje linii 7 kursować będą na wydłużonej tasie Krzekowo - Turkusowa. W godzinach szczytu kursy będą wykonywane co 12 minut, w pozostałym okresie częstotliwość nie ulegnie zmianie.
Autobusy linii 72, 73, 93, C i 522 w obu kierunkach kursować będą objazdem ulicami Gryfińską, Hangarową i przez most Pionierów Miasta Szczecina.
Obsługę ulicy Przestrzennej do 17 czerwca zapewniać będą autobusy linii 56 i 96. Autobusy linii 56 kursować będą na trasie Dąbie Osiedle - Goleniowska - Gierczak - Przestrzenna - Eskadrowa - rondo Ułanów Podolskich - SPA Dąbie. Autobusy linii 96 kursować będą na trasie Osiedle Kasztanowe - Kniewska - Goleniowska - Gierczak - Przestrzenna - Eskadrowa - rondo Ułanów Podolskich - SPA Dąbie.
Od 18 czerwca nastąpi zawieszenie linii 56, 65 i 96. W ich miejsce uruchomione zostaną linie 856 i 896. Autobusy linii 896 kursować będą na trasie Osiedle Bukowe - Przelotowa - Jasna - rondo Ułanów Podolskich - Eskadrowa - Przestrzenna - Goleniowska - Kniewska - Osiedle Kasztanowe, natomiast autobusy linii 856 na trasie Osiedle Bukowe - Przelotowa - Jasna - rondo Ułanów Podolskich - Eskadrowa - Przestrzenna - Goleniowska - Dąbie Osiedle.
Nieczynny będzie przystanek "Księżnej Anny". Przystanek "Emilii Gierczak" dla linii 72, 93, C i 522 w kierunku osiedla Kasztanowego i Wielgowa przeniesiony zostanie na ulicę Anieli Krzywoń. Dla linii 72, 93, 522 uruchomione zostaną dodatkowe przystanki "Klombowa", "Gryfińska" i "Bagienna". Dla linii C uruchomiony zostanie dodatkowy przystanek "Gryfińska". Dla linii 73 uruchomione zostaną dodatkowe przystanki "Klombowa" i "Gryfińska".
Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linie 56, 72, 73, 93, 96 i C, na odcinku Turkusowa - Basen Górniczy mogą korzystać z tramwajów linii 2, 7 i 8.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1465998 ... tu-Clowego

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-06-17, 16:02

A to chyba z tego powodu wczoraj na Dworcu Głównym przy każdym odjeżdżającym pociągu Regio informowano o akceptowaniu biletów komunikacji miejskiej, ale tylko na pewnym odcinku ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-06-19, 08:34

Zgadza się - można jeździć pociągami w granicach miasta na podstawie biletów okresowych i uprawnienia do bezpłatnego przejazdu. Pierwotnie cytowany wyżej komunikat nie zawierał tej informacji.

Jak wrażenia z pobytu? Mocno tobą wytrzęsło? :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-06-19, 12:20

Hehe... Dobrze Napisałeś. Ano wytrzęsło. :P

Nie chciałem może aż tak pisać, ale rzeczywiście TSz mają naprawdę przed sobą dużo do roboty.

Z wielką chęcią zawsze czytam tutaj na forum Twoje (i nie tylko) informacje o różnych remontach torowisk. I zanim dotarłem do Szczecina, czytając, odniosłem wrażenie, że skoro tyle się robi w Szczecinie i tyle remontuje, to zapewne tylko jakaś część torowisk jest w złym stanie, ale część powinna być w miarę równa...

... tymczasem na tyle co podróżowałem ze zgrozą zauważyłem, że ... jest gorzej niż na Górnym Śląsku. Tramwaje Śląskie bardzo inwestują w swoją infrastrukturę i oczywiście znajdziemy na Górnym Śląsku jeszcze wiele torowisk zniszczonych - ale w Szczecinie poza kilkoma odcinkami oraz SST - torowiska są w makabrycznym stanie. To niestety ma wpływ na tabor. Tatry strasznie się na tym bujają. I w zasadzie są już tak wytrzęsione, że nawet wjazd na równe torowisko nie ma większego znaczenia dla komfortu ;)

SST jest fajne, ale błędem jest torowisko - nie wydzielone - na moście wzdłuż ul. Energetyków. Tramwaje stoją w korku razem z samochodami.

Dotarłem na ul. Pawła Stalmacha - czyli na skrzyżowanie torowisk, o których Pisałeś na PW. Rzeczywiście ciekawe miejsce - zdjęcia prześlę dopiero w ciągu tygodnia, bo generalnie wykonałem w sumie 1370 fotek... ale razem z Berlinem, Stralsundem i Świnoujściem. Szczecin był tylko częścią mojej czterodniowej podróży ;)

Z autobusów nie korzystałem, koncentrowałem się na tramwajach. Jeden z kierowców (chyba SPAD) chciał mnie bić w Basenie Górniczym, ale to szczegół. ;)

Z taboru najbardziej interesowały mnie Tatry ex BVG. One były moim głównym celem, chciałem je obfocić i się tym przejechać. To są tramwaje nieznane w pozostałych polskich miastach. Cel udało mi się osiągnąć ;)

One są fajne... ale nie na te torowiska. Także TSz powinny brać się do roboty, bo powoli kończą się już fundusze EU, a oni mają w całym mieście masę starych, również betonowych torowisk. To wszystko jest do remontu i to pilnego ;)

Z tymi betonowymi torowiskami dodatkowy problem jest taki, że nie dość, że są krzywe - to są też straszliwie głośne. ;)

A ogólnie rzecz biorąc Szczecin jest fajny i ciekawy i cieszę się, że udało mi się w końcu go zaliczyć :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-06-20, 17:00

J-31 pisze: Z wielką chęcią zawsze czytam tutaj na forum Twoje (i nie tylko) informacje o różnych remontach torowisk. I zanim dotarłem do Szczecina, czytając, odniosłem wrażenie, że skoro tyle się robi w Szczecinie i tyle remontuje, to zapewne tylko jakaś część torowisk jest w złym stanie, ale część powinna być w miarę równa...
... tymczasem na tyle co podróżowałem ze zgrozą zauważyłem, że ... jest gorzej niż na Górnym Śląsku. Tramwaje Śląskie bardzo inwestują w swoją infrastrukturę i oczywiście znajdziemy na Górnym Śląsku jeszcze wiele torowisk zniszczonych - ale w Szczecinie poza kilkoma odcinkami oraz SST - torowiska są w makabrycznym stanie. To niestety ma wpływ na tabor. Tatry strasznie się na tym bujają. I w zasadzie są już tak wytrzęsione, że nawet wjazd na równe torowisko nie ma większego znaczenia dla komfortu ;)
Którędy jeździłeś (oprócz Stalmacha, Gdańskiej i SST)? Istnieją też odcinki sieci wyremontowane w latach 90-tych, które na chwile obecną wciąż nadają się do eksploatacji, lecz z racji niechlujności owych remontów wkrótce dołączą do tej gorszej grupy. A tak w ogóle, to najgorsze co szczecińska sieć tramwajowa miała do zaoferowania, już zostało wyremontowane. Obecnie w Szczecinie jest mniej więcej po równo torowisk nowych, starszych używalnych i starych do remontu.
SST jest fajne, ale błędem jest torowisko - nie wydzielone - na moście wzdłuż ul. Energetyków. Tramwaje stoją w korku razem z samochodami.
To oficjalnie nie jest część SST i tam tak było od zawsze. No, nie do końca - teraz dodano tam sygnalizację ze śluza, która pogarsza sytuację.
Jeden z kierowców (chyba SPAD) chciał mnie bić w Basenie Górniczym, ale to szczegół. ;)
Może jakiś osobnik zza Buga?
Z taboru najbardziej interesowały mnie Tatry ex BVG. One były moim głównym celem, chciałem je obfocić i się tym przejechać. To są tramwaje nieznane w pozostałych polskich miastach. Cel udało mi się osiągnąć ;)
Nie będę ukrywał, że to moje ulubione tramwaje w tutejszym taborze .
One są fajne... ale nie na te torowiska. Także TSz powinny brać się do roboty, bo powoli kończą się już fundusze EU, a oni mają w całym mieście masę starych, również betonowych torowisk. To wszystko jest do remontu i to pilnego ;)
Liczę że zdołają wyremontować przynajmniej 3 kluczowe odcinki.
Z tymi betonowymi torowiskami dodatkowy problem jest taki, że nie dość, że są krzywe - to są też straszliwie głośne. ;)
Brak jakichkolwiek wygłuszeń, technologia, materiały i wykonawstwo lat 80-tych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-06-25, 00:21

Sorry, że tak długo zwlekałem z odpowiedzią, ale od tygodnia siedzę po nocach przy zdjęciach. I dopiero teraz dokopałem się do Szczecina.

Generalnie rzecz biorąc moja wizyta w Szczecinie miała kilka celów - wszystkie związane z komunikacją tramwajową. I wszystkie udało mi się zrealizować. Główny cel to zdjęcia Tatr i wszystkiego co jeździ.

Fotki są tutaj

Autobusy
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 0148083645

Tramwaje
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 0045180646

Mój plan - zrealizowany w 100% był następujący

1. Dworzec Główny (kilka razy tam fociłem), również na ul. Kolumba
2. Przejazd "trójką" do Bramy Portowej
3. Przesiadka na "dwójkę" i jazda do Basenu Górniczego, interesował mnie tamtejszy węzeł przesiadkowy - zrobił na mnie pozytywne wrażenie ;)
4. Powrót "siódemką" do pl. Kościuszki
5. Przesiadka na "jedenastkę" i kierunek Pomorzany - interesowała mnie pętla. Widać, że jest już mocno wyeksploatowana, ale ma pewien potencjał. Gdyby ją wyremontować mogła by się stać spokojnie dworcem tramwajowym. Przy okazji: ciekawie zachowują się tramwaje linii 6, stoją na torze na przystanku obok pętli i czekają na wjazd na pętlę

6. Z Pomorzan przejazd "szóstką" do skrzyżowania torowisk na ul. Pawła Stalmacha - ciekawe miejsce... jednakże nie zrobiło na mnie specjalnego wrażenia, ale może dlatego, że podobne skrzyżowania fociłem w GOP-ie - chociażby np. w Nowym Bytomu. Czy też we Wrocławiu na ul. Żmigrodzkiej - to ostatnie skrzyżowanie jest wciąż "aktywne" i czasami można spotkać pociągi przecinające torowisko tramwajowe.

W Szczecinie odniosłem wrażenie, że ta bocznica jest już nie używana przez pociągi. Zatem może moje wrażenie, to po prostu przyzwyczajenie :mruga:

Miejsce mimo wszystko fajne i warte obejrzenia ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 045180646/

7. Z ul. Ludnej kolejny skok tym razem 11-stką do pl. Grunwaldzkiego. Oglądałem to miejsce na google i uznałem, że warto tam zajrzeć. Nie pomyliłem się. Plac to duże rondo, zazielenione, piękne miejsce. Super miejsce do focenia... niesamowicie klimatyczne :)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 045180646/

8. Z placu Grunwaldzkiego postanowiłem skoczyć do pl. Rodła do KFC na przerwę... ciąg dalszy, to jazda "jedynką" do zajezdni Pogodno (ul. Wojska Polskiego). Interesowało mnie to miejsce ze względu na dosyć rozbudowaną infrastrukturę torową wzdłuż ulicy, a także niezwykły wjazd i wyjazd z/do zajezdni. Sama zajezdnia przyjemnie mnie zaskoczyła - jest bardzo ładnie wyremontowana. No i ten ciekawy - wyjątkowy - rozkład linii 1 przy zajezdni z zaznaczonymi kursami wyjazdowymi - pisałem o tym w innym temacie ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 045180646/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 045180646/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 045180646/

9. Z zajezdni Pogodno pojechałem "dziewiątką" do pl. Kościuszki - to był przystanek nie planowany wcześniej, zaintrygowało mnie to miejsce ze względu na tą dużą liczbę ulic, które do placu docierają... a wraz z nimi tramwaje. Dobra okazja do focenia ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 045180646/

10. Potem stopniowy powrót - przez Bramę Portową do "trójki" czyli do Dworca Głównego ;)

Tak przebiegł mi dzień w Szczecinie. Najbardziej szczęśliwy jestem z tego, że udało mi się zaliczyć Tatry zarówno Kt4Dtm jak i T6A2M - właśnie na nie liczyłem :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-06-28, 16:24

Gratuluję dorwania linii 61 i 87 przed budynkiem dworca, ten widok za kilka dni będzie historią.
Gratuluję ustrzelenia składu 1021+1022 w obsłudze linii 11. Ten i 2 pozostałe składy 105Na rzadko pojawiają się na liniach innych niż 6.
6. Z Pomorzan przejazd "szóstką" do skrzyżowania torowisk na ul. Pawła Stalmacha - ciekawe miejsce... jednakże nie zrobiło na mnie specjalnego wrażenia, ale może dlatego, że podobne skrzyżowania fociłem w GOP-ie - chociażby np. w Nowym Bytomu. Czy też we Wrocławiu na ul. Żmigrodzkiej - to ostatnie skrzyżowanie jest wciąż "aktywne" i czasami można spotkać pociągi przecinające torowisko tramwajowe.
W Szczecinie odniosłem wrażenie, że ta bocznica jest już nie używana przez pociągi. Zatem może moje wrażenie, to po prostu przyzwyczajenie :mruga:
Bocznica jest nieużywana od jakiś 10 lat. Remont skrzyżowań z tramwajami ma to zmienić.

Wakacyjne zmiany w Szczecinie:
W związku z rozpoczęciem wakacji i okresu urlopowego od 25 czerwca wprowadzane będą zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Od 25 czerwca
Na liniach 1 i 9 w przypadku zwiększenia potoków pasażerskich, na polecenie Centrali Ruchu będzie wprowadzana wymiana taboru na pociągi kategorii B.
Linia 10 w dni powszednie funkcjonować będzie według letniego rozkładu jazdy z częstotliwością 24 minuty w godzinach szczytu (w pozostałym okresie bez zmian).
W dni świąteczne na liniach 11 i 12 obowiązywać będą rozkłady jak przed dniem wolnym, tj. bez dodatkowych kursów realizowanych jako linia 2 na trasie Pomorzany - Dworzec Główny - Dworzec Niebuszewo.
Linia 53 w dni powszednie będzie kursować według letniego rozkładu jazdy z częstotliwością 15 minut w godzinach szczytu (w pozostałym okresie bez zmian).
Linia 60 w dni powszednie będzie kursować według letniego rozkładu jazdy z częstotliwością 15 minut w godzinach szczytu (w pozostałym okresie bez zmian).
Na linii 69 w dni powszednie obowiązywać będzie letni rozkład jazdy z 12-15-minutową częstotliwością kursowania w godzinach szczytu, a w pozostałym okresie bez zmian.
Na linii 74 nie będą wykonywane kursy na odcinku Łukasińskiego Ogrody - Mierzyn Szkoła.
Na linii 102 zawieszone zostaną podjazdy pod Prywatne Liceum w Policach.
Na linii 103 w dni powszednie wprowadzony zostanie letni rozkład jazdy z likwidacją podjazdów pod Gimnazjum nr 1 w Policach. Nie będą także wykonywane kursy przewidziane do realizacji tylko w okresie nauki w szkołach.
Na linii 106 nie będą wykonywane kursy przewidziane do realizacji tylko w okresie nauki w szkołach.
Na linii 111 obowiązywać będzie rozkład jazdy dla okresu wolnego od nauki w szkołach.
Na linii 122 nie będą wykonywane kursy przewidziane do realizacji tylko w okresie nauki w szkołach.
Na linii C nie będzie wykonywany kurs przewidziany do realizacji tylko w okresie nauki w szkołach.
Linie 109, 110, D, E i G zostaną zawieszone.

Od 1 lipca
Linia 107 w dni powszednie będzie kursować według letniego rozkładu jazdy z częstotliwością 8 minut w godzinach szczytu i 10 minut poza godzinami szczytu. Wieczorem jak dotychczas.
Autobusy linii B w dni powszednie poza godzinami szczytu oraz w soboty i dni świąteczne będą kursować na trasie Osiedle Słoneczne - Dworzec Niebuszewo z dotychczasową częstotliwością. Na skróconej trasie w kierunku Osiedla Słonecznego obowiązywać będzie dodatkowo przystanek "Niemcewicza" (14321). Ekspedycja taboru bez zmian.
Linia F zostanie zawieszona.

Druga porcja zmian wakacyjnych, w tym jedno anulowanie zmiany:
W związku z uzyskaniem dodatkowych środków z Urzędu Miasta, od dzisiaj przywrócone zostało kursowanie linii G. Ponadto 1 lipca nastąpią zmiany na liniach 61, 62 i 87, a także wprowadzone zostaną skomunikowania na liniach nocnych.
Autobusy linii 61 kursować będą na nowej trasie Podjuchy Pętla - Owocowa Dworzec (z wybranymi kursami w sezonie działkowym przez ulicę Południową). Częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie.
Autobusy linii 62 kursować będą na nowej trasie z obsługą Cmentarza Zachodniego. Od przystanku "Reda" autobusy będą kursować ulicami: Krakowską, Bronowicką, Smoleńskiej i Husarów do ulicy Cukrowej i dalej bez zmian. Na nowym odcinku trasy funkcjonować będą przystanki: "Ogrody »Malwa« nż", "Cmentarz Zachodni", "Smoleńskiej nż" i "Cukrowa". Nie będzie obsługiwany dotychczasowy przystanek "Płocka Uniwersytet".
Autobusy linii 87 powrócą na stałą trasę do pętli "Owocowa Dworzec". Częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-06-29, 16:24

shakkie pisze:Bocznica jest nieużywana od jakiś 10 lat. Remont skrzyżowań z tramwajami ma to zmienić.
Czy ja dobrze zrozumiałem - po remoncie tego skrzyżowania znów pojadą tamtędy pociągi ? A konkretnie czyją bocznicę będą obsługiwać ? Czy są to jakieś realne plany ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-06-30, 08:54

Obydwa skrzyżowania tramwajowo-kolejowe (formalnie to jedna bocznica) prowadzą na obszar Szczecińskiego Parku Przemysłowego (teren po byłej Stoczni Szczecińskiej) i owszem, ruch pociągów miałby być przywrócony - jeśli firmy i firemki działające na terenie SPP zechcą korzystać z tej formy transportu.


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-07-31, 17:52

Trochę szkoda, że 806 będzie docierać jedynie do Stoczni Szczecińskiej - a nie gdzieś dalej np. do jakiegoś większego węzła komunikacyjnego gdzież bliżej ogólnie pojętego Centrum. Chociaż Stocznia Szczecińska też w sumie nie jest miejscem całkowicie złym. Jest dosyć dobrze skomunikowana ;)

A propo.. Czy ja dobrze zatrybiłem ? 6bis będzie całkowicie odcięta od reszty sieci ? :cool:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2016-08-01, 16:44

J-31 pisze:Trochę szkoda, że 806 będzie docierać jedynie do Stoczni Szczecińskiej - a nie gdzieś dalej np. do jakiegoś większego węzła komunikacyjnego gdzież bliżej ogólnie pojętego Centrum.
Bardziej przydatne byłoby kursowanie 806 aż do pętli Gocław.
A propo.. Czy ja dobrze zatrybiłem ? 6bis będzie całkowicie odcięta od reszty sieci ? :cool:
Tak.

To może podam 2 fakty, które całej tej sytuacji dodają pikanterii:
1. pętla Stocznia Szczecińska ma tylko 1 tor postojowy, przez co tramwaje praktycznie nie mają tam postojów
2. na ulicy Stalmacha nie wprowadzono jakiegokolwiek zakazu ruchu, ale ruch po remontowanych przejazdach kolejowych jest wahadłowy; rozkład jazdy linii 806 jest czystą teorią.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2016-08-01, 18:30

O Gocław nie pytałem - nie dotarłem tam niestety, ale sądziłem, że skoro ZDiTM uznał za stosowne pozostawienie na odciętym torowisku tramwajów linii 6bis i wprowadzenie linii tymczasowej 806, która ma w założeniu dowozić do tramwajów, a tym samym wprowadzono konieczność wielokrotnych przesiadek - to zrobił to z jakiegoś konkretnego powodu. Co by to nie było, nie będzie to zbyt przyjemne dla pasażerów ;)

ODPOWIEDZ