[Szczecin] Komunikacja miejska

Informacje o komunikacji miejskiej w Polsce
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-11, 23:43

Ale wszystkie przystanki na Bramie są ~ takiej samej szerokości.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4083
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-08-11, 23:47

Około =/= tyle samo. Biegałeś z metrówką po wszystkich przystankach?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-12, 16:17

Nie, ale wiem że są one na tyle szerokie by na wszystkich wiatach zmieściły się spokojnie boczne szybki.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-15, 18:11


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-15, 22:30

Ja nie widzę problemu:
http://imageshack.us/photo/my-images/36 ... ndfhd.png/
Takie gadanie że utrudniłoby poruszanie jest też bez sensu. A co to ludzie są ślepi? Dla niewidomych są rowki i nie będą chodzić po szybce. A przepuścić kogoś idącego z naprzeciwka to też nie problem, bo zostaje metr wolnej przestrzeni.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-16, 08:58

I to to miałoby dość szerokości by ochronić ludzi przed pogodą? W najlepszym wypadku tylko siedzący mieliby jakiś pożytek ze ścianki tej szerokości.
A przepuścić kogoś idącego z naprzeciwka to też nie problem
A w tym czasie stojący w tylnej części przystanku pojazd do którego chciało się wsiąść zamyka drzwi i odjeżdża.
bo zostaje metr wolnej przestrzeni.
A wózki ?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-16, 13:08

shakkie pisze:W najlepszym wypadku tylko siedzący mieliby jakiś pożytek ze ścianki tej szerokości.
Lepsze coś niż nic. Pod normalną wiatą też wszyscy nie są chronieni przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.
shakkie pisze:A wózki ?
Nigdy nie widziałem by ktoś chodził z wózkiem do tylnej części peronu.

Zobaczymy, jak będzie tam, gdzie jest wiata na której "dasie".

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4083
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-08-16, 17:47

OPi pisze:Ja nie widzę problemu:
http://imageshack.us/photo/my-images/36 ... ndfhd.png/
Takie gadanie że utrudniłoby poruszanie jest też bez sensu. A co to ludzie są ślepi? Dla niewidomych są rowki i nie będą chodzić po szybce. A przepuścić kogoś idącego z naprzeciwka to też nie problem, bo zostaje metr wolnej przestrzeni.
A spróbuj przejść obok tej wiaty, gdy nagle niespodziewanie za tobą pojawia się tramwaj. We Wrocławiu jest taki przystanek w centrum miasta (przystanek: "Galeria Dominikańska" Słupek: 10031), gdzie do niedawna stały tylko wiaty z bocznymi ściankami na reklamy, które skutecznie utrudniały przejście przez przystanek.

Na szczęście niedawno taką pojedyńczą wiatę zastąpiono podwójnej długości wiatę mmcité Regio.

A z tego co widzę na zdjęciach w poście shakkiego, perony są jeszcze węższe od tych z opisanego wyżej przeze mnie przystanku.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-17, 09:05

OPi pisze:Nigdy nie widziałem by ktoś chodził z wózkiem do tylnej części peronu.
Lecz nie można wykluczyć takiej sytuacji.
gdzie jest wiata na której "dasie".
Artykuł mówi o "tych, które się jeszcze pojawią," co wskazuje na przystanek 1,3,4 w kier. południowym który jeszcze nie ma wiaty i jest szerszy od pozostałych.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-08-17, 09:08

OPi pisze: Nigdy nie widziałem by ktoś chodził z wózkiem do tylnej części peronu.
Ale może wysiadać z wózkiem.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-17, 12:20

Ale nie sądzę żeby szybka boczna którą narysowałem mogła robić większy problem niż nogi osób siedzących na ławce, bo właśnie o taką szerokość mi chodzi.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-08-17, 12:28

Nogi można schować mówiąc "uwaga wózek", wiata na zawołanie się nie przesunie.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-17, 14:41

Ale tam nie jest aż tak wąsko by trzeba było składać nogi przed jadącym wózkiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28818
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-08-17, 21:35

Niepotrzebnie Spieracie się o te szybki, bo tak naprawdę to nie za wiele one pomogą przy wietrznej i deszczowej pogodzie. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-20, 22:31

Garść zmian na koniec wakacji:
W związku z kończącym się okresem wakacyjno-urlopowym, 1 września nastąpią zmiany przywracające jesienno-zimową organizację funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 4 oraz zimowe rozkłady jazdy i ekspedycja taboru na liniach 1, 2, 5, 7, 8, 9, 11 i 12. Dla linii 2 (w soboty i dni świąteczne) oraz 1, 5, 7, 8, 9, 11 i 12 oznacza to powrót do rozkładów obowiązujących przed rozpoczęciem przebudowy Bramy Portowej, na liniach 2 i 4 w dni powszednie będą obwiązywać rozkłady wprowadzone 7-8 czerwca 2012.
W przypadku dużej frekwencji na liniach 1 i 9 w soboty i dni świąteczne, CR może zdecydować o podmianie taboru na A ≥ 18 (czyli KT4) m lub - w razie potrzeby - B (- składy) .
Uruchomiona zostanie linia tramwajowa 10 na trasie Gumieńce - Brama Portowa - Plac Rodła (przystanek nr 11534, wspólny z liniami 2 i 3), kursująca w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością 12 minut, obsługiwana przez 4 pociągi kat. A ≥ 18 m z EZP.
[...]
Linia 8 Bis zostanie zlikwidowana.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 109, 110, D, E, F i G.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1345456 ... omunikacji
Od 20 sierpnia autobusy linii A, B i C (a od września także D i G) w kierunku Bramy Portowej zatrzymywać się będą na przystanku "Wyszyńskiego" wspólnym z liniami tramwajowymi 2, 7 i 8. Przystanek funkcjonuje jako podwójny.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1345120 ... -torowisku
Ujawniono nowy wzór tabliczek rozkładowych:
Obrazek
Moim zdaniem trochę rozczarowujący. Nie dodano żadnej nowej informacji, jedynie dodano wersje językowe.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-21, 21:38

Jak zwykle nie mogli wszystkiego w jednym komunikacie tylko 5 osobnych. :D Jeszcze przecież o linii 70, o trójce..

BTW Faktycznie niedasie?
http://img707.imageshack.us/img707/732/isimg1613.jpg
;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4083
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-08-22, 02:18

I ryzykujesz albo wpadnięciem pod tramwaj albo poturbowaniem przez natłok ludzi... i wpadnięciem pod tramwaj (lub samochód).

Ogólnie to mierne miejsce na przystanek, nie wspominając już o braku barierki. Patrząc na to zdjęcie to jednak cieszy mnie, że we Wrocławiu rozsuwają przystanki przy okazji dołożenia lewoskrętów.
Ostatnio zmieniony 2012-08-22, 10:35 przez Przemek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-22, 08:18

OPi pisze:Jeszcze przecież o linii 70, o trójce..
Bo o 3 jeszcze nic nie wiadomo - nie było odbiorów torowiska.
Taaa, bo tu będzie przewijać się tyle samo ludzi co na BP :roll: Poza tym ta ścianka nie zasłoni nawet siedzących.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-22, 11:56

Kędzior barierki jeszcze będą. ;)

shakkie ale o 70 mogli pisać

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-22, 15:40

OPi pisze:Kędzior barierki jeszcze będą. ;)
Jeszcze bardziej zawężając peron...
shakkie ale o 70 mogli pisać
Przecież wydłużenie dowolnej linii o dowolną ilość przystanków to w tym mieście wydarzenie tak epokowe, że zasługuje co najmniej na osobny komunikat. Mnie dziwi że nie wykorzystują takich okazji do robienia szopek.
A skoro już podjęto ten temat:
3 września nastąpi wydłużenie trasy linii 70 od Dworca Głównego przez Kolumba, Tamę Pomorzańską, Szczawiową, Elektrownię Pomorzany, Ustowską, Ustowo, Kurów, Siadło Dolne, Siadło Górne i Kołbaskowo do Moczył.
Na wydłużonej trasie autobusy będą się zatrzymywać na następujących przystankach:
Kolumba (na żądanie tylko dla linii autobusowych) - wspólny z przystankiem tramwajowym w obu kierunkach,
Nadodrzańska (na żądanie tylko dla linii autobusowych) - wspólny z przystankiem tramwajowym w obu kierunkach,
Tama Pomorzańska (na żądanie tylko dla linii autobusowych) - wspólny z przystankiem tramwajowym w obu kierunkach,
Tama Pomorzańska 5 - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Tama Pomorzańska w pobliżu posesji nr 5;
Szczawiowa Oczyszczalnia (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Tama Pomorzańska przy skrzyżowaniu z ulicą Szczawiową;
Włościańska (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Szczawiowej przy skrzyżowaniu z ulicą Włościańską;
Elektrownia Pomorzany - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Szczawiowej przy bramie do elektrowni (przystanki przelotowe) oraz na parkingu przy elektrowni (przystanek końcowy),
Przy Ogrodach (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane na ulicy Ustowskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Szczawiową;
Ustowska - nowe przystanki zlokalizowane:
- na ulicy Ustowskiej przy skrzyżowaniu z Autostradą Poznańską w kierunku Dworca Głównego
- w miejscowości Ustowo w kierunku Moczył;
Ustowo - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Ustowo na istniejących przystankach PKS;
Kurów Na Klifie I (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Kurów przy skrzyżowaniu z ulicą Na Klifie od strony Ustowa;
Kurów Na Klifie II (na żądanie) - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Kurów przy przedszkolu;
Kurów - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Kurów na istniejących przystankach PKS;
Siadło Dolne - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Siadło Dolne na istniejących przystankach PKS;
Siadło Górne - nowe przystanki zlokalizowane we wsi Siadło Górne na istniejących przystankach PKS; ,
Kołbaskowo - przystanek w kierunku Moczył wspólny z linią 81, zaś w kierunku Dworca Głównego zlokalizowany w zatoce naprzeciwko przystanku 81
Moczyły - przystanek końcowy zlokalizowany we wsi Moczyły na istniejącym przystanku PKS;
Jednocześnie zmianie ulegnie nazwa przystanku końcowego z "Urząd Miejski" na "Urząd Miasta".
[...]
Linia kursować będzie w dni powszednie w godzinach 5:00-17:00, z czego:w godzinach szczytu z Urzędu Miasta do Moczył i Elektrowni Pomorzany co 25-30 minut,
w okresie międzyszczytu na trasie Urząd Miasta - Dworzec Główny co 25 minut.
Linia będzie obsługiwana taborem MIDI z SPA Klonowica; brygady niskopodłogowe - 1 i 2.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1345623 ... -do-Moczyl

ODPOWIEDZ