[Szczecin] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-22, 19:30

shakkie pisze:Jeszcze bardziej zawężając peron...
Będzie ona w miejscach gdzie nie ma wiaty więc nie widzę problemu. A bezpieczeństwo ważniejsze.

A odnośnie 70 - chyba pierwsza po 522 linia w mieście która będzie kursować w trzech różnych wariantach? Moim zdaniem mogli już wszystkie kursy 70 wydłużyć do EP, a wybrane do Moczył.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-08-23, 08:41

101 ma cztery warianty, nie licząc trasy podstawowej.
OPi pisze:Moim zdaniem mogli już wszystkie kursy 70 wydłużyć do EP, a wybrane do Moczył.
Zgoda. Przy Szczawiowej mieści się sporo firm.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-08-23, 19:11

Są już rozkłady na stronie ZDiTM. A o trójce cisza... :]

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-09-14, 08:25

http://www.mkm.szczecin.pl/news/1347540 ... 2-wrzesnia
Jest już ostateczna decyzja o przywróceniu kursowania tramwajów linii 3. Pojazdy wrócą na zmodernizowaną trasę do Lasku Arkońskiego 22 września. Przejazd komunikacją tego dnia będzie bezpłatny.
Powrót trójki na stałą trasę zbiega się z Europejskim Dniem Bez Samochodu i obchodami 115 - lecia uruchomienia tramwaju elektrycznego w Szczecinie. (- cóż za szczęśliwy zbieg okoliczności...)
- Każdy pasażer spragniony przejazdu tramwajem do Lasu Arkońskiego będzie wybrać się w podróż za darmo - zachęca Dariusz Wołoszczuk z biura prasowego Urzędu Miasta.
W sobotę 22 września darmowa będzie cała szczecińska komunikacja miejska. W ten sposób Szczecin będzie zachęcał do rzeczywistego udziału w Europejskim Dniu Bez Samochodu.
Atrakcją towarzyszącą powrotowi "trójki" na stałą trasę będzie historyczny skład tramwajów typu N kursujący od godziny 9 do 19. Linia tramwajowa nr 3 była ostatnią, na której do 1996 roku kursowały te wozy.
[...]
Powrót na trasę linii 3 będzie równoznaczny z likwidacją zastępczej linii autobusowej 803. Linia 80 kursować będzie w obu kierunkach ul. Arkońską.
Ruch samochodów na ul. Arkońskiej w dalszym ciągu będzie odbywał się w jedną stronę w kierunku ul. Wszystkich Świętych. Ulica Niemierzyńska w dalszym ciągu będzie niedostępna dla samochodów.
Linia tramwajowa jest gotowa do użytkowania od kilku dni. Przeszkodą, która zostanie usunięta dopiero w przyszłym tygodniu, jest wciąż nie działająca sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego, Niemierzyńskiej i Niemcewicza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-09-14, 09:21

To sygnalizacja świetlna jest aż taką poważną przeszkodą, że "trójki" nie dało się uruchomić wcześniej ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-15, 20:31

Nie do końca komunikacja uliczna, ale też miejska, a nie chcę zakładać nowego tematu, póki nic jeszcze nie jest pewne. Już jakiś czas temu wspominałem, że miasto będzie miało w planach zrobienie SKMki m. in. na Lotnisko w Goleniowie. I oto pojawiły się teraz pierwsze porządne opracowania.
Możemy mieć Szczecińską Kolej Metropolitarną. Szczecin i sąsiednie gminy zdecydowały o powstaniu studium wykonalności inwestycji. Pierwsze przymiarki wskazują, że pomysł ma sens, na dodatek idealnie wpisuje się w politykę Unii Europejskiej, która może dofinansować taką kolej

O wykorzystaniu do ruchu pasażerskiego torów kolejowych przecinających Szczecin mówi się od dawna. Chodzi o szlak biegnący od Dworca Głównego przez Pomorzany, Pogodno, Niebuszewo i północne dzielnice Szczecina do Polic. Obecnie kursują tą trasą tylko pociągi towarowe. Po czasach, gdy jeździły tędy pociągi pasażerskie, pozostała zaniedbana infrastruktura, m.in. dworzec Szczecin Niebuszewo (...)

Linia jest połączona z siecią kolejową prowadzącą w kierunku Gryfina, Stargardu, Goleniowa i położonego obok lotniska.

Koncepcja utworzenia Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej już jest. Opracowana została przez Józefa Jastrzębskiego, Krystiana Pietrzaka i Macieja Sochanowskiego ze szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP. Przedstawiona została na konferencji na temat sieci kolejowej w naszym regionie. (...)

- Tak się składa, że kilka dni temu Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego podjęło uchwałę o pozyskaniu środków na wykonanie studium wykonalności tej inwestycji - mówi Roman Walaszkowski, dyrektor biura SSOM.

SSOM to stowarzyszenie utworzone przez miasto Szczecin, Urząd Marszałkowski i trzynaście gmin i miast sąsiadujących ze Szczecinem. Główny cel to realizacja wykraczających poza jedną gminę projektów infrastrukturalnych. Stowarzyszenie będzie starać się o fundusze w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Na razie udało się zdobyć pieniądze na opracowanie strategii rozwoju obszaru metropolitarnego.

- To pieniądze, które ministerstwo przeznacza na opracowania dokumentacji pozwalających przygotować się do sięgnięcia po nową pulę unijnych funduszy - mówi Walaszkowski. - Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie, to w latach 2014-2021 możemy zrealizować przynajmniej część elementów kolei metropolitarnej.

Według autorów koncepcja ma sens. W odległości 800 m od najbliższej stacji mieszka 140 tys. mieszkańców Szczecina, a w akademikach przy linii 4,5 tys. studentów. Z ankiet przeprowadzonych na trasie z Polic do Szczecina wynika natomiast, że 22 procent celów podróży na tej trasie jest 5 minut piechotą od jednej ze stacji, 35 procent wymaga 10-minutowego marszu.

Warunkiem powodzenia są inwestycje w infrastrukturę kolejową, utworzenie parkingów w systemie Park&Ride (i jego rowerowych odpowiedników), a także częściowa zmiana linii autobusowych w Szczecinie i Policach, stworzenie wspólnych taryf biletowych obejmujących cały obszar metropolitarny.

Najpoważniejszym przedsięwzięciem byłaby budowa torów dochodzących do osiedla Chemik w Policach.

Trzeba też przeprowadzić modernizację drugiego toru z Polic do Dworca Niebuszewo, torowiska od Niebuszewa do Turzyna, zbudować drugi tor od Turzyna do Dworca Głównego, a także nowe przystanki: u zbiegu ulic Arkońskiej i Niemierzyńskiej i przy ul. Ku Słońcu.

Całość prac szacowana jest na 230 mln zł. Kolejne 280 mln trzeba byłoby wydać na nowe pociągi, by zapewnić odpowiednią jakość i częstotliwość kursów (w szczycie co kwadrans).

Inwestycja musiałaby zostać podzielona na etapy.

Linia kolejowa może też świetnie współgrać z komunikacją miejską. W promieniu dziesięciu minut jazdy autobusem lub tramwajem znajduje się zdecydowana większość Szczecina (dotyczy to także peryferyjnych dzielnic, przez które przebiegają tory kolejowe). Według autorów koncepcji zrealizowanie całej inwestycji jest możliwe jeszcze przed 2020 rokiem, co oznaczałoby, że przedsięwzięcie mogłoby być dofinansowanie z nowej puli eurofunduszy.

- Kto wątpi w możliwości kolei, niech już dziś wsiądzie sobie w pierwszy lepszy pociąg regionalny ruszający z Dworca Głównego i sprawdzi, ile potrwa podróż do Zdrojów czy też Dąbia. Zmieści się w kwadransie i nie utknie w korku. - komentuje Andrzej Kraśnicki z Gazety Wyborczej - Podobnie może wyglądać podróż z Polic. Pociąg będzie szybszy i wygodniejszy niż coraz bardziej zatłoczone autobusy, a wysiadka na stacji koło Różanki, ul. Ku Słońcu czy też na Turzynie wcale nie będzie gorsza niż ta z autobusu na placu Rodła (przecież celem policzan nie są tylko okolice tego placu). Dużo wygodniejsze od jazdy busem czy autem będzie wejście do pociągu np. na stacji Szczecin Niebuszewo i podjechanie pod sam terminal lotniska w Goleniowie. Z kolei dojeżdżający do Szczecina z okolicznych miejscowości wcale nie musieliby wysiadać na Dworcu Głównym, skoro pracują np. w rejonie Turzyna czy też jakiejkolwiek stacji, z której będzie można podjechać szybko do celu. Przykłady można mnożyć. Całość ma oczywiście sens tylko pod jednym warunkiem: zmiany układu części linii autobusowych, przemiany zapuszczonych dziś stacji w nowoczesne węzły przesiadkowe, gdzie można zostawić samochód, pożyczyć za darmo na 20 minut rower itp. Inwestycja wymaga więc nie tylko pieniędzy. Te, biorąc pod uwagę priorytety Unii Europejskiej, można zdobyć łatwo. Ważniejsza wydaje się tu chęć do realizacji rewolucyjnej - jak na Szczecin - wizji komunikacji miejskiej i podmiejskiej.
Ostatnie zdanie tego całego tekstu chyba najważniejsze. :P Trzeba mieć chęci.

Całość bardzo ciekawej prezentacji:
:strzałka: https://www.dropbox.com/sh/ol169e85j12b ... CZECIN.ppt

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-12-15, 20:56

No pacz. A w zeszłym tygodniu myślałem nad tą trasą biegnącą na północ. Ale mogliby reaktywować całość aż do Trzebieży, a nie tylko do Polic.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-12-15, 21:55

Ja się obawiam, że oni tylko dużo gadają, a potem się okaże, że nie ma kasy, a chęci gdzieś zamarzły w czasie zimy. Skoro jest jakiś pomysł, to warto go zacząć w końcu realizować ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-15, 22:41

Z tą ekipą rządzącą miastem to się raczej nie doczekamy, ale nie ma też żadnej SENSownej alternatywy :) A politycy niestety potrafią tylko obiecywać. A jak już coś robią i mają dobre chęci, to wykonanie jest do niczego. Można by chociaż wspomnieć o elektronicznych tablicach na przystankach, i wielu wielu innych szczecińskich inwestycjach, w które nie będę was zagłębiał bo pewnie nie jesteście w temacie. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29015
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-12-16, 13:35

Jak by oni chcieli coś zrobić, to można byłoby powoli już teraz organizować Szczecińską Kolej Metropolitarną - tam gdzie się da. A następnie stopniowo remontować dworce i przystanki kolejowe.

A także stopniowo brać się za inwestycje w infrastrukturę torową - tak aby można było po tym puścić, z odpowiednią prędkością, konkurencyjną dla innych środków transportu.

Wszystko w myśl zasady "nie od razu Kraków zbudowano". Stopniowo rozbudowywać system, a może by tak przy okazji, udało się uzyskać trochę kasy z UE na ten cel ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-16, 19:34

J-31 pisze:a może by tak przy okazji, udało się uzyskać trochę kasy z UE na ten cel ?
Właśnie to było główną motywacją do rozpoczęcia prac nad tym projektem. :) W nowej perspektywie UE chce ograniczyć pieniądze na transport indywidualny a postawić na publiczny.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-12-28, 11:07

Pamiętacie cyfryzację szczecińskiej KM ?(objawiającą się ekranami przystankowymi działającymi w trybie rozkładu) Ogłoszono przetarg na rozbudowę systemu. Jak komuś się nudzi to może poczytać sobie SIWZ dostępne tu:
http://zditm.szczecin.pl/ogloszenia/27_ ... elemat.zip
Ktoś jednak był na tyle uprzejmy by zrobić streszczenie tegoż:
Opis przedmiotu zamówienia ma prawie sto stron, więc nie
będę wszystkiego omawiał. Skupię się jedynie na
ciekawostkach i ewidentnych brakach. Jeśli ktoś jest
zainteresowany, to sam może się zapoznać z treścią
specyfikacji:
[...]

1. System jednorazowego biletu elektronicznego
Nośnikiem biletu będzie karta elektroniczna identyczna z
obecnie stosowaną SKA
. Zatem nie będzie potrzeby wymiany
kart. Na karcie znajdzie się miejsce na zapisanie informacji
o bilecie okresowym, stanie środków na bilety jednorazowe,
dokonywanie opłat w SPP itp. Ma być możliwość
połączenia wszystkich tych informacji w jedną (aby np. nie
musieć osobno utrzymywać pieniędzy na opłaty w SPP i
osobno w KM).
Kasowanie biletu jednorazowego będzie się odbywać w
następujący sposób: po wejściu do pojazdu pasażer
wybiera na kasowniku bilet normalny lub ulgowy, a następnie
przykłada kartę. Pobierana jest opłata równa opłacie za
przejazd do przystanku końcowego danej linii. Przy
wysiadaniu pasażer ponownie przykłada kartę, a różnica
między opłatą rzeczywistą a pobraną jest mu zwracana.

System ma także umożliwiać wprowadzenie ulgi
przesiadkowej, czyli niższej opłaty w przypadku dokonania
przesiadki w określonym czasie.
( - na szczęście nie wpadli na pomysł analogicznego "kasowania" biletu okresowego)
Zakupu biletu okresowego będzie można dokonać przez
Internet. Aby go uaktywnić, przy pierwszej podróży po
zakupie trzeba będzie przyłożyć kartę do kasownika.
SIWZ przewiduje dostawę ok. 1668 sztuk kasowników - po
jednym na jedne drzwi pojazdu. Wymagania techniczne są
opisane bardzo szczegółowo, ale ktoś zapomniał o bardzo
istotnym elemencie - otóż nowe kasowniki nie będą
kasować biletów papierowych!
(jakież to szczecińskie :retard: ) Jeśli SIWZ nie zostanie
poprawiony, to w każdym pojeździe będą dwa komplety
kasowników, oczywiście sterowane zupełnie odrębnymi
urządzeniami i zapewne funkcjonujące według własnych
stref czasowych.

2. Biletomaty pokładowe
Przetarg przewiduje dostawę 317 biletomatów montowanych w
pojazdach (po jednym na pojazd).
SIWZ mówi: "Z 317
zamówionych biletomatów 75 sztuk musi spełniać warunek
zakupu w nich biletów papierowych także za pomocą bilonu z
funkcją wydawania reszty" - nie wiem, czy to znaczy, że
pozostałe nie będą sprzedawać za bilon, czy nie będą
wydawać reszty. No i skąd liczba 75?
W każdym razie zgodnie z wymaganiami automaty mają
obsługiwać płatności bilonem oraz kartami stykowymi i
bezstykowymi MasterCard i Visa.

3. Biletomaty stacjonarne
Na mieście zamontowane zostanie 35 biletomatów
stacjonarnych
(jeden nawet na polickim rynku). Automaty
oprócz wymienionych wyżej sposobów płatności
obsługiwać będą także banknoty. W biletomacie będzie
można doładować SKA.
Dodatkowo biletomat ma pełnić funkcję informacyjną -
dostarczać informacji o układzie linii komunikacyjnych,
objazdach, zamknięciach, obowiązujących taryfach i
rozkładzie jazdy z wybranego przystanku itp.
(dodam że wybrane przez ZDiTM lokalizacje biletomatów mogą miejscowym wydać się dość dziwne)

4. System zliczania potoków pasażerskich
Zostanie zamontowany w 40 pojazdach (TS 15, SPAK 10, SPAD 8,
SPPK 7). Jeśli komuś to coś powie, to "wymaga się, aby
czujniki liczące pracowały w technice podczerwieni aktywnej
lub rejestracji video".

5. Dynamiczna informacja pasażerska
Zamówienie obejmuje montaż 80 tablic LED na przystankach. W
warunkach przetargowych nie ma chyba niczego odkrywczego,
więc obecne beznadziejne pewnie też spełnią wymogi.
Jedyny plus jest taki, że będą montowane na słupach
dostosowanych do Systemu Informacji Miejskiej, więc nie
powinno być "kurzych stopek". Lokalizacje obejmują
najważniejsze węzły przesiadkowe, ale także przystanki:
"Sczanieckiej" (to też jest ważny węzeł przesiadkowy), "Komuny Paryskiej" (i to też), "Dworzec Główny",
"Wiosenna", "Niemcewicza" (i jeszcze to), "Piastów", "Płocka",
"Zawadzkiego Kościół" czy "Zawadzkiego".

6. Informacja pasażerska w pojazdach
Zamówienie obejmuje montaż tablic LCD w 359 pojazdach.
Mieliśmy szansę na stworzenie porządnego systemu
informacji pasażerskiej opartego na tablicach podobnych do
tych, jakie zamontowano w najnowszych polickich MAN-ach,
czyli podłużnych "termometrach". (dlaczego niektórzy traktują listę przystanków jako podstawę informacji pasażerskiej w pojeździe?) Niestety warunki wyraźnie
mówią, że muszą to być monitory o formacie 16:9. Zatem
nie tylko nie pozbędziemy się tych beznadziejnych
monitorów, które jeżdżą w autobusach SPAK i SPAD, ale
jeszcze ich przybędzie.
Co ciekawe, SIWZ nic nie mówi o tablicach zewnętrznych. To
znaczy mówi, że montowane w pojazdach autokomputery powinny
je kiedyś tam w przyszłości obsługiwać. Wynika z tego,
że dotychczasowe tablice zostają, zapewne wraz z
dotychczasowymi panelami sterującymi (ale w sumie słusznie
- jakoś przecież trzeba sterować starymi kasownikami do
biletów papierowych).
7. Transport "na żądanie"
Z opisu wynika, że będą to linie (czy może raczej
przejazdy) o określonym przystanku początkowym i końcowym,
natomiast obsługa konkretnych przystanków na danym obszarze
uzależniona będzie od dokonania rezerwacji przez pasażera.
Rozkład jazdy będzie opracowywany dynamicznie, zależnie od
dokonywanych rezerwacji. Przewoźnik będzie otrzymywał
najpóźniej na 15 minut przed godziną odjazdu raport z
wykazem przystanków do obsłużenia.
(Już widzę artykuły w MM o pokrzywdzonych ludziach którym autobus nie zatrzymał się na tak obsługiwanym przystanku :D )
[...]
¬ródło streszczenia.
Całość zapowiada się bardzo...zabawnie.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-28, 11:57

Pomysł miasto miało fajny, ale jak zawsze jego wykonanie woła o pomstę do nieba.

Tak z ciekawości, jeszcze gdzieś w Polsce funkcjonuje taki system z rezerwacją przystanków, czy my mamy być pionierami? Martwi mnie trochę, że wydaje się kasę na takie pierdoły, a remontów tras tramwajowych jak nie było, tak nie ma...

ppln

Post autor: ppln » 2012-12-28, 13:38

W Krakowie jest (albo było) coś podobnego.

A całość raczej mało ekscytująca, za to kosztowna. Nie znam szczecińskich realiów, ale pewnie ograniczenie tego wszystkiego do leasingu automatów do pojazdów (z czytnikami kart - jak już wdepnęliście to trzeba jakoś z tego wybrnąć), umowie z operatorem na automaty stacjonarne i postawienia tablic LED na przystankach (plus ewentualnie te dodatkowe linie autobusowe, ale to powinno mieć umocowanie w dynamicznym SIP) zaoszczędziłoby sporo kasy a korzyści byłyby porównywalne.
Te ekrany LCD są raczej bez sensu (mała tabelka z przystankami to niezbyt fajny układ a nic innego to chyba nie pokazuje)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-12-28, 18:51

ppln pisze:Nie znam szczecińskich realiów, ale pewnie ograniczenie tego wszystkiego do leasingu automatów do pojazdów (z czytnikami kart - jak już wdepnęliście to trzeba jakoś z tego wybrnąć), umowie z operatorem na automaty stacjonarne i postawienia tablic LED na przystankach (plus ewentualnie te dodatkowe linie autobusowe, ale to powinno mieć umocowanie w dynamicznym SIP) zaoszczędziłoby sporo kasy a korzyści byłyby porównywalne.
A coś takiego dostałoby dofinansowanie z unii?

Takie wyjaśnienie w temacie kasowników do biletu elektronicznego:



Ledwo co napisałem że będzie zabawnie, a słowo stało się rzeczywistością. Z niecierpliwością czekam na kolejne zabawne fakty :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-28, 23:07

ppln pisze:W Krakowie jest (albo było) coś podobnego.
Ale w Krakowie chyba chodzi o kilka linii minibusowych, a tu dyskutuje się o całości komunikacji miejskiej. Przeczuwam wielką klapę i kolejne wyrzucenie pieniędzy w błoto. :( Mogliby jednak wreszcie zająć się modernizacją torowisk... (wiem, powtarzam się)

ppln

Post autor: ppln » 2012-12-28, 23:51

shakkie pisze: A coś takiego dostałoby dofinansowanie z unii?
A dlaczego nie? To znaczy umowa z operatorem na bilety stacjonarne by nie dostała, ale to najprawdopodobniej da się załatwić niemal bezkosztowo (tzn. operator automatu dostawałby wyższą prowizję niż zwykły kiosk), pewnie i tak taniej niż wkład własny i serwisowanie. No i operator mógłby przecież dorobić sprzedażą innych usług - np doładowań do parkingu i telefonów
shakkie pisze:. Z niecierpliwością czekam na kolejne zabawne fakty
Proszę bardzo - ekran terminala kierowcy ma mieć rozdz. 1920x1200 przy AR 16:9. Najmniejszy taki ekran (ale już 16:10) jaki znam ma 15" i najprawdopodobniej nie jest już produkowany (ostatnie komputery z takimi ekranami to chyba Thinkpady W500 albo W510 sprzed co najmniej 2 lat), a z normalnych to 21-24 cale (też 16:10). Wstaw coś takiego do kabiny ;)

OPi pisze:a tu dyskutuje się o całości komunikacji miejskiej.
No ale jak? Nie wiem jak w Szczecinie, ale w Łodzi zdarza mi się jechać kompletnie na żywioł i przesiadki planuję dopiero w trasie (szczególnie jak coś się dzieje na mieście). Miałbym zamówić wszystkie możliwe autobusy czy zostać jasnowidzem?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-29, 00:33

ppln pisze:No ale jak? Nie wiem jak w Szczecinie, ale w Łodzi zdarza mi się jechać kompletnie na żywioł i przesiadki planuję dopiero w trasie (szczególnie jak coś się dzieje na mieście). Miałbym zamówić wszystkie możliwe autobusy czy zostać jasnowidzem?
Tak by z tego wszystkiego wynikało. Sam się nad tym głowię, bo to dla mnie i większości moich znajomych których spytałem o zdanie, to pomysł bez sensu. Dokładnie nie wiadomo, a SIWZu za bardzo przeszukiwać mi się nie chce, choć wątpię aby było tam to napisane.

A tak swoją drogą, szkoda, że tak mało pojazdów ma mieć ten system zliczania pasażerów. Byłoby to przydatne w planowaniu zmian w KM zamiast wydawać pieniądze na badania. Choć u nas ZDiTM i tak nic sobie z tych badań nie robi.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-12-29, 19:14

A SIWZ mówi:
Celem wprowadzenia Systemu Transportu „na żądanie”, Tn¯, jest stworzenie możliwości dowozu do krańcowych przystanków komunikacji miejskiej pasażerów z obszarów peryferyjnych, słabiej zaludnionych, których nie obejmuje sieć tras komunikacji miejskiej, oddalonych od aglomeracji.
Znając Szczecin to idea skończy się na zakupie technicznej możliwości zrobienia czegoś takiego ale nigdy nie zostanie to wykorzystane.
ppln pisze:A dlaczego nie?
No przecież mają jakieś wymogi (których nie znam). Ponadto czym więcej wpisze się do projektu tym większa szansa na dofinansowanie, a konkurencja była ostra ;)
Proszę bardzo - ekran terminala kierowcy ma mieć rozdz. 1920x1200 przy AR 16:9. Najmniejszy taki ekran (ale już 16:10) jaki znam ma 15" i najprawdopodobniej nie jest już produkowany (ostatnie komputery z takimi ekranami to chyba Thinkpady W500 albo W510 sprzed co najmniej 2 lat), a z normalnych to 21-24 cale (też 16:10). Wstaw coś takiego do kabiny ;)
Poleci kilka protestów to zmienią.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4309
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-12-29, 20:35

shakkie pisze:Znając Szczecin to idea skończy się na zakupie technicznej możliwości zrobienia czegoś takiego ale nigdy nie zostanie to wykorzystane.
Ale idea jest jak najbardziej słuszna i godna pochwały.

ODPOWIEDZ