[Szczecin] Komunikacja miejska

Informacje o komunikacji miejskiej w Polsce
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2013-03-13, 14:20

Ułatwianie życia KM po szczecińsku:
Czy to koniec sporów o pas dla autobusów na ul. Energetyków? Wiadomo, że na sporym fragmencie będzie miał on inny przebieg niż dzisiaj, i jak tylko stopnieje śnieg, rozpocznie się malowanie nowych linii. - Proponujemy kompromisowe rozwiązanie - mówi Andrzej Grabiec z Urzędu Miasta.
Nowa organizacja ruchu na ul. Energetyków ma być wprowadzona już na stałe. Kiedy? Jeśli pogoda pozwoli, zacznie obowiązywać jeszcze w marcu.
Ta, która istnieje obecnie, formalnie ma charakter tymczasowy - stąd żółty kolor mocno już startych napisów "BUS" i "Taxi" na jednym z pasów i prowizorycznie poustawiane wzdłuż jezdni znaki drogowe. Kontrowersje związane z buspasem spowodowały, że aż do tej pory nie udało się wypracować ostatecznego rozwiązania. Przeciwnicy chcieli jego likwidacji, bo spowalnia ruch zwykłych aut w kierunku centrum. Zwolennicy wskazywali, że w końcu autobusy i tramwaje tkwią w korkach na ul. Energetyków i nie łapią tam wielominutowych opóźnień.
Jak będzie wyglądał buspas w nowej wersji? - Zacznie się tam, gdzie teraz, czyli przed mostem Portowym na Parnicy - mówi Andrzej Grabiec, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w magistracie. Aż do estakady Trasy Zamkowej przy ul. Energetyków organizacja ruchu nie zmieni się więc w porównaniu do obecnej. Jeden pas będzie tylko dla autobusów i taksówek, drugi dla pozostałych pojazdów.
Zmiana ma dotyczyć odcinka za estakadą. Buspas poprowadzony zostanie skrajnym lewym pasem, który dziś służy jedynie dla skręcających przed mostem Długim w kierunku Kępy Parnickiej. - Możliwość skrętu w lewo zostanie jednak utrzymana - wyjaśnia Grabiec.
Druga zmiana to wjazd na most Długi. Kierowcy autobusów na końcu lewoskrętu wjadą na tory tramwajowe prowadzące na most. Kierowcy jadący sąsiednim, środkowym pasem, będą musieli im ustąpić i zjechać wcześniej na skrajny, prawy pas.
Trzecia istotna zmiana to brak buspasa na samym moście. To oznacza, że kierowcy wszystkich samochodów będą mogli stać w kolejce do świateł w dwóch rzędach.
Z punktu widzenia pasażerów komunikacji miejskiej najistotniejsze jest to, że buspas nie został skrócony o odcinek most Portowy - estakada Trasy Zamkowej nad ul. Energetyków. Autobusy dalej będą jechać bezkolizyjnie aż do wjazdu na most Długi. Tam będą musiały już jednak stanąć w ogonku z innymi autami i tramwajami.
Ile stracą pasażerowie? To można oszacować na podstawie informacji ze spółki Tramwaje Szczecińskie. Bezkolizyjny wjazd z ul. Energetyków na most Długi pozwalał skrócić przejazd tramwaju na tym odcinku o 2-3 minuty.
Buspas w nowej formie ma przetrwać 2-3 lata. Docelowo autobusy mają jeździć po przebudowanych i adaptowanych do tego celu torach tramwajowych. Tak zwany PAT - czyli pas autobusowo-tramwajowy - powstanie przy okazji modernizacji torów od mostu Długiego do Basenu Górniczego. Ta inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2015 r.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1363160 ... ednak-inny
A za rok znowu wprowadzą "kompromisowe" rozwiązanie i w chwili rozpoczęcia tej obiecywanej przebudowy to od dawna będzie po staremu (sprzed kwietnia 2012).

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-10-15, 21:07

Od 14 października linia tramwajowa 10 kursuje na trasie z Gumieniec do Lasu Arkońskiego.

Oprócz trasy zmienione zostały także dni i godziny kursowania. Dziesiątka kursuje we wszystkie dni tygodnia - także święta.

W dni robocze “dziesiątka” jeździ w godzinach 6 – 20, przy czym w godzinach szczytu porannego i popołudniowego tramwaje pojawią się na przystankach co 12 min, poza szczytem co 24 min.

W soboty i niedziele tramwaje linii 10 będą jeździć w godzinach 9 – 17 z częstotliwością co 24 minuty.

Zmiana trasy oraz godzin kursowania ma na celu m.in. odciążenie tramwaju linii 12 pomiędzy Kołłątaja a Placem Kościuszki („10” jeździ przez Bramę Portową), usprawnić dojazd do szpitala wojewódzkiego przy ul. Arkońskiej, połączyć bezpośrednią komunikacją obiekty wyższych uczelni (rejon ul. Papieża Pawła VI z okolicą al. Piastów) czy ułatwić dojazd z Niebuszewa w kierunku Cmentarza Centralnego.

Linię 10 będą obsługują m.in. niskopodłogowe tramwaje Swing. Kursy niskopodłogowe oznaczone są na rozkładach jazdy. Oznaczenie kursów niskopodłogowych ma ułatwić poruszanie się osobom niepełnosprawnym i osobom z wózkami dziecięcymi.
I tym samym Swingi muszą się telepać po rozwalonym Placu Rodła. :] Tak to jest jak najpierw zabiera się za kupowanie taboru, a potem za remonty...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2013-10-16, 08:52

Przejazd przez Rodła gorszy niż BP przed remontem? Ciekawi mnie też czy przedłużenie 10 to rzeczywiście rekompensata dla TS za zmniejszoną pracę przewozową w czasie planowanych remontów, co niektórzy sugerują.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-10-19, 12:11

shakkie pisze:Przejazd przez Rodła gorszy niż BP przed remontem?
Nie zmienia to faktu iż przez Rodła jeździć nie powinny.

Ot ciekawostka, wkrótce na szczecińskich torach pojawi się linia tramwajowa nr 14.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28818
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-10-19, 17:12

A co będzie obsługiwać linia nr. 14 ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2013-10-19, 17:22

Nic nowego, to będzie po prostu wzmocnienie pierwszolistopadowe po śladzie poprzedniej trasy linii 10 (Gumieńce-Plac Rodła).
OPi pisze:Nie zmienia to faktu iż przez Rodła jeździć nie powinny.
Pytałem się o wrażenia z jazdy...O ile dobrze pamiętam jechałeś 812 na 2.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-10-20, 20:55

Myślałem że to pytanie retoryczne. ;) W środku przy niskiej prędkości stan torowiska nie jest aż tak odczuwalny, tutaj bardziej znacząca może być ocena wizualna stanu torowiska. Moim zdaniem Plac Rodła jest tragiczny, gorszy niż BP przed remontem. Ale wiadomo, kupili tyle wagonów to teraz trzeba gdzieś nimi jeździć. A potem nie minie 15 lat jak taki tramwaj będzie się nadawał tylko na złom. :]

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2013-12-31, 20:52

Zapowiadają zmiany na liniach:
Spore zmiany czekają pasażerów komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ma gotowy plan, który powinien ucieszyć wiele osób. Pomijając zmiany tras tramwajowych, wymuszone przez remont torowiska w al. Piastów, w pierwszych miesiącach 2014 r. na nowo trzeba będzie uczyć się siatki połączeń autobusowych.
- Na pewno na swojej trasie pozostaje linia tramwajowa nr 10, która od października łączy Gumieńce z Lasem Arkońskim przez Krzywoustego i Bramę Portową - informuje Dariusz Wołoszczuk, rzecznik prasowy ZDiTM. - Linia uruchomiona testowo sprawdziła się i cieszy się dużą popularnością.
Prawdopodobnie od 7 stycznia zmienią się trasy tramwajów, kursujących al. Piastów. Linia 4 będzie w ogóle zawieszona. "Piątka" pojedzie od Stoczni do pl. Szarych Szeregów i dalej al. Wojska Polskiego przez ul. Wawrzyniaka do Krzekowa. Linia 11 z Ludowej będzie kursować do pl. Rodła i dalej al. Wyzwolenia oraz ul. Krzywoustego do Gumieniec. "Dwunastka" pojedzie z Dworca Niebuszewo do pl. Szarych Szeregów, dalej ul. Wawrzyniaka, al. Bohaterów Warszawy do Bramy Portowej i al. Niepodległości ponownie do Dworca Niebuszewo. W odwrotnym kierunku natomiast kursować będą tramwaje nowej linii, oznaczonej jako "13".
(- na trasie Plac Szarych Szeregów - Pomorzany Dobrzyńska będzie zatramwaj 812)
Wiele zmieni się jednak także w połączeniach autobusowych. Linia 58 zamiast od Stoczni Szczecińskiej kursować będzie podobnie jak 59 z pl. Rodła. Obie będą miały za zadanie obsłużyć rejon Golęcina. "59" pojedzie ul. Robotniczą, potem do szpitala na Golęcinie, by zakończyć trasę na przystanku "Nehringa pomnik". To umożliwi dojazd do szpitala onkologicznego także od strony Polic. Z kolei "58" dotrzeć będzie można nie tylko do szpitala na Golęcinie, ale także do szkoły w tym rejonie. 58 kursować będzie zatem na trasie pl. Rodła-Golęcino-Stołczyn-Gocław.
Dobra wiadomość także dla osób dojeżdżających do Szczecina z gminy Kołbaskowo. Linia 70 na życzenie gminy, która zapłaci za dodatkowe kursy, pojawi się na trasie także w dni wolne od pracy. Ponadto zwiększy się częstotliwość kursowania autobusów linii 81. Częściej też będą one dojeżdżać do Kołbaskowa (niektóre kursy nadal z końcowym w Przecławiu). Linia 83 kursować będzie do godz. 22, a nie do 18 jak dotychczas, dodatkowo obsłuży Warnik, Barnisław, Smolęcin i Karwowo.
Trwają także rozmowy, by do Warnika, ale przez Bobolin, kursowała linia 88, a na trasie od ul. Kwiatowej (pętla tramwajów 8 i 10) do ul. Grafitowej w Mierzynie pojawiła się nowa linia oznaczona jako "89".
Nie wiadomo jeszcze od kiedy, ale ta zmiana też już jest dyskutowana, linia 74 zostanie wydłużona od ogrodów przy ul. Łukasińskiego przez ulice Topolową i Nasienną do szkoły w Mierzynie.
Zmiany na linii 81 wymuszają korekty rozkładów linii w Podjuchach, czyli 55, 55Bis (która będzie przemianowana na 85), 61, 61Bis (po zmianach 62), 64 i 66.
Dodatkowo od lutego łatwiej będzie dojechać do Agryfu - częściej pojawi się tam linia 54.
Skąd na to wszystko środki? Z niewielkich korekt na liniach pospiesznych. Dziś line A i wspomagająca ją E oraz B i wspomagająca D w szczycie kursują co 10 minut, czyli pomiędzy os. Bukowym oraz Słonecznym a centrum autobus pospieszny pojawia się co 5 minut. Od stycznia każda z nich w szczycie będzie kursować co 12 minut, czyli pomiędzy Bukowym i Słonecznym a centrum autobus pospieszny pojawiać się będzie co 6 minut.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1386683 ... na-liniach
Ja tam z niecierpliwością czekam na rozwój sieci KM w samym Szczecinie - tyle nieobsłużonych ulic w śródmieściu...

Rewolucja w taryfie i kasownikach:
Zamiast 2 zł za kwadrans podróży możemy płacić tylko za rzeczywisty czas przejazdu tramwajem i autobusem. ZDiTM ma już nowe kasowniki, które - wraz z biletami elektronicznymi - mogą zachęcić do poruszania się komunikacją miejską w Szczecinie. Potrzebna jest tylko decyzja radnych.
Prawie 1700 nowych kasowników będzie zamontowanych we wszystkich szczecińskich tramwajach i autobusach do sierpnia 2014 r. Są już w Szczecinie.
Niewielkie, niebiesko-zielone urządzenia z dotykowym ekranem mają współdziałać ze Szczecińską Kartą Aglomeracyjną: plastikową kartą służącą jako elektroniczny bilet. SKA już jest wprowadzona, ale na razie to tylko plastikowa forma biletu miesięcznego, który co miesiąc "doładowujemy" odpowiednią kwotą w kasach ZDiTM.

Wystarczy piknąć
Ale w ciągu kilku najbliższych miesięcy możliwości karty się znacznie zwiększą.
- Będzie ją można doładować dowolną kwotą, także przez internet - zapowiada Dariusz Wołoszczuk z ZDiTM. - Po wejściu do autobusu lub tramwaju wybierzemy na dotykowym ekranie rodzaj biletu, który chcemy kupić, przyłożymy zbliżeniowo kartę do kasownika i sprawa opłaty za przejazd będzie załatwiona.
Cała operacja zapisze się na karcie. Kontrolerzy z czytnikami będą mogli sprawdzić, kiedy i jaki bilet został w ten sposób skasowany.
To świetne rozwiązanie dla osób, które rzadko korzystają z komunikacji miejskiej lub mają bilet miesięczny tylko na jedną linię. Wystarczy mieć na karcie kilka dodatkowych złotych, by w razie potrzeby skorzystać z innych linii. Zasilenie w gotówkę będzie możliwe nie tylko przez internet, ale - jak dotychczas - także w kasach ZDiTM, a dodatkowo w 35 samoobsługowych infokioskach, które w ciągu pół roku staną na szczecińskich ulicach.

Check in check out
Nowe kasowniki i SKA mają też coś, co może zrewolucjonizować poruszanie się szczecinian po mieście.
- To funkcja "check in check out" - mówi Wołoszczuk. - Umożliwia ona dokładne wyliczenie czasu przejazdu pasażera i tym samym precyzyjne naliczenie opłaty.
Jakby to mogło wyglądać w praktyce? Pasażer wchodzi do autobusu i zbliża kartę do kasownika (zamontowane będą przy każdych drzwiach). Przy wysiadaniu znów dotyka kartą kasownik. Wtedy z karty ściągana jest kwota za rzeczywisty czas przejazdu - czyli np. za 5 minut. To często o wiele korzystniejsze niż płacenie 2 zł za najtańszy zwykły bilet.
- Ale Szczecin nie ma na razie taryfy umożliwiającej takie rozliczenie - mówi Wołoszczuk.
To można jednak zmienić. Potrzebna jest jednak odpowiednia uchwała rozbudowująca taryfę opłat o cenę jednej minuty w autobusie i tramwaju i zgoda na to radnych.

Co ze starymi kasownikami?
Nowe kasowniki nie wyprą tradycyjnych, na papierowe bilety. W każdym autobusie i tramwaju pozostanie jeden taki egzemplarz. We wszystkich pojazdach pojawią się też w czasie najbliższego półrocza biletomaty. W tych instalowanych w autobusach zapłata za wydrukowanie biletu będzie możliwa tylko poprzez kartę zbliżeniową (poza tymi, które są już zamontowane). Automaty na monety nie wytrzymują bowiem wstrząsów w autobusie jadącym po dziurawych ulicach: są awaryjne i notorycznie połykają monety. Automaty na bilon, z możliwością płacenia także kartą zbliżeniową będą za to w tramwajach, bo na szynach wstrząsów jest mniej. (- to chyba w innych miastach :rotfl: )

Dużo więcej zmian
To nie wszystko. Do sierpnia 2014 r. już na 80 najważniejszych przystankach będą zamontowane elektroniczne tablice informujące o rzeczywistym czasie odjazdu autobusów i tramwajów (by system zadziałał, we wszystkich pojazdach trzeba zamontować GPS). Pasażerowie np. na smartfonach będą mogli śledzić na mapie miasta wybrany pojazd komunikacji miejskiej, a dzięki odpowiedniej aplikacji mieć także podgląd na wybrane elektroniczne tablice z czasem odjazdu z przystanków. (- ZTCP miało to być zrobione w 1 etapie...) Rozbudowywany jest też monitoring, który obejmie wszystkie pojazdy. Zaczną też kursować autobusy na "żądanie" docierające na małe osiedla.
Wszystkie zmiany są wprowadzane (za ponad 50 mln zł) w ramach tworzenia Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską.

KOMENTARZ
Nowe kasowniki to okazja do zrobienia rewolucji, która zachęci do korzystania z komunikacji miejskiej w śródmieściu. Przykład: odcinek między pl. Rodła a Bramą Portową to dla pieszego spory dystans. A przejazd tramwajem zajmuje tylko 4 min. Teraz bilet kosztuje jednak aż 2 zł, chociaż pasażer wykorzystuje tylko jedną trzecią czasu, który kupił. Skutek - pieszy wybiera marsz lub jazdę na gapę.
A jeśli minuta kosztowałaby np. 15 groszy? Wówczas przejazd na tym odcinku kosztowałby tylko 60 groszy. To zachęca to skorzystania z tramwaju i zapłacenia za przejazd. ZDiTM mógłby więc liczyć nawet na większe przychody.
To nie oznacza, że całkowicie należałoby zrezygnować z biletów czasowych. Są korzystne dla podróżujących na dłuższych odcinkach (bo, w razie korków, liczy się w nich czas z rozkładu jazdy, a nie rzeczywisty). (- a mi zawsze się wydawało, że korzyścią z nich jest możliwość przesiadek)
W Szczecinie brakuje korzystnej oferty na krótkie odcinki. ZDiTM i magistrat powinni szybko przygotować, a radni przegłosować uchwałę ze stawką za minutę jazdy.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1388398 ... je-miejska
Już sobie wyobrażam "wyścigi" do jedynego w 30-sto metrowym tramwaju kasownika dla papierówek.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2014-04-17, 09:22

Otwarto jedne torowisko, zamknięto drugie:
W związku z przywróceniem ruchu tramwajowego w ciągu alei Piastów oraz wstrzymaniem ruchu tramwajów na ulicach 3 Maja, Narutowicza i Potulickiej i na skrzyżowaniu alei Bohaterów Warszawy z ulicą Jagiellońską, 15 kwietnia wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 75, 801, 804, 809, 812, 521, 527, 528, 529.
Tramwaje linii 1 kursować będą na trasie Głębokie - Dworcowa według specjalnego rozkładu jazdy z utrzymaniem zwiększenia częstotliwości do 12-minutowej w godzinach 9-14. Obsługa taborem kategorii A z EZP (6 pociągów w dni powszednie, 3 w soboty i dni świąteczne).
[...]
Tramwaje linii 5 nadal (objazd ten wprowadzono podczas zakończonego już remontu al. Piastów) kursować będą na trasie Krzekowo - Wawrzyniaka - aleja Wojska Polskiego - Stocznia Szczecińska według dotychczasowych rozkładów jazdy. Kursy przechodzące z linii 10 w dni powszednie będą realizowane z 2-minutowym opóźnieniem.
Tramwaje linii 7 kursować będą na trasie Krzekowo - Wawrzyniaka - aleja Wojska Polskiego - plac Szarych Szeregów - plac Grunwaldzki - Matejki - plac Żołnierza Polskiego - Brama Portowa - Basen Górniczy z dotychczasową częstotliwością. Obsługa taborem z EZP:
dni powszednie - 15 pociągów kategorii B (brygady niskopodłogowe: 1, 3, 4, 5, 7, 10, 12, 14),
soboty - 8 pociągów kategorii B niskopodłogowych,
dni świąteczne - 6 pociągów kategorii A i 2 kategorii B niskopodłogowe (brygady 2, 6),
Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok – 8 pociągów kategorii A w obiegu wspólnym z linią 5.
[...]
Tramwaje linii 9 kursować będą na trasie Głębokie - aleja Wojska Polskiego - aleja Piastów - Pomorzany z dotychczasową częstotliwością. Obsługa taborem kategorii A z EZP (7 pociągów w dni powszednie, 6 w soboty i dni świąteczne, 4 w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok).
[...]
Tramwaje linii 11 powrócą na stałą trasę Ludowa - Pomorzany i będą kursować według nowego rozkładu jazdy. Częstotliwość kursowania i ekspedycja taboru pozostaną bez zmian.
Tramwaje linii 12 powrócą na stałą trasę Dworzec Niebuszewo - Pomorzany i będą kursować według nowego rozkładu jazdy. Przywrócona zostanie stała częstotliwość kursowania i ekspedycja taboru. Z uwagi na wprowadzenie tymczasowych zadań łączonych w dni powszednie brygady 12/5 i 12/8 po szczycie porannym w miejsce zjazdów do zajezdni Pogodno realizować będą kursy do Głębokiego, natomiast brygada 12/4 realizować będzie wyjazd z zajezdni Golęcin z opóźnieniem ok. 2 min. (wjazd na przystanek "Piastów" za 9/2).
Linia tramwajowa 13 zostanie zlikwidowana.
[...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 801 kursująca na trasie Czarnieckiego - Brama Portowa - plac Zwycięstwa - plac Zgody - Obrońców Stalingradu - Plac Andersa - aleja Niepodległości - Brama Portowa - 3 Maja - Kaszubska - Czarnieckiego. Autobusy będą kursować z częstotliwością:w dni robocze w godz. 5:00-6:00 co 7-8 min., 6:00-17:30 co 6 min., 17:30-20:00 co 12 min., 20:00-23:00 co 20 min.,
w soboty w godz. 5:00-9:00 i 18:00-23:00 co 20 min., 9:00-18:00 co 12 min.,
w niedziele i święta w godz. 5:00-11:00 i 18:00-23:00 co 20 min., 11:00-18:00 co 12 min.,
w rozkładzie specjalnym (Wielkanoc) w godz. 5:00-11:00 i 18:00-23:00 co 24 min., 11:00-18:00 co 20 min.
i będą zatrzymywać się na przystankach:"Czarnieckiego" (na ulicy Czarnieckiego przy skrzyżowaniu z ulicą Kaszubską),
"Plac Zawiszy" (wspólny z linią 529),
"Brama Portowa" (w kierunku placu Andersa dotychczasowy peron linii 9 w kierunku Głębokiego, w kierunku Czarnieckiego dotychczasowy peron linii 1 w kierunku Potulickiej),
"Plac Zwycięstwa" w kierunku placu Andersa (przystanek przy Medicusie),
"Plac Zgody" w kierunku placu Andersa (wspólny z linią E),
"Plac Andersa" (zatoka przystankowa na ulicy Obrońców Stalingradu między skrzyżowaniami z ulicami św. Wojciecha i Kaszubską).
Obsługa linii przez przewoźnika wybranego przez wykonawcę prac, firmę Energopol.
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 804 kursująca na trasie Dąbrowskiego - Piekary. Autobusy będą kursować z częstotliwością:w dni robocze w godz. 5:00-20:00 co 15 min., 20:00-23:00 co 20 min.,
w soboty, w niedziele i święta co 20 min.
i będą zatrzymywać się na przystankach:"Piekary" (na ulicy Grudziądzkiej przy skrzyżowaniu z ulicą Dąbrowskiego),
"Kusocińskiego nż" (wspólny z linią 529),
"Dąbrowskiego" (wspólne z liniami 523, 524 i 529).
Obsługa linii przez przewoźnika wybranego przez wykonawcę prac, firmę Energopol.
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 809 kursująca na trasie Plac Gałczyńskiego - Plac Kościuszki. Autobusy będą kursować z częstotliwością:w dni robocze w godz. 5:00-6:00 co 15 min., 6:00-20:00 co 12 min., 20:00-23:00 co 20 min.,
w soboty w godz. 5:00-9:00 i 18:00-23:00 co 20 min., 9:00-18:00 co 12 min.,
w niedziele i święta w godz. 5:00-11:00 i 18:00-23:00 co 20 min., 11:00-18:00 co 12 min.,
w rozkładzie specjalnym (Wielkanoc) w godz. 5:00-11:00 i 18:00-23:00 co 24 min., 11:00-18:00 co 20 min.
i będą zatrzymywać się na przystankach:"Plac Gałczyńskiego" (przystanki zlokalizowane na ulicy Piotra Skargi przed skrzyżowaniem z ulicą Wawrzyniaka oraz na ulicy Wawrzyniaka przy przystankach tramwajowych),
"Wawrzyniaka" (wspólny z linią 527),
"Bohaterów Warszawy" (w kierunku placu Kościuszki wspólny z linią 527; w kierunku placu Gałczyńskiego na ulicy Pocztowej za skrzyżowaniem z ulicą Jagiellońską),
"Turzyn" (w kierunku placu Kościuszki wspólny z linią 527, w kierunku placu Gałczyńskiego na ulicy Krzywoustego, na wysokości przystanku tramwajowego),
"Plac Kościuszki" na ulicy Krzywoustego w kierunku alei Bohaterów Warszawy za skrzyżowaniem z aleją Piastów.
Obsługa linii taborem MAXI przez SPA Klonowica.
[...]
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1397495 ... nastepnego
Linie 801 i 804 obsługuje PKS. Pierwszą przegubami a drugą busikiem.
Bardziej graficzne przedstawienie zmian:
http://www.swiatowy.org/bilety/komunika ... _mapka.pdf

Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej zamieszczamy w temacie Organizatorów KM. //Kędzior

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: OPi » 2014-06-30, 22:28

Kędzior, Informacje o zmianach od zawsze były publikowane w tym temacie, więc musielibyście go tam przenieść. Aktualnie w dziale z organizatorami nie ma wątku szczecińskiego.

Wakacyjne remonty. Otwierają ulicę Wawrzyniaka, wraca dziewiątka.
Od 5.07.2014 r. linie 1 i 9 będą kursowały na jednokierunkowych trasach półokólnych.
Trasa linii 1 będzie przebiegać od pętli Głębokie przez pl. Rodła, Bramę Portową, pl. Kościuszki , al. Bohaterów Warszawy, ul. Wawrzyniaka do pętli Głębokie.
Linia 9 kursować będzie od pętli Głębokie, ul. Wawrzyniaka, al. Boh. Warszawy, pl. Kościuszki, Brama Portowa, pl. Rodła do pętli Głębokie.
Obie linie będą kursować z 12 minutową częstotliwością, a w godzinach zmniejszonego natężenia ruchu co 20 minut.
Oprócz tego, niedługo ma zostać zamknięta trasa na Basen Górniczy. Wg Wyborczej w planach jest skrócenie 7 do Dworcowej, oraz połączenie 2 i 8 w jedną linię Gumieńce - Dworzec Niebuszewo.

W międzyczasie wprowadzone standardowe zmiany letnie, zawieszenie linii 4, 110, 111, D, E, F, G, zmiany rozkładów na innych.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2014-07-23, 21:06

Porcja zmian remontowych:
28 lipca w związku z rozpoczęciem przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ulic Gdańskiej i Energetyków nastąpi wstrzymanie ruchu tramwajowego na odcinku od Basenu Górniczego do przystanku "Wyszyńskiego".
Zawieszone zostanie kursowanie linii 2.
Tramwaje linii 7 kursować będą na zmienionej trasie Krzekowo - Dworcowa z dotychczasową częstotliwością.
Tramwaje linii 8 kursować będą na zmienionej trasie Gumieńce - Brama Portowa - Dworzec Niebuszewo z dotychczasową częstotliwością.
Na liniach 5, 10 i 12 nastąpi korekta rozkładu jazdy.
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 807, kursująca na trasie Basen Górniczy - Brama Portowa. Autobusy będą się zatrzymywać na przystankach:
Basen Górniczy - przystanek dla wysiadających zlokalizowany między wjazdem na pętlę tramwajową a przystankiem dla linii A i B w kierunku prawobrzeża, przystanek dla wsiadających wewnątrz pętli tramwajowej,
Merkatora - przystanek dla linii nocnych,
Parnica - przystanek dla linii nocnych,
Baltona - przystanek dla linii nocnych,
Energetyków - przystanek dla linii nocnych,
Wyszyńskiego - w kierunku Bramy Portowej przystanek autobusowo-tramwajowy, w kierunku Basenu Górniczego przystanek wspólny z liniami 52 i 76,
Brama Portowa - przystanek dla wysiadających wspólny z linią 2 i liniami pospiesznymi w kierunku placu Rodła, przystanek dla wsiadających wspólny z liniami pospiesznymi w kierunku prawobrzeża.
Kursy w dni powszednie w godzinach szczytu będą wykonywane co 4 minuty, pomiędzy szczytami przewozowymi oraz w soboty w godz. 9-18 i niedziele w godz. 11-18 co 6 minut, w pozostałym okresie co 10 minut.

Z rzeczy pominiętych w tej informacji:
- na linii 5 będzie więcej kursów niskopodłogowych w dni powszednie (Swingi jeżdżą na 5 w dni niepowszednie od marca , a w powszednie od 30 czerwca)
- 807 będzie obsługiwana przez SPAD, SPAK i SPPK, 1 września pewno dojdzie kolejny przewoźnik
- planowany koniec remontu wypada na kwiecień przyszłego roku, co czystym zbiegiem okoliczności pokrywa się z terminem oddania SST.

Oraz porcja bardzo kontrowersyjnych zmian stałych:
1 sierpnia nastąpią zmiany w kursowaniu linii 58, 59, A, C, 523 i 524.
Autobusy linii A kursować będą na skróconej trasie Osiedle Bukowe - Plac Rodła, z dotychczasową częstotliwością. Na placu Rodła przystanek końcowy będzie wspólny z linią G (słupek nr 11526). Powrót odbywać się będzie przez ulicę Matejki - plac Hołdu Pruskiego - plac Żołnierza Polskiego i dalej do Bramy Portowej. Autobusy nie będą zatrzymywać się na dotychczasowym przystanku "Plac Rodła" w ciągu alei Wyzwolenia (słupek nr 11533). Linia obsługiwana będzie wyłącznie przez tabor MEGA przegubowy z SPA Dąbie.
Autobusy linii C zatrzymywać się będą na pętli "Plac Rodła" na dotychczasowym przystanku wspólnym z linią F (przy wejściu do hotelu Radisson Blu, słupek nr 11521). Autobusy będą kursować od przystanku "Brama Portowa" przez aleję Niepodległości - plac Żołnierza Polskiego - plac Hołdu Pruskiego - ulicę Matejki - ulicę Piłsudskiego i dalej przez aleję Wyzwolenia do Bramy Portowej. Autobusy dodatkowo będą zatrzymywać się na przystanku "Plac Rodła LOT" (słupek nr 11535) w kierunku Osiedla Kasztanowego.
Autobusy linii 59 kursować będą w dni robocze w godzinach szczytów przewozowych co 12-18 minut (naprzemiennie z linią 58), zaś w dni robocze w godzinach 18:00-21:00 co 20 minut. W soboty, niedziele i dni świąteczne rozkłady jazdy nie ulegną zmianie. W dni robocze obowiązywać będą zadania łączone: 58/1+59/1, 58/2+59/2, 58/3+59/3, 58/4+59/4, 58/5+59/5.
Autobusy linii 523 i 524 kursować będą ulicami Robotniczą i Hożą, z pominięciem ulicy Studziennej. W kierunku Hożej autobusy linii 523 i 524 będą zatrzymywać się na przystanku "Żelazna" (nr 44512), z pominięciem przystanku "Zgorzelecka" (nr 44521). Ponadto autobusy linii 523 będą obsługiwać przystanek "Robotnicza 5" w obu kierunkach, zaś linia 524 w kierunku Pomorzan.
Dodatkowo wprowadzona zostanie zmiana nazw przystanków:
z "Golęcino Szpital" na "Grochowa" dla linii 58, 59 i 524,
z "Rolna" na "Golęcino Szpital" dla linii 58.

Debata na KOMISie z pewnością osiągnie temperaturę niewidzianą od zmiany cen biletów i zwycięstwa Solarisa w przetargu SPPK.
Na niekorzyść tej zmiany z pewnością świadczy poważne zmniejszenie ilości kursów KM w okolicach pętli Studzienna - z 124 do 55 w ciągu dnia powszedniego.
Na niekorzyść likwidowanej części trasy linii A z nie mniejszą pewnością świadczy duża ilość skrzyżowań z sygnalizacją - jest ich 9 na odcinku długości 5,2 km. Czyni to linię pośpieszną niezbyt pośpieszną.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2014-08-26, 09:24

Kolejna porcja zmian na dobry początek roku szkolnego:
[...]
Przywrócone zostanie kursowanie linii 4 na trasie Krzekowo - Pomorzany. Linia kursować będzie według nowego rozkładu jazdy, z wprowadzeniem zadań łączonych z liniami 5 i 9 oraz zmianą łączenia z linią 7. Obsługa przez 5 pociągów kategorii A i 1 pociąg niskopodłogowy kategorii B (brygada 3) z EZP. Kurs zjazdowy 4/2 z Krzekowa o godzinie 17:18 będzie kontynuowany do Głębokiego z oznakowaniem linii 9 na całym kursie.
[...]
Tramwaje linii 8 w dni powszednie kursować będą według specjalnego zimowego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości. W soboty i dni świąteczne wprowadzona zostanie korekta rozkładów jazdy na brygadach 1 (tylko dni świąteczne), 2 i 3. Obsługa przez 6 pociągów kategorii B (brygady niskopodłogowe we wszystkie dni tygodnia - 1, 3, 5) z EZP.
[...]
Linia F pozostanie zawieszona.
Linia A kursować będzie w dni robocze w godzinach szczytu na trasie Osiedle Bukowe - Plac Rodła - Police Osiedle Chemik co 24 minuty. Linia będzie obsługiwać przystanki:
Osiedle Bukowe,
Kolorowych Domów,
Przelotowa,
Jasna Osiedle,
Basen Górniczy,
Wyszyńskiego,
Brama Portowa,
Plac Rodła (dla wszystkich kursów autobusy odjeżdżać będą ze słupka nr 11526, z przystanku wspólnego z linią G),
Matejki,
Sczanieckiej,
Komuny Paryskiej,
Hoża,
Pokoju,
Police Mścięcino Krzyżówka,
Police Mazurska,
Police Przybora,
Police Piłsudskiego Rondo,
Police Wyszyńskiego,
Police Osiedle Chemik.
Kursy na skróconej trasie Osiedle Bukowe - Plac Rodła wykonywane będą z oznaczeniem A Bis, w dni robocze w godzinach szczytu co 24 minuty (na przemian z kursami z/do Polic), zaś w pozostałym okresie tak jak dotychczas. Linia będzie obsługiwana taborem MEGA przegubowym, w dni robocze przez 8 brygad (wszystkie niskopodłogowe oprócz brygady 3), z czego brygady 1-5 ze SPAD (brygady całodzienne), brygady 6-8 z SPPK (brygady szczytowe). W pozostałe dni obsługa jak dotychczas na linii A.
[...]
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1408997 ... omunikacji
Połączenie A z F to wymyślona na poczekaniu odpowiedź na negatywne reakcje po skróceniu A wspomnianym w poprzednim poście. Kursy w pełnym wariancie z pewnością będą łapać piękne opóźnienia.
Niskopodłogowa obsługa linii 8 to zaprzeczenie wcześniejszych informacji, wg. których na odcinku Rondo Giedroycia - Dworzec Niebuszewo nie mogą jeździć Swingi. Ponadto 28 lipca wprowadzono niskacze na linie 1 i 9.

Oraz obowiązujące od wczoraj łatanie dziury komunikacyjnej w Sródmieściu:
25 sierpnia uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa 86 oraz wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu linii 57, 82 i 87.

Autobusy linii 86 kursować będą na trasie na trasie Osiedle Kaliny - Witkiewicza - Jagiellońska - plac Lotników - Mazurska - Piłsudskiego - Plac Rodła - aleja Wyzwolenia - Obrońców Stalingradu - plac Zgody - aleja Wojska Polskiego - Jagiellońska - Witkiewicza - Osiedle Kaliny. Kursy będą wykonywane w dni robocze w godzinach 5:00-18:00 co 15 minut, natomiast w dni robocze w godzinach 18:00-23:00 oraz w soboty, niedziele i dni świąteczne w godzinach 5:00-23:00 co 20 minut. Autobusy będą zatrzymywać się na przystankach:
Osiedle Kaliny - przystanek końcowy, wspólny z linią 75 w kierunku Dworca Głównego,
Witkiewicza Szkoła - w obu kierunkach, wspólny z linią 75,
Świętego Jana Bosko nż - nowe przystanki w obu kierunkach (nr 36912 w kierunku placu Rodła i 36911 w kierunku Osiedla Kaliny), zlokalizowane na ulicy Witkiewicza przy skrzyżowaniu z ulicą Świętego Jana Bosko,
Jagiellońska Szpital - nowe przystanki w obu kierunkach (nr 17512 w kierunku placu Rodła i 17511 w kierunku Osiedla Kaliny), zlokalizowane na ulicy Jagiellońskiej przy szpitalu MSW,
Strzelecka nż - nowe przystanki w obu kierunkach (nr 17612 w kierunku placu Rodła i 17611 w kierunku Osiedla Kaliny), zlokalizowane na ulicy Jagiellońskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Strzelecką,
Bohaterów Warszawy - nowe przystanki w obu kierunkach (nr 11923 w kierunku placu Rodła i 11922 w kierunku Osiedla Kaliny), zlokalizowane na ulicy Jagiellońskiej między skrzyżowaniami z aleją Bohaterów Warszawy i ulicą Pocztową,
Piastów - nowy przystanek w kierunku Osiedla Kaliny (nr 11820) zlokalizowany na ulicy Jagiellońskiej przed skrzyżowaniem z aleją Piastów; w kierunku placu Rodła przystanek wspólny z linią tramwajową 5,
Plac Zamenhofa - nowy przystanek w kierunku placu Rodła (nr 17741) zlokalizowany na placu,
Plac Lotników - nowy przystanek w kierunku placu Rodła (nr 17851) zlokalizowany na placu,
Plac Rodła - przystanek końcowy, wspólny z linią 70 na ulicy Piłsudskiego,
Plac Rodła LOT - przystanek wspólny z liniami pospiesznymi w kierunku prawobrzeża,
Plac Żołnierza Polskiego - przystanek wspólny z liniami nocnymi w kierunku Bramy Portowej,
Świętego Wojciecha - nowy przystanek w kierunku Osiedla Kaliny (nr 17921) zlokalizowany na ulicy Obrońców Stalingradu, przy skrzyżowaniu
z ulicą Świętego Wojciecha,
Plac Zgody - nowy przystanek w kierunku Osiedla Kaliny (nr 12412) zlokalizowany za placem Zgody w ciągu alei Wojska Polskiego.
Linia będzie obsługiwana przez 3 autobusy MEGA przegubowe w dni robocze (brygady niskopodłogowe - 2, 3) i przez 2 autobusy MAXI niskopodłogowe w soboty, niedziele i dni świąteczne, z SPA Klonowica.

Wydłużona zostanie trasa linii 87 od pętli "Kołłątaja" przez rondo Giedroycia - Staszica - Lubomirskiego - aleję Wyzwolenia - Felczaka - Wąską - Wielkopolską - plac Szarych Szeregów - aleję Wojska Polskiego - plac Zwycięstwa - Bramę Portową - 3 Maja - Owocową (powrót przez Owocową - Nową - Dworcową - Bramę Portową). Kursy na trasie Podbórz - Owocowa Dworzec będą wykonywane w dni robocze, soboty, niedziele i dni świąteczne w godzinach 5:00-23:00 co 20 minut, zaś w rozkładzie specjalnym w godzinach 5:00-23:00 co 30 minut. W godzinach szczytów kursy realizowane na trasie Kołłątaja - Warszewo zostaną skierowane na trasę Kołłątaja - Podbórz i wykonywane będą w godzinach 6:10-8:30 i 14:10-17:30 co 20 minut. Autobusy będą zatrzymywać się na przystankach:
Kołłątaja - przystanek w kierunku Owocowej wspólny z linią B w kierunku Osiedla Słonecznego; przystanek w kierunku Podbórza na ulicy Staszica wspólny z liniami 53, 60, 67 i B w kierunku ronda Giedroycia,
Kołłątaja - przystanek końcowy dla szczytowych kursów relacji Kołłątaja - Podbórz, zlokalizowany na dotychczasowym peronie pętli,
Wąska Floating Arena - nowe przystanki w obu kierunkach (nr 18021 w kierunku Owocowej i 18031 w kierunku Podbórza), zlokalizowane na ulicy Felczaka przy skrzyżowaniu z ulicą Wąska w kierunku Owocowej i na ulicy Wąskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Felczaka w kierunku Podbórza,
Świętego Jana Pawła II nż - nowe przystanki w obu kierunkach (nr 18141 w kierunku Owocowej i 18121 w kierunku Podbórza), zlokalizowane na ulicy Wielkopolskiej przy skrzyżowaniu z aleją Papieża Jana Pawła II,
Plac Szarych Szeregów - przystanek w kierunku Owocowej (nr 11722) zlokalizowany za placem w ciągu alei Wojska Polskiego; w kierunku Podbórza obecny przystanek wspólny z linią E,
Plac Zgody - przystanek w kierunku Owocowej wspólny z linią E w kierunku Osiedla Bukowego; w kierunku Podbórza nowy przystanek, wspólny z linią 86 w kierunku Osiedla Kaliny,
Plac Zwycięstwa - przystanki wspólne z linią E w obu kierunkach,
Brama Portowa - nowy przystanek w kierunku Owocowej (nr 10833) zlokalizowany przy byłej Galerii Centrum; w kierunku Podbórza przystanek wspólny z linią tramwajową 7 (trasa tymczasowa) w kierunku Krzekowa,
Plac Zawiszy - przystanek w kierunku Owocowej, wspólny z linią 529 w kierunku Jaworowej,
Owocowa Dworzec - przystanek końcowy (nr 22921), zlokalizowany na ulicy Owocowej przy wyjściu z dworca kolejowego,
Plac Tobrucki - przystanek w kierunku Podbórza, wspólny z linią tramwajową 3 w kierunku Lasu Arkońskiego.
Linia będzie obsługiwana przez 6 autobusów MAXI niskopodłogowych w dni robocze, przez 4 autobusy MAXI niskopodłogowe w soboty, niedziele i dni świąteczne oraz przez 3 autobusy MAXI niskopodłogowe w rozkładzie specjalnym, z SPA Klonowica.[...]
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1408517 ... 57-82-i-87
Mapka z nowymi trasami:
http://www.swiatowy.org/bilety/2014/jagiellonska.jpg

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2014-12-15, 20:45

Powrót szczecińskiej KM do gminy Dobra:
1 stycznia uruchomione zostaną nowe linie autobusowe obsługujące gminę Dobra (Szczecińska): pięć dziennych (105, 108, 121, 122 i 123) i dwie nocne (535 i 536).
Autobusy linii 105 kursować będą na trasie Klonowica Zajezdnia - Dobra Osiedle (dotychczasowy przystanek PKS "Dobra Bloki") przez Wernyhory, Żołnierską, Krzekowo, Bezrzecze i Wołczkowo. Kursy będą wykonywane w dni robocze w godzinach szczytu co 24 minuty, w godzinach międzyszczytu co 48 minut, w pozostałym okresie oraz w dni świąteczne co 60 minut.
W związku z uruchomieniem linii 105 nie będą wykonywane dodatkowe kursy linii 74 na trasie Bezrzecze - Klonowica Zajezdnia - Żołnierska - Bezrzecze.
Autobusy linii 108 kursować będą na trasie Gumieńce - Lubieszyn Rondo przez Mierzyn, Skarbimierzyce, Dołuje, Lubieszyn Targowisko. Niektóre kursy będą wykonywane do Dobrej oraz do przystanku "Lubieszyn Granica". Kursy będą wykonywane w dni robocze w godzinach szczytu co 24 minuty, w godzinach międzyszczytu co 36-48 minut, w godzinach wieczornych co 40 minut. W dni świąteczne w godzinach 9-18 co 48-60 minut, zaś w pozostałym okresie co 60 minut.
W związku z uruchomieniem linii 108 od 12 stycznia zawieszone będzie kursowanie linii 89.
Autobusy linii 121 kursować będą na trasie na trasie Głębokie - Dobra Osiedle przez Wołczkowo z kursami do Grzepnicy. Autobusy będą kursować w dni robocze w godzinach 5:00-20:30 i wykonają 14 obiegów, zaś w dni świąteczne w godzinach 6:30-19:50 wykonają 6 obiegów.
Autobusy linii 122 kursować będą na trasie Kościno - Bezrzecze przez Dołuje, Wąwelnicę i Redlicę. W dni nauki w szkołach kursy przedłużone będą do Stolca przez Wołczkowo, Dobrą, Grzepnicę, Dobrą, Buk, Łęgi, Rzędziny. Autobusy będą kursować w dni robocze w godzinach 5:45-19:00 i wykonają 12 obiegów, zaś w dni świąteczne w godzinach 5:20-16:40 wykonają 5 obiegów.
Autobusy linii 123 kursować będą na trasie Kościno - Stolec przez Dołuje, Lubieszyn, Dobrą, Buk, Łęgi, Rzędziny. Autobusy będą kursować w dni robocze w godzinach 4:00-21:20 i wykonają 12 obiegów, zaś w dni świąteczne w godzinach 5:30-20:20 wykonają 8 obiegów.
Autobusy linii 535 kursować będą na trasie Klonowica Zajezdnia - Stolec przez Żołnierską/Klonowica, Krzekowo, Bezrzecze, Wołczkowo, Dobrą, Dobrą Osiedle, Buk, Łęgi i Rzędziny. Linia wykona kurs o godzinie 0:30 z przystanku "Klonowica Zajezdnia" i o godzinie 1:40 ze Stolca. Kursy będą zsynchronizowane z linią 531 na przystanku "Klonowica Zajezdnia".
Autobusy linia 536 kursować będą na trasie Gumieńce - Grzepnica przez Mierzyn, Skarbimierzyce, Dołuje, Kościno, Dołuje, Lubieszyn, Dobrą. Linia wykona kurs o godzinie 0:40 z Gumieniec i o godzinie 1:15 z Grzepnicy. Kursy będą zsynchronizowane z linią 528 na przystanku "Gumieńce".
Wszystkie nowe linie obsługiwane będą przez PKS Szczecin.

Trochę się zapędzili z numeracją linii "międzywioskowych" - obecnie najwyższy numer linii dziennej to 111.
Ciekawe czy w przyszłości ZDiTM zleci PKSowi obsługę innych linii.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28818
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2014-12-15, 22:24

Pamiętam, że szczeciński organizator komunikacji miejskiej wprowadził numerację 1xx dla linii podmiejskich, ale o co chodzi z liniami 5xx. Kto tą numerację wprowadził i kto ją nadzoruje, w sensie kto jest ich organizatorem ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 270
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: TranslatorPS » 2014-12-16, 18:19

Signatureless...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2014-12-16, 18:25

J-31 pisze:o co chodzi z liniami 5xx. Kto tą numerację wprowadził i kto ją nadzoruje, w sensie kto jest ich organizatorem ? ;)
Są to linie nocne ZDiTMu. Taka numeracja obowiązuje od 97 roku. Obecna numeracja "nocników" (521-536) istnieje od października 2003.

Kolejne zmiany na liniach 58 i 59 (za stroną ZDiTM):
Od 1 stycznia 2015 roku wprowadzone zostaną zmiany na liniach autobusowych 58 i 59
W dni powszednie w godzinach szczytów przewozowych na trasie Plac Rodła – Studzienna będą wykonywane dodatkowe kursy linii 59, co zwiększy częstotliwość kursowania autobusów pomiędzy rejonem ul. Robotniczej a centrum miasta.
Wprowadzone będą korekty rozkładów jazdy oraz czasów przejazdu dla obu linii.
Część kursów będzie wykonywana wyłącznie autobusami przegubowymi.
Linie będą obsługiwane autobusami należącymi do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” oraz Szczecińsko–Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Piotr

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: Piotr » 2015-01-29, 18:24

#2213 widziany dzisiaj w Bolechowie, na pieska podróżował. Przód po dzwonie chyba.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2015-02-17, 12:11

Za stroną ZDiTM:
Miasto Szczecin podpisało porozumienie, dzięki któremu pasażerowie będą mogli korzystać z oferty Przewozów Regionalnych w ramach biletów komunikacji miejskiej.

Oferta obowiązuje od 21 lutego 2015 do ponownego otwarcia Mostu Długiego. Podróżując pociągiem w granicach miasta można wsiąść na stacjach: Szczecin Zdunowo, Szczecin Załom, Szczecin Dąbie, Szczecin Zdroje, Szczecin Podjuchy, Szczecin Port Centralny i w ciągu kilku, kilkunastu minut dojechać do dworca Szczecin Główny to samo w drugą stronę.

Jakie bilety są ważne w pociągach?
- wszystkie bilety czasowe na 15, 30, 60 i 120 minut zgodnie z czasem przejazdu,
- bilety zakupione przez mobilet, skycash,
- bilety dobowe, 5, 10 dniowe,
- bilety okresowe na jedną linię (dowolna linia ZDiTM),
- bilety okresowe miesięczne, 3 miesięczne sieciowe,
W pociągach obowiązuje taryfa jak na linie zwykłe.

Jak skasować bilet?

W przypadku rozpoczęcia podróży pociągiem z biletem czasowym na 15, 30, 60 lub 120 min, dobowym lub 5 i 10 dniowym, należy go skasować w pociągu:
- w kasowniku w przypadku gdy pociąg jest wyposażony w kasownik
- wpisując datę i godzinę ręcznie na bilecie gdy w pociągu nie ma kasownika
W przypadku gdy skasowany wcześniej w tramwaju lub autobusie bilet jest ciągle ważny, możesz kontynuować podróż pociągiem bez konieczności ponownego kasowania.
W przypadku posiadania biletu okresowego nic nie trzeba robić – należy go okazać w przypadku kontroli.
Oczywiście nie dojdzie do zmiany siatki linii autobusowych na prawobrzeżu, coby do owych stacji mogły łatwo dojechać osoby niemieszkające tuż przy nich.

9507
Posty: 2870
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: 9507 » 2015-02-22, 16:35

Wpisujac ręcznie datę i godzinę? Serio? :shocked:

W sumie lepsza taka opcja, niż brak możliwości rozpoczęcia podróży pociągiem z biletem czasowym we Wrocławiu. No i fakt, że u Was honorują wszystkie możliwe (jak wnioskuję) rodzaje biletów, a nie tylko wybrane rodzaje, jak u nas.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: pmaster » 2015-02-22, 21:03

Zdarza się (raczej zdarzało) nawet w Warszawie z biletami z paskiem magnetycznym
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ