[Szczecin] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Pierwszy SU10 z tegorocznej dostawy już istnieje:
http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia2009.search.htm
http://open.phototrans.net/14,554026,0, ... _883B.html
Oczywiście dużego wyświetlacz z tyłu brak bo po co...
http://open.phototrans.net/14,554130,0, ... _883B.html
Pod biletomatem widać stojak na rower. Pytanie czy wykorzystanie tegoż uniemożliwi użycie automatu, czy też automat przesunięto do przodu.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ubiegłoroczne dostawy nie były unijne, więc tegoroczne raczej też nie będą.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Byście się wynieśli z tą gadaniną o starych blachosmrodach do odpowiedniego wątku :P
Testowanie SU12 w SPAK:
Testy hybrydowego autobusu Solaris Urbino 12 w SPA Klonowica będą przebiegać według harmonogramu: 24.05. - 87/3 (po południu), 25.05. - 59/2, 26.05. - 75/6, 27.05. - 87/2, 28.05. - 76/1, 29.05. - 58/1, 30.05. - 70/2.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1337760 ... -Klonowica

Wbrew oczekiwaniom i nadziejom, remont Bramy Portowej nie oznaczał końca istnienia linii 8bis. Jednak 8 czerwca nastąpi jej reaktywacja na takiej trasie:
Gumieńce – Kwiatowa – Okulickiego – Ku Słońcu – Sikorskiego – Plac Kościuszki – Krzywoustego – Brama Portowa – Niepodległości – Wyzwolenia – Plac Rodła (z powrotem – Matejki – Plac Hołdu Pruskiego – Plac ¯ołnierza Polskiego – Niepodległości)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Byście się wynieśli z tą gadaniną o starych blachosmrodach do odpowiedniego wątku
Wysprzątane. Proszę się trzymać tematu, czyli: Komunikacji w Szczecinie.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

No i w czwartek wchodzi w życie kolejny, już szósty etap przebudowy Bepki.
Pracom będzie poddawany wjazd od strony ulicy Dworcowej. Nieczynny będzie także skręt Krzywoustego - 3 Maja z powodu terminu dostaw krzyżownic przez fabrykę. Na tym odcinku został ułożony tor tymczasowy.
Zlikwidowane zostaną 801 i 823, powracają 2, 3, 4 i 8Bis (niestety).

Trasy:
1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11 i 12 po stałych trasach.

3 Dworzec Niebuszewo - Kołłątaja - Brama Portowa - Wyszyńskiego - Pomorzany
8bis Gumieńce - Brama Portowa - Plac Rodła
9 Głębokie - Brama Portowa - Plac Rodła

Teorytycznie 8bis ma kursować do końca wakacji, po wakacjach ma się pojawić 10. Jednak w ZDiTMie nie można być niczego pewnym. 8bis miało już nigdy nie wrócić, a teraz będzie kursować po tej samej trasie co 10. Stąd nie wiem po co to mącenie. Ciekawostką są też przewidziane w rozkładzie 2-3 minutowe postoje dziewiątki na Bramie Portowej (w środku trasy). Zastanawia mnie tego sens, i czy nie będzie to blokować ruchu 7 i 8.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Jednak w ZDiTMie nie można być niczego pewnym. 8bis miało już nigdy nie wrócić, a teraz będzie kursować po tej samej trasie co 10. Stąd nie wiem po co to mącenie.
Zapewne ma to związek z jakimiś papierami.
Ciekawostką są też przewidziane w rozkładzie 2-3 minutowe postoje dziewiątki na Bramie Portowej (w środku trasy).
Te kursy z postojem to są w tych samych minutach co odjazdy 2 do Niebuszewa. Może to tu jest powiązanie.
Zastanawia mnie tego sens, i czy nie będzie to blokować ruchu 7 i 8.
Nie sądzę by było gorzej niż z sygnalizacją przed przebudową.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Te kursy z postojem to są w tych samych minutach co odjazdy 2 do Niebuszewa. Może to tu jest powiązanie.
Może, ale skoro przystanek na Rodła ma być tylko przelotowym, to po co puszczać dwójkę przed dziewiątką.


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:A z rozkładu wynika że 9 będzie stać na Rodła przez 3-4 minuty.
Bezsens. Co im szkodziło zrobić przelotówkę... :nuts:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy w związku z połączeniem lotniczym OLT Express z Warszawy na Goleniów - OLT Express wspólnie z jakimś lokalnym przewoźnikiem zorganizował jakąś specjalną linię autobusową z Goleniowa do Szczecina ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Uruchomiła. Niestety tylko busy, tego oto przewoźnika:
http://www.fedenczak.com.pl/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dobre i to. Wliczone w cenę biletu, czy się za to płaci? I jeśli tak, to nie wie ktoś ile?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy jest jakiś rozkład jazdy tych busów ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki Shakkie. To jest bardzo cenna informacja :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A co, może wybierasz się do nas? :chytry:
pmaster pisze:Wliczone w cenę biletu, czy się za to płaci?
Niestety nie napisali nic na ten temat.
Ostatnio zmieniony 2012-06-09, 01:27 przez OPi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:A co, może wybierasz się do nas? :chytry:
Jeszcze na razie nie, ale ta informacja daje mi szanse na dotarcie do Szczecina w najbliższej przyszłości. A przyznam szczerze, że chciałbym i to bardzo. :mruga:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Chwilowy powrót najgorszego etapu (i PKSu na zatramwajach) prac na remontowanym skrzyżowaniu:
W związku z przebudową placu Brama Portowa, w dniu 30 czerwca nastąpi jednodniowe całkowite wstrzymanie ruchu tramwajowego w obrębie skrzyżowania. Obowiązywać będzie organizacja komunikacji miejskiej jak w trzecim etapie przebudowy.

Linie 2, 3, 7 i 8 zostaną zawieszone.
Linia 1 kursować będzie na trasie Głębokie/Zajezdnia Pogodno - Dworzec Niebuszewo [...]
Linia 9 kursować będzie na trasie Głębokie - Jagiellońska - plac Kościuszki - Pomorzany[...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 801 Plac Rodła - Potulicka [...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 823, kursująca na trasie Plac Rodła - Dworzec Główny [...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 807, kursująca na trasie Basen Górniczy - Plac Rodła [...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 808, kursująca na trasie Basen Górniczy - Gumieńce [...]
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1340778 ... y-Portowej
A potem ostatni etap:
W związku z przebudową placu Brama Portowa, 2 lipca wprowadzone zostaną kolejne zmiany w kursowaniu środków komunikacji miejskiej.
Zmiany utrzymane z etapu 5
Linia 3 kursuje na trasie Pomorzany - Wyszyńskiego - Dworzec Niebuszewo według specjalnego rozkładu jazdy z dotychczasową częstotliwością i ekspedycją taboru.

Linia 1 kursować będzie jako jednokierunkowa okrężna na trasie Głębokie - plac Szarych Szeregów - plac Rodła - Matejki - plac ¯ołnierza Polskiego - Brama Portowa - plac Kościuszki - Wawrzyniaka - Głębokie

Linia 9 kursować będzie jako jednokierunkowa okrężna na trasie Głębokie - Wawrzyniaka - plac Kościuszki - Brama Portowa - plac ¯ołnierza Polskiego - Matejki - plac Rodła - plac Szarych Szeregów - Głębokie
[...]
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 801, kursująca na trasie Brama Portowa - Potulicka
[...]
Przewidywany termin zakończenia prac to 29 lipca.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1340864 ... wej-etap-6
Na deser - trochę obiecanek:
Już niedługo autobusy pospieszne będą jeździć ulicą Wyszyńskiego po torach i zatrzymywać na tramwajowych przystankach.
- Przez całą sobotę będą trwały prace przy układaniu zielonego asfaltu między torami na przystankach przy Bramie Portowej - wyjaśnia powody wstrzymania ruchu tramwajów Dariusz Wołoszczuk z biura prasowego Urzędu Miasta. - W zastępstwie będą kursować autobusy.
[...]
- Jeszcze w tym roku taki wspólny pas powstanie na ul. Wyszyńskiego - mówi Dariusz Wołoszczuk.
Kilka dni temu, w nocy, przeprowadzone zostały próby. Przegubowe autobusy przejechały środkiem ul. Wyszyńskiego po torach, zatrzymując się na tramwajowych przystankach (z tej próby pochodzi udostępnione przez Urząd Miasta zdjęcie).
Plan zakłada, że ze wspólnego pasa będą korzystać autobusy pospieszne (dlaczego na razie tylko pospieszne o tym w dalszej części tekstu). Zarówno te jadące w kierunku centrum, jak i w kierunku prawobrzeża. W tym celu przebudowane zostaną przystanki w dolnej części ul. Wyszyńskiego, tuż przy skrzyżowaniu przed Mostem Długim. Autobusy będą wjeżdżać na nie, poruszając się wzdłuż specjalnie wyprofilowanych krawężników tworzących swoiste szyny dla kół. Umożliwią one precyzyjne, wygodne dla pasażerów zatrzymanie się przy peronie przystanku, a także bezpieczne minięcie się pojazdów nadjeżdżających z przeciwnych stron.

- Skierowanie autobusów na torowisko i przystanki tramwajowe umożliwi ominięcie przez nie zatłoczonej i czasem zakorkowanej jezdni - tłumaczy Wołoszczuk.
Jadące od strony prawobrzeża autobusy będą uprzywilejowane już od ul. Energetyków, na której istnieje wyznaczony pas tylko dla autobusów i taksówek. Z Mostu Długiego pospieszne wjadą wprost po torach na przystanek wspólny z tramwajami. Potem zatrzymają się na takim samym przystanku na Bramie Portowej. Dopiero, skręcając w al. Niepodległości, wjadą na jezdnię. Podobnie będzie wyglądał ruch w przeciwną stronę. Autobusy wjadą na tory na wysokości skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Bogurodzicy.
[...]
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1340775 ... k-tramwaje
Pytanie czy wprowadzą to w życie przy obecnej infrastrukturze, której nie robiono pod takie zastosowanie, czy jednak wpierw przebudują ale wtedy nie wyrobią się w obiecanym terminie :cool:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Wiata nie całkiem chroni

Najpóźniej do końca września trzy z brakujących do kompletu nowe wiaty staną na przystanku w al. Niepodległości. Takie same, jak ta, która służy od kilku tygodni pasażerom na wspólnym peronie dla tramwajów linii "2" i autobusów pośpiesznych. Zastąpią te mniejsze i mniej estetyczne w kolorze czerwonym. Jednocześnie szkoda, że w swej nowoczesności nie dorównują niestety w realiach szczecińskich, gdy chodzi o funkcjonalność.

Deklarację, że pozostałe wiaty pojawią się za kilka tygodni, usłyszeliśmy od Pawła Matysiaka, z-cy dyrektora oddziału regionalnego firmy AMS S.A., która zaoferowała Szczecinowi do wykorzystania jako nowinkę tego typu aluminiowe konstrukcje. Jednocześnie zapewnia, że usunięte zostaną usterki, które objawiły się przy okazji ostatnich opadów deszczów, a zwłaszcza podczas gwałtownych ulew.

Podczas ostatnich pochmurnych dni i obfitych opadów na czekających na przystankach w rejonie Bramy Portowej czekała niespodzianka. Z niedowierzaniem obserwowali, jak z łączeń pionowych wsporników wiat z szybami na dachu przecieka to, co pada z nieba, tworząc kałuże pod ich nogami, a w dodatku zalewając ławki. Musieli stać z rozpostartymi parasolami, rzecz jasna tylko ci, którzy mieli je akurat przy sobie. Reszta mokła, choć wiaty postawiono, by chroniły pasażerów przed deszczem, wiatrem, gradem bądź śniegiem. Jeszcze inni spostrzegli, że bez ścian bocznych też nie spełniają swojej roli, gdy zacina deszcz.

Jak deklaruje Paweł Matysiak z AMS, po uszczelnieniu na głowy nie powinny już nikomu lać się strugi wody. W większości wąskie przystanki w obrębie Bramy Portowej - jak dodaje - niestety wykluczają w nich dodatkowy montaż ochronnych ścianek bocznych. Tylko dwie z tych, które się jeszcze pojawią, będą miały tego typu zabezpieczenia w postaci przeszklonych ścianek osłonowych

Kurier Szczeciński
Bez komentarza. :roll: Najbardziej zaciekawił mnie fragment, w którym Matysiak mówi, że nie można montować bocznych szybek bo peron jest za wąski, a w następnym zdaniu, że 2 brakujące wiaty będą już w nie wyposażone. Wygląda mi to na typową ściemę...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

OPi pisze:Bez komentarza. :roll: Najbardziej zaciekawił mnie fragment, w którym Matysiak mówi, że nie można montować bocznych szybek bo peron jest za wąski, a w następnym zdaniu, że 2 brakujące wiaty będą już w nie wyposażone. Wygląda mi to na typową ściemę...
Przecież nie powiedział, że chodzi o tu o 2 wiaty na wąskich peronach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”