Komunikacja w Szczecinie

Informacje o komunikacji miejskiej w Polsce
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1436
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2014-12-16, 18:25

J-31 pisze:o co chodzi z liniami 5xx. Kto tą numerację wprowadził i kto ją nadzoruje, w sensie kto jest ich organizatorem ? ;)
Są to linie nocne ZDiTMu. Taka numeracja obowiązuje od 97 roku. Obecna numeracja "nocników" (521-536) istnieje od października 2003.

Kolejne zmiany na liniach 58 i 59 (za stroną ZDiTM):
Od 1 stycznia 2015 roku wprowadzone zostaną zmiany na liniach autobusowych 58 i 59
W dni powszednie w godzinach szczytów przewozowych na trasie Plac Rodła – Studzienna będą wykonywane dodatkowe kursy linii 59, co zwiększy częstotliwość kursowania autobusów pomiędzy rejonem ul. Robotniczej a centrum miasta.
Wprowadzone będą korekty rozkładów jazdy oraz czasów przejazdu dla obu linii.
Część kursów będzie wykonywana wyłącznie autobusami przegubowymi.
Linie będą obsługiwane autobusami należącymi do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” oraz Szczecińsko–Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Piotr

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: Piotr » 2015-01-29, 18:24

#2213 widziany dzisiaj w Bolechowie, na pieska podróżował. Przód po dzwonie chyba.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1436
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2015-02-17, 12:11

Za stroną ZDiTM:
Miasto Szczecin podpisało porozumienie, dzięki któremu pasażerowie będą mogli korzystać z oferty Przewozów Regionalnych w ramach biletów komunikacji miejskiej.

Oferta obowiązuje od 21 lutego 2015 do ponownego otwarcia Mostu Długiego. Podróżując pociągiem w granicach miasta można wsiąść na stacjach: Szczecin Zdunowo, Szczecin Załom, Szczecin Dąbie, Szczecin Zdroje, Szczecin Podjuchy, Szczecin Port Centralny i w ciągu kilku, kilkunastu minut dojechać do dworca Szczecin Główny to samo w drugą stronę.

Jakie bilety są ważne w pociągach?
- wszystkie bilety czasowe na 15, 30, 60 i 120 minut zgodnie z czasem przejazdu,
- bilety zakupione przez mobilet, skycash,
- bilety dobowe, 5, 10 dniowe,
- bilety okresowe na jedną linię (dowolna linia ZDiTM),
- bilety okresowe miesięczne, 3 miesięczne sieciowe,
W pociągach obowiązuje taryfa jak na linie zwykłe.

Jak skasować bilet?

W przypadku rozpoczęcia podróży pociągiem z biletem czasowym na 15, 30, 60 lub 120 min, dobowym lub 5 i 10 dniowym, należy go skasować w pociągu:
- w kasowniku w przypadku gdy pociąg jest wyposażony w kasownik
- wpisując datę i godzinę ręcznie na bilecie gdy w pociągu nie ma kasownika
W przypadku gdy skasowany wcześniej w tramwaju lub autobusie bilet jest ciągle ważny, możesz kontynuować podróż pociągiem bez konieczności ponownego kasowania.
W przypadku posiadania biletu okresowego nic nie trzeba robić – należy go okazać w przypadku kontroli.
Oczywiście nie dojdzie do zmiany siatki linii autobusowych na prawobrzeżu, coby do owych stacji mogły łatwo dojechać osoby niemieszkające tuż przy nich.

9507
Posty: 2953
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: 9507 » 2015-02-22, 16:35

Wpisujac ręcznie datę i godzinę? Serio? :shocked:

W sumie lepsza taka opcja, niż brak możliwości rozpoczęcia podróży pociągiem z biletem czasowym we Wrocławiu. No i fakt, że u Was honorują wszystkie możliwe (jak wnioskuję) rodzaje biletów, a nie tylko wybrane rodzaje, jak u nas.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: pmaster » 2015-02-22, 21:03

Zdarza się (raczej zdarzało) nawet w Warszawie z biletami z paskiem magnetycznym
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31751
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2015-02-22, 22:07

Zgadza się Pmaster ma rację. Wydaje mi się, że przed ZDiTM jeszcze długa droga jeśli chodzi o współpracę z kolejarzami, ale ważne, że coś się zaczęło. Potem warto stopniowo wprowadzać pewne modyfikacje tej współpracy i m.in. instalować kasowniki w pociągach ;)
Obrazek


Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31751
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2015-03-13, 19:00

Rozwiązanie jest świetne, ale wszystko zależy od tego, czy urzędnikom miejskim uda się dogadać z PR-ami. Nie jest to łatwe ;)
Obrazek

9507
Posty: 2953
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: 9507 » 2015-03-14, 13:00

Obecne jest dobre, proponowane jest idiotyczne. Kto będzie chciał specjalnie ganiać za biletami kolejowymi mając w portfelu bilet na komunikację miejską? Poza tym, to będzie tak na prawdę płacenie 2 razy.

Ile osób korzysta z pociągów na biletach miejskich, tak mniej więcej?


Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1436
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2015-08-26, 17:31

Garść zmian z okazji przywrócenia ruchu tramwajów do pętli Basen Górniczy... i nie tylko:
W związku z zakończeniem sezonu wakacyjno-urlopowego oraz oddaniem do użytku torowiska tramwajowego w ciągu ulic Energetyków i Gdańskiej, pętli autobusowo-tramwajowej "Basen Górniczy", a także I etapu trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, od 29 i 31 sierpnia oraz 1 września nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

29 sierpnia
Przywrócona zostanie komunikacja tramwajowa na trasie od ulicy Wyszyńskiego do Basenu Górniczego oraz uruchomiona na nowej trasie od Basenu Górniczego do Turkusowej. Na trasach będą obowiązywać następujące przystanki:"
Energetyków",
"Port Centralny" na żądanie (dawniej Baltona), (-ten przystanek jest przy skrzyżowaniu z sygnalizacją, uczynienie go NŻ nic nie da)
"Parnica" na żądanie,
"Merkatora" na żądanie, (- przed remontem te 3 przystanki były stałe)
"Basen Górniczy",
"Hangarowa" na żądanie - zlokalizowane przy przystanku autobusowym o tej samej nazwie, nr 80113 w kierunku Turkusowej i 80112 w kierunku centrum, (-przystanek znany pod roboczą nazwą "Lotnisko")
"Jaśminowa ZUS" - przy skrzyżowaniu ul. Batalionów Chłopskich i Jaśminowej, nr 86711 w kierunku Turkusowej i 86712 w kierunku centrum, (-"Gryfińska")
"Turkusowa".
Na pętli "Turkusowa" dopuszczalny jest przejazd pasażerów między przystankiem pośrednim w kierunku pętli (nr 86921) a przystankami zlokalizowanymi na pętli. (- szok, nie zmuszają ludzi do korzystania z super przejścia podziemnego)
Tramwaje linii 2 będą kursować na trasie Dworzec Niebuszewo - Turkusowa z częstotliwością 12 minut (20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu). Obsługa pociągami kategorii B niskopodłogowymi z EZP: 7 w dni powszednie, 6 w soboty i dni świąteczne.
Tramwaje linii 7 będą kursować na trasie Krzekowo - Basen Górniczy z częstotliwością 6 minut w szczycie, 12 minut poza szczytem i 20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu. Obsługa 13 pociągami kategorii B z EZP w dni powszednie (brygada 1 niskopodłogowa), 6 kategorii B w soboty (brygada 6 niskopodłogowa) oraz 2 kategorii B (brygady 3 i 6, brygada 6 niskopodłogowa) i 4 kategorii A w dni świąteczne.
Tramwaje linii 8 będą kursować na trasie Gumieńce - Turkusowa z częstotliwością 12 minut (20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu). Obsługa 7 pociągami kategorii B niskopodłogowymi z EZP.
Tramwaje linii 10 będą kursować wg nowych rozkładów jazdy z częstotliwością 12 minut w godzinach szczytu, w pozostałym okresie bez zmian. W dni powszednie obsługa 4 pociągami kategorii B niskopodłogowymi (brygady 1, 3, 4, 6) i 3 kategorii A (brygady 2, 5, 7), w soboty i dni świąteczne bez zmian.
Nieprzedłużenie trasy linii 7 jest decyzją nieracjonalną, nieprzemyślaną, bezsensowną itd itp. Jest to linia kluczowa dla całej sieci komunikacyjnej, o czym świadczy bycie jedną z raptem kilku linii o częstotliwości szczytowej podbijanej do 6 min (co zapewne jest powodem zostawienia starej trasy tej linii), ponadto z całej trójki ma największą frekwencję. Dla porównania linia 8 na odcinku Brama Portowa - Basen Górniczy miała bardzo małe wykorzystanie. Chyba że chodziło o obsługę SST wyłącznie Swingami, które prawie całkowicie znikną z 7.
Autobusy linii 54 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Kijewo (- Zakłady Mięsne) z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 30 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 55 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Klucz Autostrada z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut.
Autobusy linii 56 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Dąbie Osiedle z częstotliwością 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 40 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 64 będą kursować na niezmienionej trasie Dąbie Osiedle - Klucz Pętla z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie do godz. 17 oraz 25-30 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 65 będą kursować na trasie Rondo Ułanów Podolskich (Zdroje Krzyżówka) - Osiedle Bukowe z częstotliwością 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 18-20 minut w pozostałym okresie. Nawrót wykonywany będzie na rondzie Ułanów Podolskich, przystankiem początkowym i końcowym będzie przystanek w kierunku ul. Struga (nr 80221).
Autobusy linii 66 będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Bukowe - Żydowce z dotychczasową częstotliwością, tj. ok. 30 minut w dni powszednie w godzinach porannego szczytu w dni powszednie i ok. 70 minut w godzinach popołudniowego szczytu w dni powszednie.
Autobusy linii 71 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Osiedle Słoneczne z częstotliwością 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 18-20 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 72 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Śmierdnica Pętla z częstotliwością 30 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 60 minut w pozostałym okresie. W Śmierdnicy przystankiem początkowym i końcowym będzie przystanek wspólny z linią 79 w kierunku Zdrojów (nr 81611).
Autobusy linii 73 będą kursować na jednokierunkowej trasie Basen Górniczy - most Cłowy - Zdroje - Płonia - Sławociesze - Zdunowo - Wielgowo - Dąbie - most Cłowy - Basen Górniczy z dotychczasową częstotliwością, tj. 30 minut w dni powszednie do godz. 20 oraz 40 minut w pozostałym okresie. (-przed "rewolucją" ta relacja jeździła z oznaczeniem 73Z)
Autobusy linii 77 będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Bukowe - Osiedle Kasztanowe z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 30-45 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 79 będą kursować na trasie Rondo Ułanów Podolskich (Zdroje Krzyżówka) - Jezierzyce z częstotliwością 30 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 40-60 minut w pozostałym okresie. Nawrót wykonywany będzie na rondzie Ułanów Podolskich, przystankiem początkowym i końcowym będzie przystanek w kierunku ul. Struga (nr 80221). Dodatkowo dla linii 79 uruchomiony zostanie przystanek "Struga nż" (nr 80712) w kierunku Jezierzyc, zlokalizowany przy północnej jezdni wspomagającej ulicy Struga, na wysokości przystanku w kierunku Zdrojów.
Autobusy linii 84 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Kijewo z częstotliwością 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 30 minut w pozostałym okresie.
Uruchomiona zostanie linia 93 kursująca na jednokierunkowej trasie Basen Górniczy - most Cłowy - Dąbie - Wielgowo - Zdunowo - Sławociesze - Płonia - Zdroje - most Cłowy - Basen Górniczy z częstotliwością 30 minut w dni powszednie do godz. 20 oraz 40 minut w pozostałym okresie. (- to nic innego, jak nowy numerek
Uruchomiona zostanie linia 96 kursująca na trasie Basen Górniczy - Osiedle Kasztanowe (na odcinku Basen Górniczy - Warmińska trasą linii 56, dalej trasą linii 77) z częstotliwością 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 40 minut w pozostałym okresie. Kursy wykonywane będą naprzemiennie z kursami linii 56.
Autobusy linii C będą kursować na niezmienionej trasie Plac Rodła - Osiedle Kasztanowe z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz ok. 40 minut w pozostałym okresie.
Zastępcza linia autobusowa 807 zostanie zlikwidowana.
Osoby które przed zmianami dojeżdżały liniami 65 i 79 do linii 7 zapewne są mocno niezadowolone z tych zmian. Za to na plus wypada nowa linia 96, tylko szkoda że kosztem 56.
Tytuł najważniejszej zmiany bez wątpienia przypadnie temu:
Przystanek "Zdroje Krzyżówka" dla linii dziennych zostanie przemianowany na "Rondo Ułanów Podolskich". Do czasu wymiany wszystkich rozkładów jazdy obowiązywać będzie nazwa podwójna "Rondo Ułanów Podolskich (Zdroje Krzyżówka)".
W tym miejscu pragnę poinformować, że przeczytaliście już 66% komunikatu ZDiTM, teraz już pójdzie jak z górki!
Na liniach 64, 65, 66, 71, 73, 79 i 93 uruchomiony zostanie przystanek "Jaśminowa ZUS" w obu kierunkach (nr 86721 w kierunku ronda Ułanów Podolskich, nr 86741 w kierunku ul. Struga), zlokalizowany w rejonie skrzyżowania ulic Batalionów Chłopskich i Jaśminowej, na którym możliwe będą przesiadki na linie tramwajowe 2 i 8.
Autobusy wszystkich linii kończących trasę na Basenie Górniczym będą się zatrzymywać na przystanku "Basen Górniczy" wspólnym z liniami tramwajowymi (nr 60542). Przystanek ten nie będzie przystankiem końcowym dla linii kończących trasę na Basenie Górniczym, dozwolony jest przejazd pasażerów do przystanków zlokalizowanych na pętli.
Przystanek "Basen Górniczy" dla linii pospiesznych w kierunku centrum zostanie przekwalifikowany na stały.
Przy okazji powinni byli zlikwidować przystanek "Torfowa nż" znajdujący się bardzo blisko "Jaśminowej ZUS".
31 sierpnia
Tramwaje linii 3 i 11 w dni powszednie będą kursować według dotychczasowych zimowych rozkładów jazdy bez zmian ekspedycji i częstotliwości kursowania.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 4 z utrzymaniem na stałe trasy Pomorzany - Krzekowo. Linia będzie kursować z dotychczasową częstotliwością, z korektą rozkładu jazdy brygad 3, 4, 5 i 6. Obsługa 6 pociągami kategorii A z EZP.
Tramwaje linii 5 w dni powszednie będą kursować według zimowego rozkładu jazdy z korektą na brygadach 1, 3 i 5 (przejęcie przez EZG, wprowadzenie dodatkowego zadania łączonego z linią 4). Obsługa 7 pociągami kategorii B z EZG.
Tramwaje linii 12 w dni powszednie będą kursować według stałego zimowego rozkładu jazdy z częstotliwością 6 minut w godzinach szczytu, w pozostałym okresie bez zmian. Obsługa 12 pociągami kategorii B (po 6 z EZP i EZG).
W dni świąteczne na liniach 11 i 12 przywrócone zostają rozkłady jak przed dniem roboczym, tj. z dodatkowymi kursami realizowanymi jako linia 2 na trasie Pomorzany - Dworzec Główny - Dworzec Niebuszewo.
W dni powszednie uruchomione zostaną pociągi rezerwowe kategorii B z EZG:
R/1 stacjonujący na pętli Basen Górniczy,
R/2 stacjonujący docelowo na pętli Potulicka (tor zewnętrzny), do czasu otwarcia - w EZG.
Zwraca uwagę zniknięcie Swingów z linii 5 i oddanie całości jej obsługi zaj. Golęcin.
1 września
Do czasu otwarcia ul. Potulickiej tramwaje linii 1 i 9 w dni powszednie będą kursować według dotychczasowych zimowych rozkładów jazdy bez zmian ekspedycji i częstotliwości kursowania. (-odbiory torowiska na Potulickiej zaczęły się przedwczoraj)
Przywrócone (wprowadzone) zostaną zimowe rozkłady jazdy na liniach 69, 80, 87, 103 i 107.
Przywrócone zostaną działkowe rozkłady jazdy na liniach 61 i 74.
Autobusy linii B będą kursować na trasie Osiedle Słoneczne - Osiedle Arkońskie z dotychczasową częstotliwością.
Autobusy linii D będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Słoneczne - Plac Rodła z częstotliwością 12-24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu.
Autobusy linii E będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Bukowe - Plac Szarych Szeregów z częstotliwością 12-24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 109, 110 i F, kursy szkolne na liniach C, 103 i 106 oraz rozkład obowiązujący w okresie nauki w szkołach na linii 111.
Dla linii 102 przywrócone zostaną podjazdy pod Prywatne Liceum w Policach.
Sądziłem że otwarcie SST będzie zarazem końcem linii E, a tu zonk. Wiele osób stawiało i wciąż stawia krzyżyk na linii B, na której 1 lipca wprowadzono skróconą trasę (Os. Słoneczne - Dw. Niebuszewo) dla okresów pozaszczytowych.
Mapka nowego układu linii na prawobrzeżu w formacie PDF.
Źródło

Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31751
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2015-08-26, 21:55

Możesz jeszcze napisać

1. kiedy otwarcie SST ?

2. Jakie linie będą obsługiwać SST ? Czy to będzie jakaś nowa linia tramwajowa, czy kilka dotychczasowych (np. 2, 7 i 8) ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1436
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2015-08-27, 18:32

J-31 pisze:1. kiedy otwarcie SST ?
W sobotę. Dzisiaj była zamknięta przejażdżka dla oficjeli i innych wybrańców.
2. Jakie linie będą obsługiwać SST ? Czy to będzie jakaś nowa linia tramwajowa, czy kilka dotychczasowych (np. 2, 7 i 8) ? ;)
2 i 8.

Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31751
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 » 2015-08-27, 21:40

Wow. No to się szykuje niezła imprezka na sobotę. Rozumiem, że teraz - po otwarciu SST - na liniach SST będą kursować przede wszystkim Swingi ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1436
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie » 2015-08-28, 13:00

J-31 pisze:Wow. No to się szykuje niezła imprezka na sobotę.
Nie będzie żadnej imprezki, tramwaje zaczną od razu kursować wg. normalnego rozkładu.
Rozumiem, że teraz - po otwarciu SST - na liniach SST będą kursować przede wszystkim Swingi ;)
Tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o KM w Polsce”