Re: Komunikacja w Szczecinie
: 2016-04-08, 22:17
Dlaczego zamknąć oczy. Bardzo ładne wozidło
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1, ... z49BgRTS54Ruch poprowadzony zostanie jednym torem, zastosowane zostaną specjalne, nakładkowe rozjazdy. Przebudowa skrzyżowania na Pogodnie będzie pierwszą od lat inwestycją związaną z wymianą torów, która nie oznacza zawieszenia ruchu tramwajowego.
Chodzi o skrzyżowanie ulic Mickiewicza, Wernyhory, Reduty Ordona i Żołnierskiej. W czwartek podpisana została umowa z firmą, która przebuduje to miejsce. Przetarg wygrała firma ZUE z Krakowa. Zaoferowała wykonanie inwestycji za 9,75 mln zł. Zadanie musi zrealizować w ciągu pięciu miesięcy. W przetargu startowała też Eurovia (10,5 mln zł), Strabag (11,7 mln) i Tor-Kar-Sson (12 mln zł).
[...]
Na wspomnianym skrzyżowaniu roboty torowe są najbardziej kosztowną częścią przebudowy. Zasięg inwestycji sięga bowiem także skrzyżowania z ul. Janickiego, co oznacza, że przebudowany zostanie około 250 metrowy odcinek ulicy i torów wzdłuż Mickiewicza. Na skrzyżowaniu z ul. Wernyhory, Reduty Ordona i Żołnierską powstanie rondo o średnicy 22 metrów. Całość zaprojektowała pracownia projektowa inż. Macieja Sochanowskiego. Projekt powstał niemal od podstaw po tym, gdy okazało się, że starszy projekt, innej firmy, budzi zbyt wiele wątpliwości. Chodziło m.in. o wycinkę drzew i rozwiązania utrudniające ruch pieszych.
Modernizacja czyli tak naprawdę zbudowanie na nowo torów tramwajowych od lat oznacza w Szczecinie zawieszenie kursowania tramwajów.
- Tu jednak mamy do czynienia z dość krótkim odcinkiem dlatego jest możliwe zastosowanie rozwiązania zaproponowanego przez ZUE - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.
ZUE zdecydowało, że tory przebuduje etapami. Na przebudowywanym odcinku ruch będzie odbywał się po jednym torze: najpierw obecnym, a później już przebudowanym. Żeby było to możliwe ZUE przywiezie do Szczecina tzw. rozjazdy nakładkowe. To rozjazdy, który ustawia się na istniejących, biegnących obok siebie torach i nawierzchni między nimi. W ten sposób tramwaje mogą przejechać z toru na tor. Takie rozwiązanie pozwalające na etapowe przebudowy torowisk bez zamykania na nich ruchu jest już stosowane w Polskich miastach. Ruch na jednotorowym odcinku będzie sterowany sygnalizacją.
- To dobra wiadomość dla pasażerów szczecińskich tramwajów - cieszy się Wawrzyniak. - Nie będziemy musieli zmieniać tras ważnych linii.
Chodzi o tramwaje 4, 5 i 7. Gdyby torowisko zostało całkowicie wyłączone z ruchu, oznaczałoby to konieczność wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej na niemal całym odcinku ul. Mickiewicza (od al. Bohaterów Warszawy) aż do Krzekowa. Koszty komunikacji zastępczej ponosi w takich przypadkach firma, która prowadzi przebudowę. ZUE przywożąc do Szczecina swoje rozjazdy nakładkowe zaoszczędzi.
Krystian Wawrzyniak zastrzega, że tego typu rozwiązanie możliwe jest do zastosowania w Szczecinie tylko w przypadku krótkich odcinków. Możliwości byłyby większe gdyby w Szczecinie były także tramwaje dwukierunkowe. Wówczas rozjazdy nakładkowe umożliwiają zmianę kierunku jazdy w niemal dowolnym miejscu.
[..]
Bez przesady, przebudowie ulegnie tylko króciutki odcinek.J-31 pisze:W przypadku rozwiązania w Szczecinie, mam takie wrażenie, że ZUE prawdpodobnie zakłada, iż w miarę postępów w robotach, przesuwaliby te zwrotnice w kolejne miejsce - a tym samym odcinek wahadłowy przesuwałby się - to byłoby logiczne
Skoro założony termin realizacji całej tej przebudowy wynosi 5 miesięcy od podpisania umowy (20 maja), to zapewne zaczną już niedługo. Nie ma jednak czym tu się przejmować, chyba że zamierzałeś dotrzeć na pętle Krzekowo.A propo - kiedy ten remont się zacznie ?
Jedyna inwestycja, która miała być zrealizowana w tym miesiącu (ale przetarg się przedłuża, więc nie ma czym się stresować), to remont dwóch skrzyżowań tramwajowo-kolejowych na ulicy Stalmacha:PS. Shakkie, jeśli jeszcze gdzieś planowane są remonty torowisk w czerwcu - to proszę o info, każda informacja dla mnie jest istotna, łącznie z powyższą
Dzięki wielkie, dopiszę je sobie do listy interesujących miejscShakkie pisze:Jedyna inwestycja, która miała być zrealizowana w tym miesiącu (ale przetarg się przedłuża, więc nie ma czym się stresować), to remont dwóch skrzyżowań tramwajowo-kolejowych na ulicy Stalmacha:
https://goo.gl/maps/metYpVx9QDs
https://goo.gl/maps/LrkZ7hdjhy42
Stanowią one punkt obowiązkowy wycieczki zbiorkomowej do Szczecina!
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1464628 ... tu-ClowegoZ powodu prawdopodobnego uszkodzenia konstrukcji mostu Cłowego wprowadzono objazdy dla linii autobusowych 56, 72, 73, 93, 96 i C. Objazd przebiega mostem Pionierów. Obecnie most Cłowy czynny jest jedynie w kierunku centrum, natomiast nieprzejezdna jest przeciwna nitka w stronę prawobrzeża.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1465998 ... tu-ClowegoDziś o godzinie 23:15 nastąpi całkowite zamknięcie mostu Cłowego.
Tramwaje linii 7 kursować będą na wydłużonej tasie Krzekowo - Turkusowa. W godzinach szczytu kursy będą wykonywane co 12 minut, w pozostałym okresie częstotliwość nie ulegnie zmianie.
Autobusy linii 72, 73, 93, C i 522 w obu kierunkach kursować będą objazdem ulicami Gryfińską, Hangarową i przez most Pionierów Miasta Szczecina.
Obsługę ulicy Przestrzennej do 17 czerwca zapewniać będą autobusy linii 56 i 96. Autobusy linii 56 kursować będą na trasie Dąbie Osiedle - Goleniowska - Gierczak - Przestrzenna - Eskadrowa - rondo Ułanów Podolskich - SPA Dąbie. Autobusy linii 96 kursować będą na trasie Osiedle Kasztanowe - Kniewska - Goleniowska - Gierczak - Przestrzenna - Eskadrowa - rondo Ułanów Podolskich - SPA Dąbie.
Od 18 czerwca nastąpi zawieszenie linii 56, 65 i 96. W ich miejsce uruchomione zostaną linie 856 i 896. Autobusy linii 896 kursować będą na trasie Osiedle Bukowe - Przelotowa - Jasna - rondo Ułanów Podolskich - Eskadrowa - Przestrzenna - Goleniowska - Kniewska - Osiedle Kasztanowe, natomiast autobusy linii 856 na trasie Osiedle Bukowe - Przelotowa - Jasna - rondo Ułanów Podolskich - Eskadrowa - Przestrzenna - Goleniowska - Dąbie Osiedle.
Nieczynny będzie przystanek "Księżnej Anny". Przystanek "Emilii Gierczak" dla linii 72, 93, C i 522 w kierunku osiedla Kasztanowego i Wielgowa przeniesiony zostanie na ulicę Anieli Krzywoń. Dla linii 72, 93, 522 uruchomione zostaną dodatkowe przystanki "Klombowa", "Gryfińska" i "Bagienna". Dla linii C uruchomiony zostanie dodatkowy przystanek "Gryfińska". Dla linii 73 uruchomione zostaną dodatkowe przystanki "Klombowa" i "Gryfińska".
Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linie 56, 72, 73, 93, 96 i C, na odcinku Turkusowa - Basen Górniczy mogą korzystać z tramwajów linii 2, 7 i 8.
Którędy jeździłeś (oprócz Stalmacha, Gdańskiej i SST)? Istnieją też odcinki sieci wyremontowane w latach 90-tych, które na chwile obecną wciąż nadają się do eksploatacji, lecz z racji niechlujności owych remontów wkrótce dołączą do tej gorszej grupy. A tak w ogóle, to najgorsze co szczecińska sieć tramwajowa miała do zaoferowania, już zostało wyremontowane. Obecnie w Szczecinie jest mniej więcej po równo torowisk nowych, starszych używalnych i starych do remontu.J-31 pisze: Z wielką chęcią zawsze czytam tutaj na forum Twoje (i nie tylko) informacje o różnych remontach torowisk. I zanim dotarłem do Szczecina, czytając, odniosłem wrażenie, że skoro tyle się robi w Szczecinie i tyle remontuje, to zapewne tylko jakaś część torowisk jest w złym stanie, ale część powinna być w miarę równa...
... tymczasem na tyle co podróżowałem ze zgrozą zauważyłem, że ... jest gorzej niż na Górnym Śląsku. Tramwaje Śląskie bardzo inwestują w swoją infrastrukturę i oczywiście znajdziemy na Górnym Śląsku jeszcze wiele torowisk zniszczonych - ale w Szczecinie poza kilkoma odcinkami oraz SST - torowiska są w makabrycznym stanie. To niestety ma wpływ na tabor. Tatry strasznie się na tym bujają. I w zasadzie są już tak wytrzęsione, że nawet wjazd na równe torowisko nie ma większego znaczenia dla komfortu
To oficjalnie nie jest część SST i tam tak było od zawsze. No, nie do końca - teraz dodano tam sygnalizację ze śluza, która pogarsza sytuację.SST jest fajne, ale błędem jest torowisko - nie wydzielone - na moście wzdłuż ul. Energetyków. Tramwaje stoją w korku razem z samochodami.
Może jakiś osobnik zza Buga?Jeden z kierowców (chyba SPAD) chciał mnie bić w Basenie Górniczym, ale to szczegół.
Nie będę ukrywał, że to moje ulubione tramwaje w tutejszym taborze .Z taboru najbardziej interesowały mnie Tatry ex BVG. One były moim głównym celem, chciałem je obfocić i się tym przejechać. To są tramwaje nieznane w pozostałych polskich miastach. Cel udało mi się osiągnąć
Liczę że zdołają wyremontować przynajmniej 3 kluczowe odcinki.One są fajne... ale nie na te torowiska. Także TSz powinny brać się do roboty, bo powoli kończą się już fundusze EU, a oni mają w całym mieście masę starych, również betonowych torowisk. To wszystko jest do remontu i to pilnego
Brak jakichkolwiek wygłuszeń, technologia, materiały i wykonawstwo lat 80-tych.Z tymi betonowymi torowiskami dodatkowy problem jest taki, że nie dość, że są krzywe - to są też straszliwie głośne.
Gratuluję dorwania linii 61 i 87 przed budynkiem dworca, ten widok za kilka dni będzie historią.J-31 pisze: Autobusy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 0148083645
Gratuluję ustrzelenia składu 1021+1022 w obsłudze linii 11. Ten i 2 pozostałe składy 105Na rzadko pojawiają się na liniach innych niż 6.
Bocznica jest nieużywana od jakiś 10 lat. Remont skrzyżowań z tramwajami ma to zmienić.6. Z Pomorzan przejazd "szóstką" do skrzyżowania torowisk na ul. Pawła Stalmacha - ciekawe miejsce... jednakże nie zrobiło na mnie specjalnego wrażenia, ale może dlatego, że podobne skrzyżowania fociłem w GOP-ie - chociażby np. w Nowym Bytomu. Czy też we Wrocławiu na ul. Żmigrodzkiej - to ostatnie skrzyżowanie jest wciąż "aktywne" i czasami można spotkać pociągi przecinające torowisko tramwajowe.
W Szczecinie odniosłem wrażenie, że ta bocznica jest już nie używana przez pociągi. Zatem może moje wrażenie, to po prostu przyzwyczajenie
Czy ja dobrze zrozumiałem - po remoncie tego skrzyżowania znów pojadą tamtędy pociągi ? A konkretnie czyją bocznicę będą obsługiwać ? Czy są to jakieś realne plany ?shakkie pisze:Bocznica jest nieużywana od jakiś 10 lat. Remont skrzyżowań z tramwajami ma to zmienić.
Bardziej przydatne byłoby kursowanie 806 aż do pętli Gocław.J-31 pisze:Trochę szkoda, że 806 będzie docierać jedynie do Stoczni Szczecińskiej - a nie gdzieś dalej np. do jakiegoś większego węzła komunikacyjnego gdzież bliżej ogólnie pojętego Centrum.
Tak.A propo.. Czy ja dobrze zatrybiłem ? 6bis będzie całkowicie odcięta od reszty sieci ?
Zmiany od 1 października 2019 roku.2 września wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu niektórych linii tramwajowych i autobusowych.
Na liniach 8, 69, 74, 103 i 107 przywrócone zostaną zimowe rozkłady jazdy.
Na liniach 10, 12, 61 i B wprowadzone zostaną zimowe rozkłady jazdy.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 4 z częstotliwością co 24 minuty
Przywrócone zostanie kursowanie linii 109, 110, 822 i F.
Przywrócone zostaną kursy wykonywane tylko w dni nauki w szkołach na liniach 95, 98, 99 i 103.
Na linii 111 obowiązywać będzie rozkład jazdy ważny w okresie nauki w szkołach.
Przywrócony zostanie stały rozkład jazdy linii 1.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 9 według stałego rozkładu jazdy.
Dodatkowe zmiany
Na linii A wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy ze skorygowanymi czasami przejazdu. W niedziele i dni świąteczne kursy będą wykonywane z częstotliwością co 20 minut w godz. 13–18 i co 30 minut w pozostałym okresie. W pozostałe dni częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie. We wszystkie dni tygodnia likwidacji ulegnie kurs o godz. 23:13 z pętli „Plac Rodła”. Pasażerowie mogą w zamian korzystać z autobusu linii 531 odjeżdżającego z przystanku „Plac Rodła” o godz. 23:22.
Na linii B wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy ze skorygowanymi czasami przejazdu. W niedziele i dni świąteczne kursy będą wykonywane z częstotliwością co 20 minut w godz. 13–18 i co 30 minut w pozostałym okresie. W pozostałe dni częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie.
Na linii C wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy ze skorygowanymi czasami przejazdu. Częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie. W dni powszednie uruchomiony zostanie dodatkowy kurs o godz. 5:05 w relacji Plac Rodła – Kablowa.
Na linii H wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy ze skorygowanymi czasami przejazdu i niezmienioną częstotliwością kursowania.
Linia 55 pozostanie zawieszona. W związku z tym zmiany powszednich rozkładów jazdy wprowadzone na liniach 65 i 66 na okres wakacji letnich będą obowiązywać całorocznie.
Na linii 56 wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy. W dni powszednie likwidacji ulegnie kurs o godz. 5:52 w relacji Dąbie Osiedle – Basen Górniczy. W zamian uruchomiony zostanie kurs linii 96 o godz. 5:40 w relacji Kablowa – Basen Górniczy, który od przystanku „Dąbie Osiedle” realizowany będzie zgodnie z rozkładem jazdy zlikwidowanego kursu linii 56.
W niedziele i dni świąteczne kursowanie linii 56 zostanie zawieszone (z wyjątkiem kursu o godz. 23:04 w relacji Basen Górniczy – Dąbie Osiedle).
Na linii 57 w niedziele i dni świąteczne wprowadzona zostanie częstotliwość co 30 minut przez cały dzień. Jednocześnie zmianie ulegnie dotychczasowy rozkład jazdy obowiązujący w Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie.
Na linii 82 ujednolicony zostanie rozkład jazdy obowiązujący w niedziele i dni świąteczne oraz w Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie. Jednocześnie rozkład ten ulegnie zmianie w celu skoordynowania z linią 57.
Na linii 87 w dni powszednie do odwołania przedłużone zostanie funkcjonowanie letniego rozkładu jazdy. Częstotliwość kursowania pozostaje bez zmian. źródło: ZDiTM Szczecin
Zmiany od 1 grudnia 2019 roku.1 października wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii 51, 66, 69 i 78.
W dni powszednie na liniach 51 i 78 w godzinach 8–14 obowiązywać będzie 20-minutowa częstotliwość kursowania.
W niedziele i dni świąteczne na liniach 51 i 69 przez cały dzień obowiązywać będzie 20-minutowa częstotliwość kursowania.
Zawieszone zostanie kursowanie linii 66 w niedziele niehandlowe i dni świąteczne.
źródło: ZDiTM Szczecin
A propos ograniczeń częstotliwości na czwórce to jest spowodowane brakiem motorniczych w Szczecinie.1 grudnia wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach jazdy linii 54, 56, 84, 86, 87, 91 i 94.
Na liniach 54 i 84 nastąpi wydłużenie lub skrócenie wybranych kursów realizowanych do Zakładów Mięsnych w dni powszednie i świąteczne. Ponadto na linii 54 w niedziele i dni świąteczne nastąpi ograniczenie częstotliwości kursowania do 40 minut. W pozostałe dni częstotliwość nie ulegnie zmianie.
Na linii 56 nastąpi ograniczenie kursowania w dni powszednie – kursy wykonywane będą tylko w godzinach 5–9 i 13–20. W pozostałe dni rozkład jazdy nie ulegnie zmianie.
Na linii 86 we wszystkie dni wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy. W dni powszednie w godzinach szczytu kursy wykonywane będą co 10 minut. W pozostałym okresie częstotliwość nie ulegnie zmianie.
Na linii 87 w niedziele i dni świąteczne nastąpi ograniczenie częstotliwości kursowania do 30 minut. W pozostałe dni rozkład jazdy nie ulegnie zmianie. Jednocześnie nastąpi zmiana nazwy przystanku „Warszewo Szkoła” na „Wapienna”.
Na linii 91 nastąpi skrócenie okresu kursowania w popołudniowym szczycie.
Na linii 94 nastąpi skrócenie trasy do odcinka Turkusowa – Struga oraz ograniczenie liczby kursów. Źródło: ZDiTM Szczecin