System oznaczeń linii komunikacyjnych w Warszawie
System oznaczeń linii komunikacyjnych w Warszawie
Od 1 marca 2009 roku w Warszawie obowiązuje następujący system oznaczeń linii komunikacyjnych:
1 - 39: linie dzienne, podstawowe, tramwajowe, strefy 1, stałe, zwykłe
40 - 49: linie dzienne, podstawowe, tramwajowe, strefy 1, okresowe, zwykłe
50 - 79: linie dzienne, uzupełniające, tramwajowe (zastępcze, specjalne, cmentarne)
100 - 299: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, stałe, zwykłe
300 - 399: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, okresowe, zwykłe
400 - 499: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, okresowe, przyspieszone
500 - 599: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, stałe, przyspieszone
700 - 799: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefowe, stałe
800 - 899: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefowe, okresowe
900 - 999: linie uzupełniające, autobusowe, specjalne
C01 - C99: linie uzupełniające, autobusowe, cmentarne
E-1 - E99: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, ekspresowe
M1 - M9 (warianty skrócone: M11 - M99, bez pełnych dziesiątek): linie metra
N01 - N99: linie nocne, podstawowe
S1 - S99: linie podstawowe kolei miejskiej
R1 - R9 (warianty skrócone: R11 - R99, bez pełnych dziesiątek): linie uzupełniające, kolei miejskiej, strefowe, ajencyjne
L-1 - L99: linie dzienne, uzupełniające, autobusowe, strefowe, ajencyjne
Z, Z-1 - Z99: linie uzupełniające, zastępcze
:mewa: : linia uzupełniająca, zastępcza za metro
Lxx czyli np. Minibus, Lesznowola[ Warbus], Chotomów, honorujący bilety ZTM itd.
Rxx Koleje Mazowieckie , PKP Przewozy Regionalne , PKP IC, WKD, czy inny przewoźnik kolejowy, który pojawi się na torach, który będzie honować bilety czasowe, okresowe ZTM.
Sxx czyli SKM.
Resztę chyba nie muszę tłumaczyć ?
1 - 39: linie dzienne, podstawowe, tramwajowe, strefy 1, stałe, zwykłe
40 - 49: linie dzienne, podstawowe, tramwajowe, strefy 1, okresowe, zwykłe
50 - 79: linie dzienne, uzupełniające, tramwajowe (zastępcze, specjalne, cmentarne)
100 - 299: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, stałe, zwykłe
300 - 399: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, okresowe, zwykłe
400 - 499: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, okresowe, przyspieszone
500 - 599: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, stałe, przyspieszone
700 - 799: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefowe, stałe
800 - 899: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefowe, okresowe
900 - 999: linie uzupełniające, autobusowe, specjalne
C01 - C99: linie uzupełniające, autobusowe, cmentarne
E-1 - E99: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, ekspresowe
M1 - M9 (warianty skrócone: M11 - M99, bez pełnych dziesiątek): linie metra
N01 - N99: linie nocne, podstawowe
S1 - S99: linie podstawowe kolei miejskiej
R1 - R9 (warianty skrócone: R11 - R99, bez pełnych dziesiątek): linie uzupełniające, kolei miejskiej, strefowe, ajencyjne
L-1 - L99: linie dzienne, uzupełniające, autobusowe, strefowe, ajencyjne
Z, Z-1 - Z99: linie uzupełniające, zastępcze
:mewa: : linia uzupełniająca, zastępcza za metro
Lxx czyli np. Minibus, Lesznowola[ Warbus], Chotomów, honorujący bilety ZTM itd.
Rxx Koleje Mazowieckie , PKP Przewozy Regionalne , PKP IC, WKD, czy inny przewoźnik kolejowy, który pojawi się na torach, który będzie honować bilety czasowe, okresowe ZTM.
Sxx czyli SKM.
Resztę chyba nie muszę tłumaczyć ?
A czy Orientujesz się co dzieje się z tymi liniami ? One podobno od początku roku miały ruszyć, nawet w rejonie, zdaje się Nowej Woli, zbudowano przystanek (z zatoczką)... ale o ile co tydzień przejeżdżam przez Lesznowolę, o tyle śladu tych linii nie widzęKrzysiek pisze:Lxx czyli np. Minibus, Lesznowola[ Warbus], Chotomów, honorujący bilety ZTM itd.
Owe linie istnieją, tylko nie honorują biletów ZTM, jak do tej pory. Cały czas trwają przygotowania do uruchomienia systemu, kiedy , szczerze nie wiem.J-31 pisze:A czy Orientujesz się co dzieje się z tymi liniami ? One podobno od początku roku miały ruszyć, nawet w rejonie, zdaje się Nowej Woli, zbudowano przystanek (z zatoczką)... ale o ile co tydzień przejeżdżam przez Lesznowolę, o tyle śladu tych linii nie widzęKrzysiek pisze:Lxx czyli np. Minibus, Lesznowola[ Warbus], Chotomów, honorujący bilety ZTM itd.
Istnieją obecnie linie L-1 - L-5 , ta ostatnia tylko w weekend[2 kursy].
Według ZTM dla Lesznowoli przeznaczono L-1- L-4 , dla Chotomowa L-5[ widać będą jakieś zmiany w Lesznowoli]. Mówiło się też o linii do Józefosława , może to będzie L-9?
http://www.warbus.pl/komunikacja_gminna_lesznowola.php
Nie tu chodzi o linie Kolei Mazowieckich, PKP IC czy PKP PR, WKD inne, honorujące bilety czasowe i okresowe ZTM. Pełnią role uzupełniającą oferty SKM, jako spółki miejskiej. A wszelkie linie autobusowe regionalne, ajencyjne, prywatne, będą oznaczane literką L, a kolej regionalna jest oznaczana jako Rxx.J-31 pisze:Krzysiek - a o chodzi z tymi liniami ? Czy to mają być jakieś linie autobusowe uzupełniające kolej ?Krzysiek pisze:R1 - R9 (warianty skrócone: R11 - R99, bez pełnych dziesiątek): linie uzupełniające, kolei miejskiej, strefowe, ajencyjne
S jak SKM
M jak metro
R jak regionalna kolej
L lokalna komunikacja prywatna.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
To są oznaczenia w ramach samego ZTMu i dotyczą pojazdów w relacjach, w których obowiązuje taryfa ZTM. Nie ma możliwości, by ZTM narzucił wymienionym przez Ciebie przewoźnikom oznaczenia tras. Zwłaszcza, że Koleje Mazowieckie na przykład mają już swój system oznaczeń KMxx.J-31 pisze:Krzysiek, a czy ten zamysł oznakowania linii, może oznaczać, że za jakiś czas na - na przykład - pociągach Kolei Mazowieckich albo na WKD pojawią się takie oznaczenia - czyli litera+cyfra. ?
Widziałem dzisiaj rano autobus do Chotomowa, był to Neoplan N316UL firmy "Translud". I tenże autobus - ku mojemu zdziwieniu, na przedniej elektronicznej tablicy miał jak wół napisane: "L-1 CHOTOMÓW"Krzysiek pisze:dla Chotomowa L-5
Czy "Translud" współpracuje z ZTM-em. Czy oni akceptują bilety na WKM-ce ?
Warszawa today
Oto mamy premierę tramwajowych "siedemdziesiątek"Krzysiek pisze:50 - 79: linie dzienne, uzupełniające, tramwajowe (zastępcze, specjalne, cmentarne)
Od 10-tego maja, w związku z remontem trasy W-Z, ZTM wprowadza - między innymi innych zmian - dwie zastępcze linie tramwajowe
linia 76, której tramwaje będą kursować z pętli Os. Górczewska na Okęcie - bardzo ciekawa trasa, prawie na około.
Ponieważ tramwaje tej linii przejadą przez Centrum Warszawy, tj. al. JPII, ul. Chałubińskiego, al. Niepodległości, Nowowiejska... Filtrowa do pl. Narutowicza i z tamtąd bezpośrednio na Okęcie.
linia 78 - połączy Metro Młociny z ¯erań FSO... tramwaje przejadą przez Most Gdański.
Co jednak ciekawe tramwaje od Ronda Jarosława (rondo Babki) zamiast bezpośrednio ul. Słomińskiego... pojadą również małym objazdem, czyli ulicami: al. JPII, ul. Stawki, Andersa, Międzyparkowa
Dodatkowo, po za konkursem dodam, że w związku z kolejnym etapem remontu trasy W-Z, ZTM wydłuży linię Z-2 do Okopowej, a prócz tego powstanie kolejna linia autobusowa zastępcza Z-3 łącząca Metro Politechnikę z pl. Wilsona. Aczkolwiek ZTM ostrzega, że jeśli wiadukt tymczasowy na Andersa będzie nie przejezdny (niedopuszczenie autobusów do ruchu), to skróci tą linię do Konwiktorskiej.
Wiadukt tymczasowy na Andersa ma przejść próby obciążeniowe - jeśli próby wypadną pomyślnie, to autobusy zostaną dopuszczone do przejazdów.
Z-3 powstaje ponieważ na czas remontu skrzyżowania torów na pl. Bankowym, ZTM zawiesza całkowicie ruch tramwajowy na Marszałkowskiej na odcinku od pl. Zbawiciela do Andersa / Stawki.
Reasumując i wracając do tramwajowych linii 76 i 78 - najwyraźniej Warszawa nie chce być gorsza i odgapia z Krakowa najlepsze pomysły
Re: System oznaczeń linii komunikacyjnych w Warszawie
Ja osobiście zamieniłbym 4xx na 6xx, aby wprowadzić jeden schemat. W podziale na wersje zwykłe i okresowe, wszędzie (oprócz wspomnianych) obowiązuje schemat, że wersje stałe mają niższe numery, niż wersje okresowe, wyjątkiem są właśnie linie 4xx i 5xx, gdzie jest odwrotnie. Ponieważ do 5xx mieszkańcy się przyzwyczaili w przeciwieństwie do 4xx, więc lepiej jest zamienić 4xx z 6xx, niż odwracać 5xx z 4xx.Krzysiek pisze: 400 - 499: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, okresowe, przyspieszone
500 - 599: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, stałe, przyspieszone
wtedy było by:
100 - 299: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, stałe, zwykłe
300 - 399: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, okresowe, zwykłe
500 - 599: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, stałe, przyspieszone
600 - 699: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefy 1, okresowe, przyspieszone
700 - 799: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefowe, stałe
800 - 899: linie dzienne, podstawowe, autobusowe, strefowe, okresowe
900 - 999: linie uzupełniające, autobusowe, specjalne
Niby drobna zmiana, ale wprowadza jednolity schemat numeracji: St,Ok,St,Ok,St,Ok
zamiast St,Ok,Ok,St,St,Ok jak jest obecnie
St- Stałe
Ok- Okresowe
Ale to tylko moja sugestia.
A do linii 4xx to wg. Ciebie, w Warszawie, nikt się nie przyzwyczaił ?wlocek369 pisze:Ja osobiście zamieniłbym 4xx na 6xx, aby wprowadzić jeden schemat. W podziale na wersje zwykłe i okresowe, wszędzie (oprócz wspomnianych) obowiązuje schemat, że wersje stałe mają niższe numery, niż wersje okresowe, wyjątkiem są właśnie linie 4xx i 5xx, gdzie jest odwrotnie. Ponieważ do 5xx mieszkańcy się przyzwyczaili w przeciwieństwie do 4xx, więc lepiej jest zamienić 4xx z 6xx, niż odwracać 5xx z 4xx.
Taka zmiana, tylko po to, by gdzieś na papierze było... cytuję....
...spowodowała by pewnie takie zamieszki społeczne w Warszawie, że to, co do niedawna działo się w Teheranie to byłby mały pikuś. Ludzie, już i bez tego nie lubią ZTM-uwlocek369 pisze:(...) St,Ok,St,Ok,St,Ok
Chciałbym Ci jednocześnie zwrócić, grzecznie, uwagę, że jeszcze nie tak dawno temu linie 6xx, to były nasze linie nocne. I choć od zmiany minęło już wprawdzie trochę czasu, to jednak warszawiacy wciąż je pamiętają.
Reasumując. Zamiana linii 4xx na 6xx to byłaby totalna głupota, plus koszty
A tymczasem w zeszłą sobotę 20 czerwca pojawiła się jednorazowo zupełnie nowe linia tramwajowa (a czego właściwie nikt nie zauważył) 61. Linia była linią specjalną, związaną z jedną z gier miejskich, obsługiwał ją skład wagonów 13N, była oznaczona na przystankach, także uwzględniona w rozkładach jazdy.