Awarie pojazdów a Ważność biletów
Awarie pojazdów a Ważność biletów
Jak u was wygląda sprawa ważności biletów jednorazowych i czasowych, w sytuacji awarii pojazdów ?
U mnie w przypadku awarii autobusu danej linii, istnieje możliwość kontynuacji jazdy drugim autobusem tej samej linii, albo innej. Ale tylko tak długo, jak długo ci brakowało do zakończenia ważności biletu. Nawet w sytuacji gdy masz bilet na 15 min, przejechałeś 10 min. autobus się popsuł. Czekasz na następny 20 min a i tak masz prawo jechać jeszcze 5 min tym autobusem.
U mnie w przypadku awarii autobusu danej linii, istnieje możliwość kontynuacji jazdy drugim autobusem tej samej linii, albo innej. Ale tylko tak długo, jak długo ci brakowało do zakończenia ważności biletu. Nawet w sytuacji gdy masz bilet na 15 min, przejechałeś 10 min. autobus się popsuł. Czekasz na następny 20 min a i tak masz prawo jechać jeszcze 5 min tym autobusem.
Ostatnio zmieniony 2009-09-11, 17:30 przez wlocek369, łącznie zmieniany 1 raz.
W Warszawie jest podobnie. Teoretycznie pasażer - posiadający bilet jednorazowy - ma prawo w przypadku awarii kontynuować jazdę innym autobusem tej samej linii z biletem skasowanym w uszkodzonym pojeździe.Kędzior pisze:We Wrocławiu można w takim wypadku jechać innym autobusem/tramwajem na tej samej linii jadącym w tym samym kierunku, co pojazd uszkodzony.
Tyle teoria
To jest dobre pytanie. Jak znam kanarów, to byłaby to dla nich świetna okazja, szczególnie, że dzisiaj w zasadzie nie można znaleźć świadków - nikt nie chce się mieszać. A po za tym większość mieszkańców korzysta jednak z biletów okresowych - bo te znacznie bardziej się opłacają9507 pisze:Ciekawe jakby było w przypadku kontroli?
Także i ja nigdy nie miałem możliwości sprawdzenia czy to działa
Na liniach KZK GOP-u podobnie jak u pozostałych organizatorów bilet skasowany w pojeździe zachowuje swoją ważność podczas przesiadki w sytuacji gdy się zepsuje. Z tym, że najdroższy bilet jednorazowy o nominale 2zł/4zł, który jest na 3 i więcej miast (gmin) jest też ważny przez godzinę i na nim można się tylko w ciągu 60 minut dowolną ilość razy przesiadać się
Czy to oznacza że w przypadku najdroższego biletu, trzeba się liczyć z tym że w przypadku awarii i oczekiwania na następny pojazd, bilet może stracić ważność . Nawet jeżeli w normalnych warunkach tym pojazdem, byśmy dojechali w docelowe miejsce, w wyznaczonym czasie ?Shadow238 pisze:Na liniach KZK GOP-u podobnie jak u pozostałych organizatorów bilet skasowany w pojeździe zachowuje swoją ważność podczas przesiadki w sytuacji gdy się zepsuje. Z tym, że najdroższy bilet jednorazowy o nominale 2zł/4zł, który jest na 3 i więcej miast (gmin) jest też ważny przez godzinę i na nim można się tylko w ciągu 60 minut dowolną ilość razy przesiadać się
Dlatego w Poznaniu bilet jednorazowy można w wypadku awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę tym pojazdem skasować jeszcze raz w innym. A co w wypadku kontroli? Mam dwie opcje:
- kontroler nie wie o istnieniu takiego przepisu
- kontroler nie ma pojęcia, gdzie jaki wóz się rozkraczył i wypisze mandat
W obu przypadkach zapewne po dojeździe na Głogowską anulują Ci mandat... i naliczą opłatę manipulacyjną. Więc 200 zł owszem nie zapłacisz, ale zamiast 2 zapłacisz 14
Więc ja tam nie ryzykuję i z tego nie korzystam
- kontroler nie wie o istnieniu takiego przepisu
- kontroler nie ma pojęcia, gdzie jaki wóz się rozkraczył i wypisze mandat
W obu przypadkach zapewne po dojeździe na Głogowską anulują Ci mandat... i naliczą opłatę manipulacyjną. Więc 200 zł owszem nie zapłacisz, ale zamiast 2 zapłacisz 14
Więc ja tam nie ryzykuję i z tego nie korzystam
No ale czemu musisz płacić ponownie 2 zł za bilet, czy 14 zł opłaty Skoro to nie była twoja wina że się rozkraczył.KKS pisze:W obu przypadkach zapewne po dojeździe na Głogowską anulują Ci mandat... i naliczą opłatę manipulacyjną. Więc 200 zł owszem nie zapłacisz, ale zamiast 2 zapłacisz 14
Więc ja tam nie ryzykuję i z tego nie korzystam
A może ich blankiety są tak cenne, że ktoś musi im zwrócić za niepotrzebnie zmarnowany druk. Czyli nieszczęsny pasażer, któremu się to przydarzyło.
No ale z dwojga złego, lepiej że 14 zł niż 200 zł
Straci ważność tylko czasową, bo na ilośc miast już nie, a tak jak wcześniej wspomniałem bilet jest na całą trasę (3 miasta i więcej) lub godzinę ważny po skasowaniu.Czy to oznacza że w przypadku najdroższego biletu, trzeba się liczyć z tym że w przypadku awarii i oczekiwania na następny pojazd, bilet może stracić ważność . Nawet jeżeli w normalnych warunkach tym pojazdem, byśmy dojechali w docelowe miejsce, w wyznaczonym czasie ?