Prywatyzacje PKSów
No jeszcze bym to przełknął gdyby tyle sklepów powstało gdzieś na peryferiach miasta, a nie w sąsiedztwie dużych blokowisk i w dodatku przy jednej ulicy, która zakorkuje się na amen. Istniejący Real/MM/Praktiker, na przeciwko planuje się budowę Leroy Merlin (w miejscu przyszłej postojowej zajezdni autobusowej!), obok Reala powstanie "Galeria Warmińska" ze sklepami i z kinem, a obok GW prawdopodobnie IKEA. Nie no bardzo dobry pomysł w tym miejscu takie coś robić.
Ja do centrów handlowych nic nie mam, tylko, żeby powstawały z głową (a to ciężko w tym mieście idzie ).
Dobra, bo wjeżdżamy w inne tematy.
Ja do centrów handlowych nic nie mam, tylko, żeby powstawały z głową (a to ciężko w tym mieście idzie ).
Dobra, bo wjeżdżamy w inne tematy.
Dawno nie czytałem większej bzdury. Właśnie po to są te negocjacje z firmami (których oferty nie zostały na wstępie odrzucone), by uzyskać szczegółowe informacje, w jaki sposób firmy zamierzają kontynuować działalność przewozową i na jakich warunkach. Dopiero wtedy będzie można zdecydować, która z nich będzie lepsza. (Dlatego więc cięcia kursów Polbusu nie miały nic wspólnego z trwającymi jeszcze wówczas negocjacjami z Retail Provider) Dlatego odbywają się one za zamkniętymi drzwiami, a ich szczegóły są utajnione do ogłoszenia wyników przetargu.9507 pisze:To właśnie ta firma, zdaje się, straciła możliwość przejęcia wrocławskiego POLBUSa. W naszym wypadku scenariusz mógł być podobny. Przejęcie PKSu i dworca i zabudowa tego terenumuszyx pisze:"Retail Provider"
Z informacji ze strony MSP można wywnioskować co innego. http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... KS_Sp.html9507 pisze: Z tego co pamiętam RP nie przystąpił do kolejnej tury rozmów.
Warto wspomnieć, że wcześniej wyłączność negocjacyjną na kilka tygodni otrzymał właśnie Retail Provider.
muszyx pisze:Biznes.Onet.pl, PAP: Prywatyzacja olsztyńskiego PKS budzi obawy pracowników
http://biznes.onet.pl/prywatyzacja-olsz ... news-detal
Pozamiatane: podpisano umowę prywatyzacyjną
http://olsztyn.wm.pl/71454,Olsztynski-P ... ciela.html
Łatwo im coś z Polbusem nie idzie
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... glych.htmlW prowadzonej procedurze w sprawie zbycia należących do Skarbu Państwa udziałów spółki: „POLBUS-PKS” Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, podjęta została decyzja o powrocie do negocjacji równoległych i kontynuowaniu rozmów z firmami: Retail Provider Wrocław Sp. z o.o. oraz PBG DOM Sp. z o.o.
I to jest właśnie cała patologia polskiej prywatyzacji. Rynek przewozów regionalnych jest już tak zdezorganizowany, że żadna z liczących się na świecie kompanii transportowych nie jest w ogóle zainteresowana wchodzeniem na niego. Zresztą nie ma czemu się dziwić. W Europie Zachodniej linie są organizowane przez zarządy komunikacji, dopłaca się się do nierentownych przewozów. W Polsce szanse na to są bardzo niewielkie. Wskutek takiego stanu rzeczy jedynymi zainteresowanymi w postępowaniu prywatyzacyjnym są deweloperzy, którzy nie ma co ukrywać zainteresowani są wyłącznie atrakcyjnymi nieruchomościami. W przypadku Wrocławia chodzi oczywiści o grunty Centralnego Dworca Autobusowego, które są łakomym kąskiem. Działalność przewozowa z punktu widzenia takiego inwestora nie jest w ogóle potrzebna. Mnie osobiście smuci, to, że Polbus, który jako jeden z niewielu PKSów przynosi zyski nie zyskał szansy komunalizacji. Przecież sieć połączeń aglomeracyjnych ( Śobótka, Środa Śląska, Oleśnica etc) mogłaby być z powodzeniem zarządzana przez wspólny związek komunikacyjny wszystkich powiatów w okolicy Wrocławia za pomocą sprawnie działającego przedsiębiorstwa.Gadzie pisze:Szkoda tylko, że firmy negocjujące to wyłącznie deweloperzy
Gdyby istniał wspólny związek komunikacyjny gmin wokół Wrocławia, to Polbus sam w sobie nie byłby już do niczego potrzebny, bo te same połączenia mógłby wykonywać inny przewoźnik i lepiej dysponujący taborem do napełnień, niż Polbus. Wtedy także możliwa byłaby integracja strefowa i taryfowa całej komunikacji międzygminnej, w tym MPK, linii strefowych, pociągów Regio, a także linii międzypowiatowych.marekJG pisze:Mnie osobiście smuci, to, że Polbus, który jako jeden z niewielu PKSów przynosi zyski nie zyskał szansy komunalizacji. Przecież sieć połączeń aglomeracyjnych ( Śobótka, Środa Śląska, Oleśnica etc) mogłaby być z powodzeniem zarządzana przez wspólny związek komunikacyjny wszystkich powiatów w okolicy Wrocławia za pomocą sprawnie działającego przedsiębiorstwa.
A tymczasem mamy patologię w postaci wprowadzania pasażerów w błąd, sugerując, że Polbus w samej tylko gminie Długołęka i Oleśnica (obszar gminy Długołęka ograniczony miejscowościami:
- Pruszowice, Domaszczyn, Pasikurowice, Siedlec, Godzieszowa, Łozina, Węgrów, Skała, Jaksonowice, Michałowice, Januszkowice, Stępin, Borowa, Raków, Oleśniczka, Kątna, Brzezia Łąka, Śliwice, Kiełczów, Mirków) ma sporą sieć komunikacyjną. Nic bardziej mylnego.
http://www.polbus.pl/uploads/292/schemat_duzy.jpg
Z podanych na schemacie linii: 504, 514, 534, 554, 564, 574, 584, 594:
regularne kursy mają tylko linie: 504, 514 i 554 (bo najbardziej dochodowe). Z kolei do niedawna kilka kursów wykonywały także: 574 i 594 (ta ostatnia robi szkolne kursy - jeden rano, a drugi popołudniu), reszta nie kursuje od dawien dawna, lub poległy już po miesiącu od uruchomienia numeracji kursów pt. Oleśnica. Ale tej informacji już ze strony Polbusu się nie dowiesz, a jedynym źródłem tej informacji zostaje wyszukiwarka e-podroznik w której odpowiednio wpisujesz miejscowości przez które szukana linia przejeżdża.
To samo zresztą jest i w przypadku połączeń podmiejskich relacji Oleśnica - wieś w gminie Oleśnica, której rolę już dawno przejęło 554.
//EDIT: Faktycznie, pomyliłem jednostki administracyjne
Ostatnio zmieniony 2011-10-21, 01:03 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
A skąd takie informacje?marekJG pisze:Mnie osobiście smuci, to, że Polbus, który jako jeden z niewielu PKSów przynosi zyski nie zyskał szansy komunalizacji.
Przecież ta firma ma ooooogromne długi a obecny prezes, (notabene znający się na komunikacji i zarządzaniu jak ja na lotach w kosmos) swoim działaniem przyczynia się do dalszej zapaści tego przedsiębiorstwa...
Z moich obserwacji wygląda to tak, jakby On czekał tylko na prywatyzację (czyt. sprzedaż) spółki z nadzieją, iż nowy właściciel zatrudni go jako wyjątkowego eksperta na podobnym stanowisku.
Nie zastanawia Cię fakt przeciągających się negocjacji?
Akurat ma to raczej związek ze zobowiązaniami prywatyzacyjnymi. MSP zaczęło wymagać od inwestorów spełnienia określonych warunków ( przede wszystkim prowadzenia i inwestycji mających na celu prowadzenie działalności przewozowej), opracowania planu restrukturyzacji. Deweloperom to nie na rękę, bo ich celem jest jak najszybsze przejęcie gruntów. Dlatego też nawet po dopuszczeniu ich do negocjacji do tej pory się wycofywali z dalszych rokowań.galant7 pisze:Nie zastanawia Cię fakt przeciągających się negocjacji?
Artykuł z przed kilku miesięcy na temat sytuacji w PKS Jędrzejów: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /847096573
Sprzedali kilka miesięcy temu dworzec autobusowy w Jędrzejowie, z którego wozy PKS-u Jędrzejów mogły korzystać jeszcze do końca maja bieżącego roku, a w praktyce korzystali jeszcze w sierpniu: http://www.phototrans.eu/14,519651,0,Au ... 70503.html
A tu artykuł z zeszłego miesiąca na temat sytuacji świętokrzyskich PKS-ów, w tym o obecnej sytuacji PKS-u Jędrzejów. Zarząd przygotował wniosek o likwidację spółki z Jędrzejowa: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... aliwo.html
Sprzedali kilka miesięcy temu dworzec autobusowy w Jędrzejowie, z którego wozy PKS-u Jędrzejów mogły korzystać jeszcze do końca maja bieżącego roku, a w praktyce korzystali jeszcze w sierpniu: http://www.phototrans.eu/14,519651,0,Au ... 70503.html
A tu artykuł z zeszłego miesiąca na temat sytuacji świętokrzyskich PKS-ów, w tym o obecnej sytuacji PKS-u Jędrzejów. Zarząd przygotował wniosek o likwidację spółki z Jędrzejowa: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... aliwo.html
Mobilis kupił sobie kolejną zabawkę - PKS Piotrków Trybunalski. Natomiast Katowice poszły do dewelopera...
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=46278
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=46279
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=46278
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=46279
Pewnie się załamali jak wybadali rynek Souter też składał oferty i skończyło się na Polskim Busie
[ Dodano: 2012-03-23, 20:56 ]
http://iv.pl/images/69952787405405881049.jpg
Scania Touring w PKS Ciechanów
[ Dodano: 2012-03-23, 20:56 ]
http://iv.pl/images/69952787405405881049.jpg
Scania Touring w PKS Ciechanów