Prywatyzacje PKSów

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Łał! Nowy autobus, malowanie zakładowe, logo... Jestem pod wrażeniem :D Powinni tak wszystkie wozy oznaczać. Jakoś dziwnym trafem "szrotki" z Izraela nie dostały logo i malowania :mruga:
Ile kupili takich Scanii?

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Wygląda o wiele lepiej niż te warszawskie.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Przy okazji zapytam. Czy wiadomo już kto kupił PKS Tarnobrzeg? Wiem, że to jakaś wielka tajemnica była.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No, no Mobilis pocisnął z logo i barwami :) Ciekawe czy zmiany w logo będą też dotyczyły oddziałów komunikacji miejskiej w Bydgoszczy/Lubiczu i Krakowie? Wychodzi na to że Mobilis zmienił nazwe na Mobilis grupe.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_558 pisze:Wychodzi nato że Mobilis zmienił nazwe na Mobilis grupe.
Nie, nie zmienił nazwy. Mobilis group znaczy przecież tyle co grupa Mobilis. Oznaka przynależności do jakiejś firmy. To jest dalej Mobilis Sp. z o.o.
A jako, że inne firmy pozostały przy swoich nazwach, to oczywiste, że nie można ich było określić mianem Mobilis, bo wprowadzałoby to w błąd. Ale jest to zdecydowanie Mobilis group.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Mnie martwi tylko to, że nie ma jednakowych barw - to białe, to szare, to jakiś sraczkowaty zielony. I jedno oznaczone PKS, drugie jako Mobilis i kupy to się nie trzyma.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Matlik pisze:Mnie martwi tylko to, że nie ma jednakowych barw - to białe, to szare, to jakiś sraczkowaty zielony. I jedno oznaczone PKS, drugie jako Mobilis i kupy to się nie trzyma.
Rebranding jest drogi, nie oszukujmy się. Zwłaszcza jeśli dodamy do tego informację dla dotychczasowych klientów o zmianach i wyjaśniających co to dla nich oznacza. Samo lakierowanie pojazdów też trochę pieniędzy kosztuje, a gdy policzymy to przez ilość pojazdów to wyjdzie spory wydatek, na który przewoźnik nie może sobie pozwolić.

Tak dla przykładu podam, trochę z innej beczki, niedawna zmiana nazwy sieci Era w T-Mobile, kosztowała 100 mln zł.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze:Samo lakierowanie pojazdów też trochę pieniędzy kosztuje
Pewnie dlatego kupowali ostatnio same białe.
Co do malowania, logo jest trochę niefortunne i brak napisu PKS Ciechanów, który zdecydowanie by się przydał.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

No dobra, ale co to za koszt jeśli i tak autobus jest lakierowany? Wszystkie Izraelczyki przecież są remontowane, czyli też malowane bo z gołą blachą nie wyjadą. Tak samo nówki - małe Kapeny są w sraczkowatym zielonym, a Irisbusy są białe. Przy zamówieniu 100 wozów to przecież się rozkłada, a zmiana nazwy na Mobilis i tak niewiele zmienia bo pasażerowie i tak rzadko kiedy patrzą czym jadą.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No jeśli czeka się na autobus na przystanku gdzie podjeżdża jeden co godzinę to może nie ma większego znaczenia co jest na nim napisane, ale np. szukając na dworcu wozu PKSu Gdzieś lepiej żeby było na nim napisane PKS Gdzieś, a nie enigmatyczne Mobilis group, a najlepiej to by było jedno i drugie

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

No ja bym tego nie powiedział. Moja matka potrafiła pomylić autobus Eurolines z Globusem i jechała w złym autobusie do Anglii.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Rudy pisze:Moja matka potrafiła pomylić autobus Eurolines z Globusem i jechała w złym autobusie do Anglii.
Ale kiedy je pomyliła :?: Przy pierwszym wsiadaniu :?:
To świadczy o niekompetencji ludzi tam pracujących.

Z resztą jeżdżę Globusem od kilku lat. Tam jest taki burdel, że spokojnie by można było za free pojechać z Niemiec do Polski i z powrotem.

Jeśli taki sam burdel jest w innych firmach to ja nie wiem jak ten biznes się jeszcze kręci.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Co do malowania zakładowego Mobilisowych PKSów to zobaczymy. Mobilis jeszcze ma troche taboru do wymiany w mazowieckich PKSach i jeszcze paru. Kolejne zakupy czekają, Może malowanie Scanii Touring to zapowiedź unifikacji malowania.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co do malowania autobusów PKS i ex PKS - obecnie Mobilis - to jakoś tutaj bym się nie spierał. Już dawno temu, nawet ówczesne PKS-y odeszły od swojego "niebieskiego" schematu malowania. I obecnie każdy autobus jest inny. ;)

Myślę, że mieszkańcy różnych małych miejscowości już dawno się do tego przyzwyczaili i po prostu patrzą na tablice - dokąd tenże autobus zmierza ;)

Natomiast - jeśli chodzi o malowanie, czy też próbę malowania autobusów należących do "Mobilisa", to chyba oni sami za bardzo nie są zdecydowani do końca. I pewnie sami próbują coś kombinować w tym względzie ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

@Amalio po prostu autobusy Eurolines i Globusu były spóźnione, gdy moja matka usłyszała że podjechał autobus do Anglii to wpakowała mnie i siebie do niego a kierowcom się tak śpieszyło że bilety sprawdzili pod Calais (Francja). Wtedy ci zadzwonili do siedziby Eurolines że mają naszych pasażerów na pokładzie.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

W procedurze dotyczącej zbycia należących do Skarbu Państwa udziałów spółki: „POLBUS-PKS” Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, kierownictwo MSP w dniu 30 marca br. podjęło decyzję o odstąpieniu od negocjacji i zamknięciu procesu prywatyzacji bez wyłonienia inwestora.
:strzałka: http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... jacji.html

[ Dodano: 2012-09-26, 12:47 ]
CBA dopatrzyło się jakiś nieprawidłowości przy sprzedaży PKSów dla Mobilis groupe:
Agenci CBA sprawdzają, czy doszło do nieprawidłowości przy prywatyzacji PKS-ów w sześciu miejscowościach. Biuro rozpoczęło kontrolę w Ministerstwie Skarbu Państwa. –„Nasza kontrola dotyczy realizacji umów sprzedaży akcji PKS w: Płocku, Mławie, Ciechanowie, Ostrołęce, Mińsku Mazowieckim i Przasnyszu. Kontrola przewidziana jest na trzy miesiące. Według planów powinna zakończyć się pod koniec grudnia' - powiedział w poniedziałek PAP rzecznik CBA Jacek Dobrzyński. Według nieoficjalnych informacji PAP ze źródeł zbliżonych do sprawy agenci biura podejrzewają, że mogło dojść do sprzedaży po zaniżonych cenach. Dobrzyński nie chciał jednak tego potwierdzić. Zgodnie z przepisami kontrola może zostać wydłużona do 9 miesięcy.
:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=50252

ADAS11

Post autor: ADAS11 »

Teraz PKS Myszków pod młotek z zadłuzeniem niecałe 2mln.zł

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Ofensywa MSP z prywatyzacją PKSów:
MSP: Prywatyzacja PKS Chojnice

Minister Skarbu Państwa ogłasza jesienną ofensywę w zakresie prywatyzacji PKS-ów. M.in. ponownie na sprzedaż zostało wystawiona spółka PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Chojnicach.

http://www.infobus.pl/text.php?id=50853&from=main
-------------------------------------------------------------
MSP: Prywatyzacja PKS Częstochowa i PKS w Lubliniec

Minister Skarbu Państwa ogłasza jesienną ofensywę w zakresie prywatyzacji PKS-ów. M.in. ponownie na sprzedaż zostały wystawione spółki: PKS Częstochowa S.A. i PKS w Lublińcu Sp. z o.o.

http://www.infobus.pl/text.php?id=50852&from=main
-------------------------------------------------------------
MSP: Prywatyzacja PKS Kozienice

Minister Skarbu Państwa ogłasza jesienną ofensywę w zakresie prywatyzacji PKS-ów. M.in. ponownie na sprzedaż została wystawiona spółka PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Kozienicach.

http://www.infobus.pl/text.php?id=50851&from=main
-----------------------------------------------

Szykuje się ciekawa walka o PKS POLONUS Warszawa:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie S.A. - wpłynęły odpowiedzi

Minister Skarbu Państwa uprzejmie informuje, że w dniu 30 października 2012 r. o godz. 14:00 upłynął termin składania odpowiedzi na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia udziałów stanowiących 85% kapitału zakładowego spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie S.A. z siedzibą w Warszawie. W wyznaczonym terminie wpłynęło pięć odpowiedzi na publiczne zaproszenie, złożonych przez następujące podmioty:

Echo Investment S.A. z siedzibą w Kielcach,
MOBILIS Sp. z o.o. z siedzibą w Mościskach,
Polska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
Konsorcjum Raf Trans Sp. z o.o. - Balmoral Properties 4 ED Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
Arriva Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.


żródło: Ministerstwo Skarbu Państwa

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Ciekawe wydaje się konsorcjum Raf Transu z firmą budowlaną - coś w stylu działań Gryfu przy PKS Gdańsk.
Do przewidzenia było spore zainteresowanie, bo Polonus ma potencjał ;) Cieszy fakt, że oprócz Echo Investment S.A., wszystkie oferty powiązane są z przewozami. Pozostaje się tylko modlić, żeby nasze ministerstwo nie wybrało właśnie oferty stricte dewelopera :]

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Polska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. walczy o PKS w Częstochowie z PKSem Gliwice:
Oferenci, którzy zgłosili propozycję zakupu":
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o., Gliwice
- "Polska Komunikacja Samochodowa 3 Sp. z o.o., Warszawa


http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... _Akcy.html
--------------------------------------

PKS Gliwice jako jedyny chce kupić PKS Lubliniec:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lublińcu Sp. z o.o. - wpłynęła oferta
W odpowiedzi na publicznie ogłoszone w dniu 22.10.2012 r. zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia akcji/udziałów spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lublińcu Sp. z o.o. , do dnia 19.11.2012 r. do godz. 14:00, do Ministerstwa Skarbu Państwa wpłynęła następująca oferta:

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach.


http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... ferta.html
------------------------
Czy tym razem ktoś weźmie PKS Częstochowa? Miasto już nie jest zainteresowane

Ministerstwo Skarbu Państwa podjęło drugą próbę sprzedaży akcji dwóch przewoźników: PKS Częstochowa SA i PKS Lubliniec sp. z o.o.
Poprzednia zakończyła się fiaskiem. Tym razem na ogłoszenie o zaproszeniu do negocjacji odpowiedziały dwie firmy: inny PKS, w Gliwicach oraz "Polska Komunikacja Samochodowa 3" z Warszawy.

Ta druga spółka, utworzona niedawno właśnie z myślą o częstochowsko-lublinieckiej transakcji, należy do Pelmano Trading & Investments. Jak podał w ub. tygodniu "Puls Biznesu", za tym przedsięwzięciem stoi Mariusz Koper. W 2007 r. sprzedał on fińskiej Sanomie Wydawnictwo Nowa Era specjalizujące się w podręcznikach. Obecnie za pośrednictwem różnych spółek, w które angażuje się bezpośrednio bądź przez Pelmano, próbuje skupować PKS-y należące do państwa. Uważa, że osiągnie sukces, o ile zacznie działać na szeroką skalę, w całym kraju.

Natomiast w PKS Gliwice 90 proc. udziałów należy do PKS ¯ary. Ta dolnośląska spółka, zajmująca się zarówno transportem pasażerskim jak i towarowym, została sprywatyzowane jako pierwsza z kilkuset firm posługujących się skrótem PKS - akcje w 1999 r. przejęli pracownicy. PKS ¯ary kontroluje poza tym PKS Iława na północy Polski.

Częstochowskim przewoźnikiem nie są natomiast zainteresowane samorządy powiatowe ani Częstochowa. Ta ostatnia rozważała wprawdzie komunalizację lecz nie zdecydowała się na złożenie oferty. Miasto kusił dworzec w al. Wolności, dobrze zlokalizowany, ale mało reprezentacyjny (ostatnio prezydent musiał świecić oczami przed marszałkiem województwa, bo gdy razem zakończyli przejażdżkę nowym tramwajem twist przy dworcu, to "nadziali się" na stolikowy handel biustonoszami itp. tekstyliami). Jednak rolą samorządu miejskiego nie jest utrzymywanie komunikacji poza jego terenem, a zwłaszcza dotowanie tej działalności - i to przeważyło.

PKS w Częstochowie zakończył 2011 rok stratą w wysokości 1,3 mln zł. Spółka zatrudnia niespełna 500 osób.

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... iasto.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”