Prywatyzacje PKSów
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Nie, nie zmienił nazwy. Mobilis group znaczy przecież tyle co grupa Mobilis. Oznaka przynależności do jakiejś firmy. To jest dalej Mobilis Sp. z o.o.Marcin_558 pisze:Wychodzi nato że Mobilis zmienił nazwe na Mobilis grupe.
A jako, że inne firmy pozostały przy swoich nazwach, to oczywiste, że nie można ich było określić mianem Mobilis, bo wprowadzałoby to w błąd. Ale jest to zdecydowanie Mobilis group.
Rebranding jest drogi, nie oszukujmy się. Zwłaszcza jeśli dodamy do tego informację dla dotychczasowych klientów o zmianach i wyjaśniających co to dla nich oznacza. Samo lakierowanie pojazdów też trochę pieniędzy kosztuje, a gdy policzymy to przez ilość pojazdów to wyjdzie spory wydatek, na który przewoźnik nie może sobie pozwolić.Matlik pisze:Mnie martwi tylko to, że nie ma jednakowych barw - to białe, to szare, to jakiś sraczkowaty zielony. I jedno oznaczone PKS, drugie jako Mobilis i kupy to się nie trzyma.
Tak dla przykładu podam, trochę z innej beczki, niedawna zmiana nazwy sieci Era w T-Mobile, kosztowała 100 mln zł.
Pewnie dlatego kupowali ostatnio same białe.Kędzior pisze:Samo lakierowanie pojazdów też trochę pieniędzy kosztuje
Co do malowania, logo jest trochę niefortunne i brak napisu PKS Ciechanów, który zdecydowanie by się przydał.
No dobra, ale co to za koszt jeśli i tak autobus jest lakierowany? Wszystkie Izraelczyki przecież są remontowane, czyli też malowane bo z gołą blachą nie wyjadą. Tak samo nówki - małe Kapeny są w sraczkowatym zielonym, a Irisbusy są białe. Przy zamówieniu 100 wozów to przecież się rozkłada, a zmiana nazwy na Mobilis i tak niewiele zmienia bo pasażerowie i tak rzadko kiedy patrzą czym jadą.
Ale kiedy je pomyliła Przy pierwszym wsiadaniuRudy pisze:Moja matka potrafiła pomylić autobus Eurolines z Globusem i jechała w złym autobusie do Anglii.
To świadczy o niekompetencji ludzi tam pracujących.
Z resztą jeżdżę Globusem od kilku lat. Tam jest taki burdel, że spokojnie by można było za free pojechać z Niemiec do Polski i z powrotem.
Jeśli taki sam burdel jest w innych firmach to ja nie wiem jak ten biznes się jeszcze kręci.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Co do malowania autobusów PKS i ex PKS - obecnie Mobilis - to jakoś tutaj bym się nie spierał. Już dawno temu, nawet ówczesne PKS-y odeszły od swojego "niebieskiego" schematu malowania. I obecnie każdy autobus jest inny.
Myślę, że mieszkańcy różnych małych miejscowości już dawno się do tego przyzwyczaili i po prostu patrzą na tablice - dokąd tenże autobus zmierza
Natomiast - jeśli chodzi o malowanie, czy też próbę malowania autobusów należących do "Mobilisa", to chyba oni sami za bardzo nie są zdecydowani do końca. I pewnie sami próbują coś kombinować w tym względzie
Myślę, że mieszkańcy różnych małych miejscowości już dawno się do tego przyzwyczaili i po prostu patrzą na tablice - dokąd tenże autobus zmierza
Natomiast - jeśli chodzi o malowanie, czy też próbę malowania autobusów należących do "Mobilisa", to chyba oni sami za bardzo nie są zdecydowani do końca. I pewnie sami próbują coś kombinować w tym względzie
@Amalio po prostu autobusy Eurolines i Globusu były spóźnione, gdy moja matka usłyszała że podjechał autobus do Anglii to wpakowała mnie i siebie do niego a kierowcom się tak śpieszyło że bilety sprawdzili pod Calais (Francja). Wtedy ci zadzwonili do siedziby Eurolines że mają naszych pasażerów na pokładzie.
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... jacji.htmlW procedurze dotyczącej zbycia należących do Skarbu Państwa udziałów spółki: „POLBUS-PKS” Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, kierownictwo MSP w dniu 30 marca br. podjęło decyzję o odstąpieniu od negocjacji i zamknięciu procesu prywatyzacji bez wyłonienia inwestora.
[ Dodano: 2012-09-26, 12:47 ]
CBA dopatrzyło się jakiś nieprawidłowości przy sprzedaży PKSów dla Mobilis groupe:
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=50252Agenci CBA sprawdzają, czy doszło do nieprawidłowości przy prywatyzacji PKS-ów w sześciu miejscowościach. Biuro rozpoczęło kontrolę w Ministerstwie Skarbu Państwa. –„Nasza kontrola dotyczy realizacji umów sprzedaży akcji PKS w: Płocku, Mławie, Ciechanowie, Ostrołęce, Mińsku Mazowieckim i Przasnyszu. Kontrola przewidziana jest na trzy miesiące. Według planów powinna zakończyć się pod koniec grudnia' - powiedział w poniedziałek PAP rzecznik CBA Jacek Dobrzyński. Według nieoficjalnych informacji PAP ze źródeł zbliżonych do sprawy agenci biura podejrzewają, że mogło dojść do sprzedaży po zaniżonych cenach. Dobrzyński nie chciał jednak tego potwierdzić. Zgodnie z przepisami kontrola może zostać wydłużona do 9 miesięcy.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Ofensywa MSP z prywatyzacją PKSów:
Szykuje się ciekawa walka o PKS POLONUS Warszawa:
-----------------------------------------------MSP: Prywatyzacja PKS Chojnice
Minister Skarbu Państwa ogłasza jesienną ofensywę w zakresie prywatyzacji PKS-ów. M.in. ponownie na sprzedaż zostało wystawiona spółka PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Chojnicach.
http://www.infobus.pl/text.php?id=50853&from=main
-------------------------------------------------------------
MSP: Prywatyzacja PKS Częstochowa i PKS w Lubliniec
Minister Skarbu Państwa ogłasza jesienną ofensywę w zakresie prywatyzacji PKS-ów. M.in. ponownie na sprzedaż zostały wystawione spółki: PKS Częstochowa S.A. i PKS w Lublińcu Sp. z o.o.
http://www.infobus.pl/text.php?id=50852&from=main
-------------------------------------------------------------
MSP: Prywatyzacja PKS Kozienice
Minister Skarbu Państwa ogłasza jesienną ofensywę w zakresie prywatyzacji PKS-ów. M.in. ponownie na sprzedaż została wystawiona spółka PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Kozienicach.
http://www.infobus.pl/text.php?id=50851&from=main
Szykuje się ciekawa walka o PKS POLONUS Warszawa:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie S.A. - wpłynęły odpowiedzi
Minister Skarbu Państwa uprzejmie informuje, że w dniu 30 października 2012 r. o godz. 14:00 upłynął termin składania odpowiedzi na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia udziałów stanowiących 85% kapitału zakładowego spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie S.A. z siedzibą w Warszawie. W wyznaczonym terminie wpłynęło pięć odpowiedzi na publiczne zaproszenie, złożonych przez następujące podmioty:
Echo Investment S.A. z siedzibą w Kielcach,
MOBILIS Sp. z o.o. z siedzibą w Mościskach,
Polska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
Konsorcjum Raf Trans Sp. z o.o. - Balmoral Properties 4 ED Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
Arriva Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
żródło: Ministerstwo Skarbu Państwa
Ciekawe wydaje się konsorcjum Raf Transu z firmą budowlaną - coś w stylu działań Gryfu przy PKS Gdańsk.
Do przewidzenia było spore zainteresowanie, bo Polonus ma potencjał Cieszy fakt, że oprócz Echo Investment S.A., wszystkie oferty powiązane są z przewozami. Pozostaje się tylko modlić, żeby nasze ministerstwo nie wybrało właśnie oferty stricte dewelopera
Do przewidzenia było spore zainteresowanie, bo Polonus ma potencjał Cieszy fakt, że oprócz Echo Investment S.A., wszystkie oferty powiązane są z przewozami. Pozostaje się tylko modlić, żeby nasze ministerstwo nie wybrało właśnie oferty stricte dewelopera
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Polska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. walczy o PKS w Częstochowie z PKSem Gliwice:
PKS Gliwice jako jedyny chce kupić PKS Lubliniec:
--------------------------------------Oferenci, którzy zgłosili propozycję zakupu":
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o., Gliwice
- "Polska Komunikacja Samochodowa 3 Sp. z o.o., Warszawa
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... _Akcy.html
PKS Gliwice jako jedyny chce kupić PKS Lubliniec:
------------------------Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lublińcu Sp. z o.o. - wpłynęła oferta
W odpowiedzi na publicznie ogłoszone w dniu 22.10.2012 r. zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia akcji/udziałów spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lublińcu Sp. z o.o. , do dnia 19.11.2012 r. do godz. 14:00, do Ministerstwa Skarbu Państwa wpłynęła następująca oferta:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach.
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... ferta.html
Czy tym razem ktoś weźmie PKS Częstochowa? Miasto już nie jest zainteresowane
Ministerstwo Skarbu Państwa podjęło drugą próbę sprzedaży akcji dwóch przewoźników: PKS Częstochowa SA i PKS Lubliniec sp. z o.o.
Poprzednia zakończyła się fiaskiem. Tym razem na ogłoszenie o zaproszeniu do negocjacji odpowiedziały dwie firmy: inny PKS, w Gliwicach oraz "Polska Komunikacja Samochodowa 3" z Warszawy.
Ta druga spółka, utworzona niedawno właśnie z myślą o częstochowsko-lublinieckiej transakcji, należy do Pelmano Trading & Investments. Jak podał w ub. tygodniu "Puls Biznesu", za tym przedsięwzięciem stoi Mariusz Koper. W 2007 r. sprzedał on fińskiej Sanomie Wydawnictwo Nowa Era specjalizujące się w podręcznikach. Obecnie za pośrednictwem różnych spółek, w które angażuje się bezpośrednio bądź przez Pelmano, próbuje skupować PKS-y należące do państwa. Uważa, że osiągnie sukces, o ile zacznie działać na szeroką skalę, w całym kraju.
Natomiast w PKS Gliwice 90 proc. udziałów należy do PKS ¯ary. Ta dolnośląska spółka, zajmująca się zarówno transportem pasażerskim jak i towarowym, została sprywatyzowane jako pierwsza z kilkuset firm posługujących się skrótem PKS - akcje w 1999 r. przejęli pracownicy. PKS ¯ary kontroluje poza tym PKS Iława na północy Polski.
Częstochowskim przewoźnikiem nie są natomiast zainteresowane samorządy powiatowe ani Częstochowa. Ta ostatnia rozważała wprawdzie komunalizację lecz nie zdecydowała się na złożenie oferty. Miasto kusił dworzec w al. Wolności, dobrze zlokalizowany, ale mało reprezentacyjny (ostatnio prezydent musiał świecić oczami przed marszałkiem województwa, bo gdy razem zakończyli przejażdżkę nowym tramwajem twist przy dworcu, to "nadziali się" na stolikowy handel biustonoszami itp. tekstyliami). Jednak rolą samorządu miejskiego nie jest utrzymywanie komunikacji poza jego terenem, a zwłaszcza dotowanie tej działalności - i to przeważyło.
PKS w Częstochowie zakończył 2011 rok stratą w wysokości 1,3 mln zł. Spółka zatrudnia niespełna 500 osób.
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... iasto.html