Prywatyzacje PKSów
A PKS Pszczyna złożył z kolei ofertę na PKS Katowice, jedyną z resztą.Marcin_558 pisze: PKS Pszczyna:
Minister Skarbu Państwa w dniu 24 marca 2011 roku zawarł umowę sprzedaży 1 189 udziałów Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Pszczynie sp. z o.o. z siedzibą w Pszczynie, za łączną cenę sprzedaży w wysokości 519 700,01 zł.
Nabywcą udziałów jest Pan Marian Czesak zamieszkały w Tychach.
Ponadto Veniro złożyło oferty na PKS Zgorzelec i Dzierżoniów. Po przeanalizowaniu sytuacji spółek wycofało się ze swoich planów. W przypadku Zgorzelca, Veniro przestraszyło się konieczności utrzymywania ogromen floty pojazdów do dowozu pracowników Elektrowni i Kopalni w Bogatynii.Amalio pisze:Przecież Veniro złożyło też ofertę na Katowice.
Na Mazowszu tymczasem PKS Przasnysz, należący do Mobilisa wycina 56 połączeń lokalnych.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
PKS Bartoszyce i PKS Ostróda przejmuje firma Mobilis. Będzie miała 85% udziałów. Wiecej... http://www.infobus.pl/text.php?id=40602&from=main
Widzę, że nikt o tym nie wspomniał, ale odrzucono oferty Sindbada i konsorcjum DLA-ZASADA. W końcowym postępowaniu pozostali tylko deweloperzy: PBG Dom i Retail Provider. MSP ogłosi wynik przetargu na sprzedaż pakietu udziałowego Polbus-PKS najwcześniej po wakacjach.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... -wakacjach
Oby nie skończyło się jak w Wałbrzychu.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... -wakacjach
Oby nie skończyło się jak w Wałbrzychu.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Zakrojona akcja Mobilisa na PKSy:
20.07.2011:
------------------------------------------------PKS Piotrków Trybunalski:
Ministerstwo Skarbu Państwa informuje, że w odpowiedzi na publicznie zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia udziałów, do dnia 30 czerwca 2011 r. propozycje wstępne złożyły cztery firmy. To:
- Mobilis Sp. z o.o. z siedzibą w Mościskach,
- Piotrkowska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim,
- Retail Provider Sp. z .o.o. z siedzibą w Warszawie,
- WBH-A STASZÓR Sp. j. z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim.
http://www.infobus.pl/text.php?id=41048&from=main
20.07.2011:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Częstochowie S.A. z siedzibą w Częstochowie:
Mobilis Sp. z o.o. z siedzibą w Izabelinie;
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Katowicach S.A. z siedzibą w Katowicach:
Mobilis Sp. z o.o. z siedzibą w Izabelinie;
MAKSIMUM Sp. z o.o. HOLDING S.K.A. z siedzibą w Katowicach;
PKS INVEST Sp. z o.o. w organizacji z siedzibą w Katowicach;
GC INVESTMENT S.A. z siedzibą w Katowicach.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lublińcu Sp. z o.o. z siedzibą w Lublińcu:
Mobilis Sp. z o.o. z siedzibą w Izabelinie;
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Cieszynie Sp. z o.o. z siedzibą w Cieszynie:
Mobilis Sp. z o.o. z siedzibą w Izabelinie;
http://www.infobus.pl/text.php?id=41385&from=main
Jak donosi MSP:
Pozytywna wiadomość. Biorąc pod uwagę działalność przewozową PBP Sindbad jestem spokojny o przyszłość opolskiego PKSu. Jak dla mnie powinny być one sprzedawane wyłącznie firmom, które zajmują się transportem, mają odpowiednie doświadczenie. Przekazywanie PKSów deweloperom to idiotyczny pomysł. Pojeżdżą tyle ile muszą, bo umowa będzie obowiązywała, a potem likwidacja pewna. Chodzi wyłącznie o nieruchomości w atrakcyjnych miejscach. Pozostaje jedynie nadzieja, że deweloperzy później odsprzedadzą działalność przewozową innym przedsiębiorstwom.
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... _Komu.htmlW związku z trwającym procesem prywatyzacji spółki: Opolskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej S.A. z siedzibą w Opolu, w dniu 22 lipca 2011 r. pomiędzy Skarbem Państwa a inwestorem: Ryszardem Wójcikiem, prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą Prywatne Biuro Podróży Sindbad, parafowany został projekt umowy sprzedaży 85% akcji ww. Spółki.
Pozytywna wiadomość. Biorąc pod uwagę działalność przewozową PBP Sindbad jestem spokojny o przyszłość opolskiego PKSu. Jak dla mnie powinny być one sprzedawane wyłącznie firmom, które zajmują się transportem, mają odpowiednie doświadczenie. Przekazywanie PKSów deweloperom to idiotyczny pomysł. Pojeżdżą tyle ile muszą, bo umowa będzie obowiązywała, a potem likwidacja pewna. Chodzi wyłącznie o nieruchomości w atrakcyjnych miejscach. Pozostaje jedynie nadzieja, że deweloperzy później odsprzedadzą działalność przewozową innym przedsiębiorstwom.
Myślisz, że oni o tym nie wiedzą Im na tym po prostu nie zależy.Gadzie pisze:Przekazywanie PKSów deweloperom to idiotyczny pomysł.
Ja najbardziej lubię wariant rybnicki. Sprzedali dworzec PKS, a developer go wyburzył i postawił na jego miejscu Biedronkę. No ale przecież nikt nie był stratny - na potrzeby PKS zrobiono zatoczkę i postawiono budkę w której można kupić bilet. Przecież nikt nie jest stratny!Gadzie pisze:Pojeżdżą tyle ile muszą, bo umowa będzie obowiązywała, a potem likwidacja pewna.
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... zynie.htmlMSP pisze:W dniu 27.07.2011 r. Minister Skarbu Państwa podjął decyzję o dopuszczeniu potencjalnego inwestora - Mobilis Sp. z o.o. z/s w Mościskach k/Warszawy, do dalszego etapu procesu prywatyzacji, tj. przeprowadzenia ograniczonego badania następujących spółek: PKS w Częstochowie S.A., PKS w Katowicach S.A., PKS w Lublińcu Sp. z o.o., PKS w Cieszynie Sp. z o.o.
Ponadto MSP podjął decyzję o dopuszczeniu do dalszego etapu procesu prywatyzacji, tj. przeprowadzenia ograniczonego badania spółki: PKS w Katowicach S.A. następujących potencjalnych inwestorów:
MAKSIMUM Sp. z o. o. HOLDING S.K.A. z/s w Katowicach,
PKS–INVEST Sp. z o.o. w organizacji z/s w Katowicach,
GC INVESTMENT S.A. z/s w Katowicach.
A jeśli chodzi o Polbus PKS to przedłużyli okres wyłączności negocjacyjnej do 11 sierpnia dla firmy Retail Provider Wrocław Sp. z o.o.
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... cyjne.htmlKędzior pisze:A jakieś źródło do tego?
No i mamy 31 sierpnia i póki co, cięciami objęte zostają połączenia w kierunku zachodnim (ścięcie niektórych kursów do odcinków Środa Śląska - jakaś wieś), jak i w gminie Jordanów Śląski i Kąty Wrocławskie.
Wygląda na to, że nie będą ruszone dochodowe linie w kierunku Oleśnicy - 504,514,554 i do Sobótki - 512,522
Wygląda na to, że nie będą ruszone dochodowe linie w kierunku Oleśnicy - 504,514,554 i do Sobótki - 512,522
PKS z Opola ma nowego właściciela:
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... ochod.html31 sierpnia 2011 roku została zawarta umowa zbycia należących do Skarbu Państwa 459.000 akcji, stanowiących 85% kapitału zakładowego spółki: Opolskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej S.A., na rzecz pana Ryszarda Wójcika prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Prywatne Biuro Podróży Sindbad z Opola, za łączna kwotę 8.284.950,00 zł (tj. 18,05 zł za akcję).
http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... Udzielenie wyłaczności negocjacyjnej w procesie prywatyzacji spółki: „POLBUS-PKS” Sp. z o.o.
W związku z wygaśnięciem wyłączności negocjacyjnej przyznanej firmie Retail Provider Wrocław Sp. z o. o. w prowadzonej procedurze w sprawie zbycia należących do Skarbu Państwa udziałów spółki: „POLBUS-PKS” Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, Ministerstwo Skarbu Państwa podjęło decyzję o udzieleniu wyłączności spółce
PBG DOM Sp. z o.o. z siedzibą w Wysogotowie
na okres 4 tygodni liczonych od 5 września 2011 roku (tj. do 30 września br.).[/quote]To teraz pora na negocjacje z drugą firmą.
W związku z wygaśnięciem wyłączności negocjacyjnej przyznanej firmie Retail Provider Wrocław Sp. z o. o. w prowadzonej procedurze w sprawie zbycia należących do Skarbu Państwa udziałów spółki: „POLBUS-PKS” Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, Ministerstwo Skarbu Państwa podjęło decyzję o udzieleniu wyłączności spółce
PBG DOM Sp. z o.o. z siedzibą w Wysogotowie
na okres 4 tygodni liczonych od 5 września 2011 roku (tj. do 30 września br.).[/quote]To teraz pora na negocjacje z drugą firmą.
Powrócę do sprawy PKS-u Olsztyn, która zaczyna być coraz bardziej ciekawa.
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... lerie.html
Co prawda w linku artykuł głównie o galeriach handlowych (i idiotycznym pomyśle budowania tylu wielkopowierzchniowych marketów w bliskim sąsiedztwie Reala przy ul. Sikorskiego ;]), ale znalazł się arcyciekawy fragment - i to w dodatku na temat:
Galeria w miejscu Dworca PKS, a Dworzec PKS? Pewnie po busiarsku, czyli na zatoczce w okolicy. ;]
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... lerie.html
Co prawda w linku artykuł głównie o galeriach handlowych (i idiotycznym pomyśle budowania tylu wielkopowierzchniowych marketów w bliskim sąsiedztwie Reala przy ul. Sikorskiego ;]), ale znalazł się arcyciekawy fragment - i to w dodatku na temat:
Ciekawa wiadomość, nieprawdaż? Dalej czytamy:Rozstrzygają się również losy zagospodarowania terenów wokół dworca kolejowego. By mogło do tego dojść potrzebne jest pozyskanie części gruntów i samego budynku należących do PKS. Obecnie przedsiębiorstwo jest na etapie prywatyzacji. - Rozważamy możliwość przejęcia tej spółki - stwierdził prezydent. - Jeszcze w tym tygodniu spotkam się z jej szefami.
Czyżby tą firmą był "Retail Provider", z którym jesienią ma być podpisywana umowa dot. prywatyzacji PKS-u? :> Nie chcę snuć domysłów, ale nic by mnie w tym patologicznym mieście już nie zdziwiło.Jeden ze scenariuszy zakłada, że po przejęciu przewoźnika miasto sprzeda grunt potrzebny do zagospodarowania go na cele komercyjne jednej z firm, która właśnie zgłosiła się do ratusza. Pozyskane w ten sposób pieniądze miałyby zasilić spółkę pracowniczą założoną przez załogę firmy przewozowej. - W ten sposób miasto nie musiałoby dokładać do jej funkcjonowania - tłumaczy Grzymowicz.
Galeria w miejscu Dworca PKS, a Dworzec PKS? Pewnie po busiarsku, czyli na zatoczce w okolicy. ;]
Czemu idiotycznym? W Płocku są 2 galerie handlowe (no, aż tyle to jednak przesada) niedaleko Auchana i Obi i w sumie jest dobrze. A 3 galerie to IMHO akurat jak na Olsztyn.muszyx pisze:i idiotycznym pomyśle budowania tylu wielkopowierzchniowych marketów w bliskim sąsiedztwie Reala przy ul. Sikorskiego ;])