[Ogólnie] Węzły przesiadkowe w Polsce

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Głupio wychodzi z tym Okęciem - niby ludzie z Wałbrzycha mogą myśleć, że pętla tramwajowa Okęcie czy przystanek kolejowy Warszawa Okęcie mają coś wspólnego z lotniskiem, ale lotnisko jest uparcie nazywane ,,lotniskiem im. Chopina". Niedługo się wymyśli nową nazwę, jak Czechowicom

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

OPi pisze:[...]
Ale w przypadku nazwy przystanku, który zaczyna się od słowa aleja, [...]
Otóż nazwa zaczyna się od P+R a nie Al. Nazwa Al. Krakowska P+R byłaby już prawidłowa.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Sprawę z myleniem lotniska i dzielnicy Okęcie załatwiłoby IMHO wprowadzenie nazy przystanków: "OS. OKęCIE", albo "OSIEDLE OKęCIE".

Bo teraz to macie kfffiatek jak z miasta nad Odrą, w stylu "Zachodnia (stacja kolejowa)".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Sprawę z myleniem lotniska i dzielnicy Okęcie załatwiłoby IMHO wprowadzenie nazy przystanków: "OS. OKęCIE", albo "OSIEDLE OKęCIE
Nie nadaje się. Okęcie to po prostu Okęcie, os. to raczej tyczy się osiedli/dzielnic nazwanych od ulicy (np. ,,os. Górczewska") albo po prostu tak się nazywających (np. ,,os. Bajkowe").
Kędzior pisze: Bo teraz to macie kfffiatek jak z miasta nad Odrą, w stylu "Zachodnia (stacja kolejowa)".
Akurat to nie jest takie złe. Ale nie powinien być Wrocław Zachodni?

Pirix

Post autor: Pirix »

pmaster pisze:Akurat to nie jest takie złe. Ale nie powinien być Wrocław Zachodni?
Nie może być Wrocław Zachodni ponieważ stacja Wrocław Zachodni jest w całkiem innym rejonie miasta. A stacja w pobliżu przystanku Zachodnia (stacja kolejowa) nazywa się Wrocław Mikołajów. Przystanek wziął nazwę od ul. Zachodniej, która dochodzi w tym miejscu do ul. Legnickiej (na niej właśnie jest zlokalizowany przystanek).

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

A nie lepiej by było wprowadzić nazwe np. OKęCIE P+R ? Bo musze przyznać ż jak byłem tam ostatnio, to myślałem że mój tramwaj gdzieś na jakąś inną pętla jedzie ;) A co do mylenia nazwy - tyle lat było i jakoś funkcjonowało, więc po co te zmiany ?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

pmaster pisze:os. Górczewska
No właśnie. Zawsze mnie dziwi ta niepoprawna gramatycznie forma. Tak samo os. Wolska. Powinno być "Osiedle Górczewskie" lub "Górczewska Osiedle".

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Pirix pisze:
pmaster pisze:Akurat to nie jest takie złe. Ale nie powinien być Wrocław Zachodni?
Nie może być Wrocław Zachodni ponieważ stacja Wrocław Zachodni jest w całkiem innym rejonie miasta. A stacja w pobliżu przystanku Zachodnia (stacja kolejowa) nazywa się Wrocław Mikołajów. Przystanek wziął nazwę od ul. Zachodniej, która dochodzi w tym miejscu do ul. Legnickiej (na niej właśnie jest zlokalizowany przystanek).
To jeszcze dopiszę ciekawostkę z tym związaną: dopisek "(stacja kolejowa)" dodano niedawno.
A żeby było śmieszniej sama stacja znajduje się na ul. Stacyjnej ;) też ulicy dochodzącej do ul. Legnickiej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Miałem dzisiaj okazję wpaść - na chwilę na wspomniany w tym temacie dworzec przesiadkowy - "P+R Al. Krakowska", czyli dawne "Okęcie" ;)

No i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem ludzi z ZTM-u. Bowiem ZTM skierował ostatnio, na wspomnianą pętlę, nową linię - 317 ;)

I okazało się, że udało się dosyć szybko po uzupełniać wszelkie tabliczki na samym dworcu:

:strzałka: http://img42.imageshack.us/img42/845/prkrakowska10.jpg
:strzałka: http://img651.imageshack.us/img651/4223 ... wska11.jpg

Pojawiła się też nowa informacja na dużych tablicach informacyjnych. ZTM rozwiesza to wszędzie, ale tak naprawdę to owe plakaty powinny raczej wisieć na dworcach i przystankach kolejowych ;)

Może kogoś z Was to też zainteresuje ;)

:strzałka: http://img18.imageshack.us/img18/8765/informacja10.jpg
:strzałka: http://img707.imageshack.us/img707/5944 ... acja11.jpg

I jeszcze na koniec - ciasnota. #8903 musiał wjechać na krawężnik, by ominąć #1849... ten ostatni przechylił się zresztą na "lewą burtę" ;)

:strzałka: http://img231.imageshack.us/img231/1562 ... wska12.jpg

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

J-31 pisze:Pojawiła się też nowa informacja na dużych tablicach informacyjnych. ZTM rozwiesza to wszędzie, ale tak naprawdę to owe plakaty powinny raczej wisieć na dworcach i przystankach kolejowych ;)
Nie tylko: np. na pętli autobusowej Dw. Zachodni byłoby to jak najbardziej pożądane (a może tam wisi też? nie wiem) i innych przystankach w pobliżu linii kolejowych.

Dziwnie wygląda "strefa 2. WKD" której nie ma :o:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Węzły przesiadkowe w Polsce

Post autor: Przemek »

Po raz kolejny byłem w Krakowie i po analizie węzła przy Dworcu Głównym, uważam, że to jeden z najlepiej skomunikowanych węzłów przesiadkowych wśród dużych miast w Polsce.

Dworzec autobusowy w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego i niewielka odległość jaką należy pokonać w celu przesiadki. Samo MDA ma dużą liczbę stanowisk czołowych, jego zarządcą jest (mam nadzieję) firma, która nie jest przewoźnikiem autobusowym, dzięki czemu stawki za zatrzymanie zachęcają prywatnych przewoźników do wjazdu. Działa to na korzyść, bo autobusy te odjeżdżają z jednego miejsca, a nie z alternatywnych zespołów przystankowych w okolicy.
Na małym placyku przy dworcach zatrzymują się autobusy miejskie. Niestety mała ilość miejsca na pętlę nime pozwala zintegrować w tym miejscu wszystkich autobusów autobusów miejskich kończących trasę w okolicy. Część z nich ma pętlę na drugim końcu, wbrew nazwie przystanku - pod Galerią Krakowską. Odległość jaką mamy do pokonania z jednego na drugi koniec nie jest mała. Trzeba przejść dworcem a następnie przejść z dworca do galerii handlowej i cały czas kierować się przed siebie.
Pod dworcem kolejowym zatrzymują się tramwaje na linii KST budowanej jako pre-metro, odległość od obu dworców jest przykładem dobrych praktyk przy integracji węzła różnego rodzaju środków transportu zbiorowego.
Wielką zaletą jest położenie dworców w pobliżu Rynku.

Jest też minus. Odległość do pokonania z tramwajów na przystanku "Dworzec Główny" przed skrzyżowaniem ul. Westerplatte z ul. Lubicz, do dworca głównego. Znów trzeba przejść kawałek drogi obok Galerii Krakowskiej, następnie nie pomylić tunelu prowadzącego do wejścia do hali. Pomimo tych mankamentów, panuje tu większy porządek niż w wielu miastach Polski, gdzie integracja na poziomie autobusy miejskie+autobusy prywatne+tramwaj+kolej jest niedasizmem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”