Kiełbasy wyborcze

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

spooney pisze:Zresztą prasa która wspiera akcję nie omieszka mam nadzieję wspomnieć wtedy o olewactwie kandydatów którzy nie odpowiedzieli oraz pochwalić tych którzy podeszli do sprawy poważnie i mają jakieś wizje czy pomysły na rozwiązanie problemu mobilności w mieście :)
Jeśli tą akcje wspierają lokalne media, to jest szansa na odpowiedź. Aż ciekawy jestem co powiedzą kandydaci :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Dutkiewicz po dzisiejszym happeningu, zapewnił, że tramwaj na wrocławskie Psie Pole będzie gotowy w 2017 roku. Zbytnia pewność siebie Rafaella zakłada, że zdążą go wybrać jeszcze dwa razy zanim ta inwestycja zostanie zrealizowana... Oby się tylko nie zdziwił, jak będzie inaczej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Dutkiewicz po dzisiejszym happeningu, zapewnił, że tramwaj na wrocławskie Psie Pole będzie gotowy w 2017 roku. Zbytnia pewność siebie Rafaella zakłada, że zdążą go wybrać jeszcze dwa razy zanim ta inwestycja zostanie zrealizowana... Oby się tylko nie zdziwił, jak będzie inaczej.
Ja tego pana widziałem wczoraj w warszawskim metrze... tzn. nie jego osobiście, ale jego fotki w jakimś kobiecym kolorowym pisemku. Podobno pan Dutkiewicz pisze wiersze i jest romantykiem, choć z drugiej ponoć lubi sobie "krzyknąć" na swoich współpracowników. :cool:

Aczkolwiek moją uwagę, zwróciło pierwsze zdanie tego artykułu o Waszym prezydencie. Cytat z pamięci:
Dutkiewicz (...) pod jego rządami Wrocław kwitnie
:mruga:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Aczkolwiek moją uwagę, zwróciło pierwsze zdanie tego artykułu o Waszym prezydencie. Cytat z pamięci:
Dutkiewicz (...) pod jego rządami Wrocław kwitnie
:mruga:
Do tych cytatów lepiej nie przywiązywać jakiejś szczególnej wagi, bo twierdzenie że Wrocław kwitnie (tu pewnie się odnosiło do pewnej wypowiedzi, że Wrocław jest rzekomo świetnym miejscem dla biznesmenów), jest krótko mówiąc - wyssane z palca i świadczy tylko o zadumaniu w sobie ww. pana D.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Do tych cytatów lepiej nie przywiązywać jakiejś szczególnej wagi, bo twierdzenie że Wrocław kwitnie (tu pewnie się odnosiło do pewnej wypowiedzi, że Wrocław jest rzekomo świetnym miejscem dla biznesmenów), jest krótko mówiąc - wyssane z palca i świadczy tylko o zadumaniu w sobie ww. pana D.
Ja myślę, że ten artykuł był po prostu zamówiony. I ekipa pana D. miała nadzieję pozyskanie większej ilości głosów wyborczych, więc odpowiednio go zareklamowano ;)

marekJG

Post autor: marekJG »

W Jeleniej Górze pośmiewiskiem wśród miłośników KM i ludzi, którzy choć trochę znają się na transporcie publicznym został niejaki Pan Zawiła, który kandyduje na prezydenta. Otóż, jego rozwiązaniem problemów komunikacyjnych ale nie tylko ma być budowa Szybkiej Kolei Miejskiej na bazie trasy kolejowej z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Jakuszyc. Zrobiono nawet wizualizacje tej mega inwestycji. Jednym słowem będziemy mieli drugą Warszawę. Oczywiście nasz przyszły prezydent nie chciał zauważyć, że tereny po których biegną tory kolejowe są niemal bezludne, a czas przejazdu z centrum miasta np do centrum uzdrowiska takim rodzajem transpotu będzie wymagał kretyńskich przesiadek na dworcu na Cieplicach co wydłuży czas podróży o dobre kilkanaście minut. Tymczasem po mieście jeździ rozlatujący się tabor, który należałoby po prostu wymienić. Za pieniądze, ktore mają być utopione w SKMkę udałoby się pewnie kupić z dobrych 20 nowoczesnych autobusów. No ale przecież kupno autobusów jest takie banalne. SKM brzmi lepiej
Wizualizacje dla chętnych
http://www.zawilamarcin.pl/new/index.ph ... 69&page=69

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

SKM z wykorzystaniem Translohrów :?: No to by było coś nowego :D I Wy takiemu człowiekowi odmawiacie :?: :D Głupi jesteście :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Fajny jest ten drogowskaz do Tesco na wizualce :retard:
marekJG pisze:budowa Szybkiej Kolei Miejskiej na bazie trasy kolejowej z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Jakuszyc
Tam jest chyba napisane, że to ma być tramwaj.
I tak nie jest źle, w Płocku przechodzi się powoli od słów do czynów w kwestii budowy tramwaju, ale zapewne koszty uczynią z niego kiełbasę wyborczą na 2014 rok

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Przed chwilą mówili w Wiadomościach o obietnicach wyborczych związanych z KM. Mówili między innymi o 1500 niskopodłogowcu i o naziemnej linii metra w Wawie, o metrze w Krakowie i Bydgoszczy, o KM w Szczecinie i we Wrocławiu.

od 11:44
:strzałka: http://tvp.info/wiadomosci/wideo/16112010-1930/3128898

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Właśnie przed chwilą w RDC opowiedziano o obietnicach kandydatów na stanowisko prezydenta Miasta Stołecznego....

... Piaseczna :retard:

I jeden z kandydatów ma wizje poprawy komunikacji Piaseczna z Warszawą. :mruga:

Wizje polegają na budowie kilku linii szybkiego tramwaju - które to linie miały by być poprowadzone wzdłuż "linii radomskiej". A dodatkowo pan kandydat chce przedłużyć - linię metra z Kabat do Piaseczna :rotfl:

maciejka250

Post autor: maciejka250 »

Ale mogliby raczyć wyremontować stację w Dąbrowie Górniczej...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

spooney pisze: Bydgoszcz. Pytamy kandydatów na prezydenta miasta o komunikację miejską

Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej odpytuje kandydatów na prezydenta miasta o transport publiczny.

Odpowiedzi:

http://www.komunikacja.bydgoszcz.pl/b32-1-3.html

spooney

Post autor: spooney »

Marcin_558 pisze:Odpowiedzi:
Łatwiejsze i czytelniejsze będzie zestawienie wszystkich odpowiedzi, można sobie od razu porównać podejście kandydatów do tematu komunikacji miejskiej :)
Zestawienie jutro także w prasie :)

:strzałka: http://komunikacja.bydgoszcz.pl/b32-1-3zestawienie.pdf

O całej akcji tutaj :strzałka: http://komunikacja.bydgoszcz.pl/

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Fajnie, że w Bydgoszczy ktoś wpadł na taki pomysł.

W Szczecinie plany dotyczące rozwoju KM są dość rzadkie i mgliste. Każdy z kandydatów mało rozpisuje się o KM.

BTW Poza jednym, który, jak mówi jest MKM-em.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

U nas kolejną wędliną wyborczą stała się linia tramwajowa 16, zawieszona przeszło 4 lata temu wraz z rozpoczęciem remontu pl. Grunwaldzkiego:
Odpowiedz UM na petycję: tramwaj 16 wróci za rok
18 listopada 2010, autor: bk

120 osób podpisało się pod petycją do władz miasta o przywrócenie tramwaju linii nr 16. Urzędnicy obiecują, że linia wróci, ale dopiero za rok.

Z apelem wystąpili mieszkańców Hotelu Asystenta przy ul. Ślężnej 96 AM we Wrocławiu. Domagają się oni powrotu zawieszonej czasowo przed laty linii nr 16, która kursowała z Parku Południowego do ZOO.


Oto ich apel:
„Obecna forma komunikacji miejskiej uniemożliwia mieszkańcom Dzielnicy sprawny i szybki dojazd do szkoły czy pracy. Pragniemy przypomnieć nie tak odległe czasy, gdy ulicą Ślężną jeździły tramwaje linii 9 oraz 16. Obecnie mieszkańcy tej części miasta mają do dyspozycji jedynie linię nr 9. Ze zdziwieniem przyjmujemy zgodę Wydziału Transportu Urzędu Miasta we Wrocławiu na taki stan rzeczy.

W godzinach szczytu, śpiesząc się, oczekujemy na tramwaj 12 minut. Czas wyczekiwania poza godzinami szczytu wynosi kwadrans, a w dni wolne od pracy sięga nawet 20 minut. Nagłe zdarzenie losowe na drodze powoduje bardzo uciążliwe opóźnienia tramwaju. Pragniemy zaznaczyć, iż długotrwałe oczekiwanie na tramwaj na deszczu czy mrozie odbiega znacznie od warunków europejskich.

Wydział Transportu UM we Wrocławiu uważa, iż istnienie drugiej linii tramwajowej na ulicy Ślężnej jest nieuzasadnione. Jako powód wskazuje się obliczenia wykonane przed rozpoczęciem roku akademickiego 2010/2011, według których w wagonach na tej trasie podróżuje jedynie 50-60 osób, co stanowi 20-25% liczby osób, jakie mogą podróżować w jednym tramwaju. Z tezy postawionej przez Wydział Transportu UM we Wrocławiu wynika zatem, iż tramwajem powinno podróżować jednocześnie ponad dwieście osób! W związku z powyższym nasuwają się następujące pytania. Czy we Wrocławiu opłacalny jest tylko tramwaj, w którym ludzie nie mogą oddychać z powodu panującego w nim ścisku i dyskomfortu? Czy tak wygląda ekwiwalent za rezygnację z podróżowania samochodem w zakorkowanym Wrocławiu?

Pragniemy również przypomnieć, iż linię tramwajową nr 16 obsługiwały wcześniej składy pojedynczych wagonów. Postulujemy więc o przywrócenie tej linii choć w takiej formie, skoro Wydział Transportu UM we Wrocławiu stoi na stanowisku, iż linia nr 16 jest nieopłacalna.”

- Zawieszenie linii nr 16 ma charakter czasowy, choć rzeczywiście trwa już bardzo długo. I muszę powiedzieć, że jeszcze chwilę rzeczywiście potrwa – odpowiada Paweł Czuma, dyrektor biura prasowego we wrocławskim magistracie. Jak długa to chwila? - Jest jeszcze kilka inwestycji modernizacyjnych na trasie tej linii: remont torów na Ślężnej, budowa centrum przesiadkowego w okolicach dworca PKS i prace remontowe na pl. Grunwaldzkim. Linia zacznie znów kursować po ich zakończeniu, czyli mniej więcej w tym czasie co Tramwaj Plus – dodaje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”