Kiełbasy wyborcze
Prospekt podaje, że jest na odwrót...pmaster pisze:Jak to możliwe, że koszt pasażerokilometra metrem jest wyższy niż tramwajem?
IMO ta cała "planowana linia" w Warszawie to jakaś kompletna bzdura - za drogie w wykonaniu i niepotrzebne (istnieją tam inne środki transportu, które dają sobie radę), poza tym co powie architekt miasta na nowe, pokaźne konstrukcje wsporcze?...
System podobny do systemu SITIN sprawdza się bardzo dobrze w pewnym mieście w bodajże USA jako dojazd z centrum miasta do uniwersytetu (czy innej uczelni); w centrum miasta natomiast nie widzę jakiegokolwiek sensu, by porzucać prace nad usprawnieniem cyrkulacji komunikacji naziemnej i rzucać się do budowy kolejek linowych. Taki np. tramwaj przy wydzielonym pasie ruchu i ma większą pojemność, i szybciej jedzie. A metro już tym bardziej.
Ciekawostką jest to, że o ile kandydaci na prezydentów w innych miastach snują wizję o budowie tramwaju, a może nawet metra - tam gdzie nie ma ono uzasadnienia.
To w Warszawie mamy coś odwrotnego.
Otóż jeden z kandydatów uznał, że nie należy budować II linii metra, bo to sie nie opłaca i jest zbyt drogie. No i będzie trwało znów 20 lat. Toteż owy pan zasugerował, by do tunelu centralnego odcinka II linii ... wprowadzić tramwaje. Potem miałyby one wyjeżdżać na powierzchnię i normalnie się poruszać na powierzchni.
Po za tym tenże sam kandydat zaproponował, by zbudować III linię metra pomiędzy dworcami Wschodnim i Zachodnim.
Inny znów kandydat na prezydenta Warszawy - nawet nie zamierzam podawać kto, bo mi się klawiatura spali - zaproponował by... skasować wszystkie buspasy w Warszawie - bo te co są to jest istna głupota. Wg. jego wyliczeń, liczba osób poruszających się autobusami jest ... mniejsza niż liczba ludzi przebywających w tym samym czasie w samochodach, które utknęły w korku
Normanie co kandydat, to nowe pomysły
To w Warszawie mamy coś odwrotnego.
Otóż jeden z kandydatów uznał, że nie należy budować II linii metra, bo to sie nie opłaca i jest zbyt drogie. No i będzie trwało znów 20 lat. Toteż owy pan zasugerował, by do tunelu centralnego odcinka II linii ... wprowadzić tramwaje. Potem miałyby one wyjeżdżać na powierzchnię i normalnie się poruszać na powierzchni.
Po za tym tenże sam kandydat zaproponował, by zbudować III linię metra pomiędzy dworcami Wschodnim i Zachodnim.
Inny znów kandydat na prezydenta Warszawy - nawet nie zamierzam podawać kto, bo mi się klawiatura spali - zaproponował by... skasować wszystkie buspasy w Warszawie - bo te co są to jest istna głupota. Wg. jego wyliczeń, liczba osób poruszających się autobusami jest ... mniejsza niż liczba ludzi przebywających w tym samym czasie w samochodach, które utknęły w korku
Normanie co kandydat, to nowe pomysły
IMVHO nie taki zły pomysł, ale chyba już za późno. Choć w sumie jakby się bardzo chciało, to by było można, ale to byłaby pijarowa porażka.J-31 pisze:Otóż jeden z kandydatów uznał, że nie należy budować II linii metra, bo to sie nie opłaca i jest zbyt drogie. No i będzie trwało znów 20 lat. Toteż owy pan zasugerował, by do tunelu centralnego odcinka II linii ... wprowadzić tramwaje. Potem miałyby one wyjeżdżać na powierzchnię i normalnie się poruszać na powierzchni.
Przecież jest komunikacja szynowa między tymi dworcamiJ-31 pisze:Po za tym tenże sam kandydat zaproponował, by zbudować III linię metra pomiędzy dworcami Wschodnim i Zachodnim.
W Wyborczej są teraz różne artykuły, w których kandydaci na prezydentów są pytani o różne rzeczy i płocka teraz spytała się o KM: http://plock.gazeta.pl/plock/1,35710,86 ... skiej.html
Krótko podsumowując:
Hetkowski — całkiem dobrze mówi, pewnie nawet na niego zagłosuję. Końcówka o innych przewoźnikach jest jaka jest, bo miał problemy z uzyskaniem odpowiedniej ilości głosów przez plany prywatyzacji KM (chyba nawet przegrał wybory)
Milewski — krótko mówiąc bzdury. Tabor jest stary i niesprawny (choć w sumie to dobry powód do jego ciągłej wymiany, i ostatnio jest trochę lepiej), dostępność jest niewystarczająca (przystanek to nie wszystko, jeszcze coś powinno z niego w miarę często jeździć w jakieś fajne miejsce), komfort jest niski (w Poznaniu jest o wiele lepiej i nie tylko dlatego, że bimby robią bziuuu a autobusy wrrrum). Wypowiedź o przetargach też jest kompletnie bez sensu, potem jeszcze próba niezrażenia do siebie pracowników KM, o tramwaju w sumie napisał prawdę, ale to i tak bezsensowne bzdury.
Nowakowski — niby dobrze, ale bilet elektroniczny już jest i należałoby zwiększyć jego możliwości w inny sposób, badania napełnień też można inaczej zrobić. O tramwaju dobrze powiedział. Gaz ziemny — chyba zbyt dużo używek się kupuje, żeby to się opłacało. Końcówka to wchodzenie gdzieniegdzie ludziom z KM w czystej postaci — równie dobrze mógłby powiedzieć ,,Spokojnie, nikogo nie wyrzucimy z pracy w KM". Swoją drogą oni chyba myślą, że autobusy prywaciarza jeżdżą i serwisują się same.
Struzik — technologie, nowoczesny, ekologiczny, elektryczny, hybrydowy, jeszcze tylko ,,multimedialny" albo ,,organiczny" brakuje. Jako jedyny nie wyklucza prywaciarza, tylko że w Płocku nie ma MZK (kiedyś chyba było). Ostatnie zdanie to piękne masło maślane — powinien jeszcze powiedzieć, że pasażerowie powinni kasować bilety albo kierowca powinien być trzeźwy i mieć prawo jazdy. No i wątpię, czy tramwaj to ,,przeżytek".
Wierzbicka — ,,wymiana taboru na mniejsze pojazdy jeżdżące w godzinach poza szczytem", i że to niby dobry kierunek. Może niech kupią sobie Dacie Logan i jeżdżą nimi w nocy, będzie jeszcze lepszy. I czemu czepiła się Gór i Ciechomic? Poza tym dobrze i słusznie zauważyła, że np. taka obwodnica naprawdę by się przydała, a bez tramwaju damy sobie radę.
Krótko podsumowując:
Hetkowski — całkiem dobrze mówi, pewnie nawet na niego zagłosuję. Końcówka o innych przewoźnikach jest jaka jest, bo miał problemy z uzyskaniem odpowiedniej ilości głosów przez plany prywatyzacji KM (chyba nawet przegrał wybory)
Milewski — krótko mówiąc bzdury. Tabor jest stary i niesprawny (choć w sumie to dobry powód do jego ciągłej wymiany, i ostatnio jest trochę lepiej), dostępność jest niewystarczająca (przystanek to nie wszystko, jeszcze coś powinno z niego w miarę często jeździć w jakieś fajne miejsce), komfort jest niski (w Poznaniu jest o wiele lepiej i nie tylko dlatego, że bimby robią bziuuu a autobusy wrrrum). Wypowiedź o przetargach też jest kompletnie bez sensu, potem jeszcze próba niezrażenia do siebie pracowników KM, o tramwaju w sumie napisał prawdę, ale to i tak bezsensowne bzdury.
Nowakowski — niby dobrze, ale bilet elektroniczny już jest i należałoby zwiększyć jego możliwości w inny sposób, badania napełnień też można inaczej zrobić. O tramwaju dobrze powiedział. Gaz ziemny — chyba zbyt dużo używek się kupuje, żeby to się opłacało. Końcówka to wchodzenie gdzieniegdzie ludziom z KM w czystej postaci — równie dobrze mógłby powiedzieć ,,Spokojnie, nikogo nie wyrzucimy z pracy w KM". Swoją drogą oni chyba myślą, że autobusy prywaciarza jeżdżą i serwisują się same.
Struzik — technologie, nowoczesny, ekologiczny, elektryczny, hybrydowy, jeszcze tylko ,,multimedialny" albo ,,organiczny" brakuje. Jako jedyny nie wyklucza prywaciarza, tylko że w Płocku nie ma MZK (kiedyś chyba było). Ostatnie zdanie to piękne masło maślane — powinien jeszcze powiedzieć, że pasażerowie powinni kasować bilety albo kierowca powinien być trzeźwy i mieć prawo jazdy. No i wątpię, czy tramwaj to ,,przeżytek".
Wierzbicka — ,,wymiana taboru na mniejsze pojazdy jeżdżące w godzinach poza szczytem", i że to niby dobry kierunek. Może niech kupią sobie Dacie Logan i jeżdżą nimi w nocy, będzie jeszcze lepszy. I czemu czepiła się Gór i Ciechomic? Poza tym dobrze i słusznie zauważyła, że np. taka obwodnica naprawdę by się przydała, a bez tramwaju damy sobie radę.
Ech "polityk-śpecjalista", nowoczesne technologie, ekologia... a tramwaje to przeżytek. On chyba sam sobie zaprzecza. W sumie dobrze, że p. Struzik startuje w Płocku, przynajmniej Swingów nie wytniepmaster pisze:Struzik — technologie, nowoczesny, ekologiczny, elektryczny, hybrydowy, jeszcze tylko ,,multimedialny" albo ,,organiczny" brakuje. Jako jedyny nie wyklucza prywaciarza, tylko że w Płocku nie ma MZK (kiedyś chyba było). Ostatnie zdanie to piękne masło maślane — powinien jeszcze powiedzieć, że pasażerowie powinni kasować bilety albo kierowca powinien być trzeźwy i mieć prawo jazdy. No i wątpię, czy tramwaj to ,,przeżytek".
U nas jest facet, który przebija wszystkich jednym machnięciem ręki. Owy kandydat wszech czasów, chce budować w Warszawie nowe obwodnice, nowe szpitale, nowe mieszkania (by móc rozdawać je wszystkim) ... zapomniał tylko powiedzieć za coCoffee pisze:I tak to nie przebije Kracika i jego chęć utworzenia trolejbusu (przy okazji likwidacji tramwaju) przez Plac Wszystkich Świętych i Dominikańską...
A dzisiaj był w RDC krótki wywiad z jakąś kobitką-kandydatką na prezydenta W-wy - ona uważa, że Most Poniatowskiego został źle wyremontowany, bo na torowiska tramwajowe nie mogą wjeżdżać autobusy - i dlatego ona ten most zamknie i wyremontuje jeszcze raz.
Ciekawe jest to, że u nas każdy chce remontować, to co już zostało wyremontowane
Niby tak, ale tylko awaryjnie i wyłącznie karetki pogotowia. Natomiast to podłoże nie jest przygotowane do puszczenia autobusów.pmaster pisze:A nie jest tak, że Poniatoszczak ma torowisko, po którym mogą jeździć samochody? Wtedy właściwie wystarczyłaby zmiana oznakowania
Jest jeszcze jeden problem - ruch tramwajów na Poniatowszczaku jest naprawdę spory, a po za tym część linii autobusowych, które przebiegają przez ten most - mają charakter przyspieszony + jedna linia expresowa (E5) - oznaczałoby, to, że autobusy i tramwaje na wzajem by się blokowały
Myślę, że chyba to:
Można by również zaliczyć do takiej kiełbasy
¬ródło:http://www.ztz.rybnik.pl/index.php?mact ... eturnid=15ZTZ Rybnik pisze:W imieniu mieszkańców naszego miasta i regionu rybnickiego, zwracam się do Pana Posła – jako członka Komisji Transportu – o interwencję w sprawie bezpośredniego skomunikowania Rybnika z Warszawą.
Nasza propozycja poprawy połączeń kolejowych dotyczy wydłużenia relacji obecnie kursujących pociągów IC Katowice – Warszawa poprzez wydłużenie trasy o relację Rybnik – Katowice – Warszawa. Taki przebieg połączeń kolejowych będzie dla mieszkańców regionu alternatywą wobec transportu samochodowego.
Równie ważną kwestią jest sprawa skomunikowania aglomeracji rybnickiej z Beskidami poprzez weekendowe połączenia z Wisłą – popularnym ośrodkiem wypoczynku, z którego korzystają mieszkańcy Rybnika i okolic przez cały rok.
W dobie nasilonych remontów dróg – tym samym obniżonej ich przepustowości i problemami z parkowaniem w centrum większości miast, kolej jest niezastąpionym środkiem transportu.
Mając na uwadze Pana zaangażowanie w rozwiązywanie problemów transportowych, uprzejmie proszę o interwencję w przedstawionej sprawie.
Można by również zaliczyć do takiej kiełbasy
Nasz klub postanowił odpytać bardzo dokładnie kandydatów na prezydenta i poznać ich "kiełbasy wyborcze" z dziedziny komunikacji publicznej w naszym mieście
Czy w innych miastach też ktoś (kluby) próbował podpytać?
Czy w innych miastach też ktoś (kluby) próbował podpytać?
Bydgoszcz. Pytamy kandydatów na prezydenta miasta o komunikację miejską
Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej odpytuje kandydatów na prezydenta miasta o transport publiczny.
- W ostatnich latach nastąpiło wiele pozytywnych zmian w bydgoskiej komunikacji miejskiej, jednak nadal w wielu aspektach odstaje ona od poziomu transportu publicznego w największych polskich miastach - mówi Robert Reimus, prezes BKMKM. - Tymczasem większość wypowiedzi kandydatów na jej temat jest bardzo ogólnikowa. Dlatego jako Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej pytamy kandydatów, w jaki sposób zamierzają rozwijać komunikację publiczną w Bydgoszczy - dodaje.
Stowarzyszenie przygotowało i rozesłało już do kandydatów listę 12 pytań:
1. Czy priorytety dla komunikacji miejskiej są potrzebne, czy należy je wprowadzać? Jeśli tak, to w jaki sposób należy je wprowadzać (poza sposobami wymienionymi w pytaniach poniżej) i w jaki sposób finansować takie przedsięwzięcia?
2. Czy należy wydzielać osobne pasy ruchu dla autobusów? Jeśli tak, to w jakich miejscach? W jakim czasie zostaną one wyznaczone, z jakich źródeł zostanie to sfinansowane?
3. Czy wzorem największych polskich miast, należy w Bydgoszczy wprowadzać wspólne pasy autobusowo - tramwajowe? Jeśli tak, to gdzie i kiedy zostaną one wprowadzone i z jakich źródeł zostaną sfinansowane przebudowy?
4. Czy i kiedy Rondo Bernardyńskie zostanie przebudowane wraz z wybudowaniem linii tramwajowej w ciągu ul. Kujawskiej na odcinku Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie? Z jakich źródeł zostanie sfinansowana przebudowa?
5. Czy i kiedy sygnalizacja świetlna zostanie zmodernizowana tak, by dawała priorytet tramwajom? W szczególności chodzi o Rondo Fordońskie, Rondo Toruńskie, pętlę Wyścigowa, Dworzec PKS - a więc miejsca gdzie pasażerowie tracą najwięcej czasu na stanie na światłach.
6. Czy poza wybudowaniem linii tramwajowych do Fordonu, dworca PKP i w ciągu ul. Kujawskiej, należy dalej rozbudowywać system komunikacji tramwajowej? Jeśli tak, to w jakich kierunkach?
7. Czy i kiedy zostaną wyremontowane ulice Gdańska i Chodkiewicza wraz z torowiskiem tramwajowym. Z jakich źródeł te inwestycje zostaną sfinansowana?
8. Czy należy rozszerzyć ofertę biletową - zarówno pod kątem biletów okresowych jak i jednorazowych? Czy należy wprowadzić bilety czasowe (inne niż godzinne)? Jeśli ofertę należy rozszerzyć, to kiedy takie zmiany nastąpią?
9. Czy miasto powinno dążyć do ściślejszej integracji kolei z systemem komunikacji miejskiej? Jeśli tak, to w jaki sposób?
10. Czy miasto powinno dążyć do objęcia wspólnym systemem komunikacji zbiorowej sąsiadujących z nim gmin? Jeśli tak, to w jaki sposób ma odbywać się ta integracja i kto będzie finansował funkcjonowanie transportu zbiorowego?
11. Czy należy wprowadzić jednakowe malowanie dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej, niezależnie od przewoźnika? Jeśli tak, to od kiedy będzie to wprowadzane?
12. Czy po zrealizowaniu budowy linii tramwajowej do Fordonu, kandydat przewiduje pozdział MZK na dwie spółki: autobusową i tramwajową? Czy należy zachować komunalną spółkę zajmującą się przewozami, czy też sprywatyzować ją i kupować całość usług przewozowych na wolnym rynku, z ewentualnym wyłączeniem komunikacji szynowej?
Na odpowiedzi czekamy do piątku. Natomiast po weekendzie, na łamach "Pomorskiej”, podzielimy się nimi z naszymi Czytelnikami.
Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /487239502
Ciekawy jestem, czy odpowiedzą.spooney pisze:Nasz klub postanowił odpytać bardzo dokładnie kandydatów na prezydenta i poznać ich "kiełbasy wyborcze" z dziedziny komunikacji publicznej w naszym mieście
Za to w Warszawie - w związku z wyborami - pojawiła się kolejna idea, z cyklu" "jak wykorzystać centralny odcinek II linii metra".
Swego czasu pisałem o tym, że jeden z kandydatów chciałby tamtędy puścić tramwaj. Który przez centralny odcinek II linii metra przejeżdżałby pod ziemią. A potem już na powierzchnię i normalnie.
A teraz kolejny kandydat (a właściwie kandydatka) i kolejna idea. Otóż pani kandydatka (chyba pani Munio) uznała, że konecznie trzeba zintegrować metro z koleją i.... do tegoż tunelu II linii należałoby wpuścić pociągi lokalne, które potem wyjeżdżałyby na powierzchnię, by móc wyjechać poza Warszawę
Ja postuluję wpuścić do tunelu metra - trolejbusy. Tyż byłoby fajnie
Jeśli nie odpowiedzą to będzie tylko świadczyło o nich i o tym gdzie mają wyborców... Zresztą prasa która wspiera akcję nie omieszka mam nadzieję wspomnieć wtedy o olewactwie kandydatów którzy nie odpowiedzieli oraz pochwalić tych którzy podeszli do sprawy poważnie i mają jakieś wizje czy pomysły na rozwiązanie problemu mobilności w mieścieJ-31 pisze:Ciekawy jestem, czy odpowiedzą.