O busach słów kilka...
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
O busach słów kilka...
Nie znalazłem tematu więc zakładam.
Od rana RMF FM nadaje o proteście busiarzy w Myślenicach. Podobno jeżdżą/mają jeździć przez cały dzień wokół miasta i nie zbierać pasażerów.
Od rana RMF FM nadaje o proteście busiarzy w Myślenicach. Podobno jeżdżą/mają jeździć przez cały dzień wokół miasta i nie zbierać pasażerów.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Wiesz, nie mam najmniejszego zamiaru brnąć w jakąś jałową dyskusję, bo nie mam najmniejszej ochoty, a po za tym za chwilę wyjeżdżam na dłuższy czas.Coffee pisze: Taaa... Jasne. A ludzie czym maja dojechać do Krakowa?
Powiem krótko - jak mówi pewne powiedzenie: cierp ciało żeś nasrało. Niech ludzie płacą za to, że brnęli w busy. Trudno żeby ta zaraza była droższa od MPK czy PKSu. Z resztą jakieś jest busiarstwo wiadomo doskonale.
EOT
W całości zgadzam się z przedmówcą. Wszyscy ponoszą teraz konsekwencje liberalnej polityki transportowej w zakresie komunikacji regionalnej i lokalnej opartej na wolnej amerykance. Skoro pasażerowie, przewoźnicy i urzędnicy zgodzili się na takie reguły ( a właściwie ich brak) gry niech przestaną teraz ujadać. Państwo i samorządy lekką ręką w ciągu kilku lat całkowicie zdjęły z siebie ciężar odpowiedzialności za lokalny transport zbiorowy. Nie pomyślały tylko o skutkach, jakie w dłuższej perspektywie uwidocznią się. Przestaje wierzyć, że Polska będzie w stanie kiedyś odbudować racjonalny i cywilizowany system transportu zbiorowego na obszarach pozamiejskich.
Dopóki takie instytucje jak ZIKiT, ZTM, ZDiM itp. będą chcieli horrendalne sumy, nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, to na 100% nikt nawet nie będzie chciał rozmawiać o cywilizowanej komunikacji.marekJG pisze:Przestaje wierzyć, że Polska będzie w stanie kiedyś odbudować racjonalny i cywilizowany system transportu zbiorowego na obszarach pozamiejskich.
W Krakowie mówi się od dawna o uruchomieniu GPK, gdyż ceny, jakimi rzuca ZIKiT są wzięte wprost z kosmosu. I tak jest w większości dużych miast.
Na PKS nie liczę, bo te już wymarły lub wkrótce wymrą (BTW: Wolałbym jechać przerobionym dostawczakiem, niżeli dwudziestoparoletnią H9, która nie wiadomo kiedy rozsypie, nie wspominając o komforcie podróży).
Chciałbym wiedzieć, jak np. wygląda sytuacja z Policami czy Łomiankami ?
A jechałeś jednym i drugim? Bo marszrutka jakiśtam komfort podróży ma tylko jeśli waży się nie więcej niż jakieś 55 kg, w H9 bywa mi ciasno ale do aronów ledwo się mieszczę. No i jeszcze do tego zawieszenie nadające się bardziej do wożenia ziemniaków (choć w sumie mogliby trochę wyremontować te drogi, ale jednak) no i unikalna szansa walnięcia głową o górną krawędź drzwi przystosowanych do wsiadania w zgoła inny sposób, że poprzestanę tylko na kwestiach czysto technicznych.Coffee pisze:Wolałbym jechać przerobionym dostawczakiem, niżeli dwudziestoparoletnią H9, która nie wiadomo kiedy rozsypie, nie wspominając o komforcie podróży
Może Szczecin im dopłaca, zresztą przecież SPPK to normalny przewoźnik miejski, mają też linie wewnątrzpolickieCoffee pisze:wygląda sytuacja z Policami
No kogo jak kogo, ale podwarszawską miejscowość to chyba na zbiorkom staćCoffee pisze: Łomiankami
Ok, rozumiem. Ale teraz trzeba się zapytać jakie stawki płacą za możliwość wjazdu do Warszawy i czy płacą tylko za samą Warszawę czy za przyległości ZTM-u poza Warszawą też?No kogo jak kogo, ale podwarszawską miejscowość to chyba na zbiorkom stać
Bo to, że kogoś stać, to nie znaczy że płaci mało.
Wokół Krakowa wsie już się buntują i patrzą które linie pociąć, gdyż ZIKiT całą swoją bezradność i kretynizm własnych działań (a zrobił to, przekazując wniosek o budżet z zeszłego roku, bez uwzględnienia rosnącej ceny paliwa) przerzucił na komunikację. Efektem tego jest, że jeżeli jakaś wieś chce mieć choć ochlap komunikacji (dajmy 8 kurów/dzień w jedną stronę + 8 kursów/dzień w drugą.), to musi zapłacić, jakby płaciła za normalną linie miejską (z f~20)...
KM Łomianki ma się doskonale. Teraz gdy zakupili nowiutkie SU12, dosłownie kwitną. Wszyscy się cieszą, że ta firma jest i nikt nie zamierza likwidować KM Łomianki... przynajmniej na razieChciałbym wiedzieć, jak np. wygląda sytuacja z Policami czy Łomiankami ?
Nie wiem jak wygląda kwestia opłat - raczej opłat za możliwość korzystania z przystanków ZTM na terenie Warszawy (bo za wjazd do Warszawy opłat raczej nie ma) - ale wiem, że jet umowa pomiędzy KMŁ a ZTM w sprawie integracji taryfowej... funkcjonuje ona jednak tylko i wyłącznie na terenie Warszawy