[Radom] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: TranslatorPS »

W poniedziałek, 29 lutego, kończy się już definitywnie ostatnia pozostałość po pierwszym większym kontrakcie z przewoźnikiem prywatnym w Radomiu. Michalczewski odda podmiotowi wewnętrznemu, MPK, 21 brygad w dni powszednie: całą 3 i 8, większość 13 (poza jednym wozem w DP) i jedno zadanie na 26 w DP (w weekendy idą 3, 8 i 13 w całości: 11 wozów w soboty, 10 w niedziele i święta).
Oznacza to w skrócie koniec kontraktu, który został zawarty w 1994r. i zawierał oryginalnie linie 3, 5, 8, 13, 26 i A. Od tego czasu A została sprywatyzowana z rozpoczęciem 2004r., a w 2008r. 5 i 26 zostały włączone w inny kontrakt Michalczewskiego. W 2014r. umowa została wypowiedziana na tle zbyt niskiej stawki wzkm; w międzyczasie została podpisana umowa ważna do 28.02.2015r., która została później najwyraźniej przedłużona do 29.02. br.
Przejęcie tych zadań przez MPK stworzy pierwszą taką w codziennej sieci sytuację w Radomiu - po raz pierwszy jedną linię będzie obsługiwać wielu przewoźników. Z powodu przerzucenia w październiku czy tam kiedy jednej brygady na 26 do starego kontraktu na przeguba (jeden kurs był zapełniony ponad dach rano z Myśliszewic), jedna brygada całodzienna na 13 poszła w zamian w nowy kontrakt na solówkę. MPK zachowuje ten sam układ - dlatego też praktycznie najdłuższa brygada w DP na 13 zostaje u Michalczewskiego (przy pozostałych sześciu wozach z MPK), a jedna z całek na 26 idzie do MPK (przy pozostałych 5 zadaniach zawierających linię 26 u Michalczewskiego). Wygląda na to jednak, że kiedy nowy przewoźnik (jak na razie wygląda na to, że konsorcjum DLA, Meteor i Irex-4) wejdzie na 3, 8 i 13 trzeba będzie znaleźć inne rozwiązanie co do tej przepełnionej 26.
Jedyne, co w tym kontekście może niepokoić, to ilostan taboru MPK. Wg moich i kolegi wyliczeń, wygląda na to, że MPK ma dokładnie 21 solówek wolnych na bazie po wystawieniu wszystkich wozów na miasto. Wystawiając od wtorku dodatkowe 19 solówek może się robić nieciekawie w przypadku siary, a o jakichkolwiek wozach tymczasowych ani słowa...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: pmaster »

Może dogadają się i ITS będzie robił za awaryjnego przewoźnika w wypadku awarii. Chociaż bardziej by się opłacało odwrotnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: J-31 »

Domyślam się, że nikt się tym nie przejmuje (w sensie nikt u organizatora komunikacji miejskiej), że MPK ma za mało taboru, aczkolwiek z drugiej strony wydaje mi się, że to może być stan przejściowy - może organizator ogłosi nowy przetarg dla ajentów i ITS wystartuje ponownie, odciążając tym samym MPK. Co by nie było ITS ma ciężko, bo powoli z Warszawy też się będą wyprowadzać ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: pmaster »

Mają jeszcze jeden dzień roboczy na podpisanie czegoś na szybko :D

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: TranslatorPS »

Czyli krótko mówiąc nakićkałem.

MPK przejmuje tymczasowo brygady, których obsługę wygrało konsorcjum DLA+Meteor+Irex-4. Stan utrzyma się do września/października, dopóki Meteodlex (pozwoliłem se ich tak nazwać) nie wyjedzie na te same linie. Sytuacja MPK jest przejściowa. Nie wiem co oni wymyślają, ale twierdzą, że nie mogą podpisać następnej umowy z Michalczewskim (coś w tym jest bo nie wiadomo tak naprawdę kiedy konsorcjum wyjedzie).

Michalczewski WCIĄŻ ma kontrakt z 2008r. (którego obsługa mu się kończy gdzieś z końcem 2017r. chyba) na 26 brygad. Wciąż będą na tym jeździć. Na bazie zostawią sobie chyba z 40 autobusów (wciąż też obsługują komercyjnie podmiejską A, na którą trzeba 4 wozy).

MPK ratuje sobie sytuację tylko jednym. Dotychczas na 19 i 20 wypuszczali głównie Solarisy Urbino 10, odstawiwszy w kącik Vero. Teraz Vero wróciły do łask tychże dwóch linii, a SU10 pojadą na 10 i 16 (w weekendy zamiast 16 będą raczej na 15). Tym samym mają wolne dodatkowe 5 solówek. Snute są jeszcze teorię o przejęciu paru wozów od Michalczewskiego, ale czekam z tym do wtorkowej szarej rzeczywistości.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: J-31 »

No to teraz wszystko jasne. MPK przemęczy się do września - i będzie git. Zastanawia mnie tylko czemu organizator (o ile się nie mylę to w Radomiu chyba jest ZDZiT, ale jak coś to mnie Poprawcie), nie chce w trybie awaryjnym czyli "z wolnej ręki" przedłużyć umowy z ITS-em, ale pewnie na drodze stanęły przepisy tudzież jakaś "niechęć" o której nie wiemy ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: K4016td »

MZDiK nie może przedłużyć umowy z Michalczewskim albowiem cyrk z tym całym przetargiem jest o to że ITS wymówił obsługę tych linii za stawki na których jeździł przez ostatnie 20 lat (przypomnijmy że była to umowa cywilno-prawna na czas nieokreślony z rewaloryzacją stawki o wartość inflacji albowiem PZP wtedy nie obowiązywało)

Procedury przetargowe niestety swoje trwają, i stąd ten poślizg. A MPK jest podmiotem wewnętrznym któremu można zlecić dowolną ilość wzkm, przez co nie trzeba się bawić w przetargi na liniach zastępczych czy dołożeniu brygad więc nic dziwnego. No i technicznie jest to jedyna firma oprócz Michalczewskiego której można to zlecić, albowiem w MPK nie kasowano ostatnio autobusów po zakupie używanych MAN-ów więc mają czym obsłużyć.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: J-31 »

No i teraz to wszystko już jest klarowne. Dzięki za info :)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: TranslatorPS »

K4016td pisze:albowiem w MPK nie kasowano ostatnio autobusów po zakupie używanych MAN-ów więc mają czym obsłużyć.
Inaczej - właśnie przez to, że wiedzieli, że skończy się tymczasową przez nich obsługą 3, 8 i 13 nie były kasowane żadne wozy (w okolicy AirShow MPK wydało wewnętrzny zakaz kasacji). Jedynie #1000 odpadł, ale to był rodzynek, którego nie opłacało się wznawiać (jedyne Vero z automatem, który to zresztą padł i dlatego).
J-31 pisze:ZDZiT
Olsztyn. Zresztą, MZDiK był w tytule tematu...? Gdzie uciekł?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”