[Radom] Komunikacja miejska
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Wątpliwe, by ITS miał dostać w użytkowanie od miasta zakupione przy wsparciu z UE wozy od tak. Zatem konieczność zmiany umowy w takim przypadku odpada. Z resztą MPK ma status PW od lipca, więc takie zakupy byłyby dedykowane pod miejskiego przewoźnika.
Sam zaś przykład Swarzędza jest trochę nietrafiony w tym kontekście.
Sam zaś przykład Swarzędza jest trochę nietrafiony w tym kontekście.
Odkopuję bo jest kilka nowości
Po pierwsze: W Radomiu zaczęto wprowadzać system dynamicznej informacji pasażerskiej, w ramach przetargu który wygrał R&G Mielec. W centrum Radomia, przy ulicy Malczewskiego latem stanęła pierwsza elektroniczna tablica która pokazuje ilość minut do odjazdu danej linii. Docelowo system ma działać od połowy 2014 roku.
Zdjęcie autorstwa Translatora PS w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po drugie: Zaczęto także montować monitory w autobusach:
Zdjęcie autorstwa KL Radom, w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po trzecie: Radom czeka na 8 Solarisów Urbino 12 CNG zamówionych w ramach programu unijnego przez ITS Michalczewski które powinny być dostarczone do Radomia do końca roku. Kokosów na pokładzie nie będzie, ale duże odsuwane okna będą zdecydowanie lepsze niż 2 albo 4 uchylne w obecnych NL202.
Zdjęcie ze strony Cozadzień.pl, przedstawiające wizualkę w.w. U12 CNG. Autobusy nie będą niestety albo i stety pomalowane w barwy strategiczne a w kolejną wariację malowania czerwonego, trzecią już u tego przewoźnika.
Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
Docelowo grudniowe Urbino 12 CNG dopełnione MAN-ami NL223 zastąpią najstarsze zakupione jako używane MAN-y NL202 oraz prawdopodobnie część NL222 zakupionych jako nowe w latach 1998-2001.
No i tyle
Po pierwsze: W Radomiu zaczęto wprowadzać system dynamicznej informacji pasażerskiej, w ramach przetargu który wygrał R&G Mielec. W centrum Radomia, przy ulicy Malczewskiego latem stanęła pierwsza elektroniczna tablica która pokazuje ilość minut do odjazdu danej linii. Docelowo system ma działać od połowy 2014 roku.
Zdjęcie autorstwa Translatora PS w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po drugie: Zaczęto także montować monitory w autobusach:
Zdjęcie autorstwa KL Radom, w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po trzecie: Radom czeka na 8 Solarisów Urbino 12 CNG zamówionych w ramach programu unijnego przez ITS Michalczewski które powinny być dostarczone do Radomia do końca roku. Kokosów na pokładzie nie będzie, ale duże odsuwane okna będą zdecydowanie lepsze niż 2 albo 4 uchylne w obecnych NL202.
Zdjęcie ze strony Cozadzień.pl, przedstawiające wizualkę w.w. U12 CNG. Autobusy nie będą niestety albo i stety pomalowane w barwy strategiczne a w kolejną wariację malowania czerwonego, trzecią już u tego przewoźnika.
Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
Docelowo grudniowe Urbino 12 CNG dopełnione MAN-ami NL223 zastąpią najstarsze zakupione jako używane MAN-y NL202 oraz prawdopodobnie część NL222 zakupionych jako nowe w latach 1998-2001.
No i tyle
Dzięki za link do tej fotki. Bo słyszałem o #451, ale nigdzie nie mogłem znaleźć jego zdjęcia. Zdaje się, że nowe radomskie SU12 CNG też chyba będą w tym schemacie (czerwień, biel i czarny pas nad oknami)... ale na moje oko ta czerwień to nie jest "pomidorkowa" tylko normalnaK4016td pisze:Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Powiem jedynie tyle, że obecnie w radomskich schematach malowania jest bajzel - w MPK szczególnie, gdzie NG272 wożą jeden schemat, Neośki drugi, SU12 trzeci, a do tego jest wariacja w odcieniach czerwieni, #844 jeździ w schemacie przeplatańców z żółtym tłem. W ITSie lepiej - stary niebieski schemat, nowy czerwony z cienkimi paskami, schemat z SU12, no i teraz ten NL223. No i nie zapominajmny o schemacie miejskim ("Siła w precyzji"), który wożą, ztcw, 803, 805, 811, 843 i 849. No i oczywiście nikt za bardzo nie może nad tym zapanować - Miasto może i może zlecić MPK limit na przemalowanie wozów w określony schemat (limit rzecz jasna czasowy, w Lublinie chyba coś takiego mieli do końca albo '13 albo '14), ale w ITSie równa się to z aneksami do umów, poczynając na tych najstarszych z 1994 na 3, 8 i 13...
Guzik prawda. #844 jeździ pomalowany tak jak #1045 tylko z żółtym zamiast białego a nie z przeplatańcami z żółtym tłem.TranslatorPS pisze:#844 jeździ w schemacie przeplatańców z żółtym tłem.
Swoją szosą MPK jest w miarę ujednolicone, nie ma aż takiej tragedii jak Piotr dramatyzuje. Czerwony schemat bez przeplatańców jest po prostu dopasowany do zderzaków w autobusach, nie licząc kilkunastu którym zostały przeplatańce.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
I kolejne szybkie nowości z Radomia.
1. Znamy też rodzaj kasowników dwusystemowych do użytku w Radomiu. Według SIWZ będzie przypadać po jednym kasowniku na parę drzwi co niestety oznacza że w deskorolkach ich ilość zmniejszy się z 4 do 3. No chyba że jakoś niejako przy okazji zostanie to załatwione. W każdym razie do tej pory zdołano przygotować około 60 autobusów, co stanowi ok. 1/3 radomskiego taboru
2. Wprowadzanie ekranów idzie nieco problematycznie. Są problemy a to poprawną konfiguracją softu, a to ze sprzętem ale R&G zapewne się z tym upora, wiadomo choroby wieku dziecięcego
3. To chyba jeden z najstarszych autobusów na świecie z zamontowanym monitoringiem, wyświetlaczami wewnętrznymi a mianowicie MAN NG272 z rocznika 1992. A w kolejce są o rok starsi bracia
[/list]
4. Przyjechały też Solarisy Urbino 12 CNG dla ITS Michalczewski a kolejne NL223 z Warszawy są przygotowywane do służby w Radomiu, ale o tym jest napisane w osobnym temacie o ITS.
(Zdjęcia pochodzą z Forum Radomskich Inwestycji, serwisu internetowego cozadzien.pl oraz radom.gazeta.pl)
1. Znamy też rodzaj kasowników dwusystemowych do użytku w Radomiu. Według SIWZ będzie przypadać po jednym kasowniku na parę drzwi co niestety oznacza że w deskorolkach ich ilość zmniejszy się z 4 do 3. No chyba że jakoś niejako przy okazji zostanie to załatwione. W każdym razie do tej pory zdołano przygotować około 60 autobusów, co stanowi ok. 1/3 radomskiego taboru
2. Wprowadzanie ekranów idzie nieco problematycznie. Są problemy a to poprawną konfiguracją softu, a to ze sprzętem ale R&G zapewne się z tym upora, wiadomo choroby wieku dziecięcego
3. To chyba jeden z najstarszych autobusów na świecie z zamontowanym monitoringiem, wyświetlaczami wewnętrznymi a mianowicie MAN NG272 z rocznika 1992. A w kolejce są o rok starsi bracia
[/list]
4. Przyjechały też Solarisy Urbino 12 CNG dla ITS Michalczewski a kolejne NL223 z Warszawy są przygotowywane do służby w Radomiu, ale o tym jest napisane w osobnym temacie o ITS.
(Zdjęcia pochodzą z Forum Radomskich Inwestycji, serwisu internetowego cozadzien.pl oraz radom.gazeta.pl)
S to sprawdzenie stanu karty (normalnie po zbliżeniu ściąga jakąś tam opłatę, w zależności od tego czy karta jest ustawiona jako normalna czy ulgowa)
Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)
Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)
I pewnie do tego trylion fajnych funkcji. Np. w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków (notabene sensowniejszą niż na tej biedaprezentacji na stretchach...), w Białymstoku w Mikroelektronice można ze środków na karcie kupić dowolny bilet.faja_k pisze: Jak widać można taniej kupić takie kasowniki, poznańskie będą miały ekran dotykowy o wielkości 5-6 cali zamiast tych przycisków.
Jeśli karta jest sama w sobie normalna albo ulgowa, to po co przyciski do wyboru rodzaju biletu?
Ale ekrany dotykowe też czasem są wciskane w różne miejsca na siłęTigin pisze: wszystko co niedotykowe, nie jest nowoczesne
w ogóle wg mnie LCDeki w SIPie to często przerost formy nad treścią. Choinka/termometr owszem, ale pod sufit starczyłyby zwykłe diody.ppln pisze:Tablica oczywiście bez sensu
Trochę przesada w sumieppln pisze: w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków
¯eby móc kupić bilet na psa/walizkę/szafę/drugiego człowieka.pmaster pisze:Jeśli karta jest sama w sobie normalna albo ulgowa, to po co przyciski do wyboru rodzaju biletu?
Właśnie w imię tej szeroko pojętej nowoczesności. Potem przy przejściu dla pieszych zamiast zwykłego knefla mamy ekran dotykowy z kneflem (lub bluscreenem). Pierun raczy wiedzieć na co to komu.pmaster pisze:Ale ekrany dotykowe też czasem są wciskane w różne miejsca na siłę
I potem robi się kolejka przy kasowniku bo jeden ludź stwierdzi, że sobie listę przystanków poczytappln pisze:Np. w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
ppln pisze:Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)
Tablice będą miały inny styl prezentowania informacji, więcej powiedzieć na ten temat nie mogę niestety. Zostałem powierzchownie tylko poinformowany.pmaster pisze:w ogóle wg mnie LCDeki w SIPie to często przerost formy nad treścią. Choinka/termometr owszem, ale pod sufit starczyłyby zwykłe diody.