[Radom] Komunikacja miejska
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom
Ten dział, bo wozy kupił MZDiK
Co do tego dokładnie układu malowania, w nim na chwilę obecną są tylko 820, 842 i przyszłe 1046-1053 (czyli powyższe Solarki). Pozostałe wozy, czyli 803, 805, 809, 811, 816, 817, 826, 843 i 849, są w poprzedniej wersji tego malowania, niezbyt... urodziwej - już o 803 nie wspominając.
Co do tego dokładnie układu malowania, w nim na chwilę obecną są tylko 820, 842 i przyszłe 1046-1053 (czyli powyższe Solarki). Pozostałe wozy, czyli 803, 805, 809, 811, 816, 817, 826, 843 i 849, są w poprzedniej wersji tego malowania, niezbyt... urodziwej - już o 803 nie wspominając.
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom
MPK Radom z tego co widzę, bierze przykład od warszawskiego MZA i też zaczyna kupować Solarisy z wąsami. Ciekawy jestem, czy to się sprawdzi w Radomiu
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom
A, to zmienia postać rzeczy.TranslatorPS pisze:Ten dział, bo wozy kupił MZDiK
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom
Ale tylko na chwilę. Te 8 aut zostanie niedługo wniesionych aportem do majątku MPK.
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom
A tak nawiasem, odkopię temat i poproszę o przeniesienie go do Dyskusji Ogólnych, nazwę już zmieniłem.
MPK Radom zakupiło 6 ex. bydgoskich Solarisów Urbino 18 - niestety trafiła nam się seria z uchylnymi, bez klimy więc najlepsze to one nie są. Ratuje je jedynie ich wiek, są sporo młodsze niż nasze najmłodsze NG272 które zastępują Są już powoli przemalowywane, jednak celem oszczędności zapewne, z lewej strony niektóre z nich obklejono całopojazdówkami na żółtą karoserię. Pomalowano je w najnowszy schemat, który nie ukrywając podoba mi się najbardziej ze wszystkich propozycji jakie były
Tutaj fota 926
MPK Radom zakupiło 6 ex. bydgoskich Solarisów Urbino 18 - niestety trafiła nam się seria z uchylnymi, bez klimy więc najlepsze to one nie są. Ratuje je jedynie ich wiek, są sporo młodsze niż nasze najmłodsze NG272 które zastępują Są już powoli przemalowywane, jednak celem oszczędności zapewne, z lewej strony niektóre z nich obklejono całopojazdówkami na żółtą karoserię. Pomalowano je w najnowszy schemat, który nie ukrywając podoba mi się najbardziej ze wszystkich propozycji jakie były
Tutaj fota 926
Ostatnio zmieniony 2015-02-08, 20:17 przez K4016td, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
Wzieliście te pierwsze które zamówił Mobilis. Reszta z przesuwanymi oknami przyszła później.
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
A jakbyś ogólnie opisał te wozy ? Eksploatacja w Mobilisie dała im bardzo popalić?Marcin_558 pisze:Wzieliście te pierwsze które zamówił Mobilis. Reszta z przesuwanymi oknami przyszła później.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
No jak to w Mobilisie dali im popalić, silniki tak zajeździli że niektóre SU18 w środku chodziły jak traktory. Mam nadzieje że Solaris je wyleczył i były po remoncie silnika. Mobilis był bardzo wykorzystywany przez ZDMiKP. Solarisy jeździły a to na liniach zastępczych, specjalnych. Co chwile coś. Dlatego były naprawy na szybko. Zamiast szyb plandeka. Resztki kleju po reklamach na tyle.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
922 ex203,
923 ex201,
924 ex202,
925 ex204,
926 ex205 oraz
927 ex218.
W reklamy poszły 922, 923 oraz 924. Pozostała trójka jest w malowaniu zakładowym, ale, ale, 927 jest rozczłonowany i mechanicy się dwoją i troją z nim. Problemem podobno całej szóstki jest odcinanie silnika przy skręcie w prawo - dopiero jak się wyprostuje to silnik znowu pracuje. No i jak widać, z dachem się nie bawili przy malowaniu (vide 926).
W tym schemacie jest już kilkanaście wozów teraz: 820, 825, 842, 855, 922...7 i 1046...53. Ostatnio też na liniach pojawił się następny powarszawski NL223, 449 (który w Radomiu był już od września 2013...).
923 ex201,
924 ex202,
925 ex204,
926 ex205 oraz
927 ex218.
W reklamy poszły 922, 923 oraz 924. Pozostała trójka jest w malowaniu zakładowym, ale, ale, 927 jest rozczłonowany i mechanicy się dwoją i troją z nim. Problemem podobno całej szóstki jest odcinanie silnika przy skręcie w prawo - dopiero jak się wyprostuje to silnik znowu pracuje. No i jak widać, z dachem się nie bawili przy malowaniu (vide 926).
W tym schemacie jest już kilkanaście wozów teraz: 820, 825, 842, 855, 922...7 i 1046...53. Ostatnio też na liniach pojawił się następny powarszawski NL223, 449 (który w Radomiu był już od września 2013...).
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
Niby ciekawy zakup, ciekawy jestem jak będzie przebiegać ich eksploatacja w Radomiu po "Mobilisie"
Po za tym mam przedziwne wrażenie, że radomskie MPK trochę zainwestowały w same autobusy. O tapicerce wiadomo, ale co pod maską... to już pewnie tajemnica
Po za tym mam przedziwne wrażenie, że radomskie MPK trochę zainwestowały w same autobusy. O tapicerce wiadomo, ale co pod maską... to już pewnie tajemnica
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
W poniedziałek, 29 lutego, kończy się już definitywnie ostatnia pozostałość po pierwszym większym kontrakcie z przewoźnikiem prywatnym w Radomiu. Michalczewski odda podmiotowi wewnętrznemu, MPK, 21 brygad w dni powszednie: całą 3 i 8, większość 13 (poza jednym wozem w DP) i jedno zadanie na 26 w DP (w weekendy idą 3, 8 i 13 w całości: 11 wozów w soboty, 10 w niedziele i święta).
Oznacza to w skrócie koniec kontraktu, który został zawarty w 1994r. i zawierał oryginalnie linie 3, 5, 8, 13, 26 i A. Od tego czasu A została sprywatyzowana z rozpoczęciem 2004r., a w 2008r. 5 i 26 zostały włączone w inny kontrakt Michalczewskiego. W 2014r. umowa została wypowiedziana na tle zbyt niskiej stawki wzkm; w międzyczasie została podpisana umowa ważna do 28.02.2015r., która została później najwyraźniej przedłużona do 29.02. br.
Przejęcie tych zadań przez MPK stworzy pierwszą taką w codziennej sieci sytuację w Radomiu - po raz pierwszy jedną linię będzie obsługiwać wielu przewoźników. Z powodu przerzucenia w październiku czy tam kiedy jednej brygady na 26 do starego kontraktu na przeguba (jeden kurs był zapełniony ponad dach rano z Myśliszewic), jedna brygada całodzienna na 13 poszła w zamian w nowy kontrakt na solówkę. MPK zachowuje ten sam układ - dlatego też praktycznie najdłuższa brygada w DP na 13 zostaje u Michalczewskiego (przy pozostałych sześciu wozach z MPK), a jedna z całek na 26 idzie do MPK (przy pozostałych 5 zadaniach zawierających linię 26 u Michalczewskiego). Wygląda na to jednak, że kiedy nowy przewoźnik (jak na razie wygląda na to, że konsorcjum DLA, Meteor i Irex-4) wejdzie na 3, 8 i 13 trzeba będzie znaleźć inne rozwiązanie co do tej przepełnionej 26.
Jedyne, co w tym kontekście może niepokoić, to ilostan taboru MPK. Wg moich i kolegi wyliczeń, wygląda na to, że MPK ma dokładnie 21 solówek wolnych na bazie po wystawieniu wszystkich wozów na miasto. Wystawiając od wtorku dodatkowe 19 solówek może się robić nieciekawie w przypadku siary, a o jakichkolwiek wozach tymczasowych ani słowa...
Oznacza to w skrócie koniec kontraktu, który został zawarty w 1994r. i zawierał oryginalnie linie 3, 5, 8, 13, 26 i A. Od tego czasu A została sprywatyzowana z rozpoczęciem 2004r., a w 2008r. 5 i 26 zostały włączone w inny kontrakt Michalczewskiego. W 2014r. umowa została wypowiedziana na tle zbyt niskiej stawki wzkm; w międzyczasie została podpisana umowa ważna do 28.02.2015r., która została później najwyraźniej przedłużona do 29.02. br.
Przejęcie tych zadań przez MPK stworzy pierwszą taką w codziennej sieci sytuację w Radomiu - po raz pierwszy jedną linię będzie obsługiwać wielu przewoźników. Z powodu przerzucenia w październiku czy tam kiedy jednej brygady na 26 do starego kontraktu na przeguba (jeden kurs był zapełniony ponad dach rano z Myśliszewic), jedna brygada całodzienna na 13 poszła w zamian w nowy kontrakt na solówkę. MPK zachowuje ten sam układ - dlatego też praktycznie najdłuższa brygada w DP na 13 zostaje u Michalczewskiego (przy pozostałych sześciu wozach z MPK), a jedna z całek na 26 idzie do MPK (przy pozostałych 5 zadaniach zawierających linię 26 u Michalczewskiego). Wygląda na to jednak, że kiedy nowy przewoźnik (jak na razie wygląda na to, że konsorcjum DLA, Meteor i Irex-4) wejdzie na 3, 8 i 13 trzeba będzie znaleźć inne rozwiązanie co do tej przepełnionej 26.
Jedyne, co w tym kontekście może niepokoić, to ilostan taboru MPK. Wg moich i kolegi wyliczeń, wygląda na to, że MPK ma dokładnie 21 solówek wolnych na bazie po wystawieniu wszystkich wozów na miasto. Wystawiając od wtorku dodatkowe 19 solówek może się robić nieciekawie w przypadku siary, a o jakichkolwiek wozach tymczasowych ani słowa...
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
Może dogadają się i ITS będzie robił za awaryjnego przewoźnika w wypadku awarii. Chociaż bardziej by się opłacało odwrotnie.
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
Domyślam się, że nikt się tym nie przejmuje (w sensie nikt u organizatora komunikacji miejskiej), że MPK ma za mało taboru, aczkolwiek z drugiej strony wydaje mi się, że to może być stan przejściowy - może organizator ogłosi nowy przetarg dla ajentów i ITS wystartuje ponownie, odciążając tym samym MPK. Co by nie było ITS ma ciężko, bo powoli z Warszawy też się będą wyprowadzać
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
Mają jeszcze jeden dzień roboczy na podpisanie czegoś na szybko
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
Czyli krótko mówiąc nakićkałem.
MPK przejmuje tymczasowo brygady, których obsługę wygrało konsorcjum DLA+Meteor+Irex-4. Stan utrzyma się do września/października, dopóki Meteodlex (pozwoliłem se ich tak nazwać) nie wyjedzie na te same linie. Sytuacja MPK jest przejściowa. Nie wiem co oni wymyślają, ale twierdzą, że nie mogą podpisać następnej umowy z Michalczewskim (coś w tym jest bo nie wiadomo tak naprawdę kiedy konsorcjum wyjedzie).
Michalczewski WCIĄŻ ma kontrakt z 2008r. (którego obsługa mu się kończy gdzieś z końcem 2017r. chyba) na 26 brygad. Wciąż będą na tym jeździć. Na bazie zostawią sobie chyba z 40 autobusów (wciąż też obsługują komercyjnie podmiejską A, na którą trzeba 4 wozy).
MPK ratuje sobie sytuację tylko jednym. Dotychczas na 19 i 20 wypuszczali głównie Solarisy Urbino 10, odstawiwszy w kącik Vero. Teraz Vero wróciły do łask tychże dwóch linii, a SU10 pojadą na 10 i 16 (w weekendy zamiast 16 będą raczej na 15). Tym samym mają wolne dodatkowe 5 solówek. Snute są jeszcze teorię o przejęciu paru wozów od Michalczewskiego, ale czekam z tym do wtorkowej szarej rzeczywistości.
MPK przejmuje tymczasowo brygady, których obsługę wygrało konsorcjum DLA+Meteor+Irex-4. Stan utrzyma się do września/października, dopóki Meteodlex (pozwoliłem se ich tak nazwać) nie wyjedzie na te same linie. Sytuacja MPK jest przejściowa. Nie wiem co oni wymyślają, ale twierdzą, że nie mogą podpisać następnej umowy z Michalczewskim (coś w tym jest bo nie wiadomo tak naprawdę kiedy konsorcjum wyjedzie).
Michalczewski WCIĄŻ ma kontrakt z 2008r. (którego obsługa mu się kończy gdzieś z końcem 2017r. chyba) na 26 brygad. Wciąż będą na tym jeździć. Na bazie zostawią sobie chyba z 40 autobusów (wciąż też obsługują komercyjnie podmiejską A, na którą trzeba 4 wozy).
MPK ratuje sobie sytuację tylko jednym. Dotychczas na 19 i 20 wypuszczali głównie Solarisy Urbino 10, odstawiwszy w kącik Vero. Teraz Vero wróciły do łask tychże dwóch linii, a SU10 pojadą na 10 i 16 (w weekendy zamiast 16 będą raczej na 15). Tym samym mają wolne dodatkowe 5 solówek. Snute są jeszcze teorię o przejęciu paru wozów od Michalczewskiego, ale czekam z tym do wtorkowej szarej rzeczywistości.
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
No to teraz wszystko jasne. MPK przemęczy się do września - i będzie git. Zastanawia mnie tylko czemu organizator (o ile się nie mylę to w Radomiu chyba jest ZDZiT, ale jak coś to mnie Poprawcie), nie chce w trybie awaryjnym czyli "z wolnej ręki" przedłużyć umowy z ITS-em, ale pewnie na drodze stanęły przepisy tudzież jakaś "niechęć" o której nie wiemy
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
MZDiK nie może przedłużyć umowy z Michalczewskim albowiem cyrk z tym całym przetargiem jest o to że ITS wymówił obsługę tych linii za stawki na których jeździł przez ostatnie 20 lat (przypomnijmy że była to umowa cywilno-prawna na czas nieokreślony z rewaloryzacją stawki o wartość inflacji albowiem PZP wtedy nie obowiązywało)
Procedury przetargowe niestety swoje trwają, i stąd ten poślizg. A MPK jest podmiotem wewnętrznym któremu można zlecić dowolną ilość wzkm, przez co nie trzeba się bawić w przetargi na liniach zastępczych czy dołożeniu brygad więc nic dziwnego. No i technicznie jest to jedyna firma oprócz Michalczewskiego której można to zlecić, albowiem w MPK nie kasowano ostatnio autobusów po zakupie używanych MAN-ów więc mają czym obsłużyć.
Procedury przetargowe niestety swoje trwają, i stąd ten poślizg. A MPK jest podmiotem wewnętrznym któremu można zlecić dowolną ilość wzkm, przez co nie trzeba się bawić w przetargi na liniach zastępczych czy dołożeniu brygad więc nic dziwnego. No i technicznie jest to jedyna firma oprócz Michalczewskiego której można to zlecić, albowiem w MPK nie kasowano ostatnio autobusów po zakupie używanych MAN-ów więc mają czym obsłużyć.
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
No i teraz to wszystko już jest klarowne. Dzięki za info
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Komunikacja Miejska w Radomiu
Inaczej - właśnie przez to, że wiedzieli, że skończy się tymczasową przez nich obsługą 3, 8 i 13 nie były kasowane żadne wozy (w okolicy AirShow MPK wydało wewnętrzny zakaz kasacji). Jedynie #1000 odpadł, ale to był rodzynek, którego nie opłacało się wznawiać (jedyne Vero z automatem, który to zresztą padł i dlatego).K4016td pisze:albowiem w MPK nie kasowano ostatnio autobusów po zakupie używanych MAN-ów więc mają czym obsłużyć.
Olsztyn. Zresztą, MZDiK był w tytule tematu...? Gdzie uciekł?J-31 pisze:ZDZiT