[Radom] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
ppln

Post autor: ppln »

S to sprawdzenie stanu karty (normalnie po zbliżeniu ściąga jakąś tam opłatę, w zależności od tego czy karta jest ustawiona jako normalna czy ulgowa)

Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)

faja_k pisze: Jak widać można taniej kupić takie kasowniki, poznańskie będą miały ekran dotykowy o wielkości 5-6 cali zamiast tych przycisków.
I pewnie do tego trylion fajnych funkcji. Np. w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków (notabene sensowniejszą niż na tej biedaprezentacji na stretchach...), w Białymstoku w Mikroelektronice można ze środków na karcie kupić dowolny bilet.

Tigin

Post autor: Tigin »

N - normalny, U - ulgowy, S - stan konta

Mamy XXI wiek, wszystko co niedotykowe, nie jest nowoczesne ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jeśli karta jest sama w sobie normalna albo ulgowa, to po co przyciski do wyboru rodzaju biletu?
Tigin pisze: wszystko co niedotykowe, nie jest nowoczesne
Ale ekrany dotykowe też czasem są wciskane w różne miejsca na siłę
ppln pisze:Tablica oczywiście bez sensu
w ogóle wg mnie LCDeki w SIPie to często przerost formy nad treścią. Choinka/termometr owszem, ale pod sufit starczyłyby zwykłe diody.
ppln pisze: w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków
Trochę przesada w sumie

Tigin

Post autor: Tigin »

pmaster pisze:Jeśli karta jest sama w sobie normalna albo ulgowa, to po co przyciski do wyboru rodzaju biletu?
¯eby móc kupić bilet na psa/walizkę/szafę/drugiego człowieka.
pmaster pisze:Ale ekrany dotykowe też czasem są wciskane w różne miejsca na siłę
Właśnie w imię tej szeroko pojętej nowoczesności. Potem przy przejściu dla pieszych zamiast zwykłego knefla mamy ekran dotykowy z kneflem (lub bluscreenem). Pierun raczy wiedzieć na co to komu.
ppln pisze:Np. w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków
I potem robi się kolejka przy kasowniku bo jeden ludź stwierdzi, że sobie listę przystanków poczyta :)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

ppln pisze:Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)
pmaster pisze:w ogóle wg mnie LCDeki w SIPie to często przerost formy nad treścią. Choinka/termometr owszem, ale pod sufit starczyłyby zwykłe diody.
Tablice będą miały inny styl prezentowania informacji, więcej powiedzieć na ten temat nie mogę niestety. Zostałem powierzchownie tylko poinformowany.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Te ekrany teraz nie działają bo muszą zmodyfikować oprogramowanie. A potem, tzn. za rok lub dwa, przestaną działać bo elektronika się wytrzęsie na dziurach. Ja to już znam z Mobilisa O/W-wa ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie jest tak źle, jeżdżę Mobilisem i różnymi MZA i raczej działają niż nie działają

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Informacja z oficjalnego źródła. Tak docelowo będzie prezentować się grafika na ekranach systemu informacji pasażerskiej. Czcionka i kolorystka zgodna ze strategia marki miasta Radomia ;)

Obrazek


Grafika autorstwa MZ, zalinkowana przez TranslatoraPS na Forum Radomskich Inwestycji.

ppln

Post autor: ppln »

O, jak to wyjdzie to będziecie mieli najlepsze normalne LCD w kraju. Tylko pozbyłbym się jednego przystanku i powiększył górny pasek, który powinien być czytelny z kilku metrów (przynajmniej godzina i nr linii)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.

W systemie indra sistemas coś takiego jest możliwe i jest stosowane.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W Warszawie możnaby coś takiego wprowadzić.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

ppln pisze:powiększył górny pasek, który powinien być czytelny z kilku metrów (przynajmniej godzina i nr linii)
Taka była moja oryginalna propozycja na FRI, na podstawie której Zarząd pracował. Ale po dyskusjach na Traugutta 30/30A pewnie zmniejszono ;)
Kędzior pisze:Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.
Możliwość jest, ponieważ:
a) była zapisana w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i
b) dolny pasek - z trasą - jest przeznaczony w takim właśnie celu w razie wu.

Dla zainteresowanych - moja oryginalna propozycja z połowy grudnia jest pod tym linkiem >> http://inwestycje.radom.pl/forum/viewto ... 3823#43823 (posty ten i dwa niżej).

ppln

Post autor: ppln »

Kędzior pisze:Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.

W systemie indra sistemas coś takiego jest możliwe i jest stosowane.
Jakieś zdjęcie, link do prezentacji? Kto ma taki system?
Zresztą w Polsce teoretycznie Novamedia pozwala na coś takiego, tylko komunikat wyświetla się na choince, w tym żółtym polu.

W ogóle to w dynamicznym systemie dyspozytor nie powinien wprowadzać komunikatów tylko na podstawie informacji o zatrzymaniu system powinien wygenerować trasy zastępcze, dać je do zatwierdzenia dyspozytorowi, potem wysłać na urządzenia i wygenerować komunikaty

TranslatorPS pisze: Taka była moja oryginalna propozycja na FRI, na podstawie której Zarząd pracował. Ale po dyskusjach na Traugutta 30/30A pewnie zmniejszono
To może trzeba jeszcze raz zainterweniować. Czytelny nr linii i godzina są ważniejsze niż jeden dodatkowy przystanek. Jeszcze z drobnych uwag - przystanki N¯ powinny być dodatkowo oznaczone niezamalowanym kółkiem, a jeśli da się wpisać (nawet z palca) węzły przesiadkowe, to też powinny być oznaczone i cały czas pokazywać przesiadki

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:W ogóle to w dynamicznym systemie dyspozytor nie powinien wprowadzać komunikatów tylko na podstawie informacji o zatrzymaniu system powinien wygenerować trasy zastępcze, dać je do zatwierdzenia dyspozytorowi, potem wysłać na urządzenia i wygenerować komunikaty
Chyba w RFN, jak w Polsce uda się gdzieś to naprawdę efektywnie wprowadzić za 5 lat to będzie właściwie cud

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

ppln pisze:To może trzeba jeszcze raz zainterweniować. Czytelny nr linii i godzina są ważniejsze niż jeden dodatkowy przystanek. Jeszcze z drobnych uwag - przystanki N¯ powinny być dodatkowo oznaczone niezamalowanym kółkiem, a jeśli da się wpisać (nawet z palca) węzły przesiadkowe, to też powinny być oznaczone i cały czas pokazywać przesiadki
Z tym projektem jest taka sprawa, że ten wygląd to... kompromis.
Jedenaście różnych ludzi (w tym graficy - ja i MZ, webmaster Zarządu) przy tym wrzuciło do garnka swoje propozycje - jedni chcieli więcej przystanków, ja pierwotnie zasugerowałem przesiadki do każdego przystanku, etc etc etc. Co do N¯, przekażę, ale teraz najważniejsze to wprowadzenie tego w komputery pokładowe i obniżenie siadania XPka na monitorach LCD do zera.
Co do węzłów przesiadkowcych... na wyżej pokazanej grafice jako obecny przystanek jest podany Szarych Szeregów / Wernera, gdzie zatrzymuje się tylko... 11 ;) A więc tak - przesiadki są pokazywane z całego węzła (w odległości przesiadkowej są też przystanki Mireckiego / Wernera, Wernera / Mireckiego oraz Obozisko / Wernera, gdzie zatrzymują się właśnie pozostałe linie z przykładowej grafiki - 6, 12, 16, 23 i 26). Ciekawie to będzie wyglądało w rejonie Dworca PKP (tam mamy całą listę: 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 18, 19, 23 i 25), ale mimo wszystko przesiadki są podane wszystkie w rejonie danego przystanku.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

ppln pisze:
Kędzior pisze:Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.

W systemie indra sistemas coś takiego jest możliwe i jest stosowane.
Jakieś zdjęcie, link do prezentacji? Kto ma taki system?
We Wrocławiu, w autobusach Volvo serii 7x00 i przegubowej a także w tramwajach Skoda 16T, 19T, oraz Protram 205WrAs. Zdjęcie mam, ale jedno i niezbyt dokładnie pokazujące jego działanie.
http://transportnews.tk/galeria/foto1927.htm

A informacja jest pokazywana na pasku informacyjnym nad planszami reklamowymi, dużymi literami.

Ale to nie temat o Wrocławiu.

ppln

Post autor: ppln »

TranslatorPS pisze:A więc tak - przesiadki są pokazywane z całego węzła
Chodziło mi raczej o to, że jeśli na liście znajduje się przystanek, który można uznać za węzłowy (spotyka się na nim dużo linii), możliwe na nim przesiadki powinny się wyświetlać niezależnie od tego, który jest na liście (i choćby miał wypchnąć z listy kolejny przystanek)

TranslatorPS pisze:obniżenie siadania XPka na monitorach LCD do zera.
Z całym szacunkiem, ale pchanie się w XP w 2014 roku nie jest najlepszym pomysłem, nawet dla prostego urządzenia, które ma tylko przeczytać listę przystanków i ładnie ją wyświetlić. Ale i tak większość współczesnych rozwiązań jest w miarę przenośna, więc jak im ten XP będzie dalej nawalał, przejście na Linuksa (który może nawalać jeszcze bardziej, ale przynajmniej jest za darmo ;) ) nie powinno być skomplikowane

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TranslatorPS pisze:obniżenie siadania XPka
Ło kurna, przecież jest rok 2014

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

ppln pisze:Chodziło mi raczej o to, że jeśli na liście znajduje się przystanek, który można uznać za węzłowy (spotyka się na nim dużo linii), możliwe na nim przesiadki powinny się wyświetlać niezależnie od tego, który jest na liście (i choćby miał wypchnąć z listy kolejny przystanek)
W centrum jest w cholerę takich przystanków, że się wyrażę, które by w to podpadały, i przez większość trasy przez Śródmieście pokazywane byłyby na przemian przystanek i przesiadka. A nie o to biega.
Jakie mam na myśli? Węzeł Dworzec PKP (14 linii), pod katedrą (6 linii), Lekarska i ¯eromskiego (5 linii), Limanowskiego / Wałowa (8 linii), pod Samochodówką (8 linii), przy pl. Jagiellońskim (7 linii), przy "Okęciu" (7 linii), ¯iW x Struga x 25 Czerwca (10 linii), Limanowskiego x 1905r. x Maratońska (9 linii), Malczewskiego x Wernera x K-Krauza (10 linii), to tylko przykładowe. Niektóre linie miałyby więc po 6-7 przystanków, kiedy pokazują wszystkie przesiadki cały czas, a w kilku przypadkach jeden po drugim przez ładny kawałek trasy (16: po kolei 25 Czerwca / Struga, K-K / 25 Czerwca, Pileckiego / K-K, Struga / pl. Jag., Wernera / Malczewskiego, Mireckiego / Wernera, Limanowskiego / Wałowa - 7 przystanków, a 3 przystanki dalej - następne dwa z wszystkimi przesiadkami).
Osobiście rozumiem, skąd idea, ale wg mnie trochę przeładowane przy naszym docelowym układzie. A w przypadkach - przesadzone.
ppln pisze:Z całym szacunkiem, ale pchanie się w XP w 2014 roku nie jest najlepszym pomysłem,
pmaster pisze:Ło kurna, przecież jest rok 2014
A SIWZ była pisana pod koniec 2012. I przyznam szczerze, iż w w/w SIWZie nie widzę nic dotyczącego systemu operacyjnego na tych wyświetlaczach, więc pewnie "R&G zaoferowało, MZDiK zaakceptowało".

ppln

Post autor: ppln »

TranslatorPS pisze: W centrum jest w cholerę takich przystanków, że się wyrażę, które by w to podpadały, i przez większość trasy przez Śródmieście pokazywane byłyby na przemian przystanek i przesiadka. A nie o to biega.
Ale na pewno jest tylko kilka/kilkanaście takich naprawdę węzłowych (do tego z unikalnymi możliwościami przesiadki)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”