Komunikacja Miejska w Radomiu

Informacje o komunikacji miejskiej w Polsce
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 4626
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2014-01-17, 22:53

ppln pisze:
Kędzior pisze:Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.

W systemie indra sistemas coś takiego jest możliwe i jest stosowane.
Jakieś zdjęcie, link do prezentacji? Kto ma taki system?
We Wrocławiu, w autobusach Volvo serii 7x00 i przegubowej a także w tramwajach Skoda 16T, 19T, oraz Protram 205WrAs. Zdjęcie mam, ale jedno i niezbyt dokładnie pokazujące jego działanie.
http://transportnews.tk/galeria/foto1927.htm

A informacja jest pokazywana na pasku informacyjnym nad planszami reklamowymi, dużymi literami.

Ale to nie temat o Wrocławiu.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej

ppln

Post autor: ppln » 2014-01-17, 23:22

TranslatorPS pisze:A więc tak - przesiadki są pokazywane z całego węzła
Chodziło mi raczej o to, że jeśli na liście znajduje się przystanek, który można uznać za węzłowy (spotyka się na nim dużo linii), możliwe na nim przesiadki powinny się wyświetlać niezależnie od tego, który jest na liście (i choćby miał wypchnąć z listy kolejny przystanek)

TranslatorPS pisze:obniżenie siadania XPka na monitorach LCD do zera.
Z całym szacunkiem, ale pchanie się w XP w 2014 roku nie jest najlepszym pomysłem, nawet dla prostego urządzenia, które ma tylko przeczytać listę przystanków i ładnie ją wyświetlić. Ale i tak większość współczesnych rozwiązań jest w miarę przenośna, więc jak im ten XP będzie dalej nawalał, przejście na Linuksa (który może nawalać jeszcze bardziej, ale przynajmniej jest za darmo ;) ) nie powinno być skomplikowane

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2014-01-17, 23:34

TranslatorPS pisze:obniżenie siadania XPka
Ło kurna, przecież jest rok 2014
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 348
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS » 2014-01-17, 23:58

ppln pisze:Chodziło mi raczej o to, że jeśli na liście znajduje się przystanek, który można uznać za węzłowy (spotyka się na nim dużo linii), możliwe na nim przesiadki powinny się wyświetlać niezależnie od tego, który jest na liście (i choćby miał wypchnąć z listy kolejny przystanek)
W centrum jest w cholerę takich przystanków, że się wyrażę, które by w to podpadały, i przez większość trasy przez Śródmieście pokazywane byłyby na przemian przystanek i przesiadka. A nie o to biega.
Jakie mam na myśli? Węzeł Dworzec PKP (14 linii), pod katedrą (6 linii), Lekarska i ¯eromskiego (5 linii), Limanowskiego / Wałowa (8 linii), pod Samochodówką (8 linii), przy pl. Jagiellońskim (7 linii), przy "Okęciu" (7 linii), ¯iW x Struga x 25 Czerwca (10 linii), Limanowskiego x 1905r. x Maratońska (9 linii), Malczewskiego x Wernera x K-Krauza (10 linii), to tylko przykładowe. Niektóre linie miałyby więc po 6-7 przystanków, kiedy pokazują wszystkie przesiadki cały czas, a w kilku przypadkach jeden po drugim przez ładny kawałek trasy (16: po kolei 25 Czerwca / Struga, K-K / 25 Czerwca, Pileckiego / K-K, Struga / pl. Jag., Wernera / Malczewskiego, Mireckiego / Wernera, Limanowskiego / Wałowa - 7 przystanków, a 3 przystanki dalej - następne dwa z wszystkimi przesiadkami).
Osobiście rozumiem, skąd idea, ale wg mnie trochę przeładowane przy naszym docelowym układzie. A w przypadkach - przesadzone.
ppln pisze:Z całym szacunkiem, ale pchanie się w XP w 2014 roku nie jest najlepszym pomysłem,
pmaster pisze:Ło kurna, przecież jest rok 2014
A SIWZ była pisana pod koniec 2012. I przyznam szczerze, iż w w/w SIWZie nie widzę nic dotyczącego systemu operacyjnego na tych wyświetlaczach, więc pewnie "R&G zaoferowało, MZDiK zaakceptowało".
Signatureless...

ppln

Post autor: ppln » 2014-01-18, 00:10

TranslatorPS pisze: W centrum jest w cholerę takich przystanków, że się wyrażę, które by w to podpadały, i przez większość trasy przez Śródmieście pokazywane byłyby na przemian przystanek i przesiadka. A nie o to biega.
Ale na pewno jest tylko kilka/kilkanaście takich naprawdę węzłowych (do tego z unikalnymi możliwościami przesiadki)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 348
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS » 2014-01-18, 01:46

Proponuję przeanalizować schematy na stronie MZDiK - te cztery węzły, które są rozrysowane specyficznie (PKP, Malczewskiego, Struga x 25 Czerwca i cmentarz na Borkach) powiększymbył o przystanki 25 Czerwca / Skłodowskiej-Curie i Kelles-Krauza / 25 Czerwca, Jana Pawła II / Sandomierska oraz Chrobrego / Rapackiego. I nie ma linii, która by nie przebiegała przez minimum dwa z tych punktów lub zaraz obok nich. Radomska sieć, jakkolwiek wymaga dostosowania do obecnych wymagań miasta (ostatnie większe reformy to 2001, potem były tylko niewielkie zmiany tras), jest tak skonstruowana, iż z wielu rejonów da się w wiele innych dojechać bezpośrednio, lub z jedną przesiadką - często można też dobierać w miejscach przesiadki na odcinkach parokilomterowych. Naprawdę, tylko parę rejonów miasta nie ma połączenia z głównym węzłem - dworcem kolejowym - a utworzenie takich połączeń jest możliwe niewielkim w sumie kosztem (w jednym przypadku zamiana końcówek, w drugim wygięcie trasy, dopiero w trzecim trzeba odwrócić do góry nogami kawałek sieci).

Ważniejszym od pokazywania przesiadek na wybranych przystankach przez całą tablice jest wg mnie uruchomienie tego systemu i dopicowanie go pierw. I jakkolwiek widzę, że napierasz na pomysł zaparcie, i ja go rozumiem, tak Zarząd go najprawdopodobniej nie zrealizuje. Prędzej np. biały koralik N¯. A informacje o takich ważnych punkatych przesiadkowych można wykopyrtnąć na dyktę boczną formatem warszawskim - ztcw dykty boczne zostają mimo wszystko.
Signatureless...

Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31751
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2014-01-18, 15:11

Pomysłu pozostawienia dykt nie jest do końca zły. Z doświadczenia wiem, że te elektroniczne zabawki są fajne - szczególnie gdy są nowe - ale czasami potrafią się zepsuć i nie działać. A dykta po prostu jest, wisi i jeść nie woła ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2014-01-18, 16:48

TranslatorPS pisze:A informacje o takich ważnych punkatych przesiadkowych można wykopyrtnąć na dyktę boczną formatem warszawskim - ztcw dykty boczne zostają mimo wszystko.
Ja to bym wszystko wyrzucił na tablicę boczną, a zamiast tych LCDeków po prostu montował tradycyjne pikselowe dwu- lub nawet jedoliniowe. Nie potrzeba w tam w końcu nic więcej niż linia, kierunek, data, godzina i następny przystanek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 348
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS » 2014-01-18, 20:41

pmaster pisze:Ja to bym wszystko wyrzucił na tablicę boczną
Co do tego, to jedno mi wyleciało z głowy - mianowicie w Radomiu tablice boczne są zdeczko niższe (długość taka sama ztcp, ale wysokość mniejsza) niż warszawskie, więc w niektórych miejscach takie informacje to przesada. I tak dobrze, że np. na obecnych objazdowych 6 i 23 (zamiast odpowiednio na Godów i Malczew/Zenonów to na Prędocinek) jest wspomniane o przesiadce na Z23 w rejony "odcięte" od standardowych 6 i 23.
pmaster pisze:tradycyjne pikselowe dwu- lub nawet jedoliniowe.
Te też będą - zaraz za drugimi drzwiami. Przy czym w przegubach wyświetlacz znajduje się za przegubem, natomiast LCD - jak wszędzie, z samego przodu.
Signatureless...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2014-01-18, 21:07

TranslatorPS pisze:Te też będą - zaraz za drugimi drzwiami.
Niech jeszcze zatrudnią informatora w pomarańczowej kamizelce, który będzie mówił ludziom gdzie się przesiąść
ObrazekObrazek

ppln

Post autor: ppln » 2014-01-18, 21:59

W trzecich drzwiach? ;)
A tak na serio to to chyba dobrze, że poprawia się jakość informacji i rzucona niedbale za przednią szybę sfatygowana dykta (lub kartka w kratkę A5 z numerem nabazgranym długopisem), często odwrócona albo z niewłaściwym wariantem, nie jest już jedynym źródłem informacji. A takie coś http://gtlodz.eu/img-tak_rowniez_inform ... earch.html luksusem

PS W tym systemie też trzeba będzie rejestrować każdy przejazd, czy postanowiono jednak nie wprowadzać tego nowoczesnego i wygodnego dla pasażera rozwiązania? Czy może wzorem GOP (albo jeszcze lepiej, Zielonej Góry, gdzie nie ma normalnych migawek albo kosztują niebotyczny hajs), rejestracja i bilety na 1,5 przejazdu dziennie?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 348
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS » 2014-01-18, 22:39

ppln pisze:PS W tym systemie też trzeba będzie rejestrować każdy przejazd, czy postanowiono jednak nie wprowadzać tego nowoczesnego i wygodnego dla pasażera rozwiązania?
Opcjonalnie, ale muszę przetrzepać Specyfikację z tego wszystkiego teraz.

Więc tak z SIWZ: bilet okresowy ma działać od pierwszego skasowania aktywującego, natomiast jednorazówki będą chyba w formie e-portmonetki, czyli odbijanie każdego przejazdu (no ale jednorazówki kasuje się za każdym razem, więc niewiele różnicy). Bilet okresowy będzie można kupić przez Internet i w przeciągu 24 godzin powinien być dostępny w systemie do aktywcji.

Dla zainteresowanych >> http://img842.imageshack.us/img842/2606/53033681.png >> link do mapki z lokalizacjami tablic elektronicznych i biletomatów (wszystkie w ramach tego systemu) w Radomiu na tle mapy sprzed ponad roku :P Autor - Psycho_Mantis z FRI.

A co do...
ppln pisze:A tak na serio to to chyba dobrze, że poprawia się jakość informacji i rzucona niedbale za przednią szybę sfatygowana dykta (lub kartka w kratkę A5 z numerem nabazgranym długopisem), często odwrócona albo z niewłaściwym wariantem, nie jest już jedynym źródłem informacji.
...to takich jaj w Radomiu, szczerze mówiąc, nie ma - ja się z takimi nie spotykam. Wyświetlacze, jeśli są zaprogramowane, to z reguły poprawnie (różnice to jedynie stosowanie małej/dużej litery i w przypadku pętli "Os." obecność tego skrótu) i praktycznie zawsze ustawione poprawnie, dykty schludne, zawsze aktualne i poprawne (u nas warianty są wszystkie na jednym koralu, natomiast od strony zewnętrznej jest tylko przebieg trasy podstawowej) i zamontowane w bocznych szybach (w przegubowcach praktycznie zawsze razy dwa, jedna w członie A, druga w B), do tego przy przednich drzwiach dykta/kartka/wyświetlacz z numerem linii (dla niedowidzących jakby co). Tylko parę wozów nie ma wyświetlaczy (głównie parę przegubów ITSu, które zawsze drałują na 13stce, więc tam są naklejki, a warianty to dykta za szybą przednią), a parę innych takie cimcim po Ikarusach. Niemniej, poziom informacji kierunkowej w autobusach w Radomiu jest nadzwyczaj wysoki w skali na całą Polskę, a jedyne, co można zarzucić, to właśnie brak konsekwencji w pisowni krańców w różnych wozach oraz, co jest całkowicie naturalne, siadanie klapek w starych wyświetlaczach flip-dot z końca lat 90./przełomu wieków. W sumie tylko w okresie objazdów 15 i 24 przy remoncie Słowackiego (2010r.) były jakieś niezrozumiale wydrukowane kartki A4 z numerem linii i krańcami, ale takowa informacja nawet była schludna. Teraz przy zmianach tras się już porządnie programuje wyświetlacze, i mam na myśli okres jeszcze sprzed montowania SDIPu w sierpniu po raz pierwszy.
Signatureless...

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 731
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: K4016td » 2014-09-03, 15:42

Nowości dla Radomia, w sumie będzie 8 sztuk :) Na pokładzie klima i uchylne okna (nowość w Radomiu, dotychczas stosowano kombinację rozsuwane + klima, co widać po ostatnich 12 CNG od Michalczewskiego i najnowszych 12-ek w MPK) Pomalowane zgodnie z ostatnimi najnowszymi trendami :) Coraz więcej autobusów w Radomiu w takim wdzianku się zobaczy, będąc w połowie sierpnia w Radomiu, strategiczne rzucały się mocno w oczy ;)

Zdjęcia pożyczone z Forum Polskich Wieżowców :)
http://fotoo.pl//out.php?i=868679_solaris1.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868680_solaris2.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868681_solaris3.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868682_solaris4.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868683_solaris5.jpg

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 4626
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: Przemek » 2014-09-03, 16:47

Nie ten dział.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 731
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: K4016td » 2014-09-03, 16:52

Ten, bo zawsze w tym temacie pisałem o czymkolwiek co dotyczy Radomskiej KM, jak reorganizowano forum, widocznie trafił nie tam gdzie trzeba. Śmiesznym by było tworzenie nowego tematu dla jednego newsa - a tak cały Radom jest w jednym temacie. Na tyle co się u nas dzieje, w sam raz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o KM w Polsce”