Obsługa lotniska w Modlinie
No tak tyle, że jak rozumiem ten Translud się wycwanił. No bo jak rozumiem oficjalnie są to dwa połączenia - dowozówka na osiedle, a autobus dalej już jedzie jako inna linia. Może dlatego to dopuszczono(a może nie wiedziano, że autobus jedzie dalej).
Nie wiem kto tym zarządza, ale u nas takich jaj nie ma. Tak swoją drogą - cała droga dojazdowa na lotnisko jest ogólnodostępna czy odgrodzona szlabanami
Nie wiem kto tym zarządza, ale u nas takich jaj nie ma. Tak swoją drogą - cała droga dojazdowa na lotnisko jest ogólnodostępna czy odgrodzona szlabanami
Zdaje się że pozwolenia wydaje urząd wojewódzki, więc najwyżej jemu mogłoby nie zależećJ-31 pisze:Obaj sądziliśmy, że władze lotniska w Modlinie nie pozwolą nikomu dojeżdża z "poza układu"
Zapłaci, bo zapewne niejeden pasażer woli wsiąść i pojechać do centrum niż kombinować z Transludem albo pociągamiJ-31 pisze: Władze lotniska będą wściekłe. Nikt im nie zapłaci 30 złoty za autobus "lotniskowy"
Mogą przecież zamówić więcej przewozówJ-31 pisze:A tymczasem małe 12-metrowe AMZ-y nadal będą w ścisku wozić ludzi, bo tego nie można zmienić. Warbus wygrał przetarg zorganizowany przez KM na obsługę linii.
A skąd wiesz?J-31 pisze: I tak zostanie. Warbusowi to zwisa, KM też
Drogi dojazdowe wokół lotniska są ogólnodostępne, natomiast czy są szlabany przy wjeździe bezpośrednio pod Terminale - tego na razie nie wiem - z ciekawości wybiorę się tam za kilkanaście dni, wtedy wszystko powinno się ułożyć i będzie więcej wiadomo
Oczywiście zagraniczni turyści raczej nie wiedzą o połączeniu jakie przygotował im "Translud". I oni pewnie, świadomie wybiorą albo bezpośrednie połączenie "lotniskowe", albo pociąg.
Natomiast polscy pasażerowie już wiedzą, bo informacja jest na stronie interetowej i na pewno będzie coraz więcej osób, które zechcą zaoszczędzić - a zaoszczędzą nie mało
Jeśli jeszcze dodamy, że "Translud" odpowiednio zsynchronizuje odjazdy obu autobusów (linii 10 i 2/6), to może być bardzo ciekawe połączenie
A żeby się nie zdziwił.pmaster pisze:Zapłaci, bo zapewne niejeden pasażer woli wsiąść i pojechać do centrum niż kombinować z Transludem albo pociągami
Oczywiście zagraniczni turyści raczej nie wiedzą o połączeniu jakie przygotował im "Translud". I oni pewnie, świadomie wybiorą albo bezpośrednie połączenie "lotniskowe", albo pociąg.
Natomiast polscy pasażerowie już wiedzą, bo informacja jest na stronie interetowej i na pewno będzie coraz więcej osób, które zechcą zaoszczędzić - a zaoszczędzą nie mało
Jeśli jeszcze dodamy, że "Translud" odpowiednio zsynchronizuje odjazdy obu autobusów (linii 10 i 2/6), to może być bardzo ciekawe połączenie
Zgodnie z moimi wcześniejszymi obietnicami postanowiłem znów wrócić do Modlina - ale tym razem moim celem był terminal lotniska Warszawa - Modlin. Oczywiście cel został osiągnięty.
Zaplanowałem sobie, że w jedną stronę pojadę pociągiem + autobus (AMZ, o nim już dzisiaj pisałem). A z powrotem pozostawię sobie wybór, zależnie od rozkładu jazdy i dostępności pojazdów.
Przypomnę, że:
- Koleje Mazowieckie oferują przejazd pociągiem + autobusem "lotniskowym" za 12 zł
- "Modlinbus" oferuje przejazd komfortowymi autobusami z Dw. Centralnego - za 33 zł
- "Translud" proponuje alternatywę - mikrobus + autobus do Centrum Warszawy - za 9 zł
Muszę przyznać, że kwestia dojazdu do Modlina powoli zaczyna się cywilizować. Gdy jechałem tam w lipcu pociągiem, obsługa pociągu - po sprzedaży biletu - nie potrafiła udzielić mi żadnych informacji.
Gdy dzisiaj kupowałem bilet na dworcu Warszawa Gdańska, kasjerka od razu zadała mi pytanie - Modlin Dworzec, czy Modlin Lotnisko... po mojej odpowiedzi "lotnisko", natychmiast sprzedała mi bilet za 12 zł i poinformowała, że obowiązuje on również na autobus.
I przy okazji ważna uwaga - jeśli ktoś z Was chciałby skorzystać z połączenia kolejowego.
Nie opłaca się łapać "pociągu lotniskowego" KM na Dworcu Centralnym. ELF, który kursuje z Okęcia do Modlina, jeździ rzadko i jedzie długo.
W lipcu z Dworca Centralnego, do Modlina, jechałem tylko samym pociągiem ponad jedną godzinę
Okazuje się, że z Warszawy Gdańskiej jest znacznie więcej połączeń do Modlina, a jednocześnie jedzie się znacznie krócej. Ja, dzisiaj do Modlina jechałem... motorówką, czyli VT627
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26589
Z Gdańskiej wyjechaliśmy o godz. 14.09, a w Modlinie zameldowaliśmy się ok godz. 14.50. Za nami pędził ELF do Nasielska (KM607, 14.15).
W sumie z Warszawy Gdańskiej do Terminala dojechałem w niecałą godzinę - a wszystko za 12 zł
Dojazd do terminala lotniczego jest w pełni otwarty i nie jest w żaden sposób zamykany czy blokowany.
Przystanek dla autobusów lotniskowych, czyli KM jest bardzo dobrze oznakowany. Duże tablice, czytelny rozkład - notabene, rozkład poprawiono i jest już czytelny, ale kierowcy autobusów nie stosują się do rozkładów. Z dworca kolejowego odjechaliśmy przed czasem... a konkretnie 10 minut przed czasem.
W autobusach KM, jest obsada konduktorska
Natomiast mikrobus Transludu (MB 815D), owszem stoi sobie na peronie przy terminalu, ale nie ma żadnego rozkładu jazdy. Władze lotniska delikatnie przemilczają konkurencję. Natomiast konkurencja, czyli firma "Translud" obkleiła swojego busika, tak, że z daleka wiadomo co to za pojazd. Kierowca jest bardzo miły i dokładnie wszystko tłumaczy
A busik wygląda tak
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26594
"Kultura" się kończy w samym Modlinie. Oczywiście czas oczekiwana na autobus do Warszawy nie przekracza 5-ciu minut. Oczywiście rozkłady jazdy są zsynchronizowane. Wszystko ślicznie i pięknie, ale... zagraniczny turysta może przestraszyć się pętli "Modlin pętla". Fajne klepisko, ciekawy jestem jakie tam musi być błoto po deszczu, akurat w sam raz na ładne walizki na kółkach
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26595
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26593
Jednocześnie autobus linii nr. 2 strasznie kluczył po Nowym Dworze
Mimo wszystko byłem i tak pod miłym wrażeniem - "Translud" linia nr. 10 w Modlinie + autobus linii nr. 2 do Warszawy, łączny czas przejazdu do ul. Królewskiej zajął mi ok. 1 godziny (czyli tyle samo co pociągiem i autobusem z Dworca Gdańskiego)
Trzeba przyznać, że "Translud" stworzył ciekawą alternatywę - ale jeśli ktoś chce być czystym, a jednocześnie wygodnie dojechać do Warszawy, to sugerowałbym pociąg do Warszawy Gdańskiej
Zaplanowałem sobie, że w jedną stronę pojadę pociągiem + autobus (AMZ, o nim już dzisiaj pisałem). A z powrotem pozostawię sobie wybór, zależnie od rozkładu jazdy i dostępności pojazdów.
Przypomnę, że:
- Koleje Mazowieckie oferują przejazd pociągiem + autobusem "lotniskowym" za 12 zł
- "Modlinbus" oferuje przejazd komfortowymi autobusami z Dw. Centralnego - za 33 zł
- "Translud" proponuje alternatywę - mikrobus + autobus do Centrum Warszawy - za 9 zł
Muszę przyznać, że kwestia dojazdu do Modlina powoli zaczyna się cywilizować. Gdy jechałem tam w lipcu pociągiem, obsługa pociągu - po sprzedaży biletu - nie potrafiła udzielić mi żadnych informacji.
Gdy dzisiaj kupowałem bilet na dworcu Warszawa Gdańska, kasjerka od razu zadała mi pytanie - Modlin Dworzec, czy Modlin Lotnisko... po mojej odpowiedzi "lotnisko", natychmiast sprzedała mi bilet za 12 zł i poinformowała, że obowiązuje on również na autobus.
I przy okazji ważna uwaga - jeśli ktoś z Was chciałby skorzystać z połączenia kolejowego.
Nie opłaca się łapać "pociągu lotniskowego" KM na Dworcu Centralnym. ELF, który kursuje z Okęcia do Modlina, jeździ rzadko i jedzie długo.
W lipcu z Dworca Centralnego, do Modlina, jechałem tylko samym pociągiem ponad jedną godzinę
Okazuje się, że z Warszawy Gdańskiej jest znacznie więcej połączeń do Modlina, a jednocześnie jedzie się znacznie krócej. Ja, dzisiaj do Modlina jechałem... motorówką, czyli VT627
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26589
Z Gdańskiej wyjechaliśmy o godz. 14.09, a w Modlinie zameldowaliśmy się ok godz. 14.50. Za nami pędził ELF do Nasielska (KM607, 14.15).
W sumie z Warszawy Gdańskiej do Terminala dojechałem w niecałą godzinę - a wszystko za 12 zł
Dojazd do terminala lotniczego jest w pełni otwarty i nie jest w żaden sposób zamykany czy blokowany.
Przystanek dla autobusów lotniskowych, czyli KM jest bardzo dobrze oznakowany. Duże tablice, czytelny rozkład - notabene, rozkład poprawiono i jest już czytelny, ale kierowcy autobusów nie stosują się do rozkładów. Z dworca kolejowego odjechaliśmy przed czasem... a konkretnie 10 minut przed czasem.
W autobusach KM, jest obsada konduktorska
Natomiast mikrobus Transludu (MB 815D), owszem stoi sobie na peronie przy terminalu, ale nie ma żadnego rozkładu jazdy. Władze lotniska delikatnie przemilczają konkurencję. Natomiast konkurencja, czyli firma "Translud" obkleiła swojego busika, tak, że z daleka wiadomo co to za pojazd. Kierowca jest bardzo miły i dokładnie wszystko tłumaczy
A busik wygląda tak
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26594
"Kultura" się kończy w samym Modlinie. Oczywiście czas oczekiwana na autobus do Warszawy nie przekracza 5-ciu minut. Oczywiście rozkłady jazdy są zsynchronizowane. Wszystko ślicznie i pięknie, ale... zagraniczny turysta może przestraszyć się pętli "Modlin pętla". Fajne klepisko, ciekawy jestem jakie tam musi być błoto po deszczu, akurat w sam raz na ładne walizki na kółkach
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26595
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26593
Jednocześnie autobus linii nr. 2 strasznie kluczył po Nowym Dworze
Mimo wszystko byłem i tak pod miłym wrażeniem - "Translud" linia nr. 10 w Modlinie + autobus linii nr. 2 do Warszawy, łączny czas przejazdu do ul. Królewskiej zajął mi ok. 1 godziny (czyli tyle samo co pociągiem i autobusem z Dworca Gdańskiego)
Trzeba przyznać, że "Translud" stworzył ciekawą alternatywę - ale jeśli ktoś chce być czystym, a jednocześnie wygodnie dojechać do Warszawy, to sugerowałbym pociąg do Warszawy Gdańskiej
Czyli wszystkie autobusy z lotniska, zarówno za 9 jak i za 33 zł odjeżdżają z jednego miejsca?
Z drugiej strony — skupiamy się jedynie na dojeździe do Warszawy, przy czym na Mazowszu, jak i w innych regionach Polski nie brak innych dużych miast, którym krótko mówiąc nie opłaca się jeździć na lotnisko przez Warszawę i tutaj też możnaby uruchomić jakieś połączenia.
Myślałem o przedłużeniu niektórych kursów Trans-Wioska-Expressu z Płocka do Wyszogrodu do lotniska w Modlinie, ale ciągnięcie Kapeny 35 kilometrów do lotniska z czterema pasażerami, z czego 2 jedzie na lotnisko choćby i dwa razy dziennie wydaje się nie mieć sensu. W sumie mogłoby dalej jechać to do Warszawy ul. Modlińską i krańcować gdzieś na drugim brzegu (stadion, Wschodni), ale to pewnie i tak wiele by nie dało.
Za to przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Płock możnaby puścić autobus do lotniska w Modlinie — czas przejazdu konkurencyjny w stosunku do pociągu i odpadają problemy z przesiadkami, pokręconymi taryfami, gnieceniem się w autobusie KM i negatywnymi wrażeniami estetycznymi doznawanymi podczas podróży koleją. Tylko czy ludzie jeździliby tym, czy jednak ,,domyślnie" wybierali jednak pociąg?
Z drugiej strony — skupiamy się jedynie na dojeździe do Warszawy, przy czym na Mazowszu, jak i w innych regionach Polski nie brak innych dużych miast, którym krótko mówiąc nie opłaca się jeździć na lotnisko przez Warszawę i tutaj też możnaby uruchomić jakieś połączenia.
Myślałem o przedłużeniu niektórych kursów Trans-Wioska-Expressu z Płocka do Wyszogrodu do lotniska w Modlinie, ale ciągnięcie Kapeny 35 kilometrów do lotniska z czterema pasażerami, z czego 2 jedzie na lotnisko choćby i dwa razy dziennie wydaje się nie mieć sensu. W sumie mogłoby dalej jechać to do Warszawy ul. Modlińską i krańcować gdzieś na drugim brzegu (stadion, Wschodni), ale to pewnie i tak wiele by nie dało.
Za to przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Płock możnaby puścić autobus do lotniska w Modlinie — czas przejazdu konkurencyjny w stosunku do pociągu i odpadają problemy z przesiadkami, pokręconymi taryfami, gnieceniem się w autobusie KM i negatywnymi wrażeniami estetycznymi doznawanymi podczas podróży koleją. Tylko czy ludzie jeździliby tym, czy jednak ,,domyślnie" wybierali jednak pociąg?
Nie dokońca. Translud dociera - teoretycznie - do domów Centrum, a "Modlinbus", do Dworca Centralnego oraz do Młocin ("Translud" omija szerokim łukiem Młociny).pmaster pisze:Czyli wszystkie autobusy z lotniska, zarówno za 9 jak i za 33 zł odjeżdżają z jednego miejsca?
Napisałem "teoretycznie", bo ten MB O404, którym ja wracałem ("Translud"), skręcił w ul. Królewską i pojechał w kierunku dw. Centralnego, ale ten objazd jest chwilowy. Już niedługo - za kilkanaście dni - ul. Marszałkowska będzie całkowicie przejezdna, a więc "Translud" nie będzie przejeżdżać obok dworca Centralnego
Po za tym "Modlinbus" jest wyłącznie dla pasażerów lotniskowych, autobusy nie kluczą po lokalnych wsiach tylko bezpośrednio z Modlina jadą do Warszawy. "Translud" to prywaciarz, zbiera ludzi gdzie się da i zanim dotrze do Warszawy zwiedzimy wszystkie lokalne wsie. Co ważne - autobusy na żądanie zatrzymują się na każdym napotkanym przystanku.
"Translud" w sumie funkcjonuje jak PKS, spełnia tą samą rolę - oczywiście konkurując z PKS-em
Jeśli byłaby dobra informacja na miejscu, czyli w Modlinie, czytelne rozkłady jazdy, zrozumiała taryfa etc. To ludzie wybieraliby takie połączenia - oczywiście jeśli tylko wspomniane przez Ciebie firmy jeździłyby za mniejszą taryfę niż KM czy "Modlinbus"pmaster pisze:Tylko czy ludzie jeździliby tym, czy jednak ,,domyślnie" wybierali jednak pociąg?
No, ale wtedy okazałoby się, że Koleje Mazowieckie straciłyby klientów, a już na pewno straciłby rację bytu "Modlinbus" - ten ostatni to jest szukanie frajerów, bo ja za 9 zł naprawdę szybko dotarłem do Warszawy i w sumie równie komfortowo
"Translud", czy inne firmy są nie na rękę Zarządowi Lotniska, które chce robić kasę, ale jednocześnie nie mogą oni nikomu zabronić podjazdu na lotnisko
Nie o ten kraniec mi chodziłoJ-31 pisze:Nie dokońca
Miałem na myśli autobusy do innych miast niż WarszawaJ-31 pisze:Jeśli byłaby dobra informacja na miejscu, czyli w Modlinie, czytelne rozkłady jazdy, zrozumiała taryfa etc. To ludzie wybieraliby takie połączenia - oczywiście jeśli tylko wspomniane przez Ciebie firmy jeździłyby za mniejszą taryfę niż KM czy "Modlinbus"
Ooops, sorry. Faktycznie, co innego myślałem a co innego pisałem. Jeśli chodzi Ci o Modlin, to tak - wszystkie odjeżdżają z tego samego miejsca, tyle, że z różnych peronów - ale generalnie można by rzec, że z tego samego miejscapmaster pisze:Nie o ten kraniec mi chodziło
Ja myślę, że nie można niczego wykluczać i pewnie jakieś dalsze linie np. do Płocka mogą się kiedyś w przyszłości pojawić. Wszystko jest kwestią czasu i popytupmaster pisze:Miałem na myśli autobusy do innych miast niż Warszawa
Miejsce, na dodatkowe autobusy - w Modlinie jest
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Różnica jest w sumie taka, że KMy odjeżdżają bezpośrednio z terminalu, a Translud - z peronu 7 metrów dalej. Nie wiem, jak to jest z Modlinbusem, bo nie dane mi go było wczoraj widzieć.J-31 pisze:tyle, że z różnych peronów
Notabene, Warbus obsługuje to połączenie KolMazowe. To wiemy. Wiemy też o dwóch AMZtach CS12 (ten design, szczególnie ściany przedniej, ciągle mnie odrzuca). Ale chyba nie wiemy o rezerwie - Mercedesie O530. Wyświetlacze dla odmiany PIXEL (przynajmniej nie przewija się tak głupio ten tekst jak w R&G, bo komuś się nie chciało wcisnąć klawisza z ukośnikiem przy programowaniu). Wczoraj, przynajmniej rano, jeździł zamiast jakiegoś AMZ.
To jest taka różnica, że żadna. Raptem 7 metrów - na czworaka można dotrzeć. Zresztą wyraźnie napisałem "z różnych peronów". Różnica to by była, gdyby do Transludu trzeba by był iść 7... kilometrówTranslatorPS pisze:Różnica jest w sumie taka, że KMy odjeżdżają bezpośrednio z terminalu, a Translud - z peronu 7 metrów dalej. Nie wiem, jak to jest z Modlinbusem, bo nie dane mi go było wczoraj widzieć.