Obsługa lotniska w Modlinie
CitySmile w barwach Kolei Mazowieckich, który będzie obsługiwał połączenie na lotnisko w Modlinie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/403
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/403
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
No właśnie skoro już piszemy o tych autobusach to się dobrze składa, bo postanowiłem dzisiaj wybrać się do Modlina w celu obejrzenia sobie jednego z tych autobusów. Miałem nadzieję, na krótką przejażdżkę pustym autobusem... na miejscu okazało się, że autobusy są:Marcin_558 pisze:Warbus zamówił 2 sztuki AMZ City Smile CS12LF do obsługi Modlina.
- po pierwsze primo totalnie przepełnione i nie udało mi się wejść do pojazdu
...co zresztą trochę widać na tych zdjęciach
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26310
http://imageshack.us/photo/my-images/404/cs12lf2.jpg/
- po drugie primo okazało się, że kursy autobusów są całkowicie nie zsynchronizowane z kursami pociągów i w zasadzie nie miałbym czym wrócić do Warszawy.
Kiedy wracałem pociągiem z Modlina mijałem drugiego AMZ-a... jak jechał na dworzec, czyli na już po odjeździe pociągu do Warszawy. O Kolejach Mazowieckich napiszę w innym temacie
A zatem parę zdjęć pojazdu. Postanowiłem nieco obfocić go od zewnątrz (w środku okazało się to niemożliwe).
Po pierwsze od samego początku interesowała mnie ta zewnętrzna kratka na szafie silnika. Teraz mogłem ją sobie obejrzeć
http://imageshack.us/photo/my-images/801/cs12lf1.jpg/
Teraz zajrzyjmy na jego prawą stronę. Autobus posiada trzy "wlewy", może ktoś z Was ma jakiś pomysł po co aż tyle ? Czyżby Adblue ?
Tutaj dwie (przed środkowymi drzwiami)
http://imageshack.us/photo/my-images/703/cs12lf3.jpg/
I na tyle jeszcze trzecia
http://imageshack.us/photo/my-images/41/cs12lf5.jpg/
Lekko zajrzałem do środka. Szafa obudowana w dosyć jasne plastiki - i chyb całe wnętre jest tych kolorach. Nie wiem czy to się nie będzie szybko brudzić
http://imageshack.us/photo/my-images/824/cs12lf4.jpg/
Fotele... plastikowe. Dokładnie takie jak w ... testowych Solarisach Urbino.
Mniej więcej jak tutaj, ale w AMZ-cie siedzisko dodatkowo jest "goło" plastikowe" - kolor zielony.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=21628
I jeszcze nie bardzo rozumiem, jednej z tych naklejek
http://imageshack.us/photo/my-images/708/cs12lf6.jpg/
Czyżby W!ZZ-air współfinansował tą linię ?
Krótko mówiąc na linii kursują jednocześnie dwa autobusy (AMZ, City Smile) - autobusy jeżdżą na zmianę. Rozkład jazdy tych autobusów jest dziwny i mało zrozumiały. Z rozkładu jazdy wynika, że pojazdy odjeżdżają z pod dworca kolejowego oraz spod terminala lotniczego - w 20-stej i 40-stej minucie po pełnej godzinie - co godzinę... rozkłady jazdy pociągów w ogóle się do tego nijak mają (podobno mają jeździć co 20 minut). Chociaż skład którym ja przyjechałem akurat trafił na odjazd autobus, pasażerowie mieli 10 minut na przesiadkę
Koszt przejazdu tym autobusem - 4 zł + bilet kolejowy. O ile ktoś nie kupił biletu "lotniczego". Koszt przejazdy autobusem z pod lotniska - do dw. Centralnego - 30 zł... dla porównania koszt przejazdy autobusem firmy "Translud" z Modlina (osiedla mieszkaniowe) wynosi .... 8 zł
Pozostaje mi mieć nadzieję, że PKP PLK szybko dobuduje tory do terminala lotniczego i te autobusy stracą rację bytu. Na razie "Modlin" rozpoczyna eksploatację
Skąd tak wysoka frekwencja Czy jest to związane tylko z otwarciem No bo mam dwa zastrzeżenia. Pierwsza rzecz jest taka, że gdyby frekwencja się utrzymała, to wyjdzie na to, że zakup tak "małych" autobusów był strzałem w kolano. Druga rzecz, to jak mniemam w tych autobusach nie ma żadnych miejsc na bagaże Jeśli nie, to mamy lipę i to wielką. Nasze katowickie Citara mają specjalne półki, a w Niemczech miałem okazję się spotkać z O405GN z gigantyczną wręcz rzeźnią. W każdym bądź razie te AMZ powinny być w jakiś sposób przygotowane specjalnie na potrzeby linii...
Frekwencja była związana z planowanymi odlotami samolotów WIZZAir - na szczęście tylko część ludzi wybrała to połączenie, więcej ludzi by już nie dostało by się do autobusu.Amalio pisze:Skąd tak wysoka frekwencja
Aczkolwiek chwilę później z Warszawy Gdańskiej dotarł jeszcze jeden pociąg - lokalny - jadący w kierunku Nasielska i kilkanaście osób jeszcze próbowało się dopchnąć do tego autobusu
No właśnie ja będąc Modlinie doszedłem do dokładnie takiego samego wniosku. Te autobusy są za małe. Pomimo swoich 12-stu metrówAmalio pisze:No bo mam dwa zastrzeżenia. Pierwsza rzecz jest taka, że gdyby frekwencja się utrzymała, to wyjdzie na to, że zakup tak "małych" autobusów był strzałem w kolano.
A to jest pierwszy dzień funkcjonowania lotniska i połączenia kolejowego. Aż nie chcę myśleć co będzie później - bo na bezpośrednie połączenie kolejowe do terminala lotniska, poczekamy jeszcze kilka lat
Ta linia autobusowa, to jest rozwiązanie "tymczasowe". Nie wiadomo jednak ile lat będzie funkcjonować.
Bingo. Obejrzałem sobie trochę ten autobus i wychodzi na to, że faktycznie nie ma tam żadnych półek. Ktoś czegoś do końca nie przemyślał - albo organizator tego połączenia, albo przewoźnik (prędzej organizator, on powinien był postawić odpowiednie warunki przewoźnikowi). Aczkolwiek nie byłem w środku, ale ludzie stali z bagażami. Co zresztą widać na jednym ze zdjęćAmalio pisze:Druga rzecz, to jak mniemam w tych autobusach nie ma żadnych miejsc na bagaże
Wychodzi na to, że Warbus po prostu kupił zwykłe miejskie autobusy, które po prostu miały sobie jeździć.Amalio pisze:W każdym bądź razie te AMZ powinny być w jakiś sposób przygotowane specjalnie na potrzeby linii...
Ciekawy jestem, co będzie dalej, gdy Modlin zwiększy liczbę lotów, liczbę podróżnych, a połączenie kolejowe zyska na większej popularności - to na pewno się stanie. To jest tylko kwestia czasu
Być może w jakiejś nieodległej przyszłości wrócę do Modlina - ale tą następną razą wejdę do pojazdu - może mi się uda
To jak to działa, jeden jeździ na stację kolejową a drugi do Warszawy? I mogliby wpuścić jakiegoś prywaciarza na trasie do Warszawy.J-31 pisze:Koszt przejazdu tym autobusem - 4 zł + bilet kolejowy. O ile ktoś nie kupił biletu "lotniczego". Koszt przejazdy autobusem z pod lotniska - do dw. Centralnego - 30 zł... dla porównania koszt przejazdy autobusem firmy "Translud" z Modlina (osiedla mieszkaniowe) wynosi .... 8 zł
Daleko jest do tych osiedli z lotniska?
Nie. Oba AMZ-ty widziałem na linii z Lotniska do stacji kolejowej. One obsługują wyłącznie tą krótką linię. Natomiast co obsługuje linie z Lotniska bezpośrednio do Warszawy - tego nie wiem. Z ciekawości sprawdzę w wolnej chwili.pmaster pisze:To jak to działa, jeden jeździ na stację kolejową a drugi do Warszawy? I mogliby wpuścić jakiegoś prywaciarza na trasie do Warszawy.
To w sumie są trzy linie
- piersza to ta lokalna, obsługiwana AMZ-tami w Modlinie
- druga do dworca przesiadkowego Metro Młociny w Warszawie
- trzecia na Dworzec Centralny
Gdyby te linie miały obsługiwać wyłącznie takie City Smile - to by im zabrakło taboru, bo tych autobusów jest 2 szt. A czas przejazdu autobusem do Warszawy, chociażby nawet tylko na Młociny to jest ponad 1h.
Dla porównania - odległość jaką podają kolejarze (KM) ze stacji Modlin do stacji Warszawa Centralna, wynosi 44 km. PESA ELF pokonuje to w 1h, ale tylko dlatego, że miejscami rozpędza się do 130 km/h... autobus nie ma możliwości rozpędzenia się do takiej prędkości, ze względu na przepisy ruchu drogowego.
A zatem, by móc zobaczyć te AMZ-ty, trzeba wybrać się do Modlina, tak, jak ja to zrobiłem wczoraj
Dokładnie Ci nie powiem, ale ok. kilometra może być i to też zależy z którego miejsca, bo w Modlinie jest kilka różnych przystanków.pmaster pisze:Daleko jest do tych osiedli z lotniska?
Wczoraj jeden z turystów wybrał właśnie takie połączenie i do Modlina dojechał autobusem Transludu... a potem narzekał, że musiał przedzierać się przez krzaki.
Faktycznie, z ciekawości oglądałem sobie zdjęcia satelitarne na Google i rzeczywiście port lotniczy od chociażby najbliższych osiedli mieszkaniowych (Modlin Twierdza) jest odgrodzony gęstą roślinnością. Natomiast z osiedli Nowego Dworu Mazowieckiego jest znacznie dalej.
Ja coś czuję, że tam się bardzo szybko pojawi prywaciarz, żeby nie powiedzieć nawet busiarz, który będzie szybko i skutecznie woził ludzi z Centrum Warszawy do lotniska.pmaster pisze:I mogliby wpuścić jakiegoś prywaciarza na trasie do Warszawy.
Jedyne utrudnienie to tylko takie, czy władze lotniska nie będą zwalczać tej prywatnej inicjatywy - a mogą, bo jeśli już mają przewoźnika, który serwuje "luksus na kołach" za 30PLN, a w międzyczasie pojawi się busiarz, który na tym samym odcinku może sprawnie przewozić klimatyzowanymi mikrobusami za naawet 10 PLN - to wiadomo, co wybiorą klienci - to co tańsze
Ja bym cierpliwie poczekał na rozwój sytuacji, ponieważ wczoraj był pierwszy dzień funkcjonowania lotniska - zresztą pechowy nie tylko dla tych, którzy nie mogli dostać się do lotniska ze względu na awarię obu AMZ-ów - ale również dla tych, którzy już znaleźli się w Terminalu i czekali na odprawę... władze lotniska otworzyły tylko dwie bramki bezpieczeństwa. No i 12-ście osób nie zdążyły na samoloty - pomimo tego, że były o czasie na lotnisku. Nie zdążyły przejść odprawy
Warto jednak dodać, że tym 12-stu osobom, władze lotniska postanowiły pomóc - wykupiono im bilety na inne połączenie WIZZair... i zawieziono ich, również, na koszt Portu Lotniczego Warszawa Modlin - na Okęcie, skąd odleciały bezpiecznie, tego samego dnia.
Oni wielu rzeczy nie przemyśleli do końca - nie tylko City Smile się nie spisały
To chyba w szczycie szczytów, bo tyle na Młociny to się z Płocka jedzie.J-31 pisze:A czas przejazdu autobusem do Warszawy, chociażby nawet tylko na Młociny to jest ponad 1h.
No jeśli kilometr, to można nawet przez krzaki przejść.J-31 pisze:Dokładnie Ci nie powiem, ale ok. kilometra może być i to też zależy z którego miejsca, bo w Modlinie jest kilka różnych przystanków.
Wczoraj jeden z turystów wybrał właśnie takie połączenie i do Modlina dojechał autobusem Transludu... a potem narzekał, że musiał przedzierać się przez krzaki.
Po to chyba mamy kapitalizm i szeroko pojętą wolność gospodarczą, żeby można sobie było jeździć czym i jak się chce. A tak w ogóle to znalazłem coś ciekawego.Piotr5286 pisze: To by było denne.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Cóż jak się nie ma ogarnięcia w terenie to takie są efekty W Modlinie wysiada się z Transludu na rogu Chrzanowskiego i Obwodowej, i idzie szosą wzdłuż cmentarza a potem DK-85 (co zbyt bezpieczne nie jest ) i przez żadne krzaki nie trzeba się przedzierać.pmaster pisze:No jeśli kilometr, to można nawet przez krzaki przejść.
No i brawa dla Transludu. a PKS NDM znowu będzie płakał że Translud zabiera im pasażerów. Zatem problem chodzenia pieszo na lotnisko z Modlina Twierdzy znikapmaster pisze: A tak w ogóle to znalazłem coś ciekawego.
http://www.translud.pl/rc14/modules/new ... storyid=68
Hehe... dzięki Pmaster, a jednak Tak po cichu liczyłem, że coś się ruszy w temacie aczkolwiem nie wierzyłem i jeszcze dzisiaj rano pisałem tutaj w temacie wspólnie z Amalio. Obaj sądziliśmy, że władze lotniska w Modlinie nie pozwolą nikomu dojeżdża z "poza układu"... a tu się okazuje, że "Translud szybko przejął inicjatywę.
I Zobaczcie jaki jest układ - 1 PLN za bilet na linię nr. 10 + 8 PLN za bilet na linie 2/6 = 9 zł... tyle zapłaci człowiek i dojeżdża do samego centrum Warszawy
Władze lotniska będą wściekłe. Nikt im nie zapłaci 30 złoty za autobus "lotniskowy"
I jeszcze jedno
A "Translud" robi biznes i szybko dostosuje tabor do potrzeb
Hehe... dzięki Pmaster, a jednak Tak po cichu liczyłem, że coś się ruszy w temacie aczkolwiem nie wierzyłem i jeszcze dzisiaj rano pisałem tutaj w temacie wspólnie z Amalio. Obaj sądziliśmy, że władze lotniska w Modlinie nie pozwolą nikomu dojeżdża z "poza układu"... a tu się okazuje, że "Translud szybko przejął inicjatywę.
I Zobaczcie jaki jest układ - 1 PLN za bilet na linię nr. 10 + 8 PLN za bilet na linie 2/6 = 9 zł... tyle zapłaci człowiek i dojeżdża do samego centrum Warszawy
Władze lotniska będą wściekłe. Nikt im nie zapłaci 30 złoty za autobus "lotniskowy"
I jeszcze jedno
A tymczasem małe 12-metrowe AMZ-y nadal będą w ścisku wozić ludzi, bo tego nie można zmienić. Warbus wygrał przetarg zorganizowany przez KM na obsługę linii. I tak zostanie. Warbusowi to zwisa, KM teżOczywiście w miarę wzrostu zapotrzebowania będzie istniała możliwość dostosowania zarówno rozkładu jazdy jak i taboru obsługującego połączenie
A "Translud" robi biznes i szybko dostosuje tabor do potrzeb